Temat wystąpienia Optymalizacja Zarządzania Strukturą Oddziałową w Organizacjach Jolanta Cabaj.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Advertisements

PROCEDURA OPRACOWANIA I AKTUALIZACJI WIELOLETNIEGO PROGRAMU INWESTYCYJNEGO MIASTA PUŁAWY.
PLANOWANIE JAKO FUNKCJA ZARZĄDZANIA
system zarządzania zasobami ludzkimi
Wsparcie zarządzania zmianą w przedsiębiorstwie
HUMAN PERFORMANCE IMPROVEMENT
Analiza ryzyka projektu
Zarządzanie przez cele Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego
Wdrażanie zarządzania ryzykiem w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Studium przypadku KOPIARKI S.A.
Rachunek kosztów planowanych – zagadnienia podstawowe
Wartość czynności doradczych audytu Agata Kumpiałowska
Mapowanie procesów pracy i organizacja stanowisk
Czy polskiej kulturze potrzebne jest ISO?
RYZYKO OPERACYJNE Jak przeciwdziałać mu w praktyce?
Outsourcing Dlaczego niektórym się opłaca? 23 maja 2013 r. Zamość
Budowanie wizerunku pracodawcy – trzy perspektywy
Zarządzanie projektami
Biznes plany w ramach Programu Operacyjnego „Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich na lata ” Przemysław.
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
KONFERENCJA: Województwo Świętokrzyskie wobec wyzwań rozwojowych w świetle Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego oraz strategii zintegrowanych Kielce,
Prawdy oczywiste czyli… BIZNES PLAN Część 18
Produkujesz, sprzedajesz, zarządzasz? Zyskaj przewagę! Uniwersytet Ekonomiczny Wrocław, 10 czerwca 2008 Kontrola i analiza procesów biznesowych Mateusz.
Narzędzie łączące Narzędzie łączące psychometrię i rekrutację psychometrię i rekrutację Psychologia i biznes – wiemy jak je łączyć
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Audity i certyfikacja systemu zarządzania jakością
Nazwa projektu. Czym się zajmujemy? Krótka charakterystyka działalności.
Mirosław Grybalow Business Development Manager SAS Polska
Idea Klastra - korzyści z punktu widzenia przedsiębiorstw
Kryzys pod kontrolą? Ryzyko jako stały element zarządzania firmą II Kongres Dyrektorów Finansowych Sheraton Warsaw Hotel, 28 kwietnia r.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
mgr Marta Mularczyk Kierownik projektu
OGÓLNE ZASADY OPRACOWYWANIASTRATEGII ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU W GMINACH MIEJSKICH OGÓLNE ZASADY OPRACOWYWANIA STRATEGII ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU W GMINACH.
Wdrożenie zintegrowanego systemu Zarządzania Zasobami Ludzkimi
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
Aleksandra Popławska Marta Pawłowska
Szkolenia E-Learning SIMP Consulting Stanisław Płaskowicki Dorota Płaskowicka.
System Informowania Kierownictwa – nowoczesne narzędzie wspomagające uzyskanie przewagi konkurencyjnej Piotr Bączek – Project.
Wdrażanie SYSTEMU Jacek WĘGLARCZYK.
Efektywność systemu Jacek Węglarczyk
Projekt SIMS Leszek Grabarczyk. Skąd wziął się pomysł na SIMS?  1. Beneficjenci wraz z opiekunami projektów zauważają zagrożenie związane z utrzymaniem.
System ocen pracowników
Logical Framework Approach Metoda Macierzy Logicznej
Moduł e-Kontroli Grzegorz Dziurla.
Zarządzanie innowacją. Adaptacja i zastosowanie sprawdzonych rozwiązań hiszpańskich na gruncie polskim. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
OPTYMALIZACJA KOSZTÓW RESTAURACJI opracowanie: Marcin Mordal
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
CENTRUM ROZWOJU REGIONALNEGO I PRZEDSIĘBIORCZOŚCI Mirosław Gębski.
Efektywność zarządzania w sektorze publicznym Ministerstwo Finansów 16 czerwca 2015 r. Coroczne spotkanie przedstawicieli komitetów audytu.
Faza 1: Faza zaprojektowania systemu monitoringu projektu: 1. Inwentaryzacja obietnic złożonych sponsorowi we wniosku - przegląd założeń projektu, opracowanie.
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
Menedżer finansowy Katedra finansów przedsiębiorstw i ubezpieczeń gospodarczych Katowice,
Gdańsk, 27 czerwca 2016 r. Centralna koordynacja interwencji EFSI w sektorze zdrowia na lata Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego.
P OWIAT N OWOTARSKI – S TAROSTWO P OWIATOWE W N OWYM T ARGU Nowotarski- nowatorski. Samorząd zorientowany projektowo. Program Operacyjny Kapitał Ludzki-
Różne zastosowania metody SWOT opracowała Agnieszka OLSZOK I TIR.
Katedra finansów przedsiębiorstw i ubezpieczeń gospodarczych
POMIAR PROCESÓW – GWARANCJA SZYBKIEGO PODNIESIENIA EFEKTYWNOŚCI
Kontrolowanie Mateusz Turczyn.
Proces kontroli w zarządzaniu przedsiębiorstwem
Funkcja planowania.
T 10. Metodologia Rapid Re - wprowadzenie
Przykłady dobrych praktyk
{ Wsparcie informacyjne dla zarządzania strategicznego Tereshkun Volodymyr.
Zgłoszenie do konkursu
Prezentacja biznesplanu
Prezentacja biznesplanu
Zgłoszenie w ramach kategorii Wewnętrzne doskonalenie organizacji cc
Piotr Jóśko Z-ca Dyrektora
Zapis prezentacji:

Temat wystąpienia Optymalizacja Zarządzania Strukturą Oddziałową w Organizacjach Jolanta Cabaj

Cechy organizacji o niskiej efektywności Organizacja o niskiej efektywnośc i Duża rotacja personelu Brak realizacji celów sprzedażowych, jakościowych Niezadowolenie klientów Wysokie koszty

Brak wiedzy i odpowiedniego przeszkolenia personelu Brak odpowiedniego zainteresowania kierownictwa średniego i wyższego szczebla oddziałem Niedopasowanie celów i zadań do lokalnych realiów rynkowych Niewłaściwe zarządzanie na różnych szczeblach Brak motywacji pracowników Niska efektywność organizacji Przyczyny o niskiej efektywności

Jak wyeliminować przyczyny niskiej efektywności organizacji? Wdrażając system, który: Identyfikuje i rozpoznaje przyczyny niskiej efektywności Uzyskuje porównywalne dane Wprowadza plany korygujące Zapewnia ciągłość procesu oceny, kontroli, zarządzania

EFEKTYWNE ZARZĄDZANIE STRUKTURĄ ODDZIAŁÓW

Podniesienie efektywności oddziałów / zysk, sprzedaż Jednorodny system oceny efektywności oddziałów Regularne i wiarygodne informacje potrzebne do podejmowania decyzji zarządczych Wczesne ostrzeganie o możliwych zagrożeniach – prewencja Monitoring wdrożenia zmian / czy zmiany zostały wdrożone? Po co nam ten wysiłek?

Założenia podstawowe W organizacji już istnieją: Opisane Procesy i Procedury Strategia firmy, priorytety krótkookresowe Systemy raportowania i komunikacji Struktura firmy, regulamin organizacyjny, opisy stanowisk

Metodologia Zrównoważonej Karty Wyników Metodologia zarządzania przez cele Analiza SWOT Analiza Łańcucha Wartości Analiza Pareto Mapa Efektywności Oddziałów na planie finansowym i operacyjnym – narzędzie do oceny porównawczej Oddziałów Jakie narzędzia zastosować?

I. Zdefiniowanie oczekiwań i analiza organizacji III. Zdefiniowanie modułów systemu II. Wyznaczenie wskaźników ilościowych i jakościowych do pomiaru efektywności oddziałów IV. Przeprowadzenie badania i analizy procesów w wybranej placówce V. Szkolenie kadry zarządzającej na poziomie regionalnym z zakresu stosowania systemu Etap: INVENT VI. Wdrożenie raport owania w oddziałach Etap: DI S COVER Etap: DELIVER VI. Opracowanie raportów zbiorczych Przykładowy Plan Wdrożenia Systemu Optymalizacji

STRATEGIA / PLAN ROZWOJU OCZEKIWANIA PROBLEMY DO ROZWIĄZANIA ZAŁOŻENIA DO SYSTEMU RAPORTOWANIA CELE STRATEGICZNE CELE OPRACYJNE WSKAŻNIKI ILOŚCIOWE POMIARU EFEKTYWNOŚCI WSKAŹNIKI JAKOŚCIOWE POMIARU EFEKTYWNOŚCI

Raport oddziałowy m.in. : Mocne i słabe strony placówki Zagrożenia i Szanse jakie mogą wynikać z funkcjonowania placówki dla całego biznesu Raport regionalny Raport globalny m.in. Przygotowany przez dyrektora regionu Tworzony 2-4 razy w roku Tworzony z udziałem menedżerów oddziału i koordynatora procesu m.in. : Informacje pomocne kadrze zarządzającej przy podejmowaniu decyzji strategicznych Przekrojowy obraz mocnych i słabych stron biznesowych całej struktury oddziałowej System dopasowany do struktury i potrzeb organizacji System Oceny Efektywności

Mapa efektywności operacyjnej i finansowej oddziałów – czytelny obraz sytuacji Narzędzie porównawczej oceny oddziałów Wdrożony proces stałego monitoringu oddziałów Plan optymalizacyjny na poziomie oddziałów i całej organizacji (struktury oddziałowej) – jasne, konkretne wskazania do działania Przygotowani do używania narzędzia, korzystania z raportów i tworzenia planów optymalizacyjnych menedżerowie Zmierzone indywidualnie krytycznie ważne czynniki / kluczowe czynniki sukcesu Zmierzone czynniki mogące mieć wpływ na przyszłość biznesu Jakie są korzyści z wdrożenia systemu optymalizacji?

Dziękuję za Uwagę Jolanta Cabaj