Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum Nr 2 w Jankowicach

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Konferencja Związku Pracodawców Forum Okrętowe na temat Przygotowanie kadr dla przemysłu okrętowego Gdańsk, 29 marca 2007r.
Advertisements

Zespół Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki
URZĄD STATYSTYCZNY – CENTRUM WIEDZY WSPIERAJĄCE ZARZĄDZANIE W REGIONIE Wspólne budowanie przyszłości Mazowsza Warszawa, marzec 2011 r.
SYTUACJA NA RYNKU PRACY W POLSCE
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
M. Bandurska; A. Chrzanowska
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
1.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół nr2 Gimnazjum nr3 z Oddziałami Integracyjnymi w Hajnówce. ID grupy: 96/78_MP_G2 Opiekun: Lija Grosz. Kompetencja:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
DANE INFORMACYJNE Gimnazjum Nr 43 w Szczecinie ID grupy: 98/38_MF_G2
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Konferencja inaugurująca projekty realizowane przez Ośrodek Wsparcia w Lipniaku: „Stworzenie i wsparcie funkcjonowania Zakładu Aktywności Zawodowej w.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Problemy rynku pracy..
Statystyczny Uczeń Naszej Szkoły
Bezrobocie.
Podstawy prawne polityki rynku pracy
Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących w Świebodzinie ID grupy:97/76_p_G1 Opiekun: Dariusz Wojtala Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Program operacyjny Kapitał Ludzki Człowiek- najlepsza inwestycja Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zachodniopomorskie Centrum Edukacyjne
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących GIMNAZJUM w Knyszynie ID grupy: 96/91_MP_G2 Kompetencja: matematyczno - przyrodnicza Temat.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Kleczewie ID grupy: 97_75_p_G2
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Uczniowie pierwszej klasy gimnazjum z Zespołu Szkół Gimnazjalnych im. ks.Piotra Sosnowskiego w Bysławiu kompetencja matematyczno – przyrodnicza 96_50_mp_g2.
ZAWODOWIEC DAWNE RZEMIOSŁA AGNIESZKA SOWIŃSKA KL.6B.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Bezrobocie w moim regionie i województwie. Sposoby poszukiwania pracy.
Prezentacja uczniowskiej grupy projektowej
ZAPOMNIANE ZAWODY.
 Woj.- Kujawsko-pomorskie  Powiat- grudziądzki  Burmistrz- Franciszek Kawski  Powierzchnia- 4,79km 2  Liczba ludności
Jestem na T-A-K II PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ UNIĘ EUROPEJSKĄ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO Rynek pracy i bezrobocie.
Dawne zawody Praca towarzyszy człowiekowi od początku dziejów, jest elementem otaczającej nas rzeczywistości. Zmiany dotyczące wykonywanych zawodów są.
1.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum w Lichnowach ID grupy:
Projekt „ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał.
„LUDZIE DLA TURYSTYKI” – ROZWÓJ MAZOWIECKICH KADR NA RZECZ ROZWOJU GOSPODARKI TURYSTYCZNEJ W REGIONIE Warszawa, 26 lutego 2015 WARSZAWA_09_12_2015 Projekt.
Bezrobocie Przygotowali: Aleksandra Kwietniewska Aayush Mittal.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
„Mali konstruktorzy i poligloci”
Zapis prezentacji:

Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum Nr 2 w Jankowicach ID grupy: 96/7_P_G1 Opiekun: mgr Maciej Ciachorowski Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy: „My i nasza przyszła praca” Semestr: V Rok szkolny: 2011/2012

Trochę o nas… Do naszej grupy należą: Błażyński Maciej Brzozowska Paulina Garlewska Martyna Hus Karol Lewandowska Paulina Lizakowski Tomasz Maliszewska Marika Mrozowska Natalia Prabucka Janina Radzimska Martyna Słowy Dorota Stefańska Anna

Nasza Grupa W ostatnim semestrze trwania projektu pracowaliśmy nad tematem „My i nasza przyszła praca”. Wybraliśmy lidera grupy- Annę Stefańską i kronikarza- Marikę Maliszewską, które bardzo dobrze poradziły sobie z pełnionymi funkcjami.

Nasze Zajęcia Zajęcia odbywały się przede wszystkim w soboty, gdzie w miłej i przyjemnej atmosferze pracowaliśmy nad zadaniami projektowymi, wykazywaliśmy się zdobytą wiedzą podczas projektu, rozwiązywaliśmy materiały e-learningowe, ale również był czas na zabawę…

„My i nasza przyszła praca” - podsumowanie zdobytej przez nas wiedzy w semestrze v

Nasz Region - Łasin i okolice

Nasz region Gimnazjum nr 2 w Jankowicach mieści się w gminie Łasin, powiecie Grudziądzkim. Uczy się w nim młodzież z okolicznych wsi m.in. : Z Szonowa i okolic, Z Szynwałdu i Wydrzna, Z Zawdy i okolic.

Łasin Łasin- to gmina i miasto położone w północno-wschodniej części województwa kujawsko-pomorskiego w powiecie grudziądzkim. To niewielkie miasto liczy około 3305 mieszkańców, a cała gmina 8351.

Godło i flaga Łasina

Geneza nazwy miasta Łasin niegdyś zwany Lansin, Leszyn, Leschin, Lasin, Lessen swoją nazwę wziął od otaczającego go jeziora.

Historia Łasina Położona nad jeziorem osada Łasin istniała już za czasów Bolesława Chrobrego. Pierwsza historyczna informacja o istnieniu osady o nazwie „Łasin” pochodzi z 1014r.

Stare fotografie miasta

Zabytki Łasina i okolic -Dawniej i Dziś

kościół archiprezbiterialny pw. św kościół archiprezbiterialny pw. św. Katarzyny, zbudowany w 1328 na miejscu dawnego drewnianego kościoła

wieża ciśnień (1893)

gmach magistratu miejskiego (1900)

pomnik ofiar II wojny światowej pochodzących z Łasina i okolic zamordowanych przez Selbstschutz. Tzw. pomnik na "Magdalence" stoi na miejscu dawnego kościoła pod wezwaniem św. Marii Magdaleny, który został zniszczony podczas drugiej wojny szwedzkiej w 1670.

Szynwałd Jest to największa wieś w gminie. Miejscowość była lokowana w 1302 r. na prawie chełmińskim pod nazwą Schonewald i należała do wójtostwa rogozińskiego. W czasie wojny z 1414 r. osada poniosła duże straty, a w okresie wojny trzynastoletniej została całkowicie zniszczona i znacznie wyludniona. Kościół parafii pod wezwaniem Narodzenia Najświętszej Maryi Panny (św. Wawrzyńca) z pierwszej połowy XIV w. w Szynwałdzie

Kościół pw. Św. Barbary w Świętem Święte leży przy północno- wschodniej granicy województwa kujawsko- pomorskiego. U szczytu wsi stoi piękny, osiemnastowieczny kościół parafialny pod wezwaniem świętej Barbary. Zabytkowa świątynia jest największym drewnianym kościołem w okolicy, a jednym z największych w Polsce. Kościół pw. Św. Barbary w Świętem

Budynek w Starych Jankowicach. Jankowice Obecnie wieś podzielona jest na dwie części-  Nowe Jankowice i Stare Jankowice. W Jankowicach znajduje się gimnazjum oraz jedyny zakład rolno-hodowlany Stadnina Koni w Nowych Jankowicach. Pałac w Jankowicach niegdyś posiadłość rodziny Koerbergów dzisiaj siedziba stadniny koni. Budynek w Starych Jankowicach.

Bezrobocie w Polsce - stopa bezrobocia

Definicja Bezrobocie jest zjawiskiem społecznym polegającym na tym, że część ludzi zdolnych do pracy i deklarujących chęć jej podjęcia nie znajduje faktycznego zatrudnienia z różnych powodów.

