Realizacja planu kontroli agencji zatrudnienia z terenu województwa pomorskiego przez Wojewódzki Urząd Pracy w Gdańsku za okres od 01-01-2010 r. do 31-12-2010.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Formy wsparcia dla pracodawców oferowane przez
Advertisements

Zasady wyboru podręczników przez nauczycieli.
REJESTR AGENCJI ZATRUDNIENIA Katarzyna Kiedrowska – Inspektor Wojewódzki Analiza porównawcza rocznych informacji z działalności agencji zatrudnienia z.
Gmina Miejska Turek- Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej jako realizator prac społeczno – użytecznych ul. Konińska Turek Tel ,
Publiczne służby zatrudnienia
Sytuacja na rynku pracy
Państwowa Inspekcja Pracy (PIP)
SYTUACJA NA RYNKU PRACY W POLSCE
Kwalifikacyjne kursy zawodowe.
1 Kwalifikacyjne kursy zawodowe. Podstawy prawne: Kluczowe zagadnienia dotyczące kształcenia w formach pozaszkolnych, w tym na kwalifikacyjnych kursach.
Informacja o sytuacji na rynku pracy w Gminie Wadowice
AGENCJE ZATRUDNIENIA Regulacje prawne dotyczące ubiegania się o wpis do KRAZ oraz prowadzenia agencji zatrudnienia Olsztyn 2009.
Podsumowanie działalności Agencji Zatrudnienia z terenu Województwa Warmińsko – Mazurskiego w okresie od r. do r. WOJEWÓDZKI URZĄD.
Tryb przeprowadzania kontroli na podstawie:
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Z DZIAŁALNOŚCI AGENCJI ZATRUDNIENIA Z WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO
Realizacja planu kontroli agencji zatrudnienia z terenu województwa pomorskiego przez Wojewódzki Urząd Pracy w Gdańsku za okres od r. do
ANALIZA PORÓWNAWCZA ROCZNYCH INFORMACJI Z DZIAŁALNOŚCI AGENCJI ZATRUDNIENIA Z WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO ZA LATA 2010 i 2011 OPRAC. Katarzyna Kiedrowska,
1 Informacja z realizacji kontroli tematu nr 15 Przestrzeganie przez agencje zatrudnienia przepisów ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku.
Wojewódzki Urząd Pracy w Gdańsku Agencje zatrudnienia Rodzaje agencji zatrudnienia na terenie RP Usługi świadczone przez agencje zatrudnienia Liczba agencji.
w praktyce kontrolnej Inspektora pracy Opracował: Grzegorz Czapla
–KANCELARIA RADCÓW PRAWNYCH SOBCZAK - POŁCZYŃSKA ŁAGODA –1–1 człowiek – najlepsza inwestycja Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Niektóre procedury wynikające z przepisów prawa, przy bieżącej aktualizacji ewidencji gruntów i budynków, dokonywanej przez starostów. Zgłoszenia zmiany,
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Agencje Zatrudnienia Szczecin, r.
Stypendium Marii Curie
0 zwrot kosztów przejazdu zwrot kosztów zakwaterowania dofinansowanie podmiotowi prowadzącemu działalność gospodarczą kosztów wyposażenia miejsca pracy.
BIURA PODRÓŻY OPRACOWAŁA: D.DUNIEWICZ-KUFEL
Uprawnienia Państwowej Inspekcji Pracy w zakresie legalności zatrudnienia, wynikające z przepisów ustawy o Państwowej Inspekcji Pracy,
Generalny Inspektor Informacji Finansowej
WOLNOŚCI, PRAWA I OBOWIĄZKI CZŁOWIEKA I OBYWATELA.
Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy A GENCJE ZATRUDNIENIA.
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH Dr hab. Mariusz Jagielski
Przepisy ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r
