DYSTRYBUCJA Przygotowali: ....
1. Zaprojektować kanały dystrybucji Zadania dla grupy: 1. Zaprojektować kanały dystrybucji 2. Scharakteryzować pośredników i działania dystrybucyjne(zamówienia-planowanie, realizacja, magazynowanie, transport)
Co to jest dystrybucja??? Jest to zbór działań i decyzji związanych z udostępnianiem wytworzonych produktów(również usług)w miejscu i czasie odpowiadającym potrzebom nabywców.
Kanał dystrybucji: To zestaw niezależnych organizacji zaangażowanych w proces udostępniania produktu lub usługi do wykorzystania przez konsumenta lub ostatecznego użytkownika .
Kanał dystrybucji cd. Czemu korzystamy z pośrednictwa??? -sprawność w udostępnianiu dóbr rynkom docelowym -oszczędność pieniędzy i czasu -pośrednicy dzięki swym kontaktom ,doświadczeniu i specjalizacji mogą zdziałać więcej.
Rodzaje kanałów dystrybucji: a) Bezpośredni : K P P K P K
Rodzaje kanałów dystrybucji: b) Pośredni : K P P A K P K
Przykłady kanałów dystrybucji(1):
Przykłady kanałów dystrybucji(2):
Przykłady kanałów dystrybucji(3):
Szczeble: Każdy kanał składa się z tak zwanych ’szczebli’(komórek stojących na drodze pomiędzy sprzedawcą, a finalnym nabywcą) każdy szczebel pełni jakąś funkcję: Sfinalizowanie transakcji(informacja, promocja, kontakt,dopasowywanie, negocjacje) Wypełnienie transakcji(dystrybucja fizyczna, finansowanie, podejmowanie ryzyka) Kanał bezpośredni nie ma szczebli
Przykłady szczebli: Producent Konsument Producent Hurtownik Detalista Dystrybutor przemysłowy Przedsiębiorca Filia handlowa
Głębokość kanału: To liczba uczestników(komórek)kanału Wyróżniamy tu 3 strategie Dystrybucja intensywna Dystrybucja wyłączna Dystrybucja selektywna
Dystrybucja fizyczna (logistyka dystrybucji) Jest to planowanie, wdrażanie oraz kontrola nad fizycznym przepływem produktów z miejsca produkcji do konsumenta. Wyróżniamy tu system dystrybucji wyjściowej oraz wejściowej. Koordynowaniem tych dwóch systemów zajmuje się logistyka marketingowa: Zamówienie-planowanie Realizacja Magazynowanie Transport
FIRMA
Informacje i firmie: Firma została założona w 1967 roku w Szwecji przez Jonasa i Roberta af Jochnick. Oriflame oferowało kilka produktów, których wysoka jakość wynikała z wiary w mądrość natury. Dzisiaj jest dynamicznie rozwijającą się grupą kapitałową, prowadzącą sprzedaż w ponad 50 krajach. Głównym celem Oriflame pozostaje zbudowanie czołowej firmy kosmetycznej działającej wedle zasad sprzedaży bezpośredniej. Osiągniemy ten cel, stając się naturalnym, pierwszym wyborem dla naszych klientów, konsultantów i pracowników.
Informacje o produktach: