Wszczęcie postępowania (art. 61 KPA)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OASE elektroniczny system składania wniosków w Polsko-Niemieckiej Współpracy Młodzieży.
Advertisements

Skrócona instrukcja składania wniosków o wpis do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą z użyciem profilu zaufanego (e-PUAP) lub bezpiecznego.
Projekt ustawy o zmianie ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz niektórych innych ustaw.
Departament Informatyzacji MAiC
E-deklaracje 15 lutego 2012r. Pomorski Urząd Skarbowy w Gdańsku System e-Deklaracje – informacje podstawowe opracowała – Małgorzata Bodzak.
Nowy model komunikacji z emitentami
Doręczenia elektroniczne Automatyczne systemy orzekania
Ministerstwo Sprawiedliwości
Technologie informacyjne w administracji publicznej wykład 5
przygotował dr Dariusz Szostek
Platforma A2A PA2A.
elektronicznego fakturowania
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych
Wspólny Projekt administracji rządowej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata , współfinansowanego ze środków.
Wspólny Projekt administracji rządowej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata , współfinansowanego ze środków.
Metody identyfikacji: podpis elektroniczny, ePUAP, biometryka
Informatyzacja a prawo podatkowe
E-Administracja- zagadnienia podstawowe
Dr Dariusz Adamski Prof. dr hab. Mirosław Kutyłowski
Mirosław BarszczWarszawa, 7 lipca 2005 r. Jerzy Martini Piotr Maksymiuk Marek Wojda Faktura elektroniczna Elektroniczna korespondencja z organami podatkowymi.
Podstawy prawne informatyzacji administracji publicznej
Nowe regulacje prawne e-administracji dr Wojciech Wiewiórowski Uniwersytet Gdański, MSWiA .
Kierunki rozwoju systemów teleinformatycznych PZGiK wynikające z wprowadzonych i projektowanych zmian legislacyjnych eAdministracja.
Niektóre procedury wynikające z przepisów prawa, przy bieżącej aktualizacji ewidencji gruntów i budynków, dokonywanej przez starostów. Zgłoszenia zmiany,
Dokument elektroniczny w administracji publicznej
Second Page Your Text here Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam.
System wspomagający Gospodarkę Odpadami Komunalnymi Katowice
USŁUGA POWSZECHNA ePUAP PISMO OGÓLNE
Elektroniczny Obieg Dokumentów i Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Aspekty prawne i praktyczne
CZTERY KROKI ZŁOŻENIA ZEZNANIA ROCZNEGO PRZEZ INTERNET.
Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie Cyfrowy Urząd
Ministerstwo Finansów
Mobilny ePodpis już w Plusie Polkomtel i MobiTrust Warszawa, 7 stycznia 2009 – w ofercie Plus dla Firm od 9 stycznia 2009 roku.
1. 2 Elektroniczna Dystrybucja Informacji EDI, format XML Wydział Prawa i Administracji Pracownia Komputerowa.
Informatyzacja Urzędu – Obowiązki Prawne
Ustawa z dn o ewidencji ludności i dowodach osobistych
Zakładane cele : Jednolity kanał udostępniania elektronicznych usług publicznych przez administrację publiczną (ESP) Platforma współkorzystania z wypracowanych.
Zarządzanie dokumentacją medyczną w modelu zdecentralizowanym
eDeklaracje – dla podatnika
Świadczenie e-usług publicznych na poziomie centralnym i regionalnym
O projekcie Efektem projektu o nazwie „Przygotowanie Urzędu Miasta Tarnobrzeg do świadczenia usług publicznych drogą elektroniczną za pośrednictwem.
Magdalena Sobczak Kierownik Biura ds. Gospodarki Odpadami
Standard Elektronicznej Skrzynki Podawczej a nadesłane uwagi
2/13 Portal Podatkowy e-Deklaracje 2.
Faktura elektroniczna, podpis elektroniczny – aspekty prawne Witold Chomiczewski, LL.M. radca prawny
Podpis elektroniczny Przesyłanie i składowanie faktur elektronicznych
Rozwój portalu PUE – integracja z ePUAP
2/13 Portal Podatkowy e-Deklaracje 2.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Konferencja: e-Usługi. Fikcja czy rzeczywistość? Rafał Sowiński,
Automatyczna wymiana zawiadomień z Sądami Rejonowymi w myśl Ustawy o Infrastrukturze Informacji Przestrzennej Mariusz Kasperkiewicz Jastrzębia Góra,
Znaczenia Biuletynu Informacji Publicznej w realizacji prawa do informacji publicznej Katowice, dr Grzegorz Sibiga Instytut Nauk Prawnych PAN.
Płatnik PIT – zmiany od 2015 roku
Zgłaszanie prac geodezyjnych
Kluczowe zagadnienia związane z wyborem LGD do realizacji LSR Łukasz Tomczak ,Rzeszów.
Techniki informacji i komunikacji Ćwiczenia nr 7 Mgr Anna Materla Krajowy Rejestr Sądowy. CEIDG. Uniwersytet Wrocławski Wydział Prawa, Administracji i.
Stadia postępowania administracyjnego
Planowane wydatki inwestycyjne w zakresie informatyki na 2016 rok: 1
Grupa: administratorzy lokalni JST. Użytkownik systemu CEIDG - materiały szkoleniowe2 Informacje wstępne Zakładanie konta w CEIDG -Wybór sposobu dostępu.
Repozytorium Transakcji w KDPW Warszawa, 8 listopada 2012.
Grupa: administratorzy lokalni JST. Użytkownik systemu CEIDG - materiały szkoleniowe2 Informacje wstępne Zakres uprawnień administratora lokalnego Wnioski.
Lekarska ambulatoryjna opieka rehabilitacyjna
do szkół ponadgimnazjalnych
Prezentacja systemu eDokumenty
POSTĘPOWANIA ODRĘBNE -
Samorządowa Elektroniczna Platforma Informacyjna (SEPI) Kompleksowe rozwiązanie służące do udostępniania informacji i usług publicznych.
Realizacja projektów – etap podpisania umowy o dofinansowanie projektu
Podpis elektroniczny – załóż profil zaufany
Zapis prezentacji:

Wszczęcie postępowania (art. 61 KPA) Z urzędu. Na żądanie. e-administracja

Data wszczęcia postępowania (art. 61§ 3a KPA) Datą wszczęcia postępowania na żądanie strony wniesione drogą elektroniczną jest dzień wprowadzenia żądania do systemu teleinformatycznego organu administracji publicznej, czyli dzień wprowadzenia dokumentu elektronicznego zawierającego żądanie do elektronicznej skrzynki podawczej organu administracji. Nawet wtedy gdy jest to dzień wolny od pracy. e-administracja

System teleinformatyczny (art. 2 pkt 3 ustawy z dnia 18 lipca 2002r System teleinformatyczny (art.. 2 pkt 3 ustawy z dnia 18 lipca 2002r. OŚUDE (Dz.U.2002.144.1204) jest to zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania zapewniającego przetworzenie i przechowywanie, a także wysyłanie i pobieranie danych przez sieci telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla danego rodzaju sieci urządzenia końcowego. e-administracja

Elektroniczna Skrzynka Podawcza (Rozporządzenie PRM z dn Elektroniczna Skrzynka Podawcza (Rozporządzenie PRM z dn. 29 września 2005r. w sprawie warunków organizacyjno-technicznych doręczania dokumentów elektronicznych podmiotom publicznym (Dz.U.2005.200.1651) jest to dostępny publicznie środek komunikacji elektronicznej służący do przekazywania informacji w formie elektronicznej do podmiotu publicznego przy wykorzystaniu powszechnie dostępnej sieci teleinformatycznej. e-administracja

Organ administracji publicznej ma obowiązek zamieszczenia w BIP informacji o adresie skrzynki podawczej, akceptowanych strukturach oraz zakresie użytkowym dokumentów. Takim adresem może być strona WWW organu umożliwiająca złożenie i podpisanie elektronicznego wniosku. np: http://esp.um.warszawa.pl/ogolny/default.aspx e-administracja

Wniesienie podania w postaci elektronicznej Za pomocą poczty elektronicznej Za pomocą formularza Online Offline Za pomocą środków komunikacji elektronicznej Za pomocą nośników informatycznych e-administracja

Wniesienie podania za pomocą formularza offline Możliwość udostępnienia formularza elektronicznego Offline: - Przewidziane przez rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych w sprawie warunków udostępniania formularzy i wzorów dokumentów w postaci elektronicznej. - Właściwy organ administracji publicznej udostępnia w Biuletynie Informacji Publicznej informację o sposobie i kosztach udostępnienia wzoru elektronicznego na powszechnie używanych, przenośnych informatycznych nośnikach danych ( np. płycie CD, pendriv'ie). - Udostępnia się je na wniosek. Nie jest on jednak konieczny w przypadku sciągnięcia ze strony WWW. - Formularz powinien być zamieszczony na każdej stronie WWW organu właściwego do załatwienia sprawy. Nie na każdej stronie musi się znajdować ten sam formularz, wystarczy podać do niego link, który umożliwi dotarcie do niego, wypełnienie i wysłanie. e-administracja

Każdy interesant, składający drogą elektroniczną wniosek, powinien otrzymać urzędowe poświadczenie odbioru, potwierdzające fakt przyjęcia przez urząd składanego wniosku. Złożenie i podpisanie wniosku za pomocą bezpiecznego podpisu elektronicznego jest zakończone wystawieniem potwierdzającego fakt złożenia wniosku przez interesanta w danym urzędzie, urzędowego poświadczenia odbioru. Potwierdzenie to, powinno być generowane i podpisywane automatycznie przez system informatyczny urzędu. e-administracja

Wymogi podania: Art. 63 § 3a. Podanie wniesione w formie dokumentu elektronicznego powinno: 1)   być opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu, przy zachowaniu zasad przewidzianych w przepisach o podpisie elektronicznym, oraz 2)   zawierać dane w ustalonym formacie, zawarte we wzorze podania określonym w odrębnych przepisach, jeżeli te przepisy nakazują wnoszenie podań według określonego wzoru. e-administracja

Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji jest zobowiązany udostępniać wzory elektroniczne i dokumentów elektronicznych zgodnie z aktami wykonawczymi do ustaw: 1) Ustawa o informatyzacji podmiotów realizujących zadania publiczne 2) Ustawa o podpisie elektronicznym e-administracja

Wzór elektroniczny jest określony trzema plikami: • XML - Opis wzoru dokumentu elektronicznego, czyli jak musi być zbudowany wniosek, jakie informacje zawiera, w jakim miejscu i jakiej formie należy je zapisać. • XSD - Definicja struktury danych dokumentu elektronicznego, czyli swego rodzaju szablon treści dokumentu. • XSL - Opis wizualizacji – przekształcenia dokumentu, zawiera szereg instrukcji sterujących na podstawie, których oprogramowanie może zmienić dokument XML w PDF, DOC. e-administracja

Opisane niniejszym dokumentem definicje mają zastosowanie do wzorów przyjmowanych do publikacji oraz publikowanych w Centralnym Repozytorium Dokumentów prowadzonym przez Ministra właściwego ds. Informatyzacji. W repozytorium tym są udostępniane opublikowane wzory dokumentów elektronicznych. Każdy podmiot wytwarzający dokumenty elektroniczne powinien zgłosić do publikacji ich wzory. e-administracja

Jednym z powodów powstania CRD było zapewnienie identyfikacji dokumentów elektronicznych krążących w e-administracji . Po opracowaniu wzoru ma miejsce proces kluczowy dla spójności i dostępności całego rozwiązania – publikacja wzorca. Pierwszym z etapów w publikacji jest nadanie wzorcowi unikalnego i jednoznacznego w skali całej e-administracji identyfikatora. Dzięki niemu, interesanci i organy administracji będą mogły wskazać wzór, na podstawie którego został przygotowany dany dokument. e-administracja

W Centralnym Repozytorium poza wzorami dokumentów elektronicznych przechowywane są informacje dotyczące standardów wspomagających interoperacyjność systemów komputerowych, ogólnie dostępnych interfejsów oraz algorytmów postępowania. Publikowane w centralnym repozytorium materiały powinny być owocem wspólnej pracy prawników i informatyków z różnych działów administracji. Aktualna postać centralnego repozytorium co prawda umożliwia stosowanie wzorów dokumentów elektronicznych w postępowaniu administracyjnym, ale nie daje podstawy do tego, aby wszystkie gminy w Polsce uzgodniły wspólny wzór dokumentu elektronicznego z którego będą korzystać i istnieje obawa, że w CR każda gmina umieści własny wzór. e-administracja