Wnioski grupy III Jak organizować efektywną pracę edukacyjną w zespole klasowym z uczniem z zaburzeniami zachowania?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„PRACA Z DZIECKIEM Z ADHD W JEGO NATURALNYM ŚRODOWISKU„
Advertisements

INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Absencja uczniowska w szkole –
Absencja uczniów.
TEORIA I METODYKA GRY W PiłkĘ NożnĄ
Istnieje coś rzadszego od talentu - talent do tego, by dostrzec talent. … Elbert Hubbart.
Wnioski grupy V Jak systemowo w skali szkoły zapewnić wsparcie dla ucznia, który tego potrzebuje?
Rola nauczyciela w szkole wychowującej
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
– dwie drogi kształcenia, dwa pakiety, jeden cel
Wagarowanie młodzieży
Łódź, ul. Łanowa 16. Nasza Szkoła jest wesoła, Każdy uczeń o tym wie. Zośka swoim parasolem Chroni Ciebie oraz mnie.
KOMUNIKUJEMY SIĘ!.
Uwaga konkurs!!! Najlepszy Uczeń Roku. Celem konkursu Najlepszy Uczeń Roku jest wyłonienie najlepszego ucznia spośród uczniów klas pierwszych i drugich.
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
Indywidualizacja pracy w działaniach edukacyjnych świetlicy szkolnej
Rola uczniów we współdecydowaniu o sprawach szkolnych
Zadanie konkursowe nr 9 „Przestrzeganie prawa to obowiązek każdego, także ucznia...” Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 w Żaganiu.
Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa Moduł Rodziców ZAPRASZAMY!
KLASY TERAPEUTYCZNE Jako jedna z form opieki psychologiczno-pedagogicznej w Gimnazjum nr 14.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA II
Regulamin szkolnego konkursu „Super klasa”
Nadpobudliwość psychoruchowa ADHD zaburzenia zachowania i emocji
1 PREZENTACJA FUNKCJONALNOŚCI DZIENNIKA UCZNIA Moduł Rodziców ZAPRASZAMY ZAPRASZAMY O&S Computer-Soft ul. Żwirki i Wigury 8-12, Wałbrzych, woj.
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego
Projekt ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Odpowiedzi ustne. Kartkówki obejmujące niewielką partię materiału. Zadania klasowe, sprawdziany, testy, arkusze egzaminacyjne, badanie wyników nauczania.
Motywacja do nauki.
Obserwacja wybranych uczniów
Szkoła z pasją... Klasa Va.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Jak osiągnąć sukces?! Jak osiągnąć dobry wynik ze sprawdzianu, testu?! Na przykładzie małej szkoły wiejskiej, której wyszło!!!
OPRACOWANIE WYNIKÓW ANKIET NAUCZYCIELI.
Szkolny system wychowawczy
Sprawozdanie z realizacji Szkolnego Programu Profilaktyki w Szkole Podstawowej nr 2 w Szczawie za rok 2014.
Warto ustalić, w jakich warunkach przebiegało uczenie się i nauczanie, czyli przeanalizować czynniki, które w znaczący sposób mogły wpłynąć na poziom.
Nazwa procedury Analiza prac uczniów.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
ISU Indywidualizacja w praktyce szkolnej Wyniki ankiet Małgorzata Taraszkiewicz.
NOWY WYMIAR NAUKI Gimnazjum Informatyczne pod patronatem Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
ROK SZKOLNY 2014/ a A. Wcisło A. Nowicka. Cele główne: Integracja dzieci, nauczycieli, rodziców Kształtowanie umiejętności bycia dobrym uczniem.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
UCZNIOWIE NABYWAJĄ WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI OKREŚLONE W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ.
Kodeks Walki z Rakiem w Szkole Promującej Zdrowie.
Nikogo nie trzeba przekonywać, że eksperymenty wykonywane samodzielnie przez ucznia czy prezentowane przez nauczyciela sprawiają, że lekcje są bardziej.
KONTRAKT WYCHOWAWCZY Kontrakt zawarty jest na czas nauki w gimnazjum
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 1 ul. Armii Ludowej 1a Radom
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Motywowanie do nauki – rola rodzica. Na brak motywacji ucznia do nauki wpływają różne czynniki Związane z uczniem Związane z domem Związane ze szkołą.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 130 IM. MARSZAŁKA JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO u l. Gościniec Łódź.
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
Szkolny plan zachowania
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna
Obserwacja wybranych uczniów
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Gimnazjum nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Wnioski grupy III Jak organizować efektywną pracę edukacyjną w zespole klasowym z uczniem z zaburzeniami zachowania?

Strategia dla ucznia: Zaproszenie ucznia do przedstawienia jego punktu widzenia i potrzeb Postawienie jasnych wymagań, skoncentrowanie się na podstawowej dyscyplinie podczas lekcji i ochronie praw innych dzieci Zawarcie kontraktu wg potrzeb ( uczeń – nauczyciel, uczeń – grupa klasowa, uczeń – uczeń, itp.) Indywidualizacja pracy ( w miarę możliwości każdy nauczyciel zobowiązuje się do wybranych zadań) System motywacyjny

Powierzanie dodatkowych zadań Stosowanie nagród i pochwał Duża konsekwencja w działaniu Współpraca z rodzicami + pedagogizacja rodziców Rozwijanie zainteresowań/pasji