Wyznaczanie oraz zmiana obszaru i granic aglomeracji
Plan prezentacji: Podstawy prawne Dokumenty uwzględniane przy wyznaczaniu/zmianie obszaru aglomeracji oraz jej granic Wyznaczanie obszaru aglomeracji i jej granic Przyczyny dokonywania zmiany obszaru aglomeracji i jej granic i sposoby realizacji
Podstawy prawne Dyrektywa Rady z dnia 91 maja 1991 r. w sprawie oczyszczania ścieków komunalnych nr 91/271/EWG Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2000 r. nr 2000/60/WE ustanawiająca ramy wspólnotowego działania w dziedzinie polityki wodnej Ramowa Dyrektywa Wodna Nowelizacja ustawy Prawo Wodne z dnia 5.01.2011r. (Dz. U. z 2011 Nr 32, poz.159 z późn. zm.) Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 1 lipca 2010 r. w sprawie sposobu wyznaczania obszaru i granic aglomeracji.
Podstawę wyznaczenia obszaru i granic aglomeracji stanowią: studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy, miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego, decyzje o lokalizacji inwestycji celu publicznego, wieloletnie plany rozwoju i modernizacji urządzeń kanalizacyjnych.
Etapy wyznaczania obszaru i granic aglomeracji: Wyznaczanie obszaru i granic aglomeracji Etapy wyznaczania obszaru i granic aglomeracji: Sejmik województwa, występuje z wnioskiem do zainteresowanych gmin o równoważnej liczbie mieszkańców powyżej 2.000 o przedstawienie propozycji planu aglomeracji w wyznaczonym terminie – uchwała sejmiku, Gmina opracowuje propozycję z uwzględnieniem wszystkich dokumentów planistycznych oraz stosując metodykę wyznaczania obszaru aglomeracji określoną w rozporządzeniu oraz dyrektywach Unii Europejskiej,
Wyznaczanie obszaru i granic aglomeracji Propozycja planu jest przedkładana sejmikowi i przez niego weryfikowana, Sejmik nanosi ewentualne zmiany i zatwierdza zweryfikowaną propozycję planu aglomeracji, Uchwała propozycja planu aglomeracji przedkładana jest do uzgodnienia (w terminie do 30 dni) do: właściwej/właściwym miejscowo radzie gminy/radom gmin zarządowi województwa,
Wyznaczanie obszaru i granic aglomeracji W przypadku pozytywnej opinii sejmik przedkłada propozycję uchwały zatwierdzającej propozycję planu aglomeracji do uzgodnienia: regionalnego zarządu gospodarki wodnej, regionalnej dyrekcji ochrony środowiska,
Wyznaczanie obszaru i granic aglomeracji W przypadku ewentualnych zmian po uzgodnieniach, sejmik przedkłada ponownie propozycję planu aglomeracji właściwej miejscowo radzie gminy celem ponownego zaopiniowania, Po pozytywnym zaopiniowaniu propozycji planu, sejmik zatwierdza plan aglomeracji w drodze uchwały.
Zmiana obszaru i granic aglomeracji Metodyka wyznaczania obszaru aglomeracji jest analogiczna jak w przypadku wyznaczania pierwotnego obszaru aglomeracji określoną rozporządzeniu oraz dyrektywach Unii Europejskiej.
GMINA RZGW SEJMIK WOJEWÓDZKI RDOŚ PLAN AGLOMERACJI RADA GMINY 1. WNIOSEK O ZMIANĘ RZGW 3. UZGODNIENIA SEJMIK WOJEWÓDZKI 5. ZATWIERDZENIE RDOŚ 2. UZGODNIENIE 4. UZGODNIENIA PLAN AGLOMERACJI RADA GMINY ZARZĄD WOJEWÓDZTWA
Prezes Zarządu MPWiK Spółka z o.o. DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ!!! Józef Natonek Prezes Zarządu MPWiK Spółka z o.o.