E-learning w kształceniu technicznym

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Laboratorium na pilota Noc naukowców, września 2007.
Advertisements

dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Projekt TESTNET – połączenie testu wyboru i zasobów dydaktycznych WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność
dr Dariusz Kajewski Instytut Fizyki Uniwersytet Śląski w Katowicach
INTERAKTYWNE ROZWIĄZANIA DLA EDUKACJI
Wykorzystanie komputera w badaniu kompetencji dzieci sześcioletnich w obszarze edukacji matematycznej.
Technologie informacyjno-komunikacyjne w kształceniu ustawicznym
Podstawy projektowania w Autodesk Inventor
Technik Telekomunikacji. Telekomunikacja to dziedzina techniki i nauki zajmująca się transmisją wszelkiego rodzaju informacji na odległość.
INFORMATYKA II Wykładowca: mgr Tadeusz Ziębakowski
TECHNIKUM Kształcąc się w technikum po czterech latach nauki będziesz mógł/mogła przystąpić do egzaminu maturalnego oraz do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje.
DISTANCE LEARNING CZYLI NAUCZANIE NA ODLEGŁOŚĆ
KIERUNEK ELEKTROTECHNIKA studia niestacjonarne 1 stopnia
KATEDRA INŻYNIERII PRODUKCJI
Prezentacja wydziału dr inż. Piotr Bilski Prodziekan ds. Dydaktyki
ABC e-learningu.
Co to jest TIK?.
Gimnazjum w Okonku 2008 Wyrównywanie szans edukacyjnych.
Nowoczesne formy kształcenia w Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie.
Zespół Placówek Oświatowych Publiczna Szkoła Podstawowa im. Stefana Żeromskiego i Przedszkole w Kurozwękach.
II Ogólnopolska Konferencja Instruktorska Dobre Praktyki w Kształceniu Kadry Wojciech Konieczny Czy e znaczy źle? 19 marca 2011.
Technik elektryk Technik elektronik Technik mechatronik
Systemy informatyczne w zarządzaniu e-learning
Metodyka nauczania informatyki
Technik architektury krajobrazu
Moduł: Informatyka w Zarządzaniu
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Architektura Systemów Komputerowych
CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO W SANOKU Oferta edukacyjna.
STRATEGICZNY PROGRAM BADAWCZY PPT – BPP
FIZYKA FIZYKA TECHNICZNA:
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im. Józefa Nojego w Czarnkowie
„Myśl przyszłościowo – kształć się zawodowo”
Zapraszamy na nowy kierunek
TIK w pracy nauczyciela
ZNANE ZAWODY NOWE MOŻLIOWOŚCI PEWNA PRZYSZŁOŚĆ.
WYBÓR ZAWODOWY GIMNAZJALISTY
Praca naukowa wykonana w ramach realizacji Programu Strategicznego pn. „Innowacyjne systemy wspomagania technicznego zrównoważonego rozwoju gospodarki”
Technikum nr 3 w Zespole Szkół nr 5 w Rudzie Śląskiej
Katarzyna Półtorak przedstawia prezentację pt.
Technik mechatronik Monter mechatronik
Zapraszamy na nowy kierunek Technik urządzeń i systemów energetyki odnawialnej.
Płock, Al. F. Kobylińskiego 25
Informatyki szkolnej dzieje w pięciu aktach według Grażyny Koby.
Wyższa Szkoła Pedagogiczna ZNP w Warszawie Katedra Pedagogiki Pracy dr hab. Henryk Bednarczyk Technologia kształcenia zawodowego Współczesne technologie.
Technologia kształcenia zawodowego
Technologia kształcenia zawodowego 3. Proces kształcenia
Młody Fizyk Eksperymentuje – I Pracownia Fizyczna dla Licealistów
Nowa specjalność na II stopniu Informatyki Informatyczne Systemy Mobilne i Przemysłowe Prowadzone przedmioty  Mobilne systemy operacyjne  Komputerowe.
Wybrane zagadnienia inteligencji obliczeniowej Zakład Układów i Systemów Nieliniowych I-12 oraz Katedra Mikroelektroniki i Technik Informatycznych proponują.
KIERUNEK ELEKTROTECHNIKA
Nikogo nie trzeba przekonywać, że eksperymenty wykonywane samodzielnie przez ucznia czy prezentowane przez nauczyciela sprawiają, że lekcje są bardziej.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" K. Anders, K. Madziar, M. Jusza, I. Burska, P. Witoński, R. Piramidowicz ĆWICZENIA LABORATORYJNE.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" „Laboratorium Wirtualne Fotoniki Mikrofalowej„ Krzysztof MADZIAR, Bogdan GALWAS.
1 Instytut Techniczny Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Gorzowie Wielkopolskim Konferencja: Lubuskie Centrum Innowacji, styczeń
ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 13 IM. SYBIRAKÓW W ŁODZI Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 13 im. Sybiraków w Łodzi Łódź, ul. Skrzydlata 15.
Założenia pilotażu Czas pilotażu : 1 rok z możliwością przedłużenia do 3 lat, Początek pilotażu: 1 września 2016 r. Cel główny pilotażu: Sprawdzenie w.
Zespół Szkół Techniczno-Informatycznych im. Jana Nowaka - Jeziorańskiego.
Programowalne klocki LEGO MindStorms Inna informatyka czy informatyka inaczej ? Dr Marek Piasecki Instytut Cybernetyki Technicznej Politechnika Wrocławska.
Zespół Szkół Techniczno-Informatycznych im. Jana Nowaka - Jeziorańskiego.
Innowacja pedagogiczna „Szkolne programowanie”
Innowacja pedagogiczna: „Poznajemy, rozumiemy, programujemy”
„Kwalifikacje zawodowe sukcesem na rynku pracy”
Rola TIK w projektach przyrodniczych
Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program.
Konferencja dla nauczycieli informatyki
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
Projekt „Po co. Dlaczego. Jak
Zapis prezentacji:

E-learning w kształceniu technicznym dr inż. Stanisław Szabłowski Zespół Szkół Zawodowych Nr 1 w Przemyślu Rola i miejsce e-learningu we współczesnej edukacji – Krosno 6-7.12.2007

Plan wykładu Miejsce e-learningu w edukacji technicznej Szkolne laboratorium wirtualne komponentem kształcenia na odległość Metodyka i wartości pedagogiczne e-learningu w kształceniu zawodowym

Mechatroniczna koncepcja edukacji technicznej - technik mechatronik

E-learning a kształcenie techniczne Podział treści programowych między synchronicznym i asynchronicznym sposobem tworzenia wiedzy Zajęcia laboratoryjne – asynchroniczne laboratorium wirtualne Projektowanie urządzeń technicznych

Laboratorium wirtualne Symulacja komputerowa zjawisk i procesów Metrologia wirtualna – wirtualny przyrząd pomiarowy o strukturze rozproszonej Eksperyment na odległość

Eksperyment na odległość

Laboratorium mikroelektroniki

Laboratorium mikroelektroniki

http://rcl.physik.uni-kl.de

Przygotowanie eksperymentu

Wynik eksperymentu

Massachusetts Institute of Technology http://ilab.mit.edu

Architektura eksperymentu zdalnego w MIT

Funkcje laboratorium MIT

Laboratorium mikroelektroniki

Metodyka

Wartości pedagogiczne (poznawcze) laboratorium wirtualnego Twórcze programowanie systemów technicznych przez uczącego się Diagnostyka urządzeń technicznych Tworzenie i weryfikacja hipotez we wszystkich fazach procesu projektowania

Wartości pedagogiczne (utylitarne) laboratorium wirtualnego Uczeń ma możliwość: zapoznania się z nowoczesnymi technikami pomiarowym stosowanymi w laboratoriach naukowych; zapoznania się z metodyką wykonywania eksperymentów z wykorzystaniem komputera; prowadzenia symulacji; zbierania i statystycznego opracowywania wyników pomiarów; weryfikacji modelu z rzeczywistością.