Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Bielsku - Białej Praca Dyplomowa Inżynierska Temat: Internetowy wykład z wybranych zagadnień z metod probabilistycznych.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Katarzyna Szypuła-Sajon
Advertisements

mgr inż. Tadeusz Pietrzak
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnej
Rdzenne rozszerzenia Joomla!
PROGRAMOWANIE STRUKTURALNE
dr inż. Paweł Strykowski
SZKOLENIE DOWÓDCÓW OSP TEMAT 6: Organizacja szkoleń doskonalących w OSP Autor: Robert Łazaj.
(na podstawie badań ankietowych)
Wykorzystanie Platformy Moodle w dydaktyce języków obcych
Szkolenia przygotowujące nauczycieli gimnazjów
1 Kryteria wyboru systemów: Przystępując do procesu wdrażania zintegrowanego systemu zarządzania, należy odpowiedzieć na następujące pytania związane z.
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania
Praca Dyplomowa Inżynierska
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA W BIELSKU-BIAŁEJ
PRACA DYPLOMOWA INŻYNIERSKA
Praca dyplomowa inżynierska
Systemy zarządzania treścią CMS
E-learning jako element warsztatu informacyjnego współczesnej biblioteki Joanna Rudna Biblioteka WydziałuTechniki Morskiej ZUT.
DISTANCE LEARNING CZYLI NAUCZANIE NA ODLEGŁOŚĆ
Konfiguracja kont w programie Adobe Dreamweaver
PRACA DYPLOMOWA INŻYNIERSKA
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
ABC e-learningu.
Co to jest TIK?.
System generowania wzorów matematycznych MathML
Informatyczny system edukacyjny do przedmiotu „Multimedia”
Piotr Karpiński 0,5 min. “Dzień dobry, nazywam się Piotr Karpiński
Uniwersytet Mikołaja Kopernika Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej Podyplomowe Studium Programowania i Zastosowań Komputerów Marcin Hankiewicz.
Uniwersytet Mikołaja Kopernika Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej Podyplomowe Studium Programowania i Zastosowań Komputerów Paweł Abramczyk.
Blended learning w naszej szkole WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli.
Koła informatyczne w szkole Podstawowej nr 95 w Krakowie
Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej Podyplomowe Studium Programowania i Zastosowań Komputerów.
Robimy własne notatki - Notatnik
Przedmiot: Technologia informacyjna Autor: Olga Łodyga
Podstawowe informacje o maturze dla gimnazjalistów.
Stacje uczenia się WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
IBUK Libra WIRTUALNA CZYTELNIA
Podsumowanie ćwiczeń z Informatyki
Animacja na stronie internetowej
Nauczanie na odległość na platformie „moodle”
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej.
HTML (ang. HyperText Markup Language ) – język do tworzenia stron internetowych opierający się na znacznikach, czy inaczej je nazywając – tagach. Język.
Temat 14: HTML - przykłady praktyczne
Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Formatowanie treści oraz grafika w kodzie HTML Informatyka.
prezentacja multimedialna
Temat 1: CSS Dołączanie stylów do dokumentu
Lekcje z komputerem, 2006.
STRUKTURA PRACY DYPLOMOWEJ
Projektowanie postaci formularza:
Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Tworzenie stron WWW w programie Microsoft FrontPage Informatyka.
„ Platforma edukacji zdalnej ”. Czym jest edukacja zdalna? "Nauczanie na odległość jest to metoda prowadzenia procesu dydaktycznego w warunkach, gdy nauczyciele.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" PIOTR TKACZ Studium e-Learningu Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Bielsku Białej Praca dyplomowa inżynierska Kierunek: Informatyka Specjalność: Systemy informatyczne INTERNETOWY.
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI i ZARZĄDZANIA W BIELSKU - BIAŁEJ Dyplomant: Damian Bajerowski Promotor: Doc. dr inż. Aleksander M. Simon.
Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania W Bielsku-Białej Kierunek informatyka Specjalność : Systemy informatyczne Praca dyplomowa inżynierska : System.
WEBQUEST JAKO METODA Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Modelowy program praktyk podnoszący jakość.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
SZKOLENIE DOWÓDCÓW OSP TEMAT 6: Organizacja szkoleń doskonalących w OSP Autor: Robert Łazaj.
Metoda WebQuest.
Projekt Kim będziesz?.
Zrozumieć, przeanalizować i rozwiązać
Tworzenie stron WWW w programie Microsoft FrontPage
IBUK Libra WIRTUALNA CZYTELNIA
Wykładowcy: dr inż. Mariusz Stawowski, CISSP
Platforma LearningApps
Zapis prezentacji:

Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Bielsku - Białej Praca Dyplomowa Inżynierska Temat: Internetowy wykład z wybranych zagadnień z metod probabilistycznych – zmienna losowa Dyplomant: Tymoteusz Dziedzic Promotor: dr B. Paluchiewicz, prof. nadzw. WSIiZ

Wprowadzenie Uczenie na odległość (ang. Distance Learning) polegało na przesyłaniu pocztą materiałów szkoleniowych, ćwiczeń i rozwiązanych przez studentów zadań między uczącymi się a instytucją prowadzącą kurs. Ten sposób prowadzenia uczenia na odległość, wzbogacony o kursy na kasetach audio i wideo popularny jest do dzisiaj. To nowe medium dało nie spotykane dotąd możliwości interakcji i komunikacji uczącej się grupy. Nauka, w której stosuje się sieci komputerowe (zwłaszcza Internet) określa się nazwą e-learning. Materiał dydaktyczny udostępniony poprzez sieci komputerowe najczęściej jest w formacie stron internetowych z dodatkowymi efektami m.in. audio-video. E-learning ma wiele zalet np. umożliwia zdobywanie wiedzy w dowolnym miejscu, czasie i tempie. Metody e-learning dają możliwość przygotowania indywidualnych materiałów przeznaczonych dla danej osoby czy grupy co powoduje przyjemniejszą i efektywniejszą naukę w swoim własnym stylu. Zalety e-learningu: oszczędność czasu. Studenci szkolą się w czasie, który jest dla nich najwygodniejszy i nie powodują zaniedbań w pracy, monitoring wyników nauczania. Dzięki testom weryfikującym, możliwe jest sprawdzenie stopnia przyswojonej wiedzy, dowolna liczba osób szkolonych, stałe doskonalenie programu nauczania. Szkolenia są coraz lepsze i bardziej efektywne, gdyż uwzględniane są sugestie i uwagi poprzednich uczestników szkoleń. Spis treści

Teza pracy Wykład internetowy jest lepszą pomocą dydaktyczną niż skrypt, tablica lub wyświetlane schematy na foliach za pomocą rzutnika. Przy pomocy wykładu użytkownik może podejmować określone zadania, które pomogą zrozumieć materiał. Wykład będzie przedstawiał Metody probabilistyczne – zmienne losowe w interaktywnej formie. Spis treści

Cel pracy Celem pracy jest stworzenie interaktywnej witryny internetowej przedstawiającej wykład metod probabilistycznych – zmienne losowe. W związku z celem pracy należało rozwiązać następujące problemy: przeanalizować istniejące sposoby budowy witryn edukacyjnych, poznać projektowanie architektury witryny, zaprojektować poszczególne podstrony, opracować testy sprawdzające. W projektowaniu wykładu internetowego należy uwzględnić: różnice w odbierane uczonych treści tzn. formy opisu słownego, tabel, punkty, przeciąganie i utrzymanie uwagi studenta np. poprzez atrakcyjna kolorystykę, grafikę, odpowiednio podzieloną część wykładu, informowanie o treści wykład, poprawność języka wkładu. Spis treści

Struktura Pracy Praca składa się z 5 rozdziałów. W rozdziale I zamieszczono informacje o możliwości Internetu w procesie dydaktycznym. Rozdział I zawiera: wprowadzenie, wstęp, teza pracy, struktura pracy. Spis treści

W rozdziale II dokonano przeglądu prac dyplomowych o tematyce analogicznej do tematu pracy. W rozdziale III przedstawiono narzędzia informatyczne wykorzystywane do stworzenia wykładu. W rozdziale III opisano: Język HTML, Arkusz stylów CSS, PHP, Baza danych MySQL, Program graficzny Adobe Photoshop, Edytor równań Microsoft equation. Spis treści

W rozdziale IV opisany został wykład internetowy. Zamieszczono w nim schemat blokowy wykładu. Podano podstawowe własności i sposób pracy z programem. Została opisana budowa informatyczna wykładu i przykładowe kody źródłowe. Rozdział IV zawiera: spis treści wykładu, schemat blokowy, podstawowe własności i opis pracy z programem, przykład testów do rozdziału, słownik, budowę informatyczną zdalnego wykładu. W rozdziale V znajduje się podsumowanie, bibliografia, spis rysunków i streszczenie w języku angielskim. Spis treści

Podstawowe własności i opis pracy z programem Strona internetowa została zaprojektowana z myślą o przyjemnej nauce dla studenta. Przede wszystkim barwy i przejrzystość programu są w odpowiedni sposób dobrane. Cały układ strony zawdzięcza się stylom CSS Nawigacja po wykładzie internetowym umożliwia w łatwiejszy i szybszy sposób przemieszczania się po rozdziałach, testach, przykładach czy słownika. Stworzona jest na podstawie skryptu JavaScript. Strona nie jest ciągiem wyświetlanych po kolei slajdów. Została tak zaprojektowana by student mógł w każdej chwili powrócić do poprzednich slajdów lub rozdziałów Spis treści

Własności Słownika Słownik zawiera definicje wybranych słów, które są wykorzystane w wykładzie internetowym. Jeśli student, podczas oglądania slajdów nie zrozumie pojęcia, będzie mógł w każdej chwili wykorzystać właśnie ten leksykon. Wyrazy w słowniku zostały ułożone alfabetycznie. Dzięki temu odnalezienie wybranego słowa staje się prostym i szybkim zadaniem. Oprócz CSS przy projektowaniu wyglądu strony internetowej niezbędny był Adobe Photoshop. Od niego pochodzą wszystkiego obrazy, które są zapisane w pliku o rozszerzeniu.gif Spis treści

Opis Testu Test napisany jest w języku PHP. Posiada on poziom trudności (podstawowy, umiarkowany, trudny). Poziom trudności zależy od ilości wyświetlanych odpowiedzi, czyli: podstawowy ma 3 odpowiedzi, umiarkowany 4 odpowiedzi, trudny 5 odpowiedzi. Po zakończeniu testu zostaje wyświetlony wynik jaki student uzyskał. Wynik przedstawia ilość poprawnych i błędnych odpowiedzi. Spis treści

Schemat blokowy wykładu START Wprowadzeni e Spis rozdziałów Nawigacja Zmienne losowe Zm. los. ciag. Zm. los. sk. Test główny Test 1 Test 2 Test 3 Przykład Zadań 3 KONIEC Przykład Zadań 2 słownik Funkcje charakterystyczne Spis treści

Zdalny wykład internetowy jest nową i bardzo szybko rozwijającą się dziedzina w nauce na odległość. Praca przedstawia tworzenie zdalnego wykładu z wybranych zagadnień metod probabilistycznych. Oprócz wiedzy teoretycznej są testy sprawdzające wiedzę. W przypadku, gdy student zapomni potrzebnego pojęcia może skorzystać z podręcznego słownika. Zaproponowany wykład internetowy wydaje się być prosty w obsłudze i spełnia zadanie dydaktyczne. Nie wymaga on od użytkownika wysokich umiejętności obsługi komputera. Na poszczególnych podstronach ilość zamieszczonych informacji j nie przytłacza ucznia. Wykład jest stworzony przejrzyście i zachęca do nauki co oznacza że cel został osiągnięty. W przyszłości wykład można stworzyć w języku php, co ułatwi szybsze przeglądanie stron. Podsumowanie Spis treści

1.Strona głównaStrona główna 2.WprowadzenieWprowadzenie Teza pracy Cel pracy Struktura pracy 3.Podstawowe własności i opis pracy z programemPodstawowe własności i opis pracy z programem Własności Słownika Opis Testu Schemat blokowy wykładu 4.PodsumowaniePodsumowanie