Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

w rejonie wspomagania:

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "w rejonie wspomagania:"— Zapis prezentacji:

1 w rejonie wspomagania:
Spotkanie informacyjne dla rodziców uczniów szkół podstawowych i gimnazjów 6 grudnia 2016r. w rejonie wspomagania: Dzielnice m. st. Warszawy: Targówek Miasta i gminy powiatu wołomińskiego: Tłuszcz, Strachówka, Poświętne, Radzymin, Dąbrówka, Klembów, Jadów, Wołomin, Kobyłka, Marki, Ząbki, Zielonka. 6 grudnia 2016r.

2 Wizytatorzy sprawujący nadzór pedagogiczny
Jolanta Sulborska w. 4073 Janusz Ciepielewski w. 4071 6 grudnia 2016r.

3 przekazanie informacji nt. założeń i wdrażania reformy
Czas trwania spotkania Cel spotkania przekazanie informacji nt. założeń i wdrażania reformy 1- 1,5 godziny 6 grudnia 2016r.

4 Zadania kuratora oświaty – art. 31 ustawy o systemie oświaty
1) sprawuje nadzór pedagogiczny nad publicznymi i niepublicznymi szkołami, które znajdują się na obszarze danego województwa; 2) wydaje decyzje administracyjne w sprawach określonych w ustawie; 5) wykonuje zadania organu wyższego stopnia w rozumieniu przepisów Kpa: a) w stosunku do organów jednostek samorządu terytorialnego - w sprawach szkół publicznych, zakładanych i prowadzonych przez osoby prawne i fizyczne, oraz szkół niepublicznych, b) w stosunku do dyrektorów szkół - w sprawach z zakresu obowiązku szkolnego i obowiązku nauki oraz w sprawach skreślenia uczniów z listy uczniów; 6) realizuje politykę oświatową państwa, a także współdziała z organami jednostek samorządu terytorialnego w tworzeniu i realizowaniu odpowiednio regionalnej i lokalnej polityki oświatowej, zgodnych z polityką oświatową państwa; 7) organizuje olimpiady, konkursy, turnieje, przeglądy oraz inne formy współzawodnictwa i prezentacji osiągnięć uczniów szkół na obszarze województwa; 10b) opiniuje arkusze organizacji publicznych szkół, w zakresie ich zgodności z przepisami, przedstawiane przez organy prowadzące przed zatwierdzeniem arkuszy;

5 Opiniowanie sieci szkół przez kuratora oświaty
Zgodnie z art. 15 ustawy z dnia 29 grudnia 2015r o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw (Dz.U z 2016r. poz. 35) ustalenie sieci prowadzonych przez gminę publicznych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych, a także innych form wychowania przedszkolnego, następuje po uzyskaniu pozytywnej opinii kuratora oświaty o zgodności tej sieci z obowiązkiem zapewnienia wszystkim dzieciom zamieszkałym na terenie gminy realizacji obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego. 6 grudnia 2016r.

6 Opiniowanie sieci szkół przez kuratora oświaty
Na podstawie art. 1 pkt 7 ustawy z dnia 29 grudnia 2015r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw (Dz.U z 2016r. poz. 35) ustalenie prowadzonych przez radę gminy sieci publicznych szkół następuje po uzyskaniu pozytywnej opinii kuratora oświaty w sprawie zgodności planu sieci z realizacją obowiązku zapewnienia dzieciom i młodzieży zamieszkałych na terenie danej jednostki realizacji obowiązku szkolnego i obowiązku nauki. 6 grudnia 2016r.

7 Ustawa - Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe
Podstawy prawne Ustawa - Prawo oświatowe jako jeden z kilku planowanych projektów ustaw zmieniających system edukacji Ustawa - Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe 6 grudnia 2016r..

