AWANS ZAWODOWY NAUCZYCIELA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Odbywanie stażu przez nauczyciela zatrudnionego w kilku szkołach.
Narada dyrektorów szkół i placówek oświatowo-wychowawczych
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Zasady wyboru podręczników przez nauczycieli.
AWANS ZAWODOWY NAUCZYCIELI
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 27 sierpnia 2009 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Opracowała: Krystyna Chowaniec Kuratorium Oświaty w Rzeszowie
Kuratorium Oświaty w Rzeszowie Doradztwo metodyczne.
Awans zawodowy nauczycieli - terminy
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
Awans zawodowy nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w świetle obowiązujących przepisów Autor: Joanna Dembowa.
Zmiana miejsca pracy w okresie trwania stażu.
Nadanie stopnia nauczyciela kontraktowego w trybie art. 9a ust
REALIZACJA NADZORU PEDAGOGICZNEGO W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 stan na 31 lipca 2012 r.
Awans zawodowy nauczycieli -kilka uwag
Dokonać kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków.
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
SZKOLENIE RADY PEDAGOGICZNEJ październik 2003r. autor: mgr inż. B. Leszczyńska.
Kontrole planowe w roku szkolnym Tematyka i liczba kontroli Realizacja prawa dziecka pięcioletniego do rocznego przygotowania przedszkolnego.
koncepcja MEN (propozycje)
AWANS ZAWODOWY NAUCZYCIELA oprac. Aleksandra Bek i Małgorzata Rzepa
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
Najważniejsze zmiany w Karcie Nauczyciela
WSPIERANIE UCZNIÓW W ROZWOJU ZDOLNOŚCI I TALENTÓW
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
SPRAWY RÓŻNE.
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Innowacje pedagogiczne w przedszkolach
EDUKACJA W ZAKRESIE UDZIELANIA PIERWSZEJ POMOCY W SZKOŁACH
AWANS ZAWODOWY NAUCZYCIELA
Awans zawodowy nauczycieli
Awans zawodowy nauczyciela bibliotekarza na stopień nauczyciela dyplomowanego Renata Lipniewska,
Awans zawodowy nauczyciela bibliotekarza na stopień nauczyciela mianowanego Renata Lipniewska,
Postępowanie administracyjne w zarządzaniu oświatą
Awans zawodowy nauczycieli - procedury
PODSTAWY PRAWNE DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDÓW UCZNIOWSKICH
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Płock, październik 2014 roku
Wynagrodzenia nauczycieli - zadania ogniw ZNP
Akty prawne związane z kształceniem zawodowym – nowe lub nowelizacja obowiązujących Warszawa, 19 sierpnia 2015 DEPARTAMENT KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO.
Akty prawne Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r.
1 Zespół opiniodawczo-doradczy do spraw statusu zawodowego nauczyciela „ Jaki awans zawodowy nauczycieli?” Warszawa, 23 czerwca 2010 r.
Wybrane zagadnienia dotyczące awansu zawodowego nauczycieli.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Kształcenie dualne.
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Kuratorium Oświaty w Opolu.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 października 2009 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora.
Zmiany w prawie oświatowym
Ustawa o finansowaniu zadań oświatowych
Zmiany w procedurze uzyskania stopni awansu zawodowego
OCENA PRACY NAUCZYCIELA
Zmiany w zakresie awansu zawodowego w 2018 r.
Leszek Morąg, nauczyciel konsultant PCEN
CZAS PRACY NAUCZYCIELA GODZINY PONADWYMIAROWE
Przykładowy model podziału środków
Awans zawodowy nauczycieli
Zasadnicze Oświatowe akty prawne
przedstawiciela Wielkopolskiego Kuratora Oświaty
Awans zawodowy nauczyciela bibliotekarza na stopień nauczyciela kontraktowego Renata Lipniewska,
- na podstawie materiałów przygotowanych przez Ministerstwo
AWANS ZAWODOWY NAUCZYCIELI Opracowanie Jolanta Bedner
ZMIANY W PRAWIE OŚWIATOWYM Ocena pracy nauczyciela r.
ZMIANY W PRAWIE OŚWIATOWYM – Zmiany w procedurach prowadzenia awansu zawodowego nauczyciela r. LESZEK ZALEŚNY.
ZMIANY W PRAWIE OŚWIATOWYM
Zapis prezentacji:

AWANS ZAWODOWY NAUCZYCIELA

Podstawy prawne Łyk historii Pojęcia związane z awansem Stopnie awansu zawodowego nauczyciela. Pułapki awansu zawodowego nauczyciela. Za ile? Dyplomowany i co dalej?

