Dobre praktyki w projekcie Dolnośląska szkoła liderem projakościowych zmian w polskim systemie edukacji.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NAZWA PROJEKTU Imię i Nazwisko Łódź, …….. marca 2011.
Advertisements

E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
Narodowe Biuro Kontaktowe eTwinning Portal europejski i narzędzia.
Zgłoszenie propozycji wystąpienia na XIV Kongres ie Badaczy Rynku i Opinii Tytuł wystąpienia: Obszar tematyczny: Format wystąpienia:
KOWEZiU ul. Spartańska 1B Warszawa
Procedury współpracy gimnazjów z Biurem Projektu e-Akademia Przyszłości. Warszawa r.
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Warszawa 2012 Tytuł projektu: Klient: Nazwa kategorii: Numer kategorii:
Zajęcia matematyczne Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Smolniku.
Projekt pt.: Wsparcie dla rozwoju i adaptacji na Dolnym Śląsku Realizowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz krajowego wkładu publicznego.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Nowoczesne technologie ICT w upowszechnianiu.
Szanowna Pani Dyrektor, Szanowny Panie Dyrektorze, Pragniemy zaprosić Pani/Pana szkołę do udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie Partnerskie Projekty Szkół - raporty merytoryczne.
Od pomysłu do realizacji projektu - procedury. 2. Jakie są źródła finansowania naszego projektu?
INFORMACJE DLA SZKÓŁ.
KONFERENCJA Programy rozwojowe szansą osiągnięć edukacyjnych uczniów WOJCIESZYCE, MAJ 2011.
Korespondencja elektroniczna
Narodowe Biuro Kontaktowe eTwinning Portal europejski i rejestracja.
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
Tytuł pracy inżynierskiej PL Tytuł pracy inżynierskiej ENG
Okiem i szkiełkiem - przez działanie do sukcesu Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Siedlcach.
PRACA Z UCZNIAMI GIMNAZJUM METODĄ PROJEKTÓW
1 Propozycja wystąpienia na konferencję Cyberresearch Tytuł wystąpienia: 1.Imię autora 2.Nazwisko autora 3.Nazwa i adres instytucji, z którą jest związany.
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Zasady wyboru i wytyczne do opisu dobrych praktyk Dr inż. Janusz Adamczyk.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
STAŻE Z MOŻLIWOŚCIĄ WYPŁATY STYPENDIUM STAŻOWEGO PRAKTYCZNY PORADNIK, CZYLI CO ZROBIĆ ŻEBY DOSTAĆ SIĘ NA STAŻ?
Warszawa 2009 Tytuł projektu: Klient: Nazwa kategorii: Numer kategorii:
Program edukacyjny „Dzień przedsiębiorczości” Działania szkoły na platformie programu.
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
Jak przygotować opis dobrej praktyki?. Opis dobrej praktyki W celu ułatwienia przygotowania prezentacji dobrej praktyki opracowany został formularz zgłoszeniowy.
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
Opracowała: Monika Zając, Szkoła Podstawowa nr 23.
Szkoła z klasą 2.0. Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i„Gazetę Wyborczą”. Od.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Przygotowaliśmy: -praktyczne narzędzia dla nauczycieli: -ramowy plany pracy wychowawczej, -ramowy program zajęć pozalekcyjnych, -scenariusze lekcji,
K ONKURSY PRZEDMIOTOWE ORGANIZOWANE DLA UCZNIÓW SZKÓŁ PODSTAWOWYCH I GIMNAZJÓW WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO W ROKU SZKOLNYM 2015/2016.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli w powiecie ryckim”
Instrukcja Rejestracja do I edycji Gimnazjalnej Olimpiady Wiedzy o Społeczeństwie Instrukcja
Zasady przygotowania dokumentów dla uczniów i przedsiębiorców 4-tygodniowe płatne staże wakacyjne dla uczniów ze szkół ponadgimnazjalnych realizowane w.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Świętokrzyskie Centrum Onkologii Założenia i metody wdrażania projektu „Szkoła promująca zalecenia Europejskiego kodeksu walki z rakiem” w roku szkolnym.
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
Projekt polsko - słowacki NR SK01-KA _2 "Podróże z liczbami" w ramach programu Erasmus+ edukacja szkolna - partnerstwo strategiczne szkół.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
Przedstawienie Regulaminu Konkursu na projekt edukacyjny promujący aktywne uczestnictwo rodziców w realizacji programu edukacyjnego pt.”Trzymaj Formę!”
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
PORTAL DIGITALIZACJA AGATA BRATEK Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego Konferencja POLSKIE ZBIORY W EUROPEANIE – Toruń, dn. 19 X 2012 r. Japoński.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 26 października 2011 r. „Na czym polega logika projektu.
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
Zmienia życie, otwiera umysły. eTwinning jest platformą współpracy dla pracowników szkół z krajów europejskich, które komunikują się, współpracują.
PRZEWODNIK. ODZNAKA JAKOŚCI ETWINNING Odznaka Jakości jest przyznawana najciekawszym, kreatywnym i innowacyjnym projektom eTwinning i wskazuje osiągnięcie.
WOLONTARIAT PRACOWNICZY SZANSA DLA NGO I BIZNESU.
PREZENTACJĘ PRZYGOTOWANO WYKORZYSTUJĄC MATERIAŁY UDOSTĘPNIONE PRZEZ CEO
K ONKURSY PRZEDMIOTOWE ORGANIZOWANE DLA UCZNIÓW SZKÓŁ PODSTAWOWYCH I GIMNAZJÓW WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO W ROKU SZKOLNYM 2016/2017.
Szkoła współpracuje ze społecznością lokalną Fundacja Civis Polonus
Konkursy przedmiotowe organizowane dla uczniów szkół podstawowych i uczniów dotychczasowych gimnazjów i klas dotychczasowych gimnazjów województwa wielkopolskiego.
PLANOWANIE PROJEKTU PLANOWANIE PROJEKTU
Korespondencja elektroniczna
Nowoczesna edukacja z wykorzystaniem technologii
Wymiary postera powinien wynosić 90 x 120 [cm] Wydruk w kolorze
Wymiary postera 59,4 x 84,1[cm] Format A1 Wydruk w kolorze
Zapis prezentacji:

Dobre praktyki w projekcie Dolnośląska szkoła liderem projakościowych zmian w polskim systemie edukacji

Dobre praktyki w naszym projekcie Godne upowszechnienia pomysły, inicjatywy, doświadczenia, które w konkretnym programie rozwojowym szkoły okazały się trafnymi rozwiązaniami i przyczyniły się do osiągnięcia założonych celów.

Dobre praktyki w naszym projekcie Bierzemy pod uwagę szczególnie istotne elementy realizacji programu, które w decydujący sposób kształtowały jego efekty (innowacyjne, wyjątkowe dla nas, możliwe do zastosowania w innych szkołach), budujące sukces edukacyjny ucznia w zakresie kompetencji kluczowych w obszarze ICT, matematyczno - przyrodniczym i stymulowania aktywności fizycznej w trakcie wdrażania szkolnych programów rozwojowych.

Dobre praktyki w naszym projekcie Programy rozwojowe szkół są w trakcie realizacji, dlatego też prezentowane wnioski nie będą uwzględniać wszystkich właściwych rozwiązań. Będą oparte o materiał, jakim w tym momencie dysponuje szkoła.

Baza dobrych praktyk – praktycznych, sprawdzonych rozwiązań - będzie użyteczna dla początkujących projektodawców (szkół), którzy na przykładzie sprawdzonych już przedsięwzięć będą mogli realizować własne pomysły.

Mini portal edukacyjny szkoły /rezultat twardy projektu/ Po uruchomieniu platformy edukacyjnej z możliwością tworzenia mini portali szkolnych, każda szkoła zamieści na mini portalu swoje prezentacje dobrych praktyk, przygotowane w związku z udziałem w konferencjach organizowanych w ramach projektu.

Publikacja podsumowująca /rezultat twardy projektu/

Publikacja podsumowująca do publikacji podsumowującej każda szkoła zgłosi opis jednej wybranej przez siebie dobrej praktyki wzór formularza dobrych praktyk zamieszczony jest na platformie edukacyjnej w Zasobach w Sali Biuro_912 w folderze 2011_04_17_KONFERECJE DWUDNIOWE

Formularz dobrych praktyk metryczka szkoły Nazwa szkoły Adres (ulica, nr lokalu, kod pocztowy, miejscowość) Adres poczty elektronicznej Tel. kontaktowy Adres strony internetowej szkoły Imię i nazwisko Dyrektora szkoły

Opis dobrej praktyki – istotne elementy, które warto zwrócić uwagę temat dobrej praktyki; określenie obszaru, w którym wprowadzono dobrą praktykę koncepcja zmian - krótki opis dobrej praktyki z uwzględnieniem założonych celów i metod oraz charakterystyki uczestników i ich roli w działaniu korzyści zastosowania dobrej praktyki, w tym osiągnięte rezultaty, wpływ na uczniów, wpływ na pracę szkoły, wpływ na otoczenie)

Formularz dobrych praktyk Uwaga! opis dobrej praktyki nie powinien przekraczać 5500 znaków ze spacjami Edycja: czcionka New Times Roman, 12 pkt, Interlinia 1,5 pkt, wyrównanie do lewej

Załączniki - zdjęcia 5-6 zdjęć ilustrujących dobre praktyki – 300dpi – zdjęcie z aparatu fotograficznego, nie pomniejszane, min. 10x15 (1200x1800px), kolor, format JPG na zdjęciu powinny znajdować się co najmniej 3 osoby zdjęcia należy dołączyć do pliku, nie zamieszczać w tekście

Załączniki - oświadczenia Zgoda na wykorzystanie tekstu jako cytatu (wg wzoru zamieszczonego na platformie) Zgoda na wykorzystanie zdjęć (wg wzoru zamieszczonego na platformie)

Zdjęcia ilustrujące opis dobrej praktyki oraz wypełniony formularz dobrych praktyk należy wysłać pocztą elektroniczną na adres Biura projektu, a także całość zgrać na płytę CD i przesłać wraz z wydrukowanym i podpisanym formularzem dobrych praktyk oraz wypełnionymi i podpisanymi oświadczeniami w oryginale na adres Biura Projektu.

Do kiedy? Ostatecznie całość prac związanych z przygotowaniem i zebraniem materiału dotyczącego dobrych praktyk do publikacji podsumowującej projekt chcielibyśmy otrzymać ze szkół przed końcem lipca br.

Struktura publikacji podsumowującej / wstępne założenia/ Wstęp Istotne informacje o projekcie – cele, zadania, założone rezultaty Opis dobrych praktyk w podziale na typy szkół uczestniczących w projekcie (lub w podziale na obszary dobrych praktyk) Podsumowanie działań, wyniki ewaluacji projektu Spis szkół uczestniczących w projekcie