Warunki pracy osób niepełnosprawnych w świetle kontroli Państwowej Inspekcji Pracy przeprowadzonych w roku 2005 Warszawa. kwiecień 2006 r.
KORZYŚCI PŁYNĄCE Z ZATRUDNIANIA OSÓB POWYŻEJ 50 ROKU ŻYCIA Radziejów, 15 listopada 2010 roku.
POWIATOWY URZĄD PRACY W ALEKSANDROWIE KUJAWSKIM
Ustawa z dnia 13 kwietnia 2007 r. o Państwowej Inspekcji Pracy. Zmiany
Zagadnienia podlegające kontroli inspekcji pracy w agencjach zatrudnienia pod kątem ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, jak.
Refundacje wynagrodzeń młodocianych pracowników
Klauzule społeczne w zamówieniach publicznych. Radziejów, 15 listopada 2010 roku.
Podstawowe zbiegi tytułów ubezpieczeń
Podstawowe akty prawne dotyczące zadań realizowanych dla cudzoziemców
Dokonywanie europejskich zgłoszeń patentowych za pośrednictwem UP RP oraz skutki patentu europejskiego w Polsce Jolanta Wąż Warszawa,
Przestrzeganie przepisów bhp,
FAKTURY VAT 2014 Podlaski Urząd Skarbowy w Białymstoku
Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie Reforma sieci EURES- nowe możliwości dla agencji zatrudnienia Aneta Majbańska Doradca.
Pracownicze dane osobowe
Sprawozdawczość agencji zatrudnienia realizowana za pomocą systemu informatycznego KRAZ Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu.
Formy pomocy dla pracodawców po nowelizacji Ustawy
„Urząd Pracy partnerem pracodawcy”. Urząd Pracy realizuje swoje zadania na podstawie ustawy: - o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz.
ROPS Poznań Porozumienie dotyczące współpracy – minimalny zakres umowy PODNOSZENIE KWALIFIKACJI KADR POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ W WIELKOPOLSCE wiedza.
REJESTR AGENCJI ZATRUDNIENIA ANALIZA PORÓWNAWCZA ROCZNYCH RAPORTÓW Z DZIAŁALNOŚCI AGENCJI ZATRUDNIENIA Z WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO ZA LATA 2005 i 2006 OPRAC.
POJĘCIE PRZEDSIĘBIORCY W PRAWIE POLSKIM
NADZÓR STAROSTY NAD OŚRODKAMI SZKOLENIA KIEROWCÓW POWIAT GRODZKI TORUŃ
Prawo pracy.
O zatrudnianiu pracowników tymczasowych
Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie Działalność Agencji Zatrudnienia na terenie Województwa Warmińsko – Mazurskiego Kamila.
Polityka rynku pracy w Polsce 1 Polityka rynku pracy w Polsce jest prowadzona na podstawie ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy W.
ZAMYKANIE SKŁADOWISK ODPADÓW NIESPEŁNIAJĄCYCH WYMAGAŃ.
Zielona Góra, 9 grudnia 2015 roku Krajowy Fundusz Szkoleniowy.
Nadzór nad bezpieczeństwem i warunkami pracy. Zewnętrzne i wewnętrzne organa nadzoru PAŃSTWOWA INSPEKCJA PRACY PAŃSTWOWA STRAŻ POŻARNA ZAKŁAD PRACY służba.
Nowe przepisy ograniczające stosowanie pracy tymczasowej
EFEKTY BIEŻĄCYCH KONTROLI U PRACODAWCÓW
Upadłość konsumencka w świetle obecnych przepisów
Polityka rynku pracy w Polsce
Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii
Dokumenty –porozumienie i zaświadczenie
INFORMACJA STAROSTY NA TEMAT MOŻLIWOŚCI ZASPOKOJENIA POTRZEB KADROWYCH PODMIOTU POWIERZAJĄCEGO WYKONANIE PRACY CUDZOZIEMCOWI Powiatowy Urząd Pracy w Wołominie.
Podstawy prawa pracy i Zabezpieczenia społecznego
Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii
Zapis prezentacji:

