Polski system medialny

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Cele: 1. rozumienie podstaw relacji pomiędzy teorią a praktyką edukacyjną, 2. poznanie nowoczesnego procesu edukacji i jego uwarunkowań, 3. wyposażenie.
Advertisements

Biostatystyka i metody dokumentacji
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie 1 czwartek, 7 listopada 2013czwartek, 7 listopada 2013czwartek, 7 listopada 2013czwartek,
Systemy medialne na świecie
Gatunki dziennikarskie - informacja -
Historia Koła Rok założenia: 1994 r. Opiekun: dr Iwona Pawlas.
PODSTAWY MARKETINGU Ćwiczenia nr 1.
MIĘDZYNARODOWE STOSUNKI POLITYCZNE
Marketing Usług - WYKŁAD
dydaktyka ogólna WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów i 15 godzin ćwiczeń
Technologie Sieciowe 1.
Karol Jakubowicz Polityka w dziedzinie mediów elektronicznych w UE i Polsce: propozycje „Białej Księgi”
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie 1 sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia.
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie 1 sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia.
Bezpieczeństwo państwa
Ocena Ryzyka w Analizie Finansowej
PRZEDMIOT: ZARZĄDZANIE W SYTUACJACH KRYZYSOWYCH
Prof. UW dr hab. Dariusz Kuźmina
Kurs CMKP Podstawy zdrowia publicznego
XIX Konferencja Diagnostyki Edukacyjnej Gniezno września 2013 r.
Dariusz Kwapuliński studium doktoranckie AE Katowice
INSTYTUT SOCJOLOGII UNIWERSYTET WROCŁAWSKI
EGZAMINACYJNA CENTRALNA KOMISJA 1 EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE EGZAMINACYJNA CENTRALNA KOMISJA.
Budowa struktur dla właściwego przekazu i odbioru informacji
STARE I NOWE MEDIA W BIBLIOTECE
Seminarium Dobre praktyki w organizacji studiów I stopnia Wydział Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechnika Gdańska Prof. dr hab. inż. Alicja.
W skrócie o Deklaracji Bolońskiej & systemie ewaluacji punktów kredytowych ECTS Rada Wydziały Wychowania Fizycznego 22 marca 2007 Rom a n M a c i e jK.
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
Prowadzacy: Dr hab. prof. US Andrzej Wojtaszak
Dydaktyka ogólna 30 godzin wykładów
Program Prawo i Medycyna ELSA Poland
Historia Administracji Ćwiczenia I.
teoretyczne podstawy kształcenia 2013/2014
Katedra Międzynarodowych Stosunków Ekonomicznych
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
DZIENNIKARSTWO MODOWE
ĆWICZENIA I mgr Paulina Ilnicka-Jordan
Zintegrowana komunikacja marketingowa
BANKOWOŚĆ KORPORACYJNA Wykład 1 - sprawy organizacyjne
Warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 25 godzin ćwiczeń.
INFORMACJE O EGZAMINIE
Cel wykładu Podstawy zarządzania jakością (Elektronika) (prowadzący: prof.nadzw.dr hab.Zofia Zymonik) Zdobycie przez studenta podstawowych umiejętności.
Cel kursu Koszty jakości (prowadzący prof. nadzw. dr hab
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie 1 sobota, 25 kwietnia 2015sobota, 25 kwietnia 2015sobota, 25 kwietnia 2015sobota, 25 kwietnia.
Regulamin przedmiotów: Rynek Kapitałowy 2 Wymagania. Sposób zaliczenia Dr inż. Bożena Mielczarek 413b B1
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
Warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 25 godzin ćwiczeń.
warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń
dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów
Jerzy Cieslik, Przedsiębiorczość technologiczna
Niezależność i pluralizm mediów
UBEZPIECZENIA W LOGISTYCE dr hab. Marek Szczepański, prof. nadzw. PP.
MARKETING MIĘDZYNARODOWY
WYKŁAD 1 Globalizacja a regionalizacja 1. Plan wykładu 1. Umiędzynarodowienie działalności gospodarczej: perspektywa historyczna, etapy, uwarunkowania.
Struktura rynku mediów po 1989 roku Wykład II. Spuścizna PRL-u Charakterystyka rynku prasowego do 1989 roku: nakład uzależniony od przydziału papieru,
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń
Bezpieczeństwo w komunikacji powszechnej i transporcie (Projekt)
NAUKA ADMINISTRACJI mgr Karina Pilarz.
Zasady uczęszczania na lektoraty języków nowożytnych w Szkole Językowej Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu Prezentacja dla Studentów I roku Psychologii.
Przedmiot obieralny ekonomiczny
Prawo Pracy – ćwiczenia dr Jacek Borowicz
RACHUNKOWOŚĆ I REWIZJA FINANSOWA
WYKROCZENIA I PRZESTĘPSTWA PODATKOWE
NAUKA ADMINISTRACJI mgr Karina Pilarz.
podstawy dydaktyki 2018/2019 KONWERSATORIUM WYMIAR GODZIN: 30
Zapis prezentacji:

Polski system medialny Dziennikarstwo i komunikacja społeczna Uniwersytet Szczeciński Prowadzący: dr hab. Robert Cieślak, prof. nadzw. US Polski system medialny

Polski system medialny Kierunek: dziennikarstwo i komunikacja społeczna Rok kształcenia: 1 Semestr: 2 Wymiar: 30 godzin wykładów i 15 godzin konwersatoriów ECTS: 4 Forma zaliczenia: egzamin Polski system medialny

Ogólne treści kształcenia Normatywne doktryny działania mediów: autorytarna, liberalna, komunistyczna, katolicka, społecznej odpowiedzialności, demokratycznej partycypacji. Współczesny rynek mediów periodycznych w Polsce – system prasowy w strukturze społecznej. Transformacja systemu mediów. Formy własności prasy w Polsce, czytelnictwo i odbiór. Segmentacja polskiego rynku prasowego – dzienniki oraz prasa opinii, kobieca i kulturalna. Rynek radiofonii, telewizji i Internetu w Polsce. Zadania Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Media publiczne i komercyjne – konkurencja i koegzystencja. Kapitał zagraniczny na polskim rynku mediów. Polski system medialny

Polski system medialny Umiejętności Student nabierze umiejętności wykorzystywania wiedzy z zakresu doktryn medialnych do rozumienia przekształceń systemu medialnego w Polsce. Będzie rozumiał mechanizmy rządzące rynkiem mediów periodycznych i potrafił dostrzegać aktorów gry rynkowej. Określi istotę i funkcje poszczególnych typów mediów oraz instytucji medialnych. Zdobędzie umiejętność oceny roli i znaczenia poszczególnych regionów medialnych oraz rodzajów mediów w systemie medialnym. Zostanie przygotowany do dokonywania samodzielnych porównań i analiz zjawisk medialnych w Polsce z punktu widzenia dyscyplin naukowych zajmujących się komunikacją medialną. Polski system medialny

Wymagania – warunki zaliczenia Uczestnictwo w zajęciach. Kolokwium sprawdzające w formie testu. Przedmiot (wykłady i ćwiczenia) kończy się egzaminem. Ocenę z egzaminu stanowi zaokrąglona średnia arytmetyczna ocen z ćwiczeń i wykładu, wpisywana do dokumentacji przez prowadzącego wykład. Warunkiem uzyskania oceny końcowej (oceny z egzaminu) jest zaliczenie obu części przedmiotu na ocenę co najmniej dostateczną. Polski system medialny

Bibliografia podstawowa T. Mielczarek, Monopol, pluralizm, koncentracja. Środki komunikowania masowego w Polsce w latach 1989-2006. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne. Warszawa 2007. K. Jakubowicz, Media publiczne. Początek końca czy nowy początek. Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne. Warszawa 2007. Słownik wiedzy o mediach, pod red. E. Chudzińskiego, ParkEdukacja, Bielsko-Biała 2007. (fragmenty) Własność medialna i jej wpływ na pluralizm oraz niezależność mediów, pod red. B. Klimkiewicz, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Kraków 2005. Thompson J.B., Media i nowoczesność. Społeczna teoria mediów, Wrocław 2001. Polski system medialny

Bibliografia uzupełniająca M. Gierula, Polska prasa lokalna 1989-2000. Typologia i społeczne funkcjonowanie. Katowice 2005. Poradnik dla wydawców i dziennikarzy prasy lokalnej, pod red. A. Hejman, t. 1-3, Warszawa 1997-1998. Kowalski T., Media i pieniądze, Warszawa 1998. Działalność wydawnicza i kolportażowa w warunkach wolnego rynku, pod red. J. Kani, Warszawa 2004. Przemiany rynku prasowego. Szanse, zagrożenia, wyzwania. Materiały konferencyjne, pod red. J. Kani, Szczecin-Expo, Szczecin 2004. W. Patrzałek, Segmentacja rynku prasowego, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2002. 30 najważniejszych programów TV w Polsce, pod red. W. Godzica, Wydawnictwo Trio, Warszawa 2005. Zeszyty Prasoznawcze, Kwartalnik Ośrodka Badań Prasoznawczych Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Polski system medialny

Polski system medialny Terminy wykładów I. 18 lutego II. 25 lutego III. 4 marca IV. 11 marca V. 18 marca VI. 25 marca VII. 8 kwietnia VIII. 15 kwietnia IX. 29 kwietnia X. 6 maja XI. 13 maja XII. 20 maja XIII. 27 maja XIV. 3 czerwca XV. 10 czerwca Zaliczenie – 10 czerwca; Egzamin – 18 czerwca Polski system medialny