ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 4 W SKIERNIEWICACH ul. Podkładowa 2

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
Advertisements

Bezpieczeństwo publiczne-edukacja dla służb mundurowych.
II LO Prudnik Oferta edukacyjna 2012/2013.
Rodzic jako doradca zawodowy
Zajęcia matematyczne Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Smolniku.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
dydaktyka ogólna WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów i 15 godzin ćwiczeń
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Praktyczna nauka zawodu
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
Doradztwo edukacyjno-zawodowe
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
Zadanie konkursowe nr 9 „Przestrzeganie prawa to obowiązek każdego, także ucznia...” Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 w Żaganiu.
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
PROJEKT PN. „KONIEC JĘZYKA ZA PRZEWODNIKA” JEST WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO.
Spis treści Rodzaje zespołów i terminy pracy. Cele zespołów Formy pracy Podsumowanie.
CYKLU ZAJĘĆ DLA MŁODZIEŻY SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
Zespół Szkół im. Ks. A. Kwiatkowskiego w Bychawie
KLASY INNOWACYJNE alternatywa dla … ”Nauka to pokarm dla rozumu”
KLASA POLICYJNA ROK SZKOLNY 2011/2012
Pedagogika szkoły wyższej
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
ILE ZDROWIA, A ILE SPORTU W SZKOLNYM WF?
Poradnictwo edukacyjno – zawodowe w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej dla Młodzieży.
ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
„To Ja, to My” Program zajęć wychowawczo - profilaktycznych Autor: mgr Jolanta Kuryś – Skrzypczak.
Zespół Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie.
Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej w Warszawie będzie prowadził w roku szkolnym 2014/15 na terenie całego kraju bezpłatne szkolenia.
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY Ul. Kazimierza Wielkiego 23A Stopnica
Co to jest spacer edukacyjny?
XII LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów
Akty prawne związane z kształceniem zawodowym – nowe lub nowelizacja obowiązujących Warszawa, 19 sierpnia 2015 DEPARTAMENT KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Monitorowanie realizacji zapisów ramowych planów nauczania.
Zasadnicza Szkoła Zawodowa 3-letnia Zasadnicza Szkoła Zawodowa 3-letnia zawód – kucharz zawód – kucharz.
Rok szkolny 2014/2015. Wzbogacenie oferty edukacyjnej szkoły o oddział sportowy w klasie IV.
Założenia pilotażu Czas pilotażu : 1 rok z możliwością przedłużenia do 3 lat, Początek pilotażu: 1 września 2016 r. Cel główny pilotażu: Sprawdzenie w.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
„ KLASA MUNDUROWA” (2016/2017 – 2018/2019) . A tak to się zaczęło……..
Nowe ramowe plany nauczania w szkołach publicznych Jakie unormowania nie zmieniają się ?
Sportowe Liceum Ogólnokształcące D1
Kształcenie dualne.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Pedagogika, studia II stopnia
Doskonalenie nauczycieli granty
Materiały dla nauczyciela Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) Delegatura w Płocku.
Szkoła Nauczycielem stoi
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Przykłady dobrych praktyk
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Zapis prezentacji:

ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 4 W SKIERNIEWICACH ul. Podkładowa 2

INNOWACJA PEDAGOGICZNA BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE INNOWACJA PEDAGOGICZNA   BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE   innowacja programowo - organizacyjna    

Uzasadnienie wprowadzenia innowacji pedagogicznej. Inspiracją do opracowania innowacji „Bezpieczeństwo publiczne” stały się dla nas refleksje wychowawców klas oraz spostrzeżenia funkcjonariuszy Policji i przedstawicieli prokuratury po spotkaniach z młodzieżą w ramach zapobiegania przestępczości wśród nieletnich. Wszyscy byli zgodni, że uczniowie w większości nie znają podstawowych przepisów prawa i nie są świadomi konsekwencji wypływających z jego naruszania.

Drugim powodem opracowania innowacji było zainteresowanie uczniów poszerzoną edukacją w zakresie bezpieczeństwa publicznego. Naszym celem stało się: poszerzenie wiedzy uczniów w zakresie obowiązującego prawa poszanowanie prawa skuteczne kształtowanie w młodych ludziach odpowiedzialności za własne czyny zbudowanie zaufania do Policji i innych służb mundurowych rozbudzenie szacunku do munduru pogłębienie zainteresowań uczniów w zakresie bezpieczeństwa publicznego ułatwienie wyboru dalszego kierunku kształcenia i zawodu.

Ogólne założenia Na realizację treści objętych innowacją przeznaczone są 3 godziny tygodniowo zajęć edukacyjnych w całym cyklu kształcenia. Treści ujęte są w następujące bloki tematyczne: Współpraca Policji ze społeczeństwem. Prawo karne i inne dziedziny prawa. Wstęp do prawoznawstwa. Elementy patologii i kryminologii. Kryminalistyka. Etyka zawodowa. Musztra indywidualna na poziomie podstawowym. Samoobrona i techniki interwencji. Zajęcia w zakresie bezpieczeństwa publicznego odbywają się w szkole, raz w miesiącu przyjmują formę całodziennych zajęć poza szkołą. W każdym roku szkolnym uczniowie mają zaplanowany kilkudniowy obóz szkoleniowy.

Czas trwania innowacji Innowacja zostanie wdrożona od 1 września 2009 roku. Obejmuje cały trzyletni cykl kształcenia. Jej koniec przewiduje się na kwiecień 2012 roku. Ewaluacja przewidywana jest na zakończenie cyklu kształcenia w roku 2012. Źródła finansowania innowacji Wprowadzenie innowacji było możliwe dzięki Urzędowi Miasta Skierniewice, który zagwarantował dodatkowe środki finansowe na realizację 2 godzin zajęć w tygodniu. Trzecia godzina jest realizowana w ramach godzin do dyspozycji dyrektora.

CELE I TREŚCI WDRAŻANEJ INNOWACJI Cele ogólne: Opanowanie wiedzy i umiejętności w zakresie taktyki zapobiegania przestępczości. Opanowanie podstaw prawa karnego i procesowego. Opanowanie wiedzy i umiejętności z udzielania pomocy przedlekarskiej. Opanowanie podstaw: wiedzy, umiejętności, pojęć i działań w zakresie kryminalistyki, kryminologii i wiktymologii. Opanowanie wiedzy i umiejętności strzeleckich. Rozwijanie sprawności fizycznej- pokonywania toru przeszkód. Poznanie i wykorzystanie technik samoobrony. Nabycie wiedzy na temat zadań, uprawnień i obowiązków Policji. Opanowanie wiedzy i umiejętności w zakresie prewencji oraz ruchu drogowego.

Planowane metody pracy z uczniem. Metody pracy z uczniem są dostosowane do różnych typów zajęć, prowadzonych zarówno w szkole, jak i poza nią. Wśród nich znajdą się: Metody oparte na słowie: wykład, opis, pogadanka. Nauczyciele prowadzący zajęcia z uczniami wykorzystają je przede wszystkim na lekcjach wprowadzających poszczególne bloki tematyczne i przeznaczonych na omówienie wiadomości teoretycznych. Zajęcia praktyczne w terenie, na strzelnicy, na placu ćwiczebnym Metody aktywizujące: sytuacyjna, problemowa  

Przykładowe formy pracy: symulacje typowych sytuacji związanych ze służbami mundurowymi ćwiczenia sprawności fizycznej ćwiczenia praktyczne w różnych wydziałach jednostek Policji sporządzanie dokumentacji służbowej i prawnej

Zajęcia terenowe w Komendzie Miejskiej Policji

Zajęcia z samoobrony i technik walki

Musztra indywidualna na poziomie podstawowym