Analiza Otoczenia Marketingowego Przedsiębiorstwa

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Związek Banków Polskich
Advertisements

Współczesne czynniki lokalizacji działalności gospodarczej
Analiza PEST Łukasz Hańderek Filip Łakomik.
Uwarunkowania rozwoju sektora produktów i usług medycznych
Wykład: POPYT KREUJE PODAŻ - KEYNESOWSKI MODEL GOSPODARKI
Polityka handlowa i protekcjonizm
Ekonomia popyt, podaż i rynek reakcje popytu na zmiany cen i dochodów
Analiza ekonomiczna „Od studenta do menedżera” projekt współfinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego mgr E. Tarnawska.
Oddziaływanie współczesnych przemian kulturowo-cywilizacyjnych na rozwój zasobów ludzkich w kontekście tworzenia społeczeństwa informacyjnego i gospodarki.
ANALIZA POPYTU KONSUMPCYJNEGO
Gospodarka krajów rozwijających się
Gospodarka światowa.
Podstawy analizy makroekonomicznej – główne kontrowersje i kierunki
Podstawowa analiza rynku
Podstawowa analiza rynku
Źródła wzrostu gospodarczego
Czynniki lokalizacji działalności gospodarczej
Charakterystyka finansów publicznych
P O P Y T , P O D A Ż.
Analiza Otoczenia Marketingowego Przedsiębiorstwa.
WYZWANIA STRATEGICZNE REGIONALNEGO SYSTEMU INNOWACJI Śląskie Forum Innowacji 2011 Innowacyjny Śląsk.
Biuro Rady Gospodarczej 1 Podsumowanie zmian deregulacyjnych w polskiej gospodarce oraz wyzwania na przyszłość Adam Jasser Podsekretarz Stanu w Kancelarii.
1 POLITYKA REGIONALNA PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI JAKO CZYNNIK ROZWOJU GOSPODARCZEGO KONFERENCJA Szczecin, 25 kwietnia 2007 r.
Katedra Ekonomii i Badań Regionalnych Politechniki Opolskiej
Finanse Zbigniew Kuryłek
Cechy charakterystyczne państw rozwijających się
Seminarium naukowe WSZiP w dniu Tendencje zmian w gospodarce w 2011 roku Polska na tle Europy Finanse państwa Prognozy na 2012 rok P relegenci:
Profesor Piotr Gliński Zarys kierunków programowych Rządu technicznego.
Prawo podaży.
Uwarunkowania ekonomiczne a gospodarka zeroemisyjna Jan Brzóska Jan Pyka 24 luty 2011.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
Elementy otoczenia społeczno -demograficznego
ZMIENNE OTOCZENIE EKONOMICZNE
Budżet państwa: Wpływy i wydatki
Zmienne otoczenia ekonomicznego Justyna Bortnik Marek Bednarz Michał Garbacik
CZYSTE TECHNOLOGIE WĘGLOWE. TECHNICZNE I EKONOMICZNE UWARUNKOWANIA WDROŻENIA W POLSCE PALIW CIEKŁYCH I GAZOWYCH Z WĘGLA KAMIENNEGO Warszawa 2009 Dr inż.
Rola inteligentnych specjalizacji (IS) w kształtowaniu konkurencyjności regionów Joanna Oberbek spotkanie PGKK, Gdańsk 21 października.
Makrootoczenie przedsiębiorstwa turystycznego
Zróżnicowanie społeczno – gospodarcze państw świata
RZECZYWISTY POZIOM CEN NA RYNKU MIESZKANIOWYM – PROGNOZA 2010.
1.
Produkt Krajowy Brutto PKB:
OTOCZENIE NATURALNE PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO I JEGO ELEMENTY
TEORIA WZROSTU (ROZWOJU) GOSPODARCZEGO RICARDO
Zróżnicowanie demograficzne społeczeństw
Specyfika regionalna i lokalna Czynniki warunkujące rozwój.
Systemy ekonomiczne; Gospodarka CENTRALNIE PLANOWANA.
Dr inż. Ewa Mazurek-Krasodomska
 Gospodarcze  Publiczne;  Pozarządowe - dostarczają dobra konsumpcji zbiorowej;  Państwo;  Organizacje międzynarodowe; Stopniowo zaciera się granica.
WYZWANIA DLA BIZNESU. Przedsiębiorstwa w Europie Włączają się w proces globalizacji (integracja, konkurencyjność, regulacje wspólnotowe, polityka wobec.
Popyt na pracę Poziom płacy realnej (w)
jako czynnik rozwoju regionalnego i lokalnego
Rachunek dochodu narodowego
Międzynarodowa integracja gospodarcza
John Maynard Keynes.
mgr Paweł Augustynowicz Lublin 2008
Bezpieczeństwo społeczności lokalnych a migracje Leszek Baran.
ANALIZA SWOT POLSKIEGO SEKTORA GARBARSKIEGO I OBUWNICZEGO Łódź, 7 kwietnia 2004 Polska Izba Przemysłu Skórzanego.
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
OD RECESJI DO KONIUNKTURY CZYLI ZMIENNA GOSPODARKA
INFLACJA Wykonał:PawełSochacki Kl.1 Te. Rodzaje inflacji Inflacja popytowa Inflacja popytowa Inflacja pieniężna Inflacja pieniężna Inflacja pieniężna.
Problematyka Raportu Jakie mają być cele polityki surowcowej? Jakie powinny być jej podstawowe zasady? Jaki instytucjonalny model jest potrzebny do.
mgr Małgorzata J. Januszewska
Rola sektora MŚP w gospodarce rynkowej dr Krystyna Kmiotek
Podstawy marketingu (ćwiczenie 1)
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
POPYT PODAŻ INFLACJA Na wstępie... CZYM JEST RYNEK? Rynek to ogół warunków ekonomicznych, w których dochodzi do zawierania transakcji wymiennych Prościej?
mgr Małgorzata J. Januszewska
Zapis prezentacji:

Analiza Otoczenia Marketingowego Przedsiębiorstwa

Konieczność Badania Otoczenia Marketingowego: z punktu widzenia interesów przedsiębiorstwa z punktu widzenia interesów otoczenia marketingowego ze względu na zmienność otoczenia ze względu na nowe możliwości ze względu na nowe zagrożenia ze względu na nowe wyzwania ze względu na nowe potrzeby

Otoczenie Marketingowe Przedsiębiorstwa otoczenie demograficzne otoczenie ekonomiczne otoczenie naturalne otoczenie techniczno - technologiczne otoczenie polityczne otoczenie kulturowe

Makroekonomiczna Analiza Otoczenia: jakie są najlepsze metody obserwacji i identyfikacji możliwości rynkowych w makrootoczeniu ? jakie są najważniejsze tendencje zmian przy rozpatrywaniu czynników demograficznych, ekonomicznych, technicznych i technologicznych, politycznych i kulturowych ?

Problemy Makrootoczenia Na Świecie rak, aids odsolenie wody morskiej ekologiczna generacja silników sztuczna inteligencja tanie budownictwo mieszkaniowe W Polsce bezrobocie reforma ubezpieczeń społecznych problemy służby zdrowia narkomania bezpieczeństwo obywateli

Megatrendy w Makrootoczeniu społeczeństwo industrialne wymuszona technologia i jej humanizacja globalizacja długofalowe planowanie przedsiębiorstw decentralizacja władzy w przedsiębiorstwach samofinansowanie przedsiębiorstw demokracja reprezentatywna

Otoczenie Demograficzne liczba ludności struktura ludności wiek poziom wykształcenia poziom zamożności migracja ludności cechy charakterystyczne dla danego regionu

Analiza Poziomu Wykształcenia Analiza struktury i liczebności poszczególnych grup społecznych i Gospodarstw Domowych dzieci w wieku szkolnym samotne kobiety z dziećmi (ubiory, wyżywienie, lekarstwa) bezdzietne, młode rodziny (mieszkania) robotnicy o niskich dochodach (artykuły spożywcze, używki) dobrze sytuowani w średnim wieku (dobra luksusowe) Analiza Poziomu Wykształcenia Ilość osób z wyższym wykształceniem (w Polsce ok. 7%, 39%-średnie, 23%-podstawowe) popyt na książki, czasopisma popyt na usługi turystyczne

