1. Stosunek Polaków do reklamy 3 Celem reklamy jest przekazywanie informacji o produktach i rozwiązaniach ułatwiających nam życie. Dzięki reklamie można.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wprowadzenie do metodologii eksperymentu biologicznego.
Advertisements

Transformacja rynkowa firm w biznesie międzynarodowym
Analiza współzależności zjawisk
1 Witam Państwa na kolejnym wykładzie z MAKROEKONO- MII, :)…
Stosunek Polaków do reklam
„SPONSOROWANIE TO PODSTAWA, BY ODNIEŚĆ SUKCES W MARKETINGU SIECIOWYM”
Olbrzym rozwiązania Bohdan Rożnowski. Plan działań Adresowane do pracowników Adresowane do pracodawców Adresowane do społeczeństwa.
Stanowisko Rządu RP wobec propozycji KE Warszawa, 5 marca 2013 r.
Konferencja Nowa koncepcja polityki regionalnej Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
badania rynku turystycznego
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Wolność a wyniki gospodarcze ze szczególnym uwzględnieniem Polski MINH VIET NGUYEN.
1 Kryteria wyboru systemów: Przystępując do procesu wdrażania zintegrowanego systemu zarządzania, należy odpowiedzieć na następujące pytania związane z.
Rola ewaluacji w polityce społecznej
ZWYCZAJE ZAKUPOWE POLAKÓW
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Leżajsku ul. M. Curie-Skłodowskiej 8 Rynek pracy – równe szanse Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Michał Kociankowski synergion
Edukacyjne uwarunkowania polskiego modelu flexicurity
CYFROWA GOSPODARKA Firmy, instytucje, użytkownicy wobec rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych Wykorzystanie danych w małych firmach Dominika.
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
PROGRAM OWOCE I W SZKOLE. To program unijny, zaproponowany przez Komisję Europejską. Ma na celu zachęcanie młodych ludzi do wyrabiania sobie dobrych nawyków.
GIMNAZJUM nr 2 w Rumi SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE
REKLAMA – SZTUKA CZY TECHNIKA.
Trasa ekspresowa na Ursynowie Raport dla Ligi Ochrony przyrody Warszawa, Listopad
Elementy otoczenia społeczno -demograficznego
RADY DLA WSZYSTKICH, KTÓRZY CHCĄ BYĆ DOBRYMI RODZICAMI
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
Sejm Dzieci i Młodzieży. Lokalne produkty dobrem dla Ciebie i Twojej rodziny Debata na temat promocji lokalnej żywności na rynku regionalnym.
jaka jest różnica między marzycielem a przedsiębiorcą
Wprowadzenie do roku drugiego Runda piąta będzie pełna nowych zagadnień związanych z rozwojem. Ja słyszałem o Banku. A my o nowych pokojach. Niby się
Zajęcia prowadzone w ramach EFS Szkoła Podstawowa Nr 15 w Tarnowie
Przedstawienie działań naszej grupy w czasie projektu.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Mamy wieloletnie doświadczenie w zakresie świadczenia usług reklamowych z wieloma sukcesami w innych formach takich jak mailing oraz kampanie SMS. Open-AD.
OPRACOWANIE WYNIKÓW ANKIET NAUCZYCIELI.
Kultura organizacyjna MSP
WPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA opracowała : mgr Jolanta Witczak.
Regresja wieloraka.
Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Realnie o płacach nauczycieli w Polsce Olsztyn
[ ] Sezon na fali cydru sprzedaż cydru w Polsce 70 milionów litrów
Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Nie tylko wybory.
„Bez zaskoczenia czyli jak prognozować pogodę”
WSTĘP W dzisiejszych czasach reklamy w TV, banery czy ulotki to moim zdaniem przeżytek. W dzisiejszych czasach większą oglądalność mają różne kanały na.
Wstęp Światowe spożycie wyrobów tytoniowych osiągnęło poziom epidemii. Jest ono przyczyną śmierci około 3,5 miliona ludzi, czyli prawie 10 tysięcy zgonów.
Czy jesteś przywódcą? Liderem,... Z. Korzeniewski, DODN.
Centrum Narciarskie „Lyžařskě Vleky” w Peči pod Chopkěm Przemysław Antoniak Artur Pieniądz.
Raport badawczy. Badani najczęściej odpowiadali, że podjęli pracę za granicą, chociaż mieli pracę w Polsce, jednak zarobki były zbyt niskie. Pracownicy.
EWD gimnazjalne Czym jest metoda edukacyjnej wartości dodanej (EWD)? Efektywność pracy szkoły, przed kilku laty, oceniano jedynie na podstawie wyników.
Warszawa, luty 2011 Główne wyniki badania przeprowadzonego w ramach projektu „Komercjalizacja wiedzy i wyników badań naukowych” Przygotowanie: Grzegorz.
Cyfrowi Polacy 2015 Dominik Batorski. Internet, komputery i telefony komórkowe Przyrost nowych użytkowników komputerów, internetu i telefonów komórkowych.
Przedszkole Publiczne Nr 5 w Łomży
OBYWATEL EDI EDUKACJA, DZIAŁANIA INFORMACYJNE. LEKCJA 2 Jak zaangażować innych i zachęcić ich do działania? Próbując przekonać innych do zaangażowania.
„Migracje w naszym obszarze- przeszłość i teraźniejszość” Migracje mniejszości Żydowskiej na teren Łodzi Agata Szafrańska.
Przygotowała; Alicja Kiołbasa
Instytut Ochrony Zdrowia przedstawia Index Nastrojów Branży Zdrowotnej czyli pierwszy z serii pomiar temperatury i ciśnienia wśród głównych uczestników.
PIENIĄDZ NARZĘDZIE POMOCNE W REALIZACJI CELÓW I SPEŁNIANIU MARZEŃ SZKOŁA PODSTAWOWA W WYSZANOWIE.
Campaign Effectiveness Study Raport z kampanii reklamowej Miasta Łodzi.
Nowa Ruda, rok Nasza Gmina i jej problemy autorzy: Mikołaj Grodoń, Krzysztof Drozdowski i Piotr Kumór.
Głos Polaków w sprawie wina
Raport z badania ilościowego przygotowany na zlecenie:
Popyt Wielkość popytu – ilość dóbr i usług, którą chcą i mogą kupić klienci przy danym poziomie ceny. Prawo popytu – wraz ze wzrostem ceny produktu zmniejsza.
Postępy w realizacji Strategii komunikacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego.
Metodologia. Badanie #finanseprzyszlosci czyli jak Polacy wyobrażają sobie swój bank w 2018 i 2028 roku.
Przykłady dobrych praktyk
Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Analiza współzależności zjawisk
Zapis prezentacji:

