Konteksty profesjonalnej odpowiedzialności nauczyciela

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
Advertisements

NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Nauczyciel jako przywódca edukacyjny
dr Dominika Walczak Instytut Badań Edukacyjnych
NOWY NADZÓR PEDAGOGICZNY
Standardy etyczne w pracy doradcy dr Anna Kienig Uniwersytet w Białymstoku Wydział Pedagogiki i Psychologii.
Realizacja podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Autoewaluacja pracy nauczyciela a ewaluacja wewnętrzna pracy szkoły
Nadzór pedagogiczny nad szkoleniem zawodowym
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Małgorzata Taraszkiewicz Grupa Edukacyjna 21
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
Nadzór pedagogiczny dyrektora szkoły/placówki
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
Sprawowanie nadzoru pedagogicznego
PRAWA CZŁOWIEKA.
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach ul. M. Reja 67 B.
Dokumentacja pracy nauczyciela przedszkola
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Evidence Based Policy Cel strategiczny Wzmacnianie średnio i długookresowej polityki edukacyjnej poprzez dostarczanie systematycznych danych i analiz generowanych.
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
Rola szkoły ponadgimnazjalnej w procesie przygotowania ucznia do życia we współczesnym społeczeństwie Jerzy Fraś.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Organizacja zajęć w klasach I-III ze szczególnym uwzględnieniem 6-latka i łagodnym przejściem w II etap edukacyjny Aleksandra Klimza
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Tematyka prac magisterskich
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Edukacja chrześcijańska
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
OCENA EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA z zastosowaniem metody edukacyjnej wartości dodanej OCENA EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA z zastosowaniem metody edukacyjnej wartości.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego 2013/2014 przedszkola
prezentacja dotychczasowych systemów edukacyjnych oraz praktyk dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych w Wielkiej Brytanii i w Polsce, ocena bazowa sytuacji.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Jeleniogórski System Wspierania Placówek Oświatowych
Małe dziecko w systemie edukacji
Najczęściej powtarzające się mocne strony i problemy do rozwiązania:
Wdrażanie systemu wsparcia w powiecie w ramach projektu „System doskonalenia nauczycieli oparty na kompleksowym wspomaganiu szkół”
Praca pedagogiczna w Zespole Szkół Usług i Przedsiębiorczości w Płocku „Walka, rywalizacja i sukces to fatalne słowa. One paraliżują nas w życiu” Krystyna.
Konferencja Jakość edukacji czy/i jakość ewaluacji Zakopane, 2015.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
Kierunki realizacji polityki oświatowej na rok szkolny 2015/2016 Rok Otwartej Szkoły Pracownia Wychowania i Profilaktyki ŁCDNiKP.
UCZNIOWIE NABYWAJĄ WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI OKREŚLONE W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Tutoring w szkole, czyli pomysł na małą wielką zmianę
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
Etyka Patrycja Zalewska.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Uczeń- jego prawa i obowiązki
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
Debata z udziałem dyrektorów szkół i placówek oświatowych maj/czerwiec 2016 r.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Zarządzanie Oświatą studia II stopnia
Pedagogika, studia II stopnia
Doskonalenie nauczycieli granty
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r Prawo oświatowe
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
EWALUACJA WEWNĘTRZNA FAŁĘCKA Rodzic jako partner przedszkola wymaganie 9 czerwiec 2019 r.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA CECHOWA Rodzic jako partner przedszkola wymaganie 9 czerwiec 2019 r.
Zapis prezentacji:

Konteksty profesjonalnej odpowiedzialności nauczyciela Henryk Mizerek

Konteksty profesjonalnej odpowiedzialności nauczyciela Oblicza odpowiedzialności Psychospołeczne mechanizmy ucieczki od wolności i odpowiedzialności Gotowość nauczycieli do brania na siebie odpowiedzialności Implikacje wobec polityki edukacyjnej

Oblicza odpowiedzialności Kontekst etyczny Kontekst kulturowy Kontekst profesjonalny

Odpowiedzialności profesjonalisty Odpowiedzalność „za” Odpowiedzialność „przed”

Za co odpowiada współczesny nauczyciel? Efekty pracy dydaktycznej i wychowawczej Sposoby realizacji zadań zawodowych (procesy edukacyjne) jakość relacji interpersonalnych (z uczniami, zespołem, rodzicami) Własny rozwój zawodowy

Przed kim odpowiada współczesny nauczyciel? Przełożonymi? Opinią publiczną? Rodzicami? Uczniami? Przed samym sobą?

Rodzaje odpowiedzialności Odpowiedzialność prawna Odpowiedzialność społeczna Odpowiedzialność zawodowa Odpowiedzialność moralna/etyczna

Skąd się bierze skłonność do ucieczki przed odpowiedzialnością? Odpowiedzialność jest nierozłączna od wolności Nie można oczekiwać odpowiedzialności od osób pozbawionych poczucia autonomii

Jacy nauczyciele są gotowi do brania na siebie odpowiedzialności? Wnioski z prowadzonych badań empirycznych Dobre praktyki Doświadczenie Programu

W stronę praktyki polityki oświatowej, kształcenia nauczycieli, Implikacje wobec: polityki oświatowej, kształcenia nauczycieli, ewaluacji traktowanej jako forma sprawowania nadzoru pedagogicznego.

Dziękuję za uwagę mizerek@uwm.edu.pl