Wie das Land, so die Schule. Szkoły biorące udział w projekcie: ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH I ZAWODOWYCH W PRZEWORSKU – POLSKA ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Advertisements

W bieżącym roku szkolnym przez okres 8 miesięcy szkoła realizowała projekt rozwojowy pt. Moje miasto, moje korzenie. Przeworsk zza obiektywu fotograficznego.
Partnerska Współpraca Szkół Językowy Projekt Comeniusa pt. Wpływ kultury narodowej na kształtowanie się relacji rodzinnych w krajach zjednoczonej Europy.
S ZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Ogólnopolski program, w którym nauczyciele i uczniowie wypracowują sposoby mądrego korzystania z (TIK) w nauczaniu wszystkich przedmiotów.
Benefity dla Nauczycieli. Partners in Learning ( PIL ) Globalna inicjatywa Microsoft, obecna w 115 krajach, w 36 językach. Portal Partners in Learning.
Program Leonardo da Vinci
Nadzór pedagogiczny nad szkoleniem zawodowym
EUROPEJSKA WSPÓŁPRACA SZKÓŁ WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO
W ramach projektu Lubuska Szkoła Równych Szans, prowadzone jest w naszej szkole kółko języka niemieckiego dla uczniów klas VI, którzy pragną poszerzyć
ETwinning- w naszej szkole opr. A. Rolicz. Istota eTwinning eTwinning to łączenie i współpraca bliźniaczych szkół w Europie za pośrednictwem mediów elektronicznych.
Das Bild der Anderen? Jaki to projekt?
4 SLAJDY NA TEMAT JAK ZNALEŹĆ PARTNERA ETWINNING Postępuj zgodnie ze wskazówkami, aby znaleźć odpowiedniego partnera do założenia projektu.
XI Liceum Ogólnokształcące im. K.I.Gałczyńskiego w Kielcach
ZESPÓŁ SZKÓŁ IM. HENRYKA SIENKIEWICZA W GRABOWCU
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 8 W Opolu
Projekt LOG-IN Wspólne działania szkoleniowe z zakresu zastosowania nowych mediów i technologii w nauczaniu języków obcych ukierunkowane na tworzenie innowacyjnych.
Szkoła Podstawowa w Gostkowie w programie szkoła z klasą 2013/2014
Nasza szkoła bierze udział w projekcie,,Wespół w zespół z Matematyką bez Granic' realizowanym przez Polskie Towarzystwo Matematyczne w okresie od r.
Uczniowie i nauczyciele wykorzystują TI w projektach realizowanych wspólnie z partnerami w Polsce i za granicą.
Co to jest TIK?.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Szkoła partnerska jest szkołą katolicką, w której uczy się 420 uczniów w klasach 1-4 Wymiana odbędzie się 23 września i trwać będzie do 2 pażdziernika.
DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU 2008 WIRTUALNY ŚWIAT TWORZYSZ TAKŻE TY
Projekt szkolny Socrates Comenius Badanie i poznawanie kultur z różnych regionów europejskich poprzez poezję, prozę i muzykę.
Gazetki klasowe na temat partnerskich krajów
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Daleszycach
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
ETwinning w Szkole Podstawowej nr 95 w Krakowie Magdalena Nazim Joanna Biskupska SP nr 95 w Krakowie VI B.
poznawane przez uczniów z różnych grup wiekowych
PROGRAM COMENIUS.
Współpraca z innymi szkołami Gimnazjum nr 12 w Tychach.
Sieć Internet pozwala na tanią i błyskawiczną komunikację. Dzięki temu uczniowie mogą pracować w międzynarodowych grupach, nawiązują znajomości, doskonalą
COMENIUS REGIO „Edukacja w regionach charakteryzujących się brakiem dostępu do infrastruktury i zawodów o wysokich kwalifikacjach w kontekście strategii.
compulsory full-time education
1. Ucz i ucz się z TIK! 2. Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie. 3. Nie kradnij i nie daj się okraść! 4. Komunikujmy się! 5. Komputery pod.
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
„Moja szkoła – mój zawód, moja przyszłość”.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Szkoła zapewnia uczniom dostęp do komputera, drukarki, skanera, aparatu cyfrowego, kamery i Internetu.
Priorytet III Wysoka jakość oświaty Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Okres realizacji projektu: – Projekt pn. „Powiatowy.
Wyniki ankiet uczniów, rodziców i nauczycieli podsumowujące 2-letni Projekt Comenius Projekt: „Przedsiębiorczy może być każdy”
Kraje nadbałtyckie w ujęciu zmian pan-europejskich: krajobraz, edukacja i zatrudnienie.
Procedury doskonalenia uczenia się i nauczania
„Otwarta droga ku przyszłości
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
UCZESTNICY PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 W ROKU SZKOLNYM 2013/14 Dyrektor szkoły: p. Joanna Bieńko Koordynator programu: p. Beata Niziołek Nauczyciele:
Dlaczego mówi się o bezpieczeństwie w sieci ??? W naszej szkole każdy uczeń ma dostęp do komputera. Mimo to że komputer może być źródłem wielu pożytecznych.
Intercultural Education OnLine Projekt realizowany jest przy wsparciu Wspólnot Szkoła w projekcie InterEOL.
DYREKTORZY SZKÓŁ W eTWINNING Warszawa, 18 XI 2011.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Ogólnopolski Program Szkoła z Klasą 2.0. To trzecia edycji Ogólnopolskiego programu Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła od samego początku bierze udział.
„Żyj z pasją – poszukuj, poznaj, podążaj” realizowany będzie w naszej szkole w latach „Erasmus+” to program Unii Europejskiej w dziedzinie.
Odznaka jakości "Schule im Wandel – Zmieniająca się szkoła"
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Wizyta studyjna w Finlandii w ramach projektu Coaching i Tutoring – w stronę nowoczesnej dydaktyki Anna Rudnicka-Ostrowska 2015.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Gimnazjum z Oddziałami Dwujęzycznymi nr 14 im. Jana Gutenberga Fundacji Szkolnej w Warszawie Comenius Peaceful Horizons – C.O.M.P.A.S.S. Come.
Współpraca polsko - fińska. Jalasjarvi  Miasto znajduje się ok. 400 km na północny zachód od Helsinek  posiada nieco ponad 8000 mieszkańców  miasto.
Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 4
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Współpraca szkół w Europie za pośrednictwem technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz promowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli
Niemiecka przygoda w Düsseldorfie
Języki obce jako punkt wyjścia do poznania świata.
Współpraca szkół w Europie za pośrednictwem technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz promowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli
Staże europejskie drogą do sukcesu
Pakiet edukacyjny „Przeszłość to dziś” Zakres podstawowy i rozszerzony
Zapis prezentacji:

Wie das Land, so die Schule

Szkoły biorące udział w projekcie: ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH I ZAWODOWYCH W PRZEWORSKU – POLSKA ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH I ZAWODOWYCH W PRZEWORSKU – POLSKA ARKADIAN YHTISLYSEO W KLAUKKALA – FINLANDIA ARKADIAN YHTISLYSEO W KLAUKKALA – FINLANDIA

Koordynator projektu: Agnieszka Lechowicz Współpraca: Lucyna Kruk (nauczyciel języka niemieckiego) Pomoc techniczna Małgorzata Fujarowicz (nauczyciel informatyki)

Cele projektu: aktywacja języka niemieckiego aktywacja języka niemieckiego w komunikacji międzynarodowej; w komunikacji międzynarodowej; motywacja uczniów do nauki języka niemieckiego; motywacja uczniów do nauki języka niemieckiego; poszukiwanie nowych aspektów poszukiwanie nowych aspektów i metod w nauce języka niemieckiego; i metod w nauce języka niemieckiego; wymiana doświadczeń między uczniami i nauczycielami; wymiana doświadczeń między uczniami i nauczycielami; poznanie nowych krajów i kultur; poznanie nowych krajów i kultur; poznanie i porównanie systemów szkolnictwa poznanie i porównanie systemów szkolnictwa

Powstanie projektu: październik 2005 – zgłoszenie szkoły do programu eTwinning; październik 2005 – zgłoszenie szkoły do programu eTwinning; październik/listopad 2005– wysyłanie i do szkół zarejestrowanych w eTwinningu w celu nawiązania współpracy; październik/listopad 2005– wysyłanie i do szkół zarejestrowanych w eTwinningu w celu nawiązania współpracy; listopad 2005 – nawiązanie korespondencji mail-owej ze szkołą w Finlandii; listopad 2005 – nawiązanie korespondencji mail-owej ze szkołą w Finlandii; listopad/grudzień omówienie zasad współpracy, opracowanie wspólnego projektu i zgłoszenie go do zatwierdzenia przez eTwinning; listopad/grudzień omówienie zasad współpracy, opracowanie wspólnego projektu i zgłoszenie go do zatwierdzenia przez eTwinning; 18 stycznia 2006 – zatwierdzenie projektu przez eTwinning; 18 stycznia 2006 – zatwierdzenie projektu przez eTwinning;

Uczestnicy projektu: ZSOiZ w Przeworsku: ZSOiZ w Przeworsku: Agnieszka Lechowicz (koordynator) Agnieszka Lechowicz (koordynator) Lucyna Kruk (współpraca) Lucyna Kruk (współpraca) Małgorzata Fujarowicz (pomoc tech.) Małgorzata Fujarowicz (pomoc tech.) uczniowie ZSOiZ uczniowie ZSOiZ Arkadian Yhtislyseo w Finlandii: Arkadian Yhtislyseo w Finlandii: Anna Airikkala (koordynator) Anna Airikkala (koordynator) uczniowie szkoły fińskiej uczniowie szkoły fińskiej

Kroki projektu: poznanie obu krajów (wiadomości z zakresu krajoznawstwa, kultury, znani ludzie, ciekawostki, informacje w mediach); poznanie obu krajów (wiadomości z zakresu krajoznawstwa, kultury, znani ludzie, ciekawostki, informacje w mediach); porównanie systemów szkolnictwa (systemy szkolnictwa w obu krajach, zwykły dzień szkolny, plany lekcji, święta i obyczaje szkolne); porównanie systemów szkolnictwa (systemy szkolnictwa w obu krajach, zwykły dzień szkolny, plany lekcji, święta i obyczaje szkolne); nauka języka niemieckiego (metody nauczania, techniki uczenia się, treści nauczania, sposoby motywacji uczniów, porady i wskazówki do efektywnego uczenia się); nauka języka niemieckiego (metody nauczania, techniki uczenia się, treści nauczania, sposoby motywacji uczniów, porady i wskazówki do efektywnego uczenia się); wymarzona szkoła; wymarzona szkoła;

Formy pracy: listy pytań do partnera; listy pytań do partnera; teksty, diagramy i komentarze; teksty, diagramy i komentarze; ankiety, wywiady, referaty; ankiety, wywiady, referaty; historyjki obrazkowe, komiksy, zdjęcia; historyjki obrazkowe, komiksy, zdjęcia; prezentacje w PowerPoint; prezentacje w PowerPoint; korespondencja mailowa; korespondencja mailowa; rozmowy na Forum, rozmowy Online; rozmowy na Forum, rozmowy Online; publikacje w Internecie; publikacje w Internecie;

Korzyści płynące z udziału w projekcie: dobry sposób motywacji uczniów do nauki języka niemieckiego; dobry sposób motywacji uczniów do nauki języka niemieckiego; popularyzacja języka niemieckiego jako języka komunikacji międzynarodowej; popularyzacja języka niemieckiego jako języka komunikacji międzynarodowej; możliwość rozwijania umiejętności możliwość rozwijania umiejętności z zakresu technologii komputerowej; z zakresu technologii komputerowej; możliwość wymiany zdań, metod i technik nauczania i uczenia się; możliwość wymiany zdań, metod i technik nauczania i uczenia się; możliwość rozwijania zainteresowań uczniów; możliwość rozwijania zainteresowań uczniów; poznawanie obcych krajów, kultur poznawanie obcych krajów, kultur i obyczajów; i obyczajów; nawiązywanie nowych znajomości; nawiązywanie nowych znajomości;

Plany na przyszłość: kontynuować współpracę w ramach projektu realizując przyjęte na dany rok szkolny zadania; kontynuować współpracę w ramach projektu realizując przyjęte na dany rok szkolny zadania; poszerzać grono uczestników projektu (włączać nowych uczniów z obu szkół); poszerzać grono uczestników projektu (włączać nowych uczniów z obu szkół); rozwijać umiejętności komputerowe oraz poszerzać znajomość języka niemieckiego; rozwijać umiejętności komputerowe oraz poszerzać znajomość języka niemieckiego;