Dane informacyjne: Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Lipinkach Łużyckich

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Brzezinach ID grupy: 98/72
Advertisements

Efektywność energetyczna
Zespół Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki
Finansowanie termomodernizacji budynków mieszkalnych
Toryfter Dorota Zakrzewska Marta
„Identyfikacja możliwości wdrażania
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH
MATEMATYCZNO FIZYCZNA
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane Informacyjne: Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 „ELEKTRYK” W NOWEJ SOLI ID grupy: 97/56_MF_G1 Kompetencja: MATEMATYKA I FIZYKA Temat.
Termomodernizacja Historia auditingu w Polsce Podstawy Prawne
ZAKRES AUDYTU cd. 4. Audyt powinien zawierać inwentaryzację techniczno-budowlaną obejmującą: a) ogólne dane techniczne, w tym w szczególności opis konstrukcji.
Konkurs OZE Zespół Szkół Ochrony Środowiska w Lesznie
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
DANE INFORMACYJNE Gimnazjum Nr 43 w Szczecinie ID grupy: 98/38_MF_G2
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
1.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
„Zbiory, relacje, funkcje”
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Opracowanie ekspertyzy dotyczącej zagadnień ekonomicznych energetyki w Polsce na tle UE i świata w horyzoncie czasowym do roku czerwiec 2009r.
IV posiedzenie Grupy roboczej ds. energetyki
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Polanowie im. Noblistów Polskich ID grupy: 98/49_MF_G1 Kompetencja: Fizyka i matematyka Temat.
Część 1 – weryfikacja obliczeniowa
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Gimnazjum im. Mieszka I w Cedyni ID grupy: 98_10_G1 Kompetencja: Matematyczno - fizyczna Temat projektowy: Ciekawa optyka Semestr/rok.
Termin realizacji Etapu r. ETAP nr 21 Określenie wpływu wykorzystania OZE na ocenę charakterystyki energetycznej budynku i przedsięwzięć
i świadectwo charakterystyki energetycznej budynku
ANALIZA CZYNNIKÓW DETERMINUJĄCYCH ROZWIĄZANIA
Montaż okna w przestrzeni izolacji ścian budynku jest prosty, pewny i szybki z wykorzystaniem Systemu JB-D.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Problemy rynku pracy..
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących w Świebodzinie ID grupy:97/76_p_G1 Opiekun: Dariusz Wojtala Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: PUBLICZNE GIMNAZJUM w CZŁOPIE
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Program operacyjny Kapitał Ludzki Człowiek- najlepsza inwestycja Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ w BACZYNIE ID grupy:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Spis treści 1. Dane informacyjne 2. Co to jest gęstość substancji? 3. Przyrządy do mierzenia gęstości 4. Układ SI 5. Zadanie z gęstością 6. Zdjęcia z wycieczki.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane Informacyjne Nazwa szkoły:
25 lat w w w. n f o s i g w. g o v. p l 25 lat Wymagania techniczne i ekologiczne dla przedsięwzięć Leszek Katkowski Doradca Departament Ochrony Klimatu.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Lichnowach ID grupy:
Program wspierania termomodernizacji Oferta specjalna.
Założenia konkursu dla poddziałania Efektywność energetyczna - wsparcie dotacyjne w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa.
Departament Rozwoju Regionalnego Poddziałanie Efektywność energetyczna i gospodarka niskoemisyjna ZIT Schemat: Termomodernizacja w obiektach nie.
Departament Rozwoju Regionalnego Poddziałanie Efektywność energetyczna i gospodarka niskoemisyjna ZIT Schemat: Termomodernizacja w obiektach należących.
Projekt ma na celu ograniczenie zużycia energii w budynkach publicznych poprzez zastosowanie innowacyjnej metodologii 50/50, która aktywnie.
Kraków, Potencjał zmniejszenia niskiej emisji w Polsce dzięki modernizacji budynków jednorodzinnych dr inż. Konrad Witczak Politechnika Łódzka.
Zapis prezentacji:

Dane informacyjne: Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Lipinkach Łużyckich ID grupy: 98/25 MF G1 Kompetencja: Matematyczno - fizyczna Temat projektowy: Audyt energetyczny Semestr/rok szkolny: Drugi/2010/2011

Wprowadzenie Pojęcie audytu energetycznego, wprowadzane w ostatnich latach do języka technicznego, ma dłuższą historię niż się często przypuszcza. Audyt czy audytor zostało wprowadzone do słownika języka polskiego z łaciny. Łacińskie audire - słyszeć, słuchać jest źródłem takich słów jak audiencja, audytor czy audytorium. Słowo audytor już w średniowiecznym języku polskim oznaczało sędziego śledczego w sądach kościelnych i wojskowych. Nie pozostaje to bez związku z funkcją audytora energetycznego obecnie, ponieważ jego zadaniem jest śledztwo energetyczne w przedsiębiorstwie.

Audyt energetyczny Audyt energetyczny - ekspertyza dotycząca podejmowania i realizacji przedsięwzięć zmniejszających koszty ogrzewania. Celem audytu jest zalecenie konkretnych rozwiązań (technicznych, organizacyjnych i formalnych) wraz z określeniem ich opłacalności. Audyt energetyczny obejmuje także doradztwo w zakresie podejmowania i realizacji inwestycji mających na celu racjonalizację zużycia energii

Zawartość audytu energetycznego Każdy profesjonalnie przygotowany audyt energetyczny powinien posiadać określone punkty, na podstawie których wydawana jest rzetelna oraz sumienna opinia na temat ogrzewania oraz rachunków za prąd. Bardziej jednak ocenie podlegają metody, które mają na celu zmniejszenie kosztów ogrzewania lub rachunków za prąd. Audyt takiego budynku, który jest własnością zleceniodawcy powinien zawierać dokładną inwentaryzację systemu grzewczego, określenie czy dany system jest wystarczająco wydajny oraz charakterystykę grzewczą budynku. Wszystko po to, aby jak najlepiej dobrać oraz ocenić metodę ogrzewania. Warto tutaj nadmienić, że ma to być metoda o wiele tańsza oraz taka, która zbytnio nie obciąży portfela inwestora. Ponadto, audyt energetyczny powinien przedstawiać najodpowiedniejsze dla danego budynku nowe metody grzewcze. Oczywiście pod tym względem cena odgrywa znaczącą rolę. Ponadto audyty energetyczne dopasowują najodpowiedniejszy oraz najtańszy system grzewczy dla opiniowanego budynku oraz jego charakterystyki grzewczej.

Audyt energetyczny a świadectwo (certyfikat) energetyczne:   Audyt energetyczny jest pojęciem innym niż certyfikat. Różnica podstawowa to metodyka wykonywania i cel wykonania. Metodykę wykonywania audytu określa Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 14 lutego 2008 roku (poz. 195) w sprawie szczegółowego zakresu i formy audytu energetycznego. Metodykę wykonywania świadectwa znajdziemy w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 6 listopada 2008 r. w sprawie metodologii obliczania charakterystyki energetycznej budynku i lokalu mieszkalnego lub części budynku stanowiącej samodzielną całość techniczno-użytkowa oraz sposobu sporządzania i wzorów świadectw ich charakterystyki energetycznej. Cel wykonywania audytu określa Ustawa o wspieraniu przedsięwzięć termomodernizacyjnych, a cel wykonywania świadectw energetycznych (zwanych też certyfikatami) określa nowela Ustawy Prawa Budowlanego z września 2007 roku. Dodatkowo audyt energetyczny jest pojęciem znacznie szerszym i może obejmować także inne zakresy związane z oceną gospodarki energią (np. w zakładach pracy, dla celów oceny skutków ekologicznych realizowanej inwestycji, dla aplikacji do środków UE itp.) Audytem energetycznym nazywamy ekspertyzę dotyczącą podejmowania i realizacji przedsięwzięć zmniejszających koszty ogrzewania budynku, koszty uzyskania ciepłej wody użytkowej, koszty wentylacji i klimatyzacji. Celem audytu jest zalecenie konkretnych rozwiązań (technicznych, organizacyjnych, formalnych) wraz z określeniem ich opłacalności. Audyt energetyczny to opracowanie, określające zakres i parametry techniczne oraz ekonomiczne przedsięwzięcia termomodernizacyjnego - ulepszenia, ze wskazaniem rozwiązania optymalnego, w szczególności z punktu widzenia kosztów realizacji tego przedsięwzięcia oraz oszczędności energii, w tym również zamianę konwencjonalnych źródeł energii na źródła niekonwencjonalne, stanowiące jednocześnie założenia do projektu budowlanego. Świadectwo energetyczne (inaczej certyfikat energetyczny) jest sporządzane na podstawie oceny energetycznej, polegającej na określeniu zintegrowanej charakterystyki energetycznej, na podstawie, której następuje przyporządkowanie budynkowi klasy energetycznej (A, B, C, D, E, F ). Podstawą do sporządzenia zintegrowanej charakterystyki jest charakterystyka energetyczna budynku określona  w projekcie budowlanym lub dla budynku istniejącego, jeśli brak jest dla niego dokumentacji projektowej - wyznaczana w wyniku inwentaryzacji. Charakterystyka energetyczna jest to zbiór danych i wskaźników energetycznych budynku dotyczących obliczeniowego zapotrzebowania budynku na energię na cele c.o., c.w.u., wentylacji i klimatyzacji, a w przypadku budynku użyteczności publicznej także oświetlenia. Certyfikat sporządza się co 10 lat, lub po remoncie lub modernizacji poprawiającej energooszczędność nieruchomości. Świadectwo energetyczne to dokument, który szczegółowo opisuje nieruchomość pod względem zapotrzebowania na energię. Do obliczeń brane są tylko obiektywne cechy danego budynku i jego instalacji, które mają wpływ na wielkość zużycia energii. Nie uwzględnia się rachunków za gaz, prąd czy opał, gdyż te mogą przecież się różnić w zależności od osobistych preferencji lub rozrzutności użytkownika. Dzięki temu certyfikat energetyczny jest dokumentem wiarygodnym i rzetelnym.

