Wirtualny operator komórkowy

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Polish Yellow Pages Operator Telekomunikacyjny Yellow Phone ,
Advertisements

Project management w procesie budowy grona
EBPP - nowy trend na rynku
FM GROUP MOBILE.
Istota i przesłanki badań marketingowych
e-commerce jako efektywny rozwój dystrybucji
Analiza potencjalnych skutków wdrożenia usługi WLR
O metodach ustalania ceny za usługę WLR
O elastyczności popytu na usługi telekomunikacyjne
1 mgr inż. Sylwester Laskowski Opiekun Naukowy: prof. dr hab. inż. Andrzej P. Wierzbicki.
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Przedsiębiorcy i rozwój
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
Konsumpcja informacji
Studium przypadku KOPIARKI S.A.
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa PHU MAXIMUM
jako trend w informacji naukowej
Polska Telefonia Komórkowa Centertel wyniki 1H sierpnia 2004 r.
Koncepcja mBanku Naszym marzeniem było stworzenie oferty zmieniającej całkowicie standardy w ofercie dla klientów indywidualnych. Ludzi, którzy nie chcą.
Rynek MNO/MVNO w Polsce
MARKETING STRATEGICZNY
STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM
Zarządzanie projektami
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
„Template” Prezentacji Inwestorskiej
Listonic – Wygodna lista zakupów
Marketing elektroniczny w turystyce
Nowe trendy w marketingu i komunikacji Firma 2.0, czyli o przemianach w komunikacji między firmami a konsumentami. Dominik Batorski 31 maja 2012.
Rola Internetu w masowej personalizacji produktu
Produkcja skojarzona w systemie elektroenergetycznym
dr Michał Macierzyński Biuro Innowacji, PKO Bank Polski
Znaczenie Internetu w doradztwie zawodowym dla młodzieży
R24 Maksimum korzyści z rezerwacji online
Monopol pełny występuje wówczas, gdy spełnione są następujące warunki:
Jak zaplanować rozwój firmy? TeleMobile case study.
RYNEK PRACY I HR WOBEC REWOLUCJI CYFROWEJ Social HR? – Wykorzystanie social media w działaniach HR dr Jan Zając 9 maja 2012.
Google Analytics                                                                                              Mariusz Gąsiewski
Nazwa projektu. Czym się zajmujemy? Krótka charakterystyka działalności.
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Idea Klastra - korzyści z punktu widzenia przedsiębiorstw
Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Konferencja BUDOWA GOSPODARKI OPARTEJ NA WIEDZY Konsultacje społeczne w ramach prac nad NPR.
Systemy IPTV 2008 © Cyfrowe Systemy Telekomunikacyjne Sp. z o.o. Efektywna komunikacja ze światem.
Spotkanie Centrum Poczty i Postdata S.A.
1 Założenia projektu systemowego Ministerstwa Gospodarki realizowanego w ramach Poddziałania Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Wsparcie.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
INFORMACJA MARKETINGOWA
Raport PIIT Warunki rozwoju rynku teleinformatycznego w Polsce w latach Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji Warszawa, 28 lipca 2005 roku.
26 kwietnia - 01 sierpnia 2013 r. na losowej próbie 1500 MSP.
Zintegrowana komunikacja marketingowa
I - 1 „Zmieniamy Polski Przemysł” RYNEK DYSTRYBUCJI STALI Katowice, 21listopada 2005 r.
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
Zintegrowany monitoring infrastruktury IT w Budimex
Piotr Kamiński Prezes Zarządu Bank Pocztowy S.A.
Zintegrowane systemy informatyczne
Założenia – BMC#1 Busin ess Mod el Canv as #1 Kluczowe partnerstwa Główne działaniaWartość Relacje z klientamiKlienci Dostawcy mięsaProdukcja Reklamy.
Michał Brzeszkiewicz Departament Nowych Technologii Polska Organizacja Turystyczna Nowe technologie w Informacji Turystycznej.
STANOWISKO CP TELECOM (OPERATORA CARREFOUR MOVA) W DEBACIE UKE DOTYCZĄCEJ ASYMETRII MTR Warszawa 23 czerwca 2009.
Organizowanie. Organizowanie sprawnych działań systemu dystrybucji Koordynacja działań wszystkich jego elementów – ich integracja tak, aby wszystkie przyczyniały.
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
Wprowadzenie Mała firma, rozpoczynająca swoją działalność na rynku
Mobilna Bankowość Best Use of Content.
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
Wprowadzenie do dyskusji panelowej: Konkurencja i współpraca w łańcuchach dostaw żywności na rynku wewnętrznym UE i na rynkach krajów trzecich Forum.
Prezentacja biznesplanu
Zwiększenie efektywności sprzedaży dzięki platformie do delegowania i weryfikacji zadań pracowników w sieci sprzedaży.
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
MARKETING INTERNETOWY
Prezentacja biznesplanu
Prezentacja biznesplanu
Zapis prezentacji:

Wirtualny operator komórkowy Michał Uściński (P) Krzysztof Małysz (M) Tomasz Czyżewski (S) Piotr Borecki (T) Piotr Michalski (O) Łukasz Chmielarski (F)

Analiza rynku Marketing Sprzedaż Technika Operacje Finanse Prezes AGENDA Analiza rynku Marketing Sprzedaż Technika Operacje Finanse Prezes

Analiza rynku Marketing Sprzedaż Technika Operacje Finanse Prezes AGENDA Analiza rynku Marketing Sprzedaż Technika Operacje Finanse Prezes

Potrzeby Wiodąca: potrzeba rzetelnej informacji a także: Ewolucja: sprawny kontakt z przyjaciółmi / współpracownikami udział w wydarzeniach kulturalnych i rozrywkowych Ewolucja: chęć zamieszczania przygotowanych przez siebie treści i udostępniania ich innym

Rynek i jego otoczenie Ogromna liczba źródeł informacji, często o niskiej wartości merytorycznej Brak informacji obiektywnej (grupy interesów) Wzrost wartości informacji po określeniu i opisaniu kontekstu Moda na portale społecznościowe

Historia rozwoju segmentu Pojawienie się tzw. opiniotwórczych dzienników W sieciach komórkowych aspekt informacyjny mało widoczny Brak na rynku zintegrowanej z siecią komórkową oferty informacyjnej Nagły i niespodziewany sukces Naszej-klasy.pl; mocna pozycja Grona

Źródła wzrostu Zapotrzebowanie na wysokiej jakości informacje na rynku profesjonalnym Wzrost segmentu oparty na stabilnym wzroście grupy produktów komplementarnych (popycie na produkty/usługi, przy powstawaniu których korzystano z dostarczanych przez nas informacji) Reklamy w portalu internetowym kierowane do właściwych grup odbiorców (wysoka skuteczność)

Grupa docelowa ludzie w wieku 25 – 40 lat dobrze wykształceni i ciekawi świata intensywnie pracujący i niemający dużo wolnego czasu dobrze zarabiający mieszkający w większych miastach przeważnie nieużywający telefonu do zabawy a także (lub przede wszystkim) osoby, którym w pracy przydatne są dostarczane przez nas informacje (np. prawnicy, lekarze, ekonomiści itp.)

Komunikacja marketingowa cel: zaprezentowanie marki, przedstawienie cech wyróżniających na tle konkurencji przesłanie I: korzystając z naszych usług będziesz podejmował zawsze dobre decyzje przesłanie II: twoja komunikacja z bliską ci grupą osób będzie dzięki nam szybsza i sprawniejsza

Analiza rynku Marketing Sprzedaż Technika Operacje Finanse Prezes AGENDA Analiza rynku Marketing Sprzedaż Technika Operacje Finanse Prezes

Konkurencja Inni operatorzy MVNO Fachowe czasopisma i Internetowe serwisy branżowe Operatorzy MNO Wyszukanie informacji wymaga czasu Brak podobnej oferty

Synergie Współpraca z zagranicznymi brokerami informacji co-branding, patronat medialny Współpraca z firmami i placówkami kulturalnymi Patronat nad imprezami branżowymi

Produkty komplementarne Internet oraz produkty z rynku telefonii komórkowej i PC Materiały powstałe z wykorzystaniem informacji dostarczonej przez naszą firmę

Ceny i koszty sprzedaży Usługa typu postpaid – zróżnicowanie abonamentów według ilości minut, smsów i grup, do których można się zapisać Tańsze rozmowy i wiadomości do użytkowników wewnątrz grupy Możliwość wymiany punktów (za aktywne korzystanie z usług, staż w sieci itp.) na dostęp do płatnych artykułów Sprzedaż przez Internet – obniżenie kosztów sprzedaży

Analiza rynku Marketing Sprzedaż Technika Operacje Finanse Prezes AGENDA Analiza rynku Marketing Sprzedaż Technika Operacje Finanse Prezes

Rozwiązania technologiczne ITU – MVNO to operator oferujący usługi mobilne ale nie posiadający własnej sieci radiowej Wszystkie opcje dostępne w Polsce !!!

Mały budżet – mała elastyczność I. Service Provider Korzystamy ze środowiska MVNE u operatora Skupiamy się na marketingu i zdobywaniu użytkowników Istnienie/dodanie/modyfikacja usług zależna od MNO Utrzymaniem technicznym sieci zajmuje sie MNO II. Enhanced Service Provider Korzystamy ze środowiska MVNE u operatora, ale mamy własną platformę do ratingu i billingu Potrzebny jest nam dział obsługi klienta Większa elastyczność jeśli chodzi o usługi, możliwość zastosowania platformy z Oracle Application Server

Duży budżet – duża elastyczność III. Mobile Virtual Network Operator Własne elementy sieci GSM MSC np.: NOKIA, NORTEL SMSC np.: LOGICA, COMVERSE, NOKIA MMSC np.: NOKIA, OPENWAVE, ERICSSON GGSN np.: NOKIA, ERICSSON Opłaty za interkonnekt i roaming wewnętrzny Całkowita dowolność w dodawaniu platform usługowych Zdecydowanie najdroższe rozwiązanie

Analiza rynku Marketing Sprzedaż Technika Operacje Finanse Prezes AGENDA Analiza rynku Marketing Sprzedaż Technika Operacje Finanse Prezes

Alokacja zasobów MNO MVNO MY vs NASZ STARSZY BRAT NASZ INTERES -infrastruktura -korzystanie z wiedzy specjalistów NASZ INTERES -”nasi ludzie” w szeregach MNO MNO MVNO IT PROJEKT POK JAKOŚĆ TECHNIKA SPRZEDAŻ MARKETING

Przepływ informacji NOWY PROJEKT DBAŁOŚĆ O JAKOŚĆ USŁUG PROJEKT SPRZEDAŻ 4 2 3 MARKETING 1 IT TECHNIKA PROJEKT DBAŁOŚĆ O JAKOŚĆ USŁUG 2 JAKOŚĆ 3 1 4 POK TECHNIKA

Łańcuch Dostawcy-Odbiorcy- Konkurencja JAKOŚĆ INFORMACJI W OFERCIE INNYCH MVNO KONKURENCJA BACZNE ŚLEDZENIE STRATEGII INNYCH DOSTAWCY ODBIORCY TESTOWI ABONENCI BADANIE SATYSFAKCJI KLIENTA NOWE FUNKCJONALNOŚCI PRZYCHODY Z REKLAM – STRATEGICZNY DOSTAWCA AGRESYWNA REKLAMA

Analiza rynku Marketing Sprzedaż Technika Operacje Finanse Prezes AGENDA Analiza rynku Marketing Sprzedaż Technika Operacje Finanse Prezes

Potencjał rynku Wartość rynku 41,5 mln abonentów Grupy użytkowników pracujący 91 %, młodzież i dzieci 63%, emeryci 32 % miasto 72 %, wieś 53% Profil docelowego segmentu Dlaczego ten segment ? aktywność zawodowa, wysokie zarobki, skierowanie na jakość a nie na cenę, brak czasu :) Wartość docelowego segmentu 4,7 mln abonentów

Udział konkurencji w rynku (1) Konkurencja: PTK – 34%, Polkomtel – 32%, PTC – 31%, P4 – 2%, MVNO – 0,2% Podział rynku:

Udział konkurencji w rynku (2) Firmy infobrokerskie: Polska: infopoint.pl, infobrokering.pl, interSID.pl Świat: Association of Independent Information Professionals (AIIP) słabo rozwinięte usługi dla klientów indywidualnych brak informacji na temat udziału w rynku Portale społecznościowe: nasza-klasa.pl 7,2 mln uzytkowników grono.net 1,1 mln użytkowników zróżnicowanie grup silna pozycja i marka na rynku

Analiza rynku Marketing Sprzedaż Technika Operacje Finanse Prezes AGENDA Analiza rynku Marketing Sprzedaż Technika Operacje Finanse Prezes

Podsumowanie Szanse: uczestnictwo w rynku technologii mobilnych oraz internetowych zróżnicowana od reszty operatorów oferta dystrybucja własnego contentu, videostreamingu skala działalności małe bariery wejścia na rynek / wyjścia z rynku wpływ silnej marki operatora udostępniającego infrastrukturę

Podsumowanie Ryzyka: wynegocjowanie jak najlepszych warunków z istniejącymi już telekomami brak ugruntowanej marki mniejsza skala działalności oznacza większe koszty operacyjne malejący wzrost penetracji rynku małe bariery wejścia na rynek / wyjścia z rynku współzależność od sukcesu i innowacji technologicznych MNO

Podsumowanie Co gwarantuje sukces? oferowanie usług o profilach komplementarnych w stosunku do oferty operatora udostępniającego infrastrukturę budowanie marki poprzez najlepszą na rynku ofertę nowe kanały dystrybucji Wyróżnienie się od reszty operatorów Prostota korzystania MyMobile Szybkość wprowadzania innowacji Niskie koszty

Podsumowanie MNO MyMobile ? ? ?

Pytania ?