I.Sagan, Proces Boloński, REA, Leźno Gdańsk, 28 listopada 2008 tworzenie wspólnego Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego przygotowanie włączenia uczelni.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
Advertisements

Wewnętrzny system zapewniania jakości KSZTAŁCENIA
System Krajowych Ram Kwalifikacji w Uniwersytecie Gdańskim
Proces Boloński - co warto o nim wiedzieć?
1 Największy projekt edukacyjny w Europie Studia podyplomowe dla kadr zarządzających i pracowników przedsiębiorstw.
PLANY DZIAŁANIA W RAMACH PO KL - Priorytety Centralne PLANY DZIAŁANIA W RAMACH PO KL - Priorytety Centralne Styczeń 2008 r.
Perspektywa Finansowa
Kształcenie dorosłych w Małopolsce - zamierzenia Województwa Małopolskiego Spotkanie w dniach 4-5 kwietnia 2013 WARSZAWA.
Deklaracja Bolońska Europejska Przestrzeń Edukacyjna
Nowe perspektywy dla kształcenia ukierunkowanego na studenta w świetle projektowanych zmian prawa Elżbieta Walkiewicz.
KSZTAŁCENIE ZA GRANICĄ
Kształcenie inżynierów z perspektywy integracji europejskiej
Koordynator Programu Erasmus Wersja skrócona przez S.Salamon – BWZ UW
Krajowe Ramy Kwalifikacji, standardy kształcenia, ocena programów …
Uniwersytet Warszawski. Studia I i II stopnia w świetle założeń Procesu Bolońskiego Biuro ds. Jakości Kształcenia we współpracy z Pełnomocnikiem ds. Realizacji.
Mały Senat 23 listopada 2011 Marta Kicińska-Habior.
STUDIA DOKTORANCKIE w świetle procesu bolońskiego
NOWE PERSPEKTYWY KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO W POLSCE.
System KRK w Polsce – rekomendacje dla uczelni Spotkanie zespołów ds. kształcenia Uniwersytetu Gdańskiego Leźno, 14 czerwca 2011 r Na podstawie materiałów.
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
Kliknij, aby edytować styl wzorca tytułu Kliknij, aby edytować style wzorca tekstu Drugi poziom Trzeci poziom Czwarty poziom Piąty poziom Polski system.
SIEĆ LLL Uniwersytet gdański,
Możliwości finansowania sektora edukacji ze środków PO Kapitał Ludzki w woj. lubelskim Konrad Konefał
Reforma szkolnictwa wyższego Stanowisko Zarządu Krajowego Niezależnego Zrzeszenia Studentów Michał Piątek Członek Zarządu Krajowego NZS Student SGH.
1. REFORMA SYSTEMU FINANSOWANIA SZKOLNICTWA WYŻSZEGO I NAUKI Stworzenie sprawnego systemu finansowania działalności naukowo- badawczej i dydaktycznej uczelni.
Nowoczesna biblioteka – kluczem do sukcesu użytkowników i edukacji społeczeństwa Konferencja Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich Konstancin-Jeziorna,
Zespół Ekspertów Bolońskich
Krzysztof B. Matusiak PRZEDSIĘBIORCZA UCZELNIA, PRZEDSIĘBIORCZY PROFESOR, PRZEDSIĘBIORCZY STUDENT - wyzwania współczesności - Opole, 28 stycznia 2010.
PROCES BOLOŃSKI - o co chodzi ?
Otwarcie Centrum Naukowego ds. KRK 22 marca 2011 r. aula H 116 AHE w Łodzi przy ul. Rewolucji 1905 r. nr 52. PROGRAM WTOREK, 22 MARCA :00-11:10.
Studenci w 2010 r Proces Boloński - co warto o nim wiedzieć? Elżbieta Walkiewicz.
Wprowadzenie do Procesu Bolońskiego
1 Maria Ziółek - Ekspert Boloński Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego Warszawa 15 stycznia 2009 r. Wielostopniowy model studiów – jak wykorzysta.
Jakość kształcenia zawodowego w Unii Europejskiej
Rola uczelnianych centrów transferu technologii w komercjalizacji wyników badań naukowych Jelenia Góra, listopada 2013 r. Prof. zw. dr hab. inż.
Podstawowe terminy. Ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. wraz z późniejszymi zmianami Rozporządzenie ministra nauki i szkolnictwa wyższego z dnia 5 października.
Proces Boloński Życie i twórczość.
Warunki dla konkurencyjności rynku szkolnictwa wyższego Gospodarka-Edukacja-Nauka Seminarium Otwartość, mobilność i umiędzynarodowienie uczelni, a konkurencyjność.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
DEKLARACJA BOLOŃSKA.
Polskie biblioteki akademickie w Unii Europejskiej - Łódź, Rola biblioteki uczelnianej w procesie internacjonalizacji kształcenia Tomasz Saryusz-Wolski.
Zmiany systemowe w szkolnictwie wyższym wynikające z członkostwa Polski w UE Sławomir Podlaski Katedra Fizjologii Roślin Wydział Rolnictwa i Biologii Szkoła.
RAMY KWALIFIKACJI JAKO NARZEDZIE POLITYKI PUBLICZNEJ DLA UCZENIA SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE Warszawa, 8-9 listopada 2012.
Program Erasmus Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie Politechnika Gdańska, 5 lutego 2010 Dorota Rytwińska.
Krajowe Ramy Kwalifikacji w Szkolnictwie Wyższym
Nowy program UE wspierający edukację, szkolenia, młodzież i sport na lata
Pomiędzy I a II Forum Pomorskiej Edukacji
W skrócie o Deklaracji Bolońskiej & systemie ewaluacji punktów kredytowych ECTS Rada Wydziały Wychowania Fizycznego 22 marca 2007 Rom a n M a c i e jK.
Operacja Sukces to unikatowy w skali kraju projekt finansowany z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej mający na celu reformę programu studiów na.
Kreatywny Humanista Priorytet IV. Szkolnictwo wyższe i nauka
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
Studia doktoranckie w Procesie Bolońskim Katarzyna Martowska Zespół Ekspertów Bolońskich UKSW, Warszawa,
Szkolnictwo wyższe w krajach Unii Europejskiej
PROGRAM WSPIERAJĄCY EDUKACJĘ, SZKOLENIA, MŁODZIEŻ I SPORT NA LATA
Wnioski z warsztatu Wprowadzenie na uczelnie Recognition of Prior Learning (RPL) – podejście praktyczne (III konferencja w ramach Programu doskonalenia.
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim 7czerwca 2011 Marta Kicińska-Habior.
Fundusze UE na badania i rozwój w latach Bartosz Kozicki Departament Rozwoju Regionalnego i Przestrzennego UMWP Konferencja końcowa projektu.
Krajowa struktura/ramy kwalifikacji: nowe narzędzie tworzenia programów studiów Konferencja bolońska UKSW, 15 stycznia 2009 r. Ewa Chmielecka, Ekspert.
Krajowe Ramy Kwalifikacji a przygotowanie nauczycieli Anna Beata Kwiatkowska WMiI UMK, PTI Konferencja Przygotowanie nauczycieli i nauczycieli akademickich.
Łukasz Tur Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich we Wrocławiu Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój dla organizacji pozarządowych.
Prace nad Polską Ramą Kwalifikacji oraz integracją krajowego systemu kwalifikacji Horacy Dębowski Instytut Badań Edukacyjnych Krajowy Zespół Ekspertów.
Krajowe Ramy Kwalifikacji. Co to są Krajowe Ramy Kwalifikacji? Krajowe Ramy Kwalifikacji (KRK) to jednolity sposób opisania kwalifikacji zdobytych na.
Projekt „Opracowanie założeń merytorycznych i instytucjonalnych wdrażania KRK oraz Krajowego Rejestru Kwalifikacji dla uczenia się przez całe życie” Polska.
Proces boloński z perspektywy biur karier – nowe wyzwania i możliwości, Monika Domańska. Politechnika Krakowska.
 Erasmus+ to program Unii Europejskiej w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu na lata  Jego całkowity budżet wynosi 14,7.
Ustawa Wypracowanie stanowiska doktorantów
W SZKOLNICTWIE WYŻSZYM
Nasza szkoła - szkołą praktyk w innowacyjnym programie kształcenia przyszłych nauczycieli
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
W SZKOLNICTWIE WYŻSZYM
Zapis prezentacji:

I.Sagan, Proces Boloński, REA, Leźno Gdańsk, 28 listopada 2008 tworzenie wspólnego Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego przygotowanie włączenia uczelni do procesu uczenia się przez całe życie przejście od systemu zorientowanego na nauczyciela do systemu zorientowanego na studenta przejście od systemu nauczania do sytemu uczenia się przejście od wiedzy do kompetencji Proces Boloński a kierunki zmian szkolnictwa wyższego w Europie i w Polsce Iwona Sagan Proces Boloński to:

I.Sagan, Proces Boloński, REA, Leźno Gdańsk, 28 listopada 2008 Działania prowadzone w ramach Procesu Bolońskiego, które zwiększają elastyczność i otwartość systemu kształcenia: wprowadzenie studiów trójstopniowych (licencjat – magister – doktor) wprowadzenie Europejskiego Systemu Transferu i Akumulacji Punktów ECTS łatwo czytelne i porównywalne stopnie (suplement do dyplomu) rozwój kształcenia przez całe życie (Uniwersytety III Wieku) współdziałanie w zakresie zapewniania jakości kształcenia, wprowadzenie europejskiego systemu akredytacji wprowadzenie europejskiej ramowej struktury kwalifikacji

I.Sagan, Proces Boloński, REA, Leźno Gdańsk, 28 listopada 2008 Pożądane cechy Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego: masowość kształcenia na poziomie wyższym, wysoka jakość kształcenia i badań naukowych, powszechna mobilność pozioma i pionowa; akademicka i zawodowa kształcenie na potrzeby rynku pracy wzrost zatrudnialności absolwentów wzrost konkurencyjności nauki europejskiej

I.Sagan, Proces Boloński, REA, Leźno Gdańsk, 28 listopada 2008

Modernizacja europejskiego szkolnictwa wyższego obejmuje: reformę curriculum (wielostopniowość, jakość, uznawalność, elastyczność, mobilność, zatrudnialność) reformę systemu zarządzania uczelniami (autonomiczność, strategiczne partnerstwa także z sektorem prywatnym, certyfikaty jakości) reformę finansów (zróżnicowane źródła i sposoby finansowania uczelni, systemy grantowe, fundusze)

I.Sagan, Proces Boloński, REA, Leźno Gdańsk, 28 listopada 2008 Modernizacja europejskiego szkolnictwa wyższego wymagarównowagi pomiędzy trzema czynnikami sprawczymi: administracją środowiskiem akademickim rynkiem