CZYLI PO CO JA SIĘ TEGO UCZĘ?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 47
Advertisements

„Zajęcia dodatkowe dziś-szansą na lepsze jutro”
Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
KONKURS pt.: „Start w Przyszłość”
w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Sokółce
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
Zajęcia matematyczne Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Smolniku.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
im. ks. J. Popiełuszki we Włocławku
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt realizowany przez Uniwersytet.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze:
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH Terapeuta: mgr Jolanta Sikora.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Człowiek – najlepsza inwestycja Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Mała gmina - wielkie perspektywy!
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w gimnazjum Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia, Informatyka.
Publiczne Gimnazjum Nr 2 im. F. D. Kniaźnina w Puławach
Nasza szkoła bierze udział w projekcie,,Wespół w zespół z Matematyką bez Granic' realizowanym przez Polskie Towarzystwo Matematyczne w okresie od r.
KLUB OPIEKI POZALEKCYJNEJ WSPÓLNA CHATA. Klub Opieki Pozalekcyjnej w naszej szkole istnieje od 1995 r. Jest integralną częścią świetlicy szkolnej. Zajęcia.
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dr Anna Białek-Jaworska, WNE UW, PTM, 16 grudnia 2011.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
Termin realizacji – 20 miesięcy
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
Nauczyciele prowadzący zajęcia:
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES Od r realizowany jest w szkole projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES w ramach.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Praktyka obejmowała przeprowadzenie 48 sesji z programu Klucz do uczenia się. Podczas praktyk realizowałam z dziećmi zajęcia z modułów: Gry Rozwijające.
Sprawozdanie z projektu Mali Badacze realizowanego w klasach I-III Publicznej Szkoły Podstawowej nr 52 w roku szkolnym 2012/2013.
„Szkolne Centrum Nauki”
z matematyką bez granic
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Zdolni Chętni do pracy UCZNIOWIE PRZYNALEŻĄCY DO SZKOLNYCH ZESPOŁÓW KOMPETENCYJNYCH Joanna Kossowska Uniwersytet Gdański.
KLOCKOMANIA.
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
Zespół Szkół w Mycielewie w projekcie,,Ćwiczę, uczę się, wygrywam.
Rozwijamy odpowiedzialnych, ciekawych życia, pełnych pokoju młodych ludzi, posiadających wiarę w siebie i szacunek dla innych. Dzieci same motywują się
Zajęcia prowadzone w ramach EFS Szkoła Podstawowa Nr 15 w Tarnowie
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Realizacja programu rozwojowego
TEORIA INTELIGENCJI WIELORAKICH
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
„Zajęcia z metod i technik uczenia się” 1.
Kółko chemiczne Szkolne wsparcie kapitału kulturowego.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
„Otwarta droga ku przyszłości
„Pomóż swojemu dziecku zrozumieć matematykę”
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
w świetlicy szkolnej PSP Połaniec
Młody Fizyk Eksperymentuje – I Pracownia Fizyczna dla Licealistów
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
m.in.: dlatego, że szkoła posiada:  monitoring wewnętrzny w szatni i na korytarzach,  monitoring zewnętrzny na dziedzińcu szkolnym,  imienne identyfikatory.
JAK ROZWIJAĆ ZAINTERESOWANIA I PASJE DZIECI Nie rodzimy się ze zdolnościami. Nie ma genów odpowiedzialnych za talent lub jakieś umiejętności. Nabywamy.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Realizacja projektu „Bydgoski Bąbel Matematyczny w SP nr 12 ” W naszej szkole zaczynamy,,bąblować”. Klasy edukacji wczesnoszkolnej systematyczne wdrażają.
Aktywność pozalekcyjna uczniów szkoły podstawowej Zespół Szkół im. o. Mariana Żelazka w Chludowie Ewaluacja Wewnętrzna rok szkolny 2011/2012.
Innowacja z programowania realizowana w klasach 1-3
Nie tylko wynik matematyka gimnazjum kl. 1
Projekt edukacyjny „Kompetencje kluczowe”
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
MAŁYMI KROKAMI OSIĄGAMY WIELE
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
Zapis prezentacji:

CZYLI PO CO JA SIĘ TEGO UCZĘ? Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. PROJEKT "Poza schematem ławki szkolnej – cykl zajęć pozalekcyjnych ukierunkowany na wyrównywanie szans edukacyjnych i rozwój kompetencji kluczowych.” ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE KOMPETENCJE KLUCZOWE MATEMATYKA W PRAKTYCE, CZYLI PO CO JA SIĘ TEGO UCZĘ? Zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe: matematyczne i uczenie się. Niekonwencjonalne nauczanie matematyki poprzez wykorzystanie umiejętności przedmiotowych w działaniach praktycznych.

Zajęcia „Matematyka w praktyce, czyli po co ja się tego uczę Zajęcia „Matematyka w praktyce, czyli po co ja się tego uczę?” są skierowane do uczniów klas piątych i szóstych, którzy lubią matematykę i chcą rozwijać swoje zainteresowania w tym kierunku. Podczas tych spotkań dzieci praktycznie wykorzystują i doskonalą umiejętności, które już posiadają oraz kształcą wyobraźnię, logiczne myślenie oraz intuicję matematyczną poprzez gry i zabawy oraz dzięki wykonywaniu czynności praktycznych takich jak np: mierzenie, ważenie, wycinanie, wyszywanie, majsterkowanie, malowanie, budowanie, rysowanie konstrukcyjne. Zajęcia stwarzają również możliwość współdziałania w grupie. Uczniowie wykonują prace projektowe, rozgrywają turnieje o tytuł mistrza różnego typu gier. Rozwiązują również zadania utrwalające umiejętności rachunkowe i rozwijające logiczne myślenie w sytuacjach praktycznych. Dzieci mają okazję wykorzystać wiedzę matematyczną w różnych dziedzinach życia. Zajmują się sprawami związanymi z bankowością, turystyką, architekturą, zakupami, racjonalnym żywieniem, przepisami kulinarnymi i normami zdrowotnymi. Poznają ciekawostki i iluzje matematyczne, sztuczki z liczbami i kartami. Rozwiązują rebusy, krzyżówki i łamigłówki. Tworzą ciekawe powierzchnie matematyczne. Wykorzystują wiedzę matematyczną przy wykonywaniu karmników dla ptaków i domków dla lalek. Kształtują swoją wyobraźnię i sprawność manualną dzięki haftowaniu serwetek i zakładek do książek oraz składaniu papieru techniką Origami. Na zajęciach wykorzystane są różnorodne gry i zabawy edukacyjne, programy komputerowe do nauczania matematyki i Internet. Zajęcia są szansą pokazania matematyki z innej – praktycznej strony. Dzieciom szczególnie podobają się gry matematyczne, konkursy i ciekawostki oraz niektóre zadania praktyczne. Nieco mniej entuzjazmu wykazują podczas zajęć realizowanych metodą zadań problemowych i badawczych.

Budowanie brył z klocków magnetycznych

Rozwijanie wyobraźni dzięki budowaniu z klocków Rozwijanie wyobraźni dzięki budowaniu z klocków. Doświadczanie praw fizyki

Choinki wykonywane techniką Origami

Klocki Happy Cube w wykonaniu Mistrzów

Choinki wykonane przez nasz zespół

Prace projektowe

Efekty pracy projektowej: Ciekawostki matematyczne, cechy podzielności, iluzje, krzyżówka matematyczna

Turniej gry w Warcaby

Nauka gry w szachy

Rozwijanie myślenia logicznego i kombinatorycznego podczas rozgrywek w Rummicub

Mierzenie, obliczanie, planowanie

Urządzanie wnętrza domku dla lalek

Efekty pracy są powodem do dumy

Projektowanie i haftowanie zakładki do książki

Haftowanie zakładek

Zakładki na miarę możliwości

Zajęcia „ Matematyka w praktyce”: uświadamiają uczniom, że znajomość matematyki może im pomóc w przyszłości, pokazują ile zabaw, gier planszowych, układanek i budowli wiąże się z matematyką i jak można dzięki nim rozwijać umiejętności matematyczne, wskazują że matematyka jest wszędzie: na podwórku, w kuchni, w sklepie, w banku, w ogródku, pociągu, w górach, nad jeziorem i na morzu…. pozwalają zobaczyć związek gotowania, płacenia, majsterkowania, rysowania, planowania nie tylko wędrówek i wielu jeszcze czynności – z matematyką, budzą świadomość, że stolarstwo, medycyna, farmacja, meteorologia oraz mnóstwo innych zawodów wymaga wielu dobrze opanowanych umiejętności matematycznych, zachęcają uczniów do samodzielnego rozwiązywania pojedynczych zadań, a także zadań składających się z kilku kolejnych kroków i wymagających wyboru dróg rozwiązania.

Prowadząca zajęcia: Mariola Wiśniewska