Realizacja planu kontroli agencji zatrudnienia z terenu województwa pomorskiego przez Wojewódzki Urząd Pracy w Gdańsku za okres od r. do r. REJESTR AGENCJI ZATRUDNIENIA Marcin Dobrzyniecki – Starszy Inspektor

2 Rejestr agencji zatrudnienia Podstawa prawna Wojewódzki Urząd Pracy w Gdańsku w imieniu Marszałka Województwa Pomorskiego na mocy art. 18o ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, sprawuje kontrole o której mowa w art. 70 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, w zakresie przestrzegania warunków prowadzenia działalności agencji zatrudnienia, o których mowa w art. 19–19h i art. 85 ust. 2–5. Należy pamiętać że: Z dniem r. nowelizacja ustawy o promocji zatrudnienia i instytucji rynku pracy, wprowadziła zmianę zakresu kontroli przestrzegania warunków prowadzenia działalności agencji zatrudnienia, o których mowa w art. 19, art. 19a, art. 19e i art. 19f

3 Rejestr agencji zatrudnienia Wojewódzki Urząd Pracy w Gdańsku w imieniu Marszałka Województwa Pomorskiego od dnia r. kontroluje : Art. 19. ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, Czy podmiot zamierzający wykonywać usługi lub świadczący usługi, o których mowa w art. 18 ust. 1, spełnia następujące warunki: 1) nie posiada zaległości z tytułu podatków, składek na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie zdrowotne oraz na Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych, o ile był obowiązany do ich opłacania; 2) nie jest karany za przestępstwa lub wykroczenia, o których mowa w art. 121–121b; 3) jest podmiotem, w stosunku do którego nie została otwarta likwidacja lub nie ogłoszono jego upadłości.

4 Rejestr agencji zatrudnienia Wojewódzki Urząd Pracy w Gdańsku w imieniu Marszałka Województwa Pomorskiego od dnia r. kontroluje : Art. 19austawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, Czy podmiot zamierzający wykonywać usługi lub świadczący usługi, 1) posiada lokal przeznaczony na biuro agencji zatrudnienia zapewniający poufność prowadzonych rozmów; 2) posiada wyposażenie w podstawowy sprzęt techniczny umożliwiający prowadzenie działalności agencji zatrudnienia; 3) dla obsługi osób korzystających z usług w zakresie: a) doradztwa personalnego i poradnictwa zawodowego – zapewnia osoby z wykształceniem wyższym, których program studiów obejmował przygotowanie w zakresie doradztwa personalnego lub poradnictwa zawodowego albo osoby z wykształceniem wyższym, które posiadają co najmniej roczne doświadczenie zawodowe w pracy na stanowisku doradcy personalnego lub zawodowego w publicznych służbach zatrudnienia lub agencjach zatrudnienia, b) pośrednictwa pracy oraz pracy tymczasowej – zapewnia osoby z wykształceniem co najmniej średnim.

5 Rejestr agencji zatrudnienia Wojewódzki Urząd Pracy w Gdańsku w imieniu Marszałka Województwa Pomorskiego od dnia r. kontroluje : Art. 19e ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, Czy agencja zatrudnienia informowała marszałka województwa o: 1) każdej zmianie danych, o których mowa w art. 18e ust. 1 pkt 1 i 2, w terminie 14 dni od dnia ich powstania, przy czym art. 18e ust. 3 stosuje się odpowiednio; 2) zaprzestaniu działalności, 3) zawieszeniu albo wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej, o których mowa w przepisach o swobodzie działalności gospodarczej, w terminie 14 dni od dnia zawieszenia albo wznowienia wykonywania tej działalności.

6 Rejestr agencji zatrudnienia Wojewódzki Urząd Pracy w Gdańsku w imieniu Marszałka Województwa Pomorskiego od dnia r. kontroluje : Art. 19f ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, Czy agencja zatrudnienia przedstawiła Marszałkowi Województwa Pomorskiego informację o działalności agencji zatrudnienia – w terminie do dnia 31 stycznia każdego roku, za rok poprzedni – zawierającą w szczególności liczbę: 1) osób, które podjęły pracę za pośrednictwem agencji zatrudnienia według grup elementarnych zawodów zgodnie z obowiązującą klasyfikacją zawodów i specjalności dla potrzeb rynku pracy, z podaniem państw zatrudnienia; 2) pracodawców oraz osób korzystających z usług doradztwa personalnego i poradnictwa zawodowego; 3) osób skierowanych przez agencję zatrudnienia do wykonywania pracy tymczasowej według grup elementarnych zawodów, zgodnie z obowiązującą klasyfikacją zawodów i specjalności dla potrzeb rynku pracy, z podaniem państw zatrudnienia.

