SPOTKANIE W SPPAWIE REALIZACJI PROJEKTU PARTNERSKIEGO PN

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie – Instytucja Wdrażająca komponent regionalny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Advertisements

WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
1 Kontrola zamówień publicznych w mikroprojektach w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka Szkolenie.
Przygotowanie i rozliczanie inwestycji w ramach PROW
Umowa ramowa - Nazwa UMOWA O WARUNKACH I SPOSOBIE REALIZACJI LOKALNEJ STRATEGII ROZWOJU OBSZARÓW RYBACKICH.
Działanie 9.3 – wybór projektów do dofinansowania i co dalej?
1 Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych Dla rozwoju Mazowsza Konferencja współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI
Wsparcie promocji i rozwoju markowych produktów wniosek o płatność w ramach Działania 5.5 RPO WK-P. Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko Pomorskiego.
Krajowy System Informatyczny (KSI) – rola KSI w kontekście działań kontrolnych i procesu informowania o nieprawidłowościach,
Rozliczanie finansowe projektów w ramach działania 2.3 Odnowa wsi oraz zachowanie i ochrona dziedzictwa kulturowego – przygotowanie wniosków o płatność,
PROGRAM ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH Czerwiec 2010 działanie Odnowa i rozwój wsi.
Umowy o dofinansowanie projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata osie priorytetowe II-VII Urząd.
Spotkanie informacyjne dla Beneficjentów realizujących projekty w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX Działanie 9.5 Kraków, 23 kwietnia.
Kontrola realizacji projektów w ramach RPOWŚ
Słowniczek pojęć podstawowych związanych z funkcjonowaniem funduszy UE.
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
Wojewódzki Urząd Pracy w Kielcach NAJCZĘŚCIEJ WYSTĘPUJĄCE NIERPAWIDŁOWOŚCI W TRAKCIE REALIZACJI PROJEKTÓW Kielce, 9 lipca 2007 r.
ROZLICZENIE JEDNORAZOWEJ DOTACJI NA ROZWÓJ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
1. Obowiązki beneficjenta wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu Wrocław, lipiec 2009.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Szkolenie dla Beneficjentów RPOWP z zakresu kontroli
Realizacja umowy w ramach POIG
Kontrola beneficjentów działanie 6.1
Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Ostrołęka
Przygotowanie wniosku Złożenie wniosku Ocena Umowa o dofinansowanie Realizacja działań Kontrola.
1 PROGRAM WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka 2007 – 2013 Szkolenie z zakresu realizacji i raportowania mikroprojektów.
1 PROGRAM WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka 2007 – 2013 Szkolenie z zakresu realizacji i raportowania mikroprojektów.
2 XII posiedzenie Grupy do spraw Przedsiębiorców Zasady udzielania zamówień oraz wyboru wykonawców w transakcjach nieobjętych ustawą Prawo Zamówień Publicznych.
2009 Warszawa, 27 lutego 2009 r. Zasady realizacji umów o dofinansowanie projektu w ramach Poddziałania PO KL ponadregionalne projekty zamknięte.
Wnioski o płatność i zaliczki w ramach RPO WP
Unia Europejska Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata Departament Programów.
Kwalifikowalność wydatków
Działanie 111 Szkolenia zawodowe dla osób zatrudnionych w rolnictwie i leśnictwie PROW 2007 – 2013.
Działanie 111 Szkolenia zawodowe dla osób zatrudnionych w rolnictwie i leśnictwie PROW 2007 – 2013.
PROCES NABORU WNIOSKÓW. Ogłoszenie rozpoczęcia naboru wniosków, które będzie można znaleźć w : prasie, na stronach internetowych Urzędu Marszałkowskiego.
KONTROLA PROJEKTÓW 1.4 NCBR.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt systemowy pn. Przedsiębiorczość szansą na rozwój regionu.
Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Regulamin dotyczący realizacji działań w ramach Planu Działania.
LUBUSKA SZKOŁA RÓWNYCH SZANS Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Umowa o dofinansowanie projektu.
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
PROCEDURA SKŁADANIA WNIOSKU O PŁATNOŚC Z EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU REGIONALNEGO W RAMACH PROGRAMU INTERREG IIIA CZECHY - POLSKA USTROŃ - 28.X.2005.
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Dziękuję za uwagę Pomoc Techniczna PROW 2014 – 2020 cz. I Grupa Robocza KSOW Radziejowice,
Zainwestujmy razem w środowisko Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Z a i n w e s t u j m y r a z e m w ś r o d o w i s k o Kontrole.
FUNDUSZ AZYLU, MIGRACJI I INTEGRACJI SZKOLENIE DLA BENEFICJENTÓW Warszawa, 26 października 2015 r.
Wskaźniki – raportowanie, monitorowanie Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Departament Ochrony Klimatu Warszawa, 12 października 2015.
DBFO - Targówek m. st. Warszawa
Realizacja projektów subregionalnych Spotkanie Tarnowskiej Organizacji Turystycznej Brzesko, dnia
Realizacja projektu w ramach RPO WSL Działanie 3.2 Październik 2015 Śląskie Centrum Przedsiębiorczości.
1 Zamówienia udzielane w oparciu o zasadę konkurencyjności, ustawę Prawo zamówień publicznych, zasadę efektywnego zarządzania finansami – najczęstsze błędy.
Zamykanie projektu realizowanego w ramach V Priorytetu POIiŚ Wola Ducka, 4 września 2013 r.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Współpraca Miasta Poznania z organizacjami pozarządowymi Oddział koordynacji współpracy z organizacjami pozarządowymi.
„Promocja projektu w ramach Działania 6.4 PO IG” Szkolenie współfinansowane przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Oznaczanie i promocja projektów dofinansowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata Regionalny Program.
Kontrola wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego.
Rozliczanie wydatków we wnioskach o płatność
ZAMÓWIENIA O WARTOŚCI od 50 TYS. ZŁ do 30 TYS. EURO
Wnioski o płatność- informacje potrzebne do rozliczenia operacji w ramach PROW „Europejski Fundusz Rolny na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich:
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” Rozliczenie projektu.
ZINTEGROWANE INWESTYCJE TERYTORIALNE AGLOMERACJI WAŁBRZYSKIEJ NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY W PROCEDURZE UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH Wałbrzych, 07.
Informacja nt. naboru operacji do Planu operacyjnego KSOW
WNIOSKI i REKOMENDACJE PŁYNĄCE Z WYNIKÓW KONTROLI PROJEKTÓW * * *
Kontrola wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Załączniki do wniosku o płatność
OBOWIĄZKI WNIOSKODAWCY PRZED PODPISANIEM UMOWY O DOFINANSOWANIE
spotkanie informacyjne
Realizacja projektów – etap podpisania umowy o dofinansowanie projektu
Kontrola wydatków w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Zapis prezentacji:

SPOTKANIE W SPPAWIE REALIZACJI PROJEKTU PARTNERSKIEGO PN SPOTKANIE W SPPAWIE REALIZACJI PROJEKTU PARTNERSKIEGO PN. „ WSPARCIE OPIEKI NAD ZABYTKAMI WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO W ROKU 2013” Toruń, 9 lipca 2013 r.

Zespół JRP: Jerzy Janczarski – kierownik JRP, dyrektor Departamentu Kultury i Dziedzictwa Narodowego; Zespół Organizacyjno–Finansowy: osoby odpowiedzialne za przygotowanie wniosku o dofinansowanie i wszystkich załączników oraz składanie wniosków o płatności i rozliczenie projektu - Departament Kultury i Dziedzictwa Narodowego Zespół Techniczny: osoby odpowiedzialne za kontrolę pod względem technicznym – Departament Inwestycji

Departament Kultury i Dziedzictwa Narodowego ul. Św. Jana 1/3 87-100 Toruń Monika Butowska tel. 56 646 20 22 wew.*2539 883 326 607 Małgorzata Borgula Marcin Graczyk tel. 56 646 20 22 wew.*2549 795 572 063 Lech Narębski tel. 56 646 20 22 wew.*2536 883 359 313, 604 086 634 Departament Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Departament Inwestycji ul. M. Skłodowskiej-Curie 73 87-100 Toruń tel.: 56 656 11 17 Jerzy Kurowski tel. 56 656 10 68 Zuzanna Śliwecka Paweł Wietrzykowski tel. 56 656 10 58 Roman Szydzik tel. 56 656 10 66

OBOWIĄZKI STRON: pokrycia ze środków własnych wszelkich kosztów niekwalfikowalnych lub nieobjętych dofinansowaniem w czasie trwania rzeczowej realizacji Projektu; kontroli merytorycznej poniesionych wydatków poprzez akceptację protokołu odbioru częściowego lub końcowego

prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej w sposób umożliwiający jednoznaczną identyfikację kosztów ponoszonych na realizację Projektu i powiązanie płatności z dokonywanymi wydatkami z Projektu, a w przypadku kościołów i związków wyznaniowych prowadzenia co najmniej wyodrębnionej ewidencji dokumentów księgowych dotyczących operacji związanych z realizacją Projektu zarządzania przekazanymi środkami finansowanymi zgodnie z zakresem rzeczowym

przygotowania i umieszczenia tablicy pamiątkowej w przeciągu 6 miesięcy od całkowitego zakończenia Projektu zgodnej z „Wytycznymi dla beneficjentów z zakresu promocji projektów realizowanych w ramach RPO WK-P” na terenie związanym z realizacją Zadania i nieusuwanie jej przez okres 5 lat liczonych od całkowitego zakończenia Projektu zawarcia pisemnej umowy z wszystkimi wykonawcami prac, która musi zawierać co najmniej: datę i miejsce zawarcia, termin realizacji, zakres wykonywanych prac, wysokość wynagrodzenia za przeprowadzone prace, zabezpieczenie prawidłowego wykonania prac tj. warunki gwarancji, kary umowne za nieterminową realizację Zadania oraz informację o współfinansowaniu z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i województwa kujawsko-pomorskiego

niezwłocznego informowania Lidera o zmianach dotyczących danych Partnera, tj. zmiana osoby reprezentujących dany podmiot, zmiany teleadresowe, przez okres 5 lat zapewnienia informowania społeczeństwa o finansowaniu realizacji Projektu przez Unię Europejską oraz województwo kujawsko-pomorskie zamieszczania we wszystkich dokumentach (w tym umowach) i innych materiałach, pismach które przygotowują w związku z realizacją Projektu, informacji o udziale Unii Europejskiej oraz województwa kujawsko-pomorskiego we współfinansowaniu Projektu oraz oznaczania dokumentów i miejsca realizacji Projektu

przechowywanie pełnej dokumentacji związanej z realizacją Projektu tj przechowywanie pełnej dokumentacji związanej z realizacją Projektu tj. oryginały faktur, pozwolenia, decyzje, protokoły odbioru i wszelkie inne związane z realizacją Projektu, do dnia 31 grudnia 2020 r. w przypadku, gdy trzeci podmiot partycypuje w finansowaniu Zadania, jego udział finansowy nie może przekraczać 34 % wartości faktury lub innego dokumentu księgowego wszelkie zmiany dokonywane na dokumentach dotyczących Projektu muszą być nanoszone na oryginałach dokumentów poprzez skreślenie błędu, zaparafowanie przez osobę upoważnioną oraz wpisanie daty.

wyboru wykonawcy w oparciu o najkorzystniejszy bilans ceny lub ceny i innych kryteriów odnoszących się do przedmiotu umowy upublicznienia informacji o zamiarze udzielenia zamówienia na stronie internetowej podmiotu zamawiającego (bądź portalu internetowym dedykowanym zamówieniom publicznym)

przestrzegania przy wyborze wykonawcy i wydatkowaniu środków prawa wspólnotowego i krajowego m.in. w zakresie zapewnienia zasad przejrzystości, jawności prowadzonego postępowania, ochrony uczciwej konkurencji, swobody przepływu kapitału, towarów, dóbr i usług oraz równości szans wykonawców na rynku ofert (w tym w szczególności zebrania przynajmniej 3 ofert handlowych, równego i niedyskryminacyjnego traktowania wykonawców, dokumentowania zapytań ofertowych i innej korespondencji z wykonawcami), przechowywania dokumentacji ofertowej w terminie do 31 grudnia 2020 r., przy czy termin ten może ulec zmianie

w przeciągu 5 lat po całkowitym zakończeniu projektu Partner umożliwić pełny wgląd we wszystkie dokumenty, w tym dokumenty elektroniczne związane z realizacją Projektu, przez cały okres ich przechowywania oraz umożliwić tworzenie ich uwierzytelnionych kopii i odpisów oraz zapewnienia obecności osób, które udzielą wyjaśnień na temat wydatków i innych zagadnień związanych z realizacją Projektu. niezwłocznego, w terminie nie później niż 7 dni, przekazywania informacji o wynikach kontroli oraz zaleceniach pokontrolnych Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych systematycznego monitorowania przebiegu realizacji Projektu oraz niezwłoczne, w terminie nie dłuższym niż 7 dni od dnia powzięcia wiadomości o zaistnieniu nieprawidłowości lub podjęcia decyzji o zaprzestaniu realizacji Projektu, pisemnego poinformowania Lidera o zaistniałych nieprawidłowościach lub o zamiarze zaprzestania realizacji Projektu

rzetelnego realizowania przyjętych założeń, przyjmując jako zasadę działanie non-profit; przekazywania sobie wzajemnie (osobiście, telefonicznie lub e-mailem) wszelkich istotnych informacji związanych z realizacją Projektu niezwłocznego informowania Lidera o problemach w realizacji Projektu poddać kontroli i audytowi w zakresie realizacji Projektu dokonywanych przez Lidera oraz inne uprawnione podmioty w siedzibie Lidera lub we własnej w dowolnym terminie. W trakcie kontroli lub audytu jest zobligowany udostępnić wszystkie dokumenty dotyczące realizacji Projektu

pomiaru wartości wskaźników osiągniętych dzięki realizacji Projektu, zgodnie ze wskaźnikami monitorowania zamieszczonymi we wniosku o dofinansowanie Projektu, a w szczególności do pomiaru wartości wskaźników

Dziękuję za uwagę