RODZAJE BEZROBOCIA bezrobocie technologiczne bezrobocie cykliczne bezrobocie sezonowe bezrobocie klasyczne bezrobocie neoklasyczne bezrobocie frykcyjne bezrobocie z wyboru bezrobocie krótkookresowe bezrobocie średniookresowe bezrobocie długookresowe bezrobocie chroniczne bezrobocie jawne bezrobocie ukryte bezrobocie strukturalne

Stopa bezrobocia Stopa bezrobocia jest to iloraz bezrobotnych przez aktywnych zawodowo w danej kategorii ludności. Aktywni zawodowo definiowani są przez GUS jako osoby pracujące plus osoby poszukujące pracy plus bezrobotni plus niepełnosprawni (z możliwością zatrudnienia w niektórych zawodach).

Stopa bezrobocia w Polsce w roku 2011 http://starthr.blogspot.com/2012/01/stopa-bezrobocia-w-grudniu-2011.html

Fazy bezrobocia Faza 1 Obawa utraty pracy – pobudzenie, zmiany nastroju, labilność emocjonalna; Faza 2 Szok po utracie pracy – poczucie klęski, krzywdy, upokorzenie, lęk przed przyszłością, przygnębienie; Faza 3 Wchodzenie w sytuację bezrobocia i optymizm – efekt urlopu, traktowanie sytuacji jako przejściowej, aktywność, wiara w sukces; Faza 4 Pesymizm i rezygnacja – negatywne reakcje emocjonalne, problemy zdrowotne i finansowe; Faza 5 Fatalizm i apatia, dopasowanie do sytuacji – poczucie beznadziejności, dążenie do izolacji społecznej, redukcja oczekiwań życiowych i zainteresowań.

Brak doświadczenia zawodowego wśród absolwentów. Przyczyny bezrobocia Brak doświadczenia zawodowego wśród absolwentów.

Skutki Bezrobocia Psychofizyczne- stres (mogący skutkować chorobą), niska samoocena, obniżenie aspiracji, odzwyczajenie się od pracy i systematyczności. Ekonomiczne- zubożenie części konsumentów, niewykorzystany potencjał części społeczeństwa, obciążenie pracujących kosztami utrzymania bezrobotnych, stopniowa utrata przez bezrobotnych ich kwalifikacji. Społeczne- zubożenie rodzin, gorsze szanse życiowe dzieci, groźba utraty mieszkania, obniżony autorytet bezrobotnego wśród najbliższych, konflikty i rozpad rodzin, warunki do rozwoju pasożytniczego trybu życia i przestępczości.

Ginące zawody

BEDNARSTWO dział rzemiosła zajmujący się wytwarzaniem naczyń drewnianych techniką klepkową: beczek, kadzi, balii, fas, maselnic, dzieży łopat do chleba.

KOWAL rzemieślnik zajmujący się kowalstwem. Najczęściej spotykane wyroby kowala artystycznego to: ogrodzenia i płoty posesji balustrady balkonowe kraty okienne bramy i furtki wejściowe meble ogrodowe i inne ozdoby.

RYMARSTWO dział rzemiosła zajmujący się wytwarzaniem: uprzęży konnych, siodeł, akcesoriów jeździeckich skórzanych pasów pędnych.

KOŁODZIEJ rzemieślnik zajmujący się wyrobem: drewnianych wozów, sań i części do nich, głównie kół.

ZECER Zecer- człowiek, który ręcznie lub maszynowo składa tekst w drukarni; składacz.

FLISAK przedstawiciel grupy zawodowej zajmującej się w dawnej Polsce flisem, czyli rzecznym spławem (transportem) towarów.

KONWISARSTWO dział rzemiosła obejmujący wyrób (odlewanie lub wykuwanie) i obróbkę przedmiotów z cyny i spiżu.