7 Rejestr agencji zatrudnienia KONTROLE AGENCJI ZATRUDNIENIA –

8 Rejestr agencji zatrudnienia Kontrole w agencjach zatrudnienia w imieniu Marszałka Województwa Pomorskiego realizowane są przez Wojewódzki Urząd Pracy w Gdańsku w oparciu o roczny plan kontroli. Plan kontroli agencji zatrudnienia na rok 2010 obejmował 70 podmiotów gospodarczych świadczących usługi w zakresie agencji zatrudnienia. Z 70 kontroli nie odbyły się 3 w związku z wykreśleniem podmiotów z rejestru agencji przed planowaną datą kontroli tut. Urzędu.

9 Rejestr agencji zatrudnienia 47 agencji zatrudnienia (67% kontrolowanych podmiotów) zostało pouczonych i otrzymało wystąpienia z zaleceniami pokontrolnymi, W 47 wystąpieniach skierowanych do kontrolowanych agencji zatrudnienia przeważało w 83% uchybienie z art. 19g ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, agencje zatrudnienia nie umieszczały numeru certyfikatu w ogłoszeniach, ofertach i dokumentach przetwarzanych w ramach agencji zatrudnienia. Średnio w 53% wszystkich wystąpień stwierdzono braki w umowach z pracodawcą zagranicznym w zakresie art. 85 ust 3 ww. ustawy. Pozostałe naruszenia ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy wykryto i stwierdzono w ok. 8,5 % wystąpień.

10 Rejestr agencji zatrudnienia

11 Rejestr agencji zatrudnienia wśród 39 agencji zatrudnienia wykryto nieprawidłowości w zakresie art. 19g ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (w dokumentach, ogłoszeniach i ofertach agencja zatrudnienia jest obowiązana umieszczać numer wpisu do rejestru, a ogłaszane oferty pracy do wykonywania pracy tymczasowej oznacza się jako oferty pracy tymczasowej ); wśród 28 agencji zatrudnienia wykryto nieprawidłowości w zakresie art. 85 ust 3 p.1 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (agencja zatrudnienia ma obowiązek zawierania z pracodawcą zagranicznym, do którego zamierza kierować osoby do pracy za granicą, pisemnej umowy określającej w szczególności: liczbę miejsc pracy );

12 Rejestr agencji zatrudnienia wśród 26 agencji zatrudnienia wykryto nieprawidłowości w zakresie art. 85 ust 2 p.8 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (kierowanie do pracy za granicą u pracodawców zagranicznych za pośrednictwem agencji zatrudnienia odbywa się na podstawie pisemnej umowy zawieranej przez te agencje z osobami kierowanymi. Umowa ta powinna określać w szczególności: informację o trybie i warunkach dopuszczania cudzoziemców do rynku pracy w państwie wykonywania pracy); wśród 26 agencji zatrudnienia wykryto nieprawidłowości w zakresie art. 85 ust 3 p.4 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (agencja zatrudnienia ma obowiązek zawierania z pracodawcą zagranicznym, do którego zamierza kierować osoby do pracy za granicą, pisemnej umowy określającej w szczególności: zakres odpowiedzialności cywilnej stron w przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania umowy zawartej między pracownikiem a pracodawcą, w tym stronę pokrywającą koszty dojazdu i powrotu osoby skierowanej do pracy w razie niewywiązania się pracodawcy zagranicznego z warunków umowy, oraz tryb dochodzenia związanych z tym roszczeń);

13 Rejestr agencji zatrudnienia wśród 23 agencji zatrudnienia wykryto nieprawidłowości w zakresie art. 85 ust 3 p.3 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (agencja zatrudnienia ma obowiązek zawierania z pracodawcą zagranicznym, do którego zamierza kierować osoby do pracy za granicą, pisemnej umowy określającej w szczególności: rodzaj oraz warunki pracy, zasady wynagradzania, a także przysługujące osobom podejmującym pracę świadczenia socjalne); wśród 22 agencji zatrudnienia wykryto nieprawidłowości w zakresie art. 85 ust 3 p.2 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (agencja zatrudnienia ma obowiązek zawierania z pracodawcą zagranicznym, do którego zamierza kierować osoby do pracy za granicą, pisemnej umowy określającej w szczególności: okres zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej);