1

Stosunek Polaków do reklamy

3 Celem reklamy jest przekazywanie informacji o produktach i rozwiązaniach ułatwiających nam życie. Dzięki reklamie można dowiedzieć się co, po co i za ile można kupić, które z naszych potrzeb możemy zaspokoić. Jest to zatem swego rodzaju szkoła wiedzy o rynku. Można dostrzec więcej analogii pomiędzy szkołą i reklamą. Zarówno reklama jak i szkoła nie są powszechnie lubiane, jednak większość przyznaje, że są ważne i przydatne. Pomiary społecznego odbioru reklam realizowane od kilkunastu lat przez Pentor RI wyraźnie pokazują to zjawisko. Rzeczowo o reklamie Reklama to dobry sposób, dzięki któremu ludzie dowiadują się o produktach – tak uważa obecnie 71% mieszkańców Polski. Na poziomie ogólnym reklama jest przydatna, dostrzegany jest jej edukacyjny charakter. Czy równie powszechnie zgadzamy się, że reklama jest nam osobiście potrzebna, że czerpiemy z niej korzyści, że się czegoś uczymy? Okazuje się, że grono osób dostrzegających zmianę w swym zachowaniu pod wpływem reklam jest całkiem spore. Około 40% badanych przyznaje, że zdarzało się im dzięki reklamie natrafić na markę, którą teraz regularnie kupują. Co ciekawe, jeszcze więcej osób, bo aż 46%, potwierdza, że było wiele takich reklam, które zachęciły ich do zainteresowania się produktem lub nową marką.

