Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Reforma oświaty 2017 Analiza sieci oraz propozycje zmian.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Reforma oświaty 2017 Analiza sieci oraz propozycje zmian."— Zapis prezentacji:

1 Reforma oświaty 2017 Analiza sieci oraz propozycje zmian

2 Założenia reformy oświaty w zakresie zmiany w strukturze szkół
Zmiana Z dniem Przekształcenie 6-letnich szkół podstawowych w 8-letnie szkoły podstawowe 1 września 2017 Wygaszanie gimnazjów 1 września 2017 – zaprzestanie naboru 31 sierpnia 2019 – zakończenie działaln. Przekształcenie 3-letnich zasadniczych szkół zawodowych w 3-letnie branżowe szkoły I stopnia Przekształcenie szkoły specjalnej przysposabiającej do w szkołę specjalną przysposabiającą do pracy nowego typu Przekształcenie zespołu szkół składającego się wyłącznie ze szkoły podstawowej i gimnazjum w 8-letnia szkołę podstawową

3 Założenia reformy oświaty w zakresie zmiany w strukturze szkół
Zmiana Z dniem Przekształcenie dotychczasowych szkół policealnych w szkoły policealne nowego typu 1 września 2017 Przekształcenie 3-letnich liceów ogólnokształcących w 4-letnie licea ogólnokształcące 1 września 2019 Przekształcenie 4-letnich techników w 5-letnie technika Utworzenie 2-letnich branżowych szkół II stopnia 1 września 2020

4 Reforma oświaty w Przemyślu Szkoły podstawowe ogólnodostępne

5 Szkoły podstawowe r. szk. 2016/2017

6 Stopień wykorzystania bazy szkół podstawowych r.szk. 2016/2017
Liczba pomieszczeń dydaktycznych* Liczba oddziałów Współczynnik zmianowości SP-1 15 11 0,73 SP-4 26 23 0,88 SP-5 20 0,55 SP-6 22 0,68 SP-11 16 0,94 SP-14 21 1,00 SP-15 19 1,11 SP-16 41 17 0,41 SP-17 6 0,35 Razem 197 140 0,71 * tylko pomieszczenia, które służą do realizacji zajęć z ramowych planów nauczania , tj. sale lekcyjne , pracownie, sale do prowadzenia zajęć z wychowania fizycznego. Nie są ujęte inne pomieszczenia dydaktyczne , np. biblioteki, świetlice, gabinety itp.

7 Prognozowany nabór do szkół podstawowych
na rok szkolny Rocznik rozpoczynający naukę Liczba urodzeń Przewidywana liczba oddz. kl. I 1 2 3 8(7:24) 2017/2018 2010 610 23 2018/2019 2011 586 22 2019/2020 2012 548 21 2020/2021 2013 532 2021/2022 2014 530 2022/2023 2015 485 19

8 Prognozowana l. oddziałów w szkołach podstawowych

9 Prognozowana l. oddziałów w szkołach podstawowych
L. pom. dyd. 2016/ 2017 2017/ 2018 2018/ 2019 2019/ 2020 2020/ 2021 2021/ 2022 2022/ 2023 2023/ 2024 2024/ 2025 SP 1 15 11 13 16 SP 4 26 23 27 31 30 29 SP 5 20 14 SP 6 22 17 19 SP 11 18 SP 14 21 24 SP 15 25 SP 16 41 SP 17 6 7 8 RAZEM 197 140 163 185 183 184 171 160 165

10 Prognozowana zmianowość w szkołach podstawowych
L. pom. dyd. 2016/ 2017 2017/ 2018 2018/ 2019 2019/ 2020 2020/ 2021 2021/ 2022 2022/ 2023 2023/ 2024 2024/ 2025 SP-1 15 0,73 0,87 1,00 1,07 SP-4 26 0,88 1,04 1,19 1,15 1,12 SP-5 20 0,55 0,65 0,75 0,80 0,70 SP-6 22 0,68 0,77 0,86 SP-11 16 0,94 1,13 1,25 1,06 SP-14 21 1,14 1,29 1,24 1,10 SP-15 19 1,11 1,26 1,42 1,32 1,21 SP-16 41 0,41 0,49 0,56 0,59 0,54 0,51 SP-17 17 0,35 0,47 Razem 197 0,71 0,83 0,93 0,81 0,84

11 Demografia

12 Wstępne wnioski W latach 2018/ /2020 nastąpi kulminacja liczby oddziałów w szkołach podstawowych. Począwszy od r. szk. 2020/2021 liczba oddziałów zacznie spadać. Biorąc pod uwagę: - prognozy demograficzne - warunki organizacyjne szkół podstawowych - funkcjonowanie szkół podstawowych niepublicznych liczba szkół podstawowych jest wystarczająca dla potrzeb Przemyśla Przejściowe wydłużenie godzin nauki wystąpi w SP Nr : 4, 11,14 15

13 Działania podejmowane w stosunku do szkół podstawowych wynikające z ustawy
Przekształcenie z dniem r. 6-letnich szkół podstawowych nr: 1,4,5,6,11,14,15, 17 w 8-letnie szkoły podstawowe Zespołu Szkół z Oddziałami Integracyjnymi w 8-letnią szkołę podstawową

14 Reforma oświaty w Przemyślu Gimnazja ogólnodostępne

15 Gimnazja ogólnodostępne w r. szk. 2016/2017

16 Stopień wykorzystania bazy gimnazjów
Lp Szkoła Liczba pomieszczeń dydaktycznych * Liczba oddziałów Współcz. zmianowości L.oddz./L.pom. 1 Gim 1 29 10 0,31 3 Gim 3 26 13 0,38 4 Gim 5 11 12 1,09 5 Gim 4 (ZSzOI)** 41** 28** 0,69 6 Gim 7 (ZSO 2)** 17** 13** 0,76 Suma końcowa 139 75 0,54 * tylko pomieszczenia, które służą do realizacji zajęć z ramowych planów nauczania , tj. sale lekcyjne , pracownie, sale do prowadzenia zajęć z wychowania fizycznego. Nie są ujęte inne pomieszczenia dydaktyczne , np. biblioteki, świetlice, gabinety itp. ** cały zespół

17 Liczba oddziałów w wygaszanych gimnazjach

18 Wstępne wnioski Brak potrzeby przekształcenia gimnazjów ogólnodostępnych dla młodzieży w szkoły innego typu Zasadne jest włączenie samodzielnych gimnazjów do szkół podstawowych. Oddziały gimnazjalne powinny pozostać w swoich dotychczasowych siedzibach, ponieważ warunki bazowe szkół podstawowych nie pozwolą na przyjęcie dodatkowych oddziałów gimnazjalnych. Konieczne podjęcie decyzji dot. przeznaczenia budynków gimnazjów po wygaszeniu jednostek

19 Propozycja zmian dot. gimnazjów ogólnodostępnych
Włączenie z dniem 1 września 2017r. : Gimnazjum nr 1 do Szkoły Podstawowej Nr 14 Gimnazjum Nr 3 do Szkoły Podstawowej Nr 5 Gimnazjum Nr 5 do Szkoły Podstawowej Nr 4 Wygaszenie Gimnazjum Nr 4 w ZSzOI poprzez przekształcenie zespołu w szkołę podstawową Wygaszenie Gimnazjum Nr 7 w ZSO nr 2 Do czasu wygaszenie gimnazja pozostają w swoich siedzibach.

20 Zmiany dot. szkół ponadgimnazjalnych ogólnodostępnych
Przekształcenie z dniem r.: zasadniczych szkół zawodowych: Nr 1 w ZSUHiG, Nr 2 w CKZiU-2, Nr 4 w ZSEiO, Nr 6 w CKZiU-1 w branżowe szkoły I stopnia szkół policealnych dla młodzieży: Nr 2 i Nr 5 w CKZiU-1 w szkoły policealne nowego typu

21 Zmiany dot. szkół ponadgimnazjalnych
Przekształcenie z dniem r.: 3-letnich liceów ogólnokształcących dla młodzieży: I LO, II LO, III LO w ZSO-2 , IV LO w ZSEiO, w 4-letnie licea ogólnokształcące 4-letnich techników dla młodzieży : Nr 1 w ZSUHiG, Nr 2 w CKZiU-2 , Nr 4 w ZSEiO, Nr 6 w CKZiU-1, Nr 8 w CKZiU-1 w 5-letnie technika

22 Zmiany dot. szkół dla dorosłych
Przekształcenie z dniem r.: gimnazjum dla dorosłych w CKZiU-2 w szkołę podstawową o strukturze klas VII - VIII szkół policealnych dla dorosłych : Nr 1 i Nr 6 w CKZiU-2 w szkoły policealne nowego typu Przekształcenie z dniem r.: LO dla dorosłych i VII LO dla dorosłych w CKZiU-2 w 4-letnie licea ogólnokształcące

23 Zmiany dot. szkół specjalnych
Przekształcenie z dniem r.: 6-letnich szkół podstawowych specjalnych: Nr 7 w SOSW-1 i Nr 12 w SOSW-2 w szkoły 8-letnie zasadniczych szkół zawodowych specjalnych: Nr 3 w SOSW-1 i Nr 1 w SOSW-3 w branżowe szkoły I stopnia szkoły przysposabiającej do pracy dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi w SOSW-1 w szkołę specjalną przysposabiającą do pracy nowego typu szkół policealnych specjalnych : Nr 4 w SOSW-2 i Nr 3 w SOSW-3 w szkoły policealne nowego typu

24 Zmiany dot. szkół specjalnych cd.
Wygaszenie gimnazjów specjalnych: Nr 8 w SOSW-1, Nr 9 w SOSW-2 i Nr 10 w SOSW-3 Przekształcenie z dniem r.: 3-letniego I LO specjalnego w SOSW-3 w 4-letnie liceum ogólnokształcące 4-letnich techników specjalnych: Nr 2 w SOSW- 2 i Nr 1 w SOSW-3 w 5-letnie technika

25 Skutki kadrowe reformy dla dyrektorów
W przypadku przekształcenia : - 6-letniej SP w 8-letnią SP - 3-letniego LO w 4-letnie LO - 4-letniego T w 5-letnie T ZSZ w SB I stopnia Dyrektor pozostaje na stanowisku do końca kadencji W przypadku włączenia gimnazjum w strukturę szkoły podstawowej Dyrektor 6-letniej szkoły podstawowej staje się dyrektorem 8-letniej szkoły podstawowej, w której funkcjonują oddziały gimnazjalne do końca swojej kadencji. Dyrektor gimnazjum staje się wicedyrektorem szkoły podstawowej do końca okresu na jaki powierzono mu stanowisko dyrektora gimnazjum. Dotychczasowi wicedyrektorzy szkół zostają odwołani ze stanowisk.

26 Skutki kadrowe reformy dla nauczycieli
W przypadku przekształcenia : - 6-letniej SP w 8-letnią SP - 3-letniego LO w 4-letnie LO - 4-letniego T w 5-letnie T - ZSZ w SB I stopnia Nauczyciele stają się z mocy ustawy nauczycielami przekształconych szkół W przypadku włączenia gimnazjum w strukturę szkoły podstawowej Nauczyciele gimnazjum stają z mocy ustawy nauczycielami szkół podstawowych Arkusz organizacji szkoły opracowuje dyrektor szkoły podstawowej we współpracy z dyrektorem gimnazjum

27 Skutki kadrowe reformy dla pracowników niepedagogicznych
W przypadku przekształcenia : - 6-letniej SP w 8-letnią SP - 3-letniego LO w 4-letnie LO - 4-letniego T w 5-letnie T - ZSZ w SB I stopnia Pracownicy stają się pracownikami przekształconych szkół W przypadku włączenia gimnazjum w strukturę szkoły podstawowej Pracownicy gimnazjów stają się pracownikami szkół podstawowych

28 Harmonogram prac styczeń 2017:
podjęcie uchwały RM w sprawie projektu dostosowania sieci szkół podstawowych i gimnazjów do nowego ustroju szkolnego podjęcie uchwały RM w sprawie projektu dostosowania sieci szkół ponadgimnazjalnych i specjalnych oraz ustalenia sieci szkół ponadpodstawowych w związku z nowym ustrojem szkolnym styczeń /luty 2017: przedłożenie ww. projektów uchwał RM do zaopiniowania kuratorowi oświaty oraz związkom zawodowym do 31 marca 2017r. podjęcie Uchwały RM w sprawie dostosowania sieci szkół podstawowych i gimnazjów na okres od r. do r. podjęcie Uchwały RM w sprawie dostosowania sieci szkół ponadgimnazjalnych i specjalnych oraz ustalenia sieci szkół ponadpodstawowych na okres od r. do r.

29 Harmonogram prac do 30 listopada 2017r.
podjęcie uchwał stwierdzających przekształcenie szkół podstawowych, zasadniczych szkół zawodowych, szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz szkół policealnych w szkoły nowego typu do 31 sierpnia 2019r. podjęcie uchwały RM w sprawie ustalenia planu sieci publicznych 8-letnich szkół podstawowych na okres od dnia 1 września 2019r. podjęcie uchwały RM w sprawie ustalenia planu sieci publicznych szkół ponadpodstawowych oraz szkół specjalnych na okres od dnia 1 września 2019r. do 30 listopada 2019r. podjęcie uchwał stwierdzających przekształcenie liceów ogólnokształcących i techników w szkoły nowego typu

30 Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "Reforma oświaty 2017 Analiza sieci oraz propozycje zmian."

Podobne prezentacje


Reklamy Google