Ustawa z 26.I.1982 KN Ustawa z 18.II.2000 KN zm Ustawa z 15.07.2004 KN zm Rozp. MEN z 3.08.2000 r w sprawie stopni awansu Rozp MENiS z 29.05.2002 zmieniające rozp. w sprawie stopni awansu Rozp MENiS z 01.12.2004 zmieniające rozp. w sprawie stopni awansu Rozp MEN z 14.11.2007 zmieniające rozp. w sprawie stopni awansu

18.II.2000 * Oddzielenie formy nawiązania stosunku pracy od stopnia awansu * Ustawowy wzrost wynagrodzeń, a ich wysokość uzależniono od posiadanego stopnia awansu zawodowego *Akt nadania stopnia zawodowego to rodzaj certyfikatu pochodzący od władzy publicznej, mającego formę decyzji administracyjnej *Nie traci się nadanego stopnia nawet w trybie odpowiedzialności dyscyplinarnej o ile był nadany zgodnie z prawem. * Rozpoczynając pracę jesteś zobowiązany do wkroczenia na ścieżkę awansu zawodowego

Awans – jest to powierzenie komuś albo objecie przez kogoś wyższeo stanowiska DOROBEK ZAWODOWY NAUCZYCIELA – trwale, potwierdzone i pozytywnie ocenione rezultaty pracy nauczyciela na płaszczyźnie rozwoju i sukcesów jego wychowanków oraz w odniesieniu do rozwoju szkoły, wzbogacanie metod, organizacji i warsztatu pracy własnej innych nauczycieli DOSKONALENIE ZAWODOWE – to podnoszenie kwalifikacji i kompetencji za pośrednictwem różnych form doskonalenia i samokształcenia

STOPNIE AWANSU ZAWODOWEGO KN rdz.3 art.. 9a-9h 1. NAUCZYCIEL STAŻYSTA (9mc) 2. NAUCZYCIEL KONTRAKTOWY (2 lata i 9mc) po 2 latach 3. NAUCZYCIEL MIANOWANY (2 lata i 9mc) po roku 4. NAUCZYCIEL DYPLOMOWANY Profesor oświaty – tytuł honorowy, może być nadany nauczycielowi dyplomowanemu i nie zmienia stopnia awansu zawodowego posiadanego przez nauczyciela

Stażysta art. 9d 1. Rozpoczyna staż bez składania wniosku w ciągu 14 dni od rozpoczęcia roku szkolnego 2. W terminie 20 dni od dnia rozpoczęcia zajęć przedkłada dyrektorowi projekt planu rozwoju zawodowego. 3. W terminie 30 dni od dnia rozpoczęcia zajęć dyrektor zatwierdza projekt planu rozwoju zawodowego albo zwraca do poprawy. 4. W terminie 30 dni od dnia zakończenia stażu składa sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego . 5. W terminie 21 dni od dnia otrzymania sprawozdania dyrektor ustala ocenę dorobku zawodowego . 6.Złożenie wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego w roku uzyskania pozytywnej oceny dorobku zawodowego. (r.3a, a.9d, p7

KONTRAKTOWY art. 9d 1. Rozpoczyna staż od złożeniania wniosku w ciągu 14 dni od rozpoczęcia roku szkolnego i dołącza plan rozwoju zawodowego 2. W terminie 30 dni od dnia rozpoczęcia zajęć dyrektor zatwierdza projekt planu rozwoju zawodowego albo zwraca do poprawy. 3. W terminie 30 dni od dnia zakończenia stażu składa sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego . 4. W terminie 21 dni od dnia otrzymania sprawozdania dyrektor ustala ocenę dorobku zawodowego . 5.Złożenie wniosku o podjęcie postępowania egzaminacyjnego w roku uzyskania pozytywnej oceny dorobku zawodowego do organu prowadzącego szkołę. (r.3a, a.9d, p7

MIANOWANY art. 9d 1. Rozpoczyna staż od złożeniania wniosku w ciągu 14 dni od rozpoczęcia roku szkolnego i dołącza plan rozwoju zawodowego 2. W terminie 30 dni od dnia rozpoczęcia zajęć dyrektor zatwierdza projekt planu rozwoju zawodowego albo zwraca do poprawy. 3. W terminie 30 dni od dnia zakończenia stażu składa sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego . 4. W terminie 21 dni od dnia otrzymania sprawozdania dyrektor ustala ocenę dorobku zawodowego . 5.Złożenie wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego w terminie 3 lat uzyskania pozytywnej oceny dorobku zawodowego do organu sprawującego nadzór pedagogiczny nad szkołą. (r.3a, a.9d, p7

Pułapki Nieznajomość przepisów oświatowych Kopiowanie dokumentów innych ludzi Daty na dokumentach Dostosowywanie swojej dokumentacji do aktualnie obowiązujących przepisów

Dyplomowany i co dalej? Wypalenie zawodowe Awans poziomy Fizyczne – zmęczenie, ból głowy, bezsenność Behawioralne - złość, zmienność zachowania Psychologiczne – przygnębienie, znudzenie, zniechęcenie Edukator Egzaminator Ekspert Doradca metodyczny Konsultant

Dlatego od osób wykonujących zawód nauczyciela wymaga się tak wiele. Osobowy rozwój ucznia najefektywniej może być wspomagany przez bardziej dojrzałe osoby. Dlatego od osób wykonujących zawód nauczyciela wymaga się tak wiele. Każdy nauczyciel wywiera wpływ wychowawczy, każdy, więc musi wymagać od siebie. Nauczyciel, czy tego chce, czy nie, zawsze wywiera wpływ na uczniów - zarówno wtedy, kiedy działa właściwie, jak i wtedy, gdy postępuje nagannie - tym samym wpływa na zachowania, sposób myślenia i obyczaje młodzieży. W wychowaniu szkolnym chodzi o to, aby ten wpływ był pozytywny; aby był podporządkowany misji wspierania wszechstronnego rozwoju ucznia jako człowieka". Biblioteczka reformy, Ministerstwo Edukacji Narodowej – o wychowaniu w szkole nr 13, Wzór osobowy nauczyciela, Warszawa 1999, s.61