Ocena reklam w wybranych aspektach ZGADZAM SIĘ NIE ZGADZAM SIĘ

5 Jeżeli zatem tak wielu ludzi świadomie przyznaje, że reklama ma wpływ na ich zachowania zakupowe, to z całą pewnością możemy doliczyć jeszcze całe rzesze osób, które bądź wypierają ze swej świadomości wpływ reklamy na ich zachowania rynkowe, bądź cały proces odbywa się u nich w warstwie podświadomej. Nie ulega więc wątpliwości, że reklama jest dostrzegana i wpływa na zachowania większości konsumentów. Czy możemy zatem spać spokojnie, bo kondycja reklamy w Polsce jest silna i niezagrożona? Otóż nie do końca. Sporo informacji na ten temat może dać analiza szeregów czasowych, czyli obserwacja zmian postrzegania reklam w czasie. W pierwszej kolejności rzuca się w oczy szybki przyrost liczby osób, których stosunek do reklamy jest bardzo niekorzystny. Pod koniec 1998 roku odsetek osób wysoce niechętnych reklamie wynosił zaledwie 7%, w najnowszym pomiarze osiągnął poziom 15%. Zmiana niby niewielka (tylko 8 punktów procentowych przez 11 lat), jednak jeżeli przeliczymy te odsetki na mieszkańców Polski, to okaże się, że 4,5 miliona z nich to osoby bardzo niechętnie nastawione do reklamy, podczas gdy przed 11 laty liczba ta wynosiła zaledwie 2,1 miliona osób. Od dawna wiadomo, że reklama drażni przede wszystkim osoby starsze i uboższe. Ich często nie stać na reklamowane produkty, a zatem można powiedzieć, że nie do tych grup społecznych adresowanych jest większość reklam. Niestety obserwowany wzrost niechęci do reklamy ma swoje źródła w dużej mierze wśród osób młodszych i niekoniecznie ubogich. O ile udział osób niechętnych reklamie wśród starszych pokoleń rośnie dosyć powoli, to wśród osób młodszych i w średnim wieku postawa odrzucania reklam wyraźnie się upowszechnia. Jeżeli trend ten nie zostanie zahamowany, to już za kilka lat co piąty mieszkaniec Polski, niezależnie od wieku, będzie negował potrzebę istnienia reklam, a w szczególności nie będzie dostrzegał żadnych korzyści dla siebie z ich istnienia. Niechęć do reklamy rozrasta się w kierunku grup społecznych będących często adresatem przekazów reklamowych.

Jaki jest, ogólnie rzecz biorąc, Pana(i) stosunek do reklamy? [Odsetek odpowiedzi bardzo niekorzystny w grupach wiekowych]

7 Ponadto musimy pamiętać, że Polska się bogaci, a zatem obszary rzeczywistego ubóstwa i wykluczenia społecznego znacznie się kurczą. Jednocześnie w wiek dojrzały wchodzą osoby, które zdążyły się nauczyć poruszania w reklamowym gąszczu, zanim się zestarzeli. Nota bene ich zdolność zakupowa także wzrasta. Bez wątpienia problem bardzo krytycznej postawy wobec reklam narasta i w nieodległej perspektywie może wymusić daleko idące zmiany na rynku reklamowym. Rosnąca niechęć do reklam z całą pewnością nie spowoduje upadku rynku reklamowego, jednak reklama będzie się zmieniać. Forma reklamy musi stawać się coraz bardziej subtelna, aby antagoniści reklamy jej nie zauważali, a jednocześnie aby reklama do nich dotarła i wpłynęła na zachowania zakupowe. Nieuchronnie nakłady na reklamę będą ewoluowały w kierunku działań typu product placement czy BTL.

8