ZDUŃSTWO dział rzemiosła zajmujący się budową i naprawą pieców (pokojowych, kuchennych, chlebowych, pieco-kominków).

ZEGARMISTRZ rzemieślnik zajmujący się głównie naprawą zegarów i zegarków.

Zawody z przyszłością

Zawody z przyszłością Postęp technologiczny i postępująca globalizacja gospodarki, powodują duże zmiany na rynku pracy. Przyszłość należy więc do czynności wymagających wyższych kwalifikacji. Młodzi ludzie będą musieli posiadać co najmniej dwukierunkowe wykształcenie.

Architekt krajobrazu zawód interdyscyplinarny (łączący wiele dziedzin nauk przyrodniczych, artystycznych, inżynierskich, socjologicznych ), polegający na realizacji, na zlecenie zamawiającego, obiektów architektury krajobrazu.

Broker informacji  profesja związana ze zleconym wyszukiwaniem i udostępnianiem informacji. Podstawowe zadania brokera informacji, to: pozyskiwanie informacji, organizowanie informacji, szkolenia w zakresie poszukiwania i organizowania informacji.

Doradca inwestycyjny Zawód z ogromną przyszłością. W obliczu ogromnej konkurencji i ogromu czynników decydujących o powodzeniu inwestycji, przedsiębiorstwa coraz częściej korzystają z pomocy doradców.

Ekonomista Specjalista od gospodarki narodowej; analizuje sytuację gospodarczą na świecie i w oparciu o coraz to nowe dane przygotowuje prognozy. Gromadzą informacje dotyczące aktualnych trendów i ich skutków. Zebraną zaś wiedzę analizują oraz przenoszą na papier w formie zrozumiałej dla zainteresowanych.

Kontroler Finansowy Nowy zawód, zajmujący się negocjowaniem warunków dostaw farmaceutyków, cen, usług pomiędzy reprezentowaną przez siebie kasą chorych a lekarzami, szefami klinik czy firmami farmaceutycznymi.

Księgowy pracownik działu księgowości, osoba zajmująca się wszelkimi czynnościami związanymi z prowadzeniem ksiąg rachunkowych podmiotów gospodarczych.

Logistyk Twórca wymyślnych koncepcji logistycznych ograniczających koszty, koordynator przepływu towarów w przedsiębiorstwie i poza jego granice. Rosnąca świadomość ochrony środowiska w przemyśle stawia nowe wyzwania przed logistykami.

Psychoterapeuta Zawód „przeżywający swoją drugą młodość”, związany z rozwojem cywilizacji, który to wpływa na izolację ludzi i w niekorzystny na psychikę człowieka. Coraz więcej dolegliwości tłumaczonych jest zaburzeniami psychicznymi.

Urzędnik skarbowy Kontroler podatkowej uczciwości obywateli, rosnące zapotrzebowanie związane z narastającą falą przestępstw podatkowych.

Moi rodzice i ich zawody -ankieta

Została przeprowadzona ankieta wśród rodziców dotycząca zawodów, których się wyuczyli, i które wykonują. W postaci wykresów przedstawimy wyniki badania ankietowego.

Spotkanie z doradcą zawodowym -predyspozycje zawodowe

Lider grupy zorganizował spotkanie z doradcą zawodowym- panią Bożeną Kowalczuk-Ciachorowską, która również jest naszą polonistką. Zajęcia miały na celu poznanie naszych predyspozycji zawodowych jak i również zainteresowań. Teraz już wiemy kim zostaniemy w przyszłości…

Źródła wiedzy http://pl.wikipedia http://www.szynwald.pl http://www.lasin.pl/ http://parafia-w-swietem.pl/ http://www.gimjankow.pl/ http://info.wyborcza Książka „Tablice Szkolne- WOS” wyd. adamantan http://www.kariera.pl/czytaj/652/ginace-zawody-w-polsce-poznaj- profesje-ktore-znikaja-z-naszego-zycia/ http://www.ogloszenia-praca.info/art/3