Otoczenie Ekonomiczne Zależność Siły Nabywczej od: poziomu realnego dochodu cen za dobra i usługi stanu oszczędności stanu zadłużenia oprocentowania kredytów dostępności kredytów stopa inflacji

Zależność struktury dochodów od typu gospodarki narodowej gospodarka naturalna gospodarka eksportowa surowców naturalnych - przemysł wydobywczy, transportowy, ale także rynek dóbr luksusowych gospodarka krajów rozwijających się przemysł przetwórczy, import stali, zapotrzebowanie na nowe produkty (klasa średnia) i produkty luksusowe (klasa bogata) gospodarka krajów uprzemysłowionych - eksport wyrobów przemysłowych, inwestycje kapitałowe w zamian za surowce i półfabrykanty

Czynniki wpływające na realny poziom wydatków oszczędność (Polacy 2-3%, Amerykanie 6%, Japończycy 18%) zadłużenie (Polska 42 mld) dostępność kredytów aktualna stopa inflacji Syntetycznym odbiciem wydatków jest poziom PKB na 1 mieszkańca

Otoczenie Naturalne stan środowiska naturalnego skutki efektu cieplarnianego i dziury ozonowej ograniczone zasoby naturalne wzrost poziomu zanieczyszczenia rosnące koszty energii przenoszenie kosztów związanych z ekologią na konsumentów rola ruchów ekologicznych

Konsumenci a organizacje ekologiczne zwolennicy (22%) sympatycy (20%) wygodni (11%) nieświadomi (19%) obojętni (28%)

Surowce i Zasoby Naturalne zasoby nieograniczone - powietrze, woda ograniczone zasoby odnawialne - lasy, żywność ograniczone zasoby nieodnawialne - ropa naftowa, węgiel, platyna inne kopaliny

Otoczenie Techniczno-technologiczne kształtowanie poziomu życia społecznego poprzez naukę i technologię postęp techniczny i epokowe odkrycia (penicylina, światłowody, laser) zagrożenia ze strony nauki (bomba wodorowa, broń neutronowa i chemiczna, badania genetyczne) wątpliwe osiągnięcia (gry telewizyjne)

Skierowanie uwagi Przedsiębiorców na przyspieszenie tempa zmian technologicznych (wynalazki jako siła przyciągająca) nieograniczone możliwości innowacji (biotechnologia, genetyka, elektronika i robotyka) wysokość środków pieniężnych na badania i rozwój (USA 74 mld $, Japonia 30 mld $, Polska 0,8 PKB) zmiany w przepisach prawnych (budownictwo, żywność, leki, energetyka)

Otoczenie Polityczne system prawny (regulacje prawne, nowe przepisy prawne, sprzeczność w przepisach) instytucje rządowe i parlamentarne (wpływ opcji politycznej na kodyfikację prawa) grupy nacisku (lobby wojskowe, lobby przemysłowe, pozostałe grupy interesów)

Działalność Gospodarcza i Przepisy Prawne przepisy chroniące interesy przedsiębiorstw (kaucje, zwolnienia) przepisy chroniące interesu konsumentów (Urząd Ochrony Konsumenta) przepisy chroniące interesy społeczne (dotacje, subwencje) przepisy chroniące interesy państwa

Otoczenie Kulturowe niezmienność podstawowych przekonań i wartości kształtowanie światopoglądu przez szkołę, kościół, instytucje rządowe kultura narodu zbiorem subkultur poszanowanie tradycji postrzeganie siebie i innych samorealizacja tolerancja

Instytucje Kulturowe Ministerstwo Kultury radio i telewizja prasa teatr i kino krytycy sztuki Wielkość wydatków na kulturę generuje określone zapotrzebowanie na zmianę struktury spożycia dóbr kultury