Opis stanu energetycznego budynków Zużycie energii potrzebnej do ogrzania budynków oddanych do użytku do 1985r. średnio rocznie wynosi 240-380 kWh/m, w budynkach z lat 1986-92 do 200 kWh/m, a w budynkach oddanych w ostatnich latach do 160 kWh/m Według najnowszych badań tylko 4 % budynków w Polsce zużywa poniżej 200 kWh/m

Procentowe straty ciepła

Zużycie oleju w naszej szkole. l.p Miesiąc ilość litrów 1 styczeń 4000 2 luty 5000 3 marzec 7600 4 kwiecień 5 maj 6 czerwiec 3000 7 lipiec 8 sierpień 9 wrzesień 10 październik 5973 11 listopad 6000 12 grudzień 8000 13 7000 14 14000 Suma 70573

Zużycie wody w naszej szkole. l.p okres rozliczeniowy Pierwszy licznik Drugi licznik Suma 1 22.12.2009-29.01.2010 59 39 98 2 29.01.2010-26.02.2010 5 68 73 3 18.02.2010-31.03.2010 101 106 4 31.03.2010-29.04.2010 60 14 74 29.04.2010-31.05.2010 65 17 82 6 31.05.2010-18.06.2010 46 12 58 7   8 9 18.06.2010-28.09.2010 86 21 107 10 28.09.2010-30.11.2010 99 34 133 11 30.11.2010-06.12.2010 45 25 70 06.12.2010-27.01.2011 42 47 13 27.01.2011-28.02.2011 48 69 656 261 917

Zużycie energii w budynkach mieszkalnych.

Zużycie energii w naszej szkole. Zużycie energii elektryczne w Zespole Szkół w Lipinkach Łużyckich l.p okres rozliczeniowy Średnie zużycie Srednia cena za kWh opłata za dany okres rozliczeniowy 1 28.12.2009-28.01.2010 7740 0,6359 4921,866 2 28.01.2010-26.02.2010 7950 0,6682 5312,19 3 26.02.2010-28.03.2010 6614 0,618 4087,452 4 28.03.2010-28.04.2010 5121 0,7087 3629,2527 5 28.04.2010-28.05.2010 5001 0,8302 4151,8302 6 28.05.2010-28.06.2010 3961 0,6857 2716,0577 7 28.06.2010-27.07.2010 1327 1,0977 1456,6479 8 27.07.2010-28.08.2010 1283 0,1647 211,3101 9 28.08.2010-28.09.2010 3938 0,7316 2881,0408 10 28.09.2010-27.10.2010 5992 0,6108 3659,9136 11 27.10.2010-28.11.2010 7473 0,582 4349,286 12 28.11.2010-28.12.2010 8150 0,5651 4605,565 13 28.12.2010-27.01.2011 7976 0,5749 4585,4024 14 27.01.2011-28.02.2011 7269 0,5859 4258,9071 Suma 50826,722

Uczniowie z UGP chcą obniżyć koszty zużycia energii elektrycznej i Przy każdym włączniku prądu umieścili napis „ Wyłącz mnie, jeśli mnie nie potrzebujesz”

Obliczenia: Jeśli wyłączymy światło w jednej sali, tylko jedną godzinę lekcyjną dziennie to: w ciągu roku zaoszczędzimy 497 zł. TO ILE MOGLIBYŚMY ZAOSZCĘDZIĆ WE WSZYSTKICH SALACH!!!!!!

Historia światła i żarówki w oczach gimnazjalistów

Porównanie starego i nowego układu grzewczego

Straty ciepła w budynku szkoły Pęknięcia na stropach

Straty ciepła w budynku szkoły Stare okna Nowe okna

Straty ciepła w budynku szkoły Łącznik dwóch budynków Przeciekający co roku w zimie.

Co należy zrobić w budynku szkoły, aby straty ciepła były mniejsze. Ocieplenie stropu Modernizacja okien i drzwi zewnętrznych Naprawić elewację zewnętrzną Naprawić pęknięcia wewnątrz budynku Zlikwidować łącznik między budynkami

Wniosek; Gdybyśmy chcieli zmodernizować budynek szkoły, tak aby zmniejszyć straty ciepła, wody i energii elektrycznej to potrzeba dużej inwestycji finansowej organu prowadzącego. Organem prowadzącym naszej szkoły jest Urząd Gminy. Dowiedzieliśmy się, że ze względu na modernizację miejscowego Domu Kultury i Przedszkola w Lipinkach Łużyckich nie jest to możliwe w najbliższym czasie. Musimy czekać na bardziej dogodne warunki finansowe i próbować oszczędzać samodzielnie np. poprzez wyłączanie światła wtedy kiedy nie jest potrzebne itd..