8 Nowy ustrój szkolny - zmiany z mocy ustawy
SP6 SP8 GIM LO3 LO4 LO3,LO4 T4 T5 T4,T5 ZSZ BSI BSI, kl. ZSZ 6 grudnia 2016r. 8

9 Nowy ustrój szkolny - zmiany z mocy ustawy
SP6 GIM SP8 kl.gm LO4 (T5) GIM ZSZ GIM BSI kl.gm 6 grudnia 2016r. 9

10 Przekształcenia z inicjatywy organu prowadzącego
GIM SP8kl.gim możliwe od r. do r. GIM LO4LO3, kl.gim SP6 GIM SP kl.gm LO3 GIM LO kl.gm LO3 GIM LO kl.gm BSI ZSZ 6 grudnia 2016r. . 10

11 Przekształcenia z inicjatywy organu prowadzącego
GIM T kl.gim możliwe od r. do r. GIM BSI kl.gim T GIM T kl.gm ZSZ GIM BSI kl.gm T GIM T kl.gm BSI ZSZ 6 grudnia 2016r. 11

12 wprowadzenie nowego elementu do istniejącej sieci szkół
Niesamorządowe szkoły publiczne przekształcenie z inicjatywy organu prowadzącego wprowadzenie nowego elementu do istniejącej sieci szkół GIM SP8kl.gim GIM T kl.gim GIM LO kl.gim GIM BSI, kl.gim 6 grudnia 2016r. 12

13 Przekształcenia z inicjatywy organu prowadzącego
GIM SP8kl.gim możliwe od r. do r. GIM LO4LO3, kl.gim SP6 GIM SP kl.gm LO3 GIM LO kl.gm LO3 GIM LO kl.gm BSI ZSZ 6 grudnia 2016r. 13

14 Sześcioletnia szkoła podstawowa Ośmioletnia szkoła podstawowa
Z dniem 1 września 2017 r. uczniowie klas I–VI dotychczasowej sześcioletniej szkoły podstawowej stają się uczniami odpowiednich klas ośmioletniej szkoły podstawowej. W roku szkolnym 2016/2017 uczniowie klasy VI dotychczasowej sześcioletniej szkoły podstawowej podlegają promocji do klasy VII szkoły podstawowej. Gimnazja Na rok szkolny 2017/2018 nie przeprowadza się postępowania rekrutacyjnego do klasy I dotychczasowego gimnazjum. Z dniem 1 września 2017 r. likwiduje się klasę I, a w latach następnych kolejne klasy dotychczasowego gimnazjum. W latach szkolnych 2017/2018 i 2018/2019 do dotychczasowego gimnazjum stosuje się przepisy dotychczasowe.

15 Gimnazja W przypadku, kiedy gimnazjum zostanie:
przekształcone w ośmioletnią szkołę podstawową, włączone do ośmioletniej szkoły podstawowej, przekształcone w trzyletnie liceum ogólnokształcące, włączone do trzyletniego liceum ogólnokształcącego, przekształcone w czteroletnie technikum, włączone do czteroletniego technikum, przekształcone w branżową szkołę I stopnia, włączone do branżowej szkoły I stopnia w roku szkolnym 2017/ 2018 i 2018/ 2019 w ww. szkołach prowadzi się klasy dotychczasowego gimnazjum, do których stosuje się dotychczasowe przepisy dotyczące gimnazjów. Uczniowie ww. klas otrzymują świadectwa ustalone dla dotychczasowych gimnazjów, opatrzone pieczęcią gimnazjum. W roku szkolnym odpowiednio 2017/2018 i 2018/2019 dla ww. klas zachowuje się obwód ustalony dla dotychczasowego publicznego gimnazjum. 6 grudnia 2016r.

16 Nauka jest obowiązkowa do ukończenia 18. roku życia
Obowiązek szkolny Nauka jest obowiązkowa do ukończenia 18. roku życia Obowiązek szkolny dziecka rozpoczyna się z początkiem roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 7 lat. Trwa do ukończenia szkoły podstawowej - nie dłużej jednak niż do ukończenia 18. roku życia Dziecko 6-letnie, jeśli taka jest wola rodziców, może zostać przyjęte do klasy I szkoły podstawowej i tym samym zostać objęte obowiązkiem szkolnym 6 grudnia 2016r.

17 Edukacja domowa – zmiany
Wniosek rodziców jest składany do dyrektora publicznego lub niepublicznego przedszkola, szkoły podstawowej i szkoły ponadpodstawowej na terenie województwa, w którym zamieszkuje dziecko Do dokumentacji dołączana jest opinia publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej Uczeń ma prawo do korzystania z pomocy dydaktycznych znajdujących się w zasobach szkoły Uczeń ma prawo do konsultacji przygotowujących do rocznych egzaminów klasyfikujących 6 grudnia 2016r.

18 Oddziały dwujęzyczne w ośmioletniej szkole podstawowej
Na rok szkolny 2017/2018 przeprowadza się postępowanie rekrutacyjne do oddziału dwujęzycznego utworzonego w klasie VII ośmioletniej szkoły podstawowej. W pierwszej kolejności przyjmuje się uczniów tej szkoły, którzy: otrzymali promocję do klasy VII, uzyskali pozytywny wynik sprawdzianu predyspozycji językowych przeprowadzany na warunkach ustalonych przez radę pedagogiczną. W przypadku wolnych miejsc do oddziałów dwujęzycznych w publicznych szkołach podstawowych mogą być przyjęci kandydaci niebędący uczniami tej szkoły. 6 grudnia 2016r.

19 Uczniowie przybywający z zagranicy
Dla uczniów przybywających z zagranicy organ prowadzący szkołę może utworzyć oddział przygotowawczy Wprowadzenie tej nowej formy organizacyjnej ma na celu wspomóc efektywność kształcenia osób, które – z uwagi na nieznajomość lub słabą znajomość języka polskiego bądź trudności adaptacyjne związane z kształceniem za granicą - wymagają dostosowania procesu dydaktycznego do ich potrzeb edukacyjnych Ograniczona czasowo nauka w oddziale przygotowawczym, w tym zajęcia z języka polskiego jako języka obcego, pozwolą efektywnie reagować na potrzeby ucznia i umożliwić mu szybkie włączenie do regularnej nauki szkolnej wraz z uczniami polskimi 6 grudnia 2016r.

20 Na podstawie ustawy Prawo oświatowe
Uczeń dotychczasowego gimnazjum, który z w roku szkolnym 2016/2017 nie otrzyma promocji do klasy II, z dniem 1 września 2017r. Staje się uczniem klasy VII szkoły podstawowej. Uczeń klasy II dotychczasowego gimnazjum, który z w roku szkolnym 2016/2017 nie otrzyma promocji do klasy III, z dniem 1 września 2017r. staje się uczniem klasy VII szkoły podstawowej. Uczeń klasy III dotychczasowego gimnazjum, który z w roku szkolnym 2016/2017 nie ukończył szkoły, z dniem 1 września 2017r. staje się uczniem klasy VIII szkoły podstawowej. W przypadku uczniów, o których mowa w ust. 1-3, w zakresie kontynuowania przez tych uczniów nauki języka obcego nowożytnego, stosuje się przepisy wydane na podstawie art. 20zh ust. 4 ustawy zmienianej w art. 15, w brzmieniu dotychczasowym. 6 grudnia 2016r.

21 Do ww. klas stosuje się dotychczasowe przepisy dotyczące gimnazjów.
Uczniowie gimnazjów, które zostały przekształcone lub włączone do szkół innego typu: W przypadku przekształcenia gimnazjum albo włączenia gimnazjum do szkół innego typu, w których w roku szkolnym odpowiednio 2017/2018 i 2018/2019 prowadzi się także klasy dotychczasowego gimnazjum, aż do czasu likwidacji tych klas – uczniowie otrzymują świadectwa, ustalone dla dotychczasowych gimnazjów, opatrzone pieczęcią gimnazjum. Do ww. klas stosuje się dotychczasowe przepisy dotyczące gimnazjów. 6 grudnia 2016r.

22 6 grudnia 2016r.

23 Dziękujemy


Pobierz ppt "w rejonie wspomagania:"

Podobne prezentacje


Reklamy Google