Określanie liczby punktów ECTS Sposoby wyznaczania sumarycznych wskaźników ilościowych charakteryzujących program 1.06.2012.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opisywanie programu kształcenia a nowe zadania WZZJK w warunkach znowelizowanego Prawa o szkolnictwie wyższym Agata Wroczyńska i Paweł Stępień Uniwersytet.
Advertisements

Krajowe Ramy Kwalifikacji dla szkolnictwa wyższego
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
Spotkanie inicjujące prace Komisji Rektorskich ds
Opisywanie programu kształcenia w warunkach znowelizowanego Prawa o szkolnictwie wyższym Agata Wroczyńska i Paweł Stępień Uniwersytet Warszawski 30.
Programy studiów doktoranckich w świetle nowych regulacji prawnych Agata Wroczyńska i Paweł Stępień Uniwersytet Warszawski 2 października 2012 r.
Wewnętrzny system zapewniania jakości KSZTAŁCENIA
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Absolwent PW staje się użytkownikiem samodzielnym języka obcego: 1.potrafi sprawnie komunikować się w sprawach ogólnych i zawodowych 2.posiada umiejętność
DEPARTAMENT STRATEGII
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
ECTS - Przewodnik dla użytkowników
Mały Senat 23 listopada 2011 Marta Kicińska-Habior.
Projektowanie programów studiów
Tworzenie programów kształcenia zgodnie z wymogami KRK – Spotkanie dyskusyjne
KRAJOWE RAMY KWALIFIKACJI
Matura w systemie polskim a matura międzynarodowa
1 Maria Ziółek - Ekspert Boloński Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego Warszawa 15 stycznia 2009 r. Wielostopniowy model studiów – jak wykorzysta.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata Oś 4 Leader EWALUACJA LGD Rzeszów, 21 maja 2013 r.
Podstawowe terminy. Ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. wraz z późniejszymi zmianami Rozporządzenie ministra nauki i szkolnictwa wyższego z dnia 5 października.
Kształcenie na kierunku gospodarka przestrzenna w uniwersytetach ekonomicznych na przykładzie Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie Prof. dr hab. Tadeusz.
Spotkanie dla Dziekanów i Prodziekanów Zasady kształcenia obowiązujące w Uniwersytecie Medycznym w Łodzi od roku akademickiego 2012/ Prorektor ds.
Doskonalenie podstawprogramowych kluczemdo modernizacjikształcenia zawodowego Warszawa 11 października 2012 r.
Seminarium Rankingowe Sesja II, cz. II Jak mierzyć warunki studiowania w tym jakość zaplecza bibliotecznego?
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
Krajowe Ramy Kwalifikacji. Harmonogram prac Do 28 lutego 2012 – każdy Instytut, w ramach prac Zespołu ds. Jakości Kształcenia, opracowuje opis efektów.
KRAJOWE RAMY KWALIFIKACJI
DOSKONALENIE PROGRAMÓW KSZTAŁCENIA WARSZTATY 8 maj 2013.
RAPORT WYDZIAŁ TEOLOGICZNY Rada ds. Jakości Kształcenia Badanie jakości kształcenia na UAM 2011/2012 Grudzień 2012 Samoocena wydziałowa 1.
Krajowe Ramy Kwalifikacji w Szkolnictwie Wyższym
Krajowe Ramy Kwalifikacji (z perspektywy AGH) Bydgoszcz 2011.
Sprzeczności i „niewykonalne” zapisy
Zasady uzupełniania opisu przedmiotu, programu przedmiotu (sylabusa) oraz ogólnouczelniana procedura weryfikacji efektów kształcenia.
System Zapewniania jakości kształcenia w szkolnictwie wyższym
Seminarium Dobre praktyki w organizacji studiów I stopnia Wydział Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechnika Gdańska Prof. dr hab. inż. Alicja.
Nauczanie przedmiotów podstawowych na kierunkach technicznych Bohdan Macukow Konferencja Rektorów Polskich Uczelni Technicznych Politechnika.
W skrócie o Deklaracji Bolońskiej & systemie ewaluacji punktów kredytowych ECTS Rada Wydziały Wychowania Fizycznego 22 marca 2007 Rom a n M a c i e jK.
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Krajowe Ramy Kwalifikacji Kształcenie na potrzeby pracodawcy
Język francuski na świecie
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2014 / 2015.
Wydział Nauk Geograficznych i Geologicznych
Zmiany w ustawie Prawo o szkolnictwie wyższym
Koncepcja przyznawania punktacji ECTS dla studiów podyplomowych organizowanych przez UEP.
Prognozowanie rozwoju dydaktyki w szkole wyższej
Wewnętrzny system zapewnienia jakości kształcenia a zmiany w ustawie o szkolnictwie wyższym dr hab. Joanna M. Moczydłowska Szkolenie wewnętrzne Uczelniana.
Dostosowanie programów kształcenia i profili do nowych przepisów
Spotkanie z pracownikami I r. Nowe programy nauczania (KRK)
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim 7czerwca 2011 Marta Kicińska-Habior.
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2015 / 2016.
Przygotowywanie programu kształcenia zgodnie z wymaganiami wynikającymi z Krajowych Ram Kwalifikacji dla Szkolnictwa Wyższego na przykładzie kierunku Gospodarka.
Aktywne doskonalenie – kompleksowe wsparcie dla szkół i przedszkoli we Wrocławiu Program nauczania.
Komentarz Ankietę przeprowadzono wśród studentów ostatniego roku studiów stacjonarnych II stopnia kierunku Oceanografia wszystkich uruchomionych.
Monitorowanie realizacji zapisów ramowych planów nauczania.
Wykorzystano: 1. M. Próchnicka: Seminarium Bolońskie.Krajowe Ramy Kