DOKUMENTACJA PRZEBIEGU NAUCZANIA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Advertisements

Ocenianie i klasyfikowanie uczniów
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2011 r. z wyjątkami
Narada dyrektorów szkół i placówek oświatowo-wychowawczych
Uwagi i spostrzeżenia z kontroli
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
ZASADY OGÓLNE EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJE ZAWODOWE W ROKU SZKOLNYM 2009/2010 ZSM - NYSA 2009.
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Wnioski z kontroli doraźnych
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
przeprowadzonych w szkołach/placówkach województwa wielkopolskiego
Wydział Kształcenia, Wychowania i Opieki 1. art. 94a ustawy o systemie oświaty 1. Osoby niebędące obywatelami polskimi korzystają z nauki i opieki w publicznych.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 27 sierpnia 2009 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
Podstawy prawne dokumentowania procesu dydaktyczno-wychowawczego
P RAWA DZIECKA NIEPEŁNOSPRAWNEGO O PRACOWANIE : M ARIA R USIN – ST. W IZYTATOR K URATORIUM O ŚWIATY W R ZESZOWIE R ZESZÓW – GRUDZIEŃ
Opracowała: Krystyna Chowaniec Kuratorium Oświaty w Rzeszowie
Drugi priorytet Ministra Edukacji Narodowej Wrzesień 2007 r.
w pracy szkół i przedszkoli w okresie poprzedzającym
st. wiz. Czesław Stawikowski Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy
DOKUMENTACJA PRZEBIEGU NAUCZANIA
DOKUMENTACJA PRZEBIEGU NAUCZANIA
1 ZASADY OGÓLNE EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJE ZAWODOWE W ROKU SZKOLNYM 2010/2011 ZSM - NYSA 2010.
Dokonać kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków.
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
ODN SŁUPSK Władysława Hanuszewicz
RODZICE W SZKOLE umocowania prawne.
Kontrole planowe w roku szkolnym Tematyka i liczba kontroli Realizacja prawa dziecka pięcioletniego do rocznego przygotowania przedszkolnego.
KARTA INDYWIDUALNYCH POTRZEB UCZNIA, oraz PLAN DZIAŁAŃ WSPIERAJĄCYCH
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Dokumentacja pracy nauczyciela przedszkola
Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
PODSTAWY PRAWNE PRACY Z UCZNIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
WSPIERANIE UCZNIÓW W ROZWOJU ZDOLNOŚCI I TALENTÓW
Obszary pracy przedszkoli wymagające doskonalenia (ustalone w oparciu o wyniki kontroli) Aleksandra Jadczak – Z-ca Dyrektora Delegatury w Płocku. Narada.
Ocenianie i klasyfikowanie uczniów i słuchaczy.
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
Kontrole przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego ds. kontroli w roku szkolnym 2010/ 2011 Kuratorium Oświaty w Kielcach.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Rozporządzenie MEN z dnia 18 września 2008r
Dokumentacja przebiegu nauczania
Dokumentacja pracy nauczyciela przedszkola
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkołach
Indywidualne nauczanie
Kuratorium Oświaty w Kielcach
KONFERENCJA DYREKTORÓW SZKÓŁ I PLACÓWEK WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO sierpnia 2010 KURATORIUM OŚWIATY W GDAŃSKU.
Delegatura w Płocku Kontrole 2012/2013 Liczba przeprowadzonych kontroli – 222 (planowe – 85, doraźne -137)
Innowacje pedagogiczne w przedszkolach
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
Projekt edukacyjny w gimnazjum
USO: odraczanie od obowiązku szkolnego obecnie
Zasady prowadzenia dziennika lekcyjnego
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka. II. DLA TWOJEGO DZIECKA OD WRZEŚNIA W SZKOLE … III. POWINIENEŚ WIEDZIEĆ, ŻE … I. JUŻ TERAZ NAJMŁODSZY UCZEŃ.
I. Prawa Rodziców wynikające z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 września 2004r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
SESJA EGZAMINACYJNA W 2015 ROKU SPRAWDZIAN. PROGRAM SPOTKANIA Podstawy prawne sprawdzianu Terminarz dyrektora Sprawdzian w nowej formule Arkusz egzaminacyjny.
UPRAWNIENIA RADY PEDAGOGICZNEJ Narada szkoleniowa dyrektorów Jola nta Lenkiewicz – Broda Eugeniusz Półtorak Białystok, 21 luty 2008 r.
ZASADY REKRUTACJI DO SZKO Ł Y PONADGIMNAZJLNEJ. Zasady rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych są regulowane zarządzeniem nr Wielkopolskiego.
Rekrutacja rok szkolny 2016/2017 Publiczna Szkoła Podstawowa nr 12 im. Jana Pawła II w Zespole Szkół nr 3 w Stalowej Woli.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
Zmiany w prawie oświatowym
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ Z DNIA 29 SIERPNIA 2014 R
Ocenianie w Statucie szkoły
Zasady działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
SIEĆ WSPARCIA KOORDYNATORÓW POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ System poradnictwa i pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Współpraca na linii przedszkole/szkoła.
Zapis prezentacji:

DOKUMENTACJA PRZEBIEGU NAUCZANIA ARKUSZE OCEN KSIĘGA EWIDENCJI KSIĘGA UCZNIÓW

ARKUSZE OCEN Podstawa prawna: 1. Rozporządzenie MENiS z dnia 19 lutego 2002 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz. U. Nr 23, poz. 225, z późn. zm.), (uwzględniono zmiany z 16 lipca i 24 sierpnia 2010 r.) 2. Rozporządzenie MEN z dnia 28 maja 2010 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych (Dz. U. Nr 97, poz.624) 3. Rozporządzenie MEN z dnia 30 kwietnia 2007 r., w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (Dz. U. Nr 83, poz. 562, z późn. zm.).

ARKUSZE OCEN Szkoła prowadzi dla każdego ucznia przez okres jego nauki w danej szkole arkusz ocen ucznia §12 ust. 1 rozporządzenia MENiS z dnia 19 lutego 2002 r.

ARKUSZE OCEN  § 14 ust. 9 Arkusze ocen podpisują osoby wskazane na druku   § 34 ust. 1, 2 i 3 Arkusze ocen prowadzi się na obowiązujących drukach. rozporządzenie MEN z dnia 28 maja 2010 r. (Dz. U. Nr 97, poz.624)

ARKUSZE OCEN Wpisów w arkuszu ocen dokonuje się na podstawie: danych zawartych w szkolnej dokumentacji przebiegu nauczania informacji przesłanej przez OKE o wyniku lub zwolnieniu ze sprawdzianu w ostatnim roku nauki w szkole podstawowej nauczyciel wypełniający arkusz ucznia potwierdza podpisem zgodność wpisów z dokumentami, na podstawie których ich dokonano §12 ust. 2 rozporządzenia MENiS z dnia 19 lutego 2002 r.

ARKUSZE OCEN - wypełnianie arkuszy Dokumentację przebiegu nauczania wypełnia się: czytelnie, pismem komputerowym, maszynowym lub ręcznym nazwę szkoły wpisuje się w pełnym brzmieniu zgodnie z nazwą ustaloną w statucie szkoły imię (imiona) i nazwisko, miesiąc i miejsce urodzenia oraz klasę wpisuje się w pełnym brzmieniu §14 ust. 2 rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2010 r.

ARKUSZE OCEN - wypełnianie arkuszy W przypadku gdy uczeń nie posiada numeru PESEL, w miejscu przeznaczonym na wpisanie tego numeru wpisuje się serię i numer paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość W odpowiednich miejscach należy wpisać adres zamieszkania ucznia, oraz adresy zamieszkania rodziców (prawnych opiekunów). §17 rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2010 r.  

ARKUSZE OCEN - wypełnianie arkuszy W arkuszu ocen ucznia: miesiąc w dacie podjęcia uchwały, ocenę zachowania i oceny klasyfikacyjne oraz nazwy zajęć edukacyjnych wpisuje się w pełnym brzmieniu w wierszach niewypełnionych stawia się poziome kreski w przypadku niewypełnienia kilku kolejnych wierszy można je przekreślić ukośną kreską, z wyjątkiem pierwszego o ostatniego wolnego wiersza, w których stawia się poziome kreski w przypadku zwolnienia z zajęć wpisuje się „zwolniony” lub „zwolniona” w przypadku braku możliwości klasyfikowania – „nieklasyfikowany”, „nieklasyfikowana” §14 ust. 2, 3, 4 rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2010 r.

ARKUSZE OCEN - wypełnianie arkuszy W klasach I – III szkoły podstawowej opisowe oceny roczne i oceny zachowania, sporządzone komputerowo i podpisane przez wychowawcę klasy, można dołączyć do arkusza ocen ucznia, co jest równoznaczne z wpisem do arkusza §12 ust. 3 rozporządzenia MENiS z dnia 19 lutego 2002 r.

ARKUSZE OCEN W przypadku uczniów upośledzonych w stopniu lekkim nad tabelą w części dotyczącej wyników klasyfikacji w danym roku szkolnym umieszcza się adnotację ”uczeń/uczennica realizował(a) program nauczania dostosowany do indywidualnych możliwości i potrzeb na podstawie orzeczenia wydanego przez zespół orzekający w (nazwa poradni psychologiczno-pedagogicznej, w której orzeczono o potrzebie kształcenia specjalnego). ust.10 załącznika nr 1 do rozporządzenia z dnia 28 maja 2010 r.

ARKUSZE OCEN - wypełnianie arkuszy W arkuszach ocen po wpisaniu wyników klasyfikacji rocznej (semestralnej) uzyskanych w klasie programowo najwyższej (semestrze programowo najwyższym) szkoły danego typu należy w kolejnej kolumnie wpisać wyniki klasyfikacji końcowej. ust. 20 załącznika nr 1 do rozporządzenia MEN z dnia 28 maja 2010 r.

ARKUSZE OCEN - wypełnianie arkuszy Podstawą wpisu o klasyfikowaniu, promowaniu lub ukończeniu przez ucznia szkoły jest uchwała rady pedagogicznej, której datę wpisuje się do arkusza ocen ucznia. §12 ust. 4 rozporządzenia MENiS z dnia 19 lutego 2002 r.

ARKUSZE OCEN - wypełnianie arkuszy W arkuszu ocen ucznia zamieszcza się adnotację o wydaniu świadectwa ukończenia szkoły, duplikatu świadectwa, udzieleniu zezwolenia na indywidualny program lub tok nauki, wydłużeniu etapu edukacyjnego oraz sporządzeniu odpisu arkusza ocen ucznia. W przypadku przejścia ucznia do innej szkoły przesyła się do tej szkoły lub wydaje, za pokwitowaniem, rodzicom (prawnym opiekunom) ucznia albo pełnoletniemu uczniowi odpis arkusza ocen ucznia lub potwierdzoną przez dyrektora za zgodność z oryginałem kopię arkusza ocen ucznia. W arkuszu ocen ucznia wpisuje się datę i przyczynę opuszczenia szkoły przez ucznia. §12 ust. 6, 8, 7 rozporządzenia MENiS z dnia 19 lutego 2002 r.

ARKUSZE OCEN – załączniki Załącznikami do arkusza ocen w szkołach są: Protokoły z przeprowadzonych egzaminów klasyfikacyjnych i poprawkowych § 17 ust. 14, § 21 ust. 7 rozporządzenia MEN z dnia 30 kwietnia 2007 r. Protokoły z przeprowadzonych sprawdzianów w przypadku odwołania się ucznia od uzyskanej oceny klasyfikacyjne § 19 ust. 7 rozporządzenia MEN z dnia 30 kwietnia 2007 r.  

ARKUSZE OCEN – księgi arkuszy ocen uczniów Szkoła zakłada księgę arkuszy ocen uczniów. 4. ust. 1. rozporządzenia MEN z dnia 19 lutego 2010 r.

ARKUSZE OCEN – księgi arkuszy ocen uczniów W szkole dla dzieci i młodzieży księga arkuszy ocen zawiera ułożone w porządku alfabetycznym arkusze ocen uczniów urodzonych w jednym roku, którzy ukończyli lub opuścili szkołę. Na pierwszej stronie umieszcza się adnotację: „Księga arkuszy ocen uczniów urodzonych w ……. roku”. Na końcu księgi arkuszy ocen umieszcza się adnotację: „Księga zawiera: 1. ……….. arkuszy ocen uczniów, którzy ukończyli szkołę, 2. ………. arkuszy ocen uczniów, którzy z różnych przyczyn opuścili szkołę”. §13 ust. 2, 3 rozporządzenia MEN z dnia 19 lutego 2010 r.

KSIĘGA EWIDENCJI Szkoła podstawowa prowadzi księgę ewidencji dzieci podlegających obowiązkowi szkolnemu, zamieszkałych w obwodzie szkoły. § 3a. ust.1. rozporządzenia MEN z dnia 19 lutego 2010 r.

KSIĘGA EWIDENCJI Do księgi ewidencji wpisuje się: 1) według roku urodzenia, imię (imiona) i nazwisko, datę i miejsce urodzenia, numer PESEL adres zamieszkania dziecka, imiona i nazwiska rodziców (prawnych opiekunów) oraz adresy ich zamieszkania. § 3a. ust. 2. rozporządzenia MEN z dnia 19 lutego 2010 r.

KSIĘGA EWIDENCJI 2) informacje o: formie i miejscu odbycia rocznego przygotowania przedszkolnego lub miejscu realizacji zajęć rewalidacyjno-wychowawczych spełnianiu rocznego obowiązku w innej formie ze wskazaniem zezwolenia dyrektora objęciu dziecka w wieku powyżej 6 lat, posiadającego orzeczenie , wychowaniem przedszkolnym, ze wskazaniem tego orzeczenia szkole ( w kraju i za granicą) albo miejscu realizacji zajęć rewalidacyjno-wychowawczych , w której dziecko spełnia obowiązek szkolny § 3a. ust. 2. rozporządzenia MEN z dnia 19 lutego 2010 r.

KSIĘGA EWIDENCJI spełnianiu przez dziecko obowiązku szkolnego poza szkołą, ze wskazaniem decyzji dyrektora szkoły podstawowej stanowiącej do tego podstawę odroczeniu rozpoczęcia spełniania przez dziecko obowiązku szkolnego, ze wskazaniem decyzji dyrektora szkoły podstawowej, na podstawie której nastąpiło odroczenie § 3a. ust. 2. rozporządzenia MEN z dnia 19 lutego 2010 r.

KSIĘGA UCZNIÓW Szkoła prowadzi księgę uczniów. § 4. ust. 1 rozporządzenia MEN z dnia 19 lutego 2010 r.

KSIĘGA UCZNIÓW Do księgi uczniów wpisuje się: oraz: imię (imiona) i nazwisko ucznia datę i miejsce urodzenia numer PESEL adres zamieszkania ucznia datę przyjęcia ucznia do szkoły klasę, do której został przyjęty datę ukończenia lub opuszczenia szkoły (z podaniem przyczyny) oraz: imiona i nazwiska rodziców (prawnych opiekunów) adresy zamieszkania rodziców (prawnych opiekunów) § 4. ust. 2. rozporządzenia MEN z dnia 19 lutego 2010 r.

KSIĘGA UCZNIÓW Wpisów w księdze uczniów dokonuje się chronologicznie według dat przyjęcia uczniów do szkoły. § 4. ust. 3. rozporządzenia MEN z dnia 19 lutego 2010 r.

DOKUMENTACJA PRZEBIEGU NAUCZANIA W przypadku gdy uczeń nie posiada numeru PESEL, do księgi ewidencji i księgi uczniów wpisuje się serię i numer paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość. Wpisów w księdze ewidencji i księdze uczniów dokonuje się na podstawie dowodów osobistych lub innych dokumentów tożsamości rodziców (prawnych opiekunów) oraz informacji przekazanych przez organ gminy lub dyrektora innej szkoły. § 5a., § 6 rozporządzenia MEN z dnia 19 lutego 2010 r.

SPROSTOWANIA BŁĘDU Sprostowania błędu lub oczywistej omyłki w księdze uczniów i arkuszu ocen dokonuje dyrektor szkoły lub placówki albo osoba przez niego upoważniona na piśmie do dokonania sprostowania. Sprostowania błędu i oczywistej omyłki w pozostałej dokumentacji dokonuje osoba, która błąd popełniła, lub dyrektor, lub osoba upoważniona przez niego na piśmie. §22 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia MEN z dnia 19 lutego 2010 r.

SPROSTOWANIA BŁĘDU Sprostowania błędu i oczywistej omyłki dokonuje się przez skreślenie kolorem czerwonym nieprawidłowych wyrazów i czytelne wpisanie kolorem czerwonym nad skreślonymi wyrazami właściwych danych oraz wpisanie daty i złożenie czytelnego podpisu przez osobę dokonującą sprostowania. §22 ust. 3 rozporządzenia MEN z dnia 19 lutego 2010 r.

DOKUMENTACJA PRZEBIEGU NAUCZANIA Dyrektor szkoły ponosi odpowiedzialność za właściwe prowadzenie i przechowywanie dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz za wydawanie przez szkołę dokumentów zgodnych z posiadaną dokumentacją   §23 ust. 3 rozporządzenia MEN z dnia 19 lutego 2010 r.

INNE Dokumentacja egzaminu na kartę rowerową powinna być przechowywana do 18 roku życia

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