14 Rejestr agencji zatrudnienia wśród 8 agencji zatrudnienia wykryto nieprawidłowości w zakresie art. 85 ust 2 p.6 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (kierowanie do pracy za granicą u pracodawców zagranicznych za pośrednictwem agencji zatrudnienia odbywa się na podstawie pisemnej umowy zawieranej przez te agencje z osobami kierowanymi. Umowa ta powinna określać w szczególności: zakres odpowiedzialności cywilnej stron w przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania umowy zawartej między agencją zatrudnienia a osobą kierowaną, w tym stronę pokrywającą koszty dojazdu i powrotu osoby skierowanej do pracy w przypadku niewywiązania się pracodawcy zagranicznego z warunków umowy oraz tryb dochodzenia związanych z tym roszczeń);

15 Rejestr agencji zatrudnienia wśród 7 agencji zatrudnienia wykryto nieprawidłowości w zakresie art. 85 ust 2 p.4 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (kierowanie do pracy za granicą u pracodawców zagranicznych za pośrednictwem agencji zatrudnienia odbywa się na podstawie pisemnej umowy zawieranej przez te agencje z osobami kierowanymi. Umowa ta powinna określać w szczególności: warunki ubezpieczenia społecznego oraz od następstw nieszczęśliwych wypadków i chorób tropikalnych); wśród 7 agencji zatrudnienia wykryto nieprawidłowości w zakresie art. 85 ust 4 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (agencja zatrudnienia ma obowiązek poinformować na piśmie osobę kierowaną do pracy za granicą o przysługujących jej uprawnieniach, o których mowa w art udokumentowane okresy zatrudnienia, przebyte za granicą u pracodawcy zagranicznego, są zaliczane do okresów pracy w Rzeczypospolitej Polskiej w zakresie uprawnień pracowniczych);

16 Rejestr agencji zatrudnienia wśród 4 agencji zatrudnienia wykryto nieprawidłowości w zakresie art. 19e ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (agencja zatrudnienia ma obowiązek informowania marszałka województwa o: każdej zmianie danych, o których mowa w art. 18e ust. 1 pkt 1 i 2, w terminie 14 dni od dnia ich powstania, przy czym art. 18e ust. 3 stosuje się odpowiednio oraz o zaprzestaniu działalności ); wśród 4 agencji zatrudnienia wykryto nieprawidłowości w zakresie art. 19f ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (agencja zatrudnienia ma obowiązek przedstawiania marszałkowi województwa informacji o działalności agencji zatrudnienia – w terminie do dnia 31 stycznia każdego roku, za rok poprzedni);

17 Rejestr agencji zatrudnienia wśród 4 agencji zatrudnienia wykryto nieprawidłowości w zakresie art.85 ust.2 p.2 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (kierowanie do pracy za granicą u pracodawców zagranicznych za pośrednictwem agencji zatrudnienia odbywa się na podstawie pisemnej umowy zawieranej przez te agencje z osobami kierowanymi. Umowa ta powinna określać w szczególności: okres zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej ); wśród 2 agencji zatrudnienia wykryto nieprawidłowości w zakresie art. 19b ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (agencja zatrudnienia jest obowiązana do przetwarzania posiadanych danych osobowych zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych);

18 Rejestr agencji zatrudnienia wśród 2 agencji zatrudnienia wykryto nieprawidłowości w zakresie art. 19c ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (agencja zatrudnienia nie może dyskryminować ze względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, religię, pochodzenie etniczne, narodowość, orientację seksualną, przekonania polityczne i wyznanie, ani ze względu na przynależność związkową osób, dla których poszukuje zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej ); wśród 2 agencji zatrudnienia wykryto nieprawidłowości w zakresie art. 85 ust. 2 p.1 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (kierowanie do pracy za granicą u pracodawców zagranicznych za pośrednictwem agencji zatrudnienia odbywa się na podstawie pisemnej umowy zawieranej przez te agencje z osobami kierowanymi. Umowa ta powinna określać w szczególności: pracodawcę zagranicznego);

19 Rejestr agencji zatrudnienia wśród 2 agencji zatrudnienia wykryto nieprawidłowości w zakresie art. 85 ust. 2 p.3 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (kierowanie do pracy za granicą u pracodawców zagranicznych za pośrednictwem agencji zatrudnienia odbywa się na podstawie pisemnej umowy zawieranej przez te agencje z osobami kierowanymi. Umowa ta powinna określać w szczególności: rodzaj oraz warunki pracy i wynagradzania, a także przysługujące osobie kierowanej do pracy świadczenia socjalne); wśród 2 agencji zatrudnienia wykryto nieprawidłowości w zakresie art. 85 ust. 2 p.5 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (kierowanie do pracy za granicą u pracodawców zagranicznych za pośrednictwem agencji zatrudnienia odbywa się na podstawie pisemnej umowy zawieranej przez te agencje z osobami kierowanymi. Umowa ta powinna określać w szczególności: obowiązki i uprawnienia osoby kierowanej do pracy oraz agencji zatrudnienia).

20 Rejestr agencji zatrudnienia W stosunku do 14 agencji zatrudnienia ( 20% kontrolowanych podmiotów) wydano decyzję o wykreśleniu z rejestru agencji zatrudnienia : 10 agencji zatrudnienia w zakresie art.18m p.5 (naruszenia przez podmiot warunków prowadzenia agencji zatrudnienia określonych w art. 19 pkt 2 i 3, art. 19b–19d oraz art. 85 ust. 2–5 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy ); 2 agencje zatrudnienia w zakresie art.18m p.4 (nieprowadzenia agencji zatrudnienia, w zakresie pośrednictwa pracy, doradztwa personalnego, poradnictwa zawodowego i pracy tymczasowej, stwierdzonego na podstawie niewykazanej przez podmiot działalności w okresie rocznym w informacji, o której mowa w art. 19f ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy); 2 agencje zatrudnienia w zakresie art.18m p.1 (pisemnego wniosku podmiotu ).

21 Rejestr agencji zatrudnienia Skierowano 5 wniosków do sądu o ukaranie. 4 wnioski skierowane do sądu z art. 121 ust.6 ( kto prowadząc agencję zatrudnienia świadczącą usługę, o której mowa w art. 18 ust. 1 pkt 1 lit. f, nie zawiera z osobą kierowaną do pracy za granicą u pracodawców zagranicznych umowy, o której mowa w art. 85 ust. 2, podlega karze grzywny nie niższej niż zł) 1 wniosek skierowany do sądu z art. 122 ust.1 ( kto dopełnia obowiązku opłacania składek na Fundusz Pracy lub nie opłaca ich w przewidzianym przepisami terminie, podlega karze grzywny nie niższej niż zł)

22 Rejestr agencji zatrudnienia. W trakcie kontroli podmiotów stwierdzono prawidłowe działanie bez uchybień 6 agencji zatrudnienia ( 8,5% kontrolowanych podmiotów). Podsumowując, większość nieprawidłowości stwierdzonych przez Wojewódzki Urząd Pracy w Gdańsku w takcie przeprowadzonych kontroli wynikała z nieznajomości przepisów lub zwykłego niedopatrzenia właścicieli agencji zatrudnienia lub kadry zarządzającej w podmiotach działających w ramach tejże działalności regulowanej. Stwierdzone pojedyncze naruszenia nie ograniczały znacząco uprawnień osób korzystających z usług tych agencji, a nieprawidłowości miały głównie charakter formalny i porządkowy.

23 DECYZJE O WYKREŚLENIU Z KRAZ WYDANE W OKRESIE OD do

Dziękuję za uwagę Ul. Podwale Przedmiejskie 30 tel.: ( 833 ) Gdańsk e-mai: Wojewódzki Urząd Pracy w Gdańsku