E-learning w kształceniu technicznym dr inż. Stanisław Szabłowski Zespół Szkół Zawodowych Nr 1 w Przemyślu Rola i miejsce e-learningu we współczesnej edukacji – Krosno 6-7.12.2007
Plan wykładu Miejsce e-learningu w edukacji technicznej Szkolne laboratorium wirtualne komponentem kształcenia na odległość Metodyka i wartości pedagogiczne e-learningu w kształceniu zawodowym
Mechatroniczna koncepcja edukacji technicznej - technik mechatronik
E-learning a kształcenie techniczne Podział treści programowych między synchronicznym i asynchronicznym sposobem tworzenia wiedzy Zajęcia laboratoryjne – asynchroniczne laboratorium wirtualne Projektowanie urządzeń technicznych
Laboratorium wirtualne Symulacja komputerowa zjawisk i procesów Metrologia wirtualna – wirtualny przyrząd pomiarowy o strukturze rozproszonej Eksperyment na odległość
Eksperyment na odległość
Laboratorium mikroelektroniki
Laboratorium mikroelektroniki
http://rcl.physik.uni-kl.de
Przygotowanie eksperymentu
Wynik eksperymentu
Massachusetts Institute of Technology http://ilab.mit.edu
Architektura eksperymentu zdalnego w MIT
Funkcje laboratorium MIT
Laboratorium mikroelektroniki
Metodyka
Wartości pedagogiczne (poznawcze) laboratorium wirtualnego Twórcze programowanie systemów technicznych przez uczącego się Diagnostyka urządzeń technicznych Tworzenie i weryfikacja hipotez we wszystkich fazach procesu projektowania
Wartości pedagogiczne (utylitarne) laboratorium wirtualnego Uczeń ma możliwość: zapoznania się z nowoczesnymi technikami pomiarowym stosowanymi w laboratoriach naukowych; zapoznania się z metodyką wykonywania eksperymentów z wykorzystaniem komputera; prowadzenia symulacji; zbierania i statystycznego opracowywania wyników pomiarów; weryfikacji modelu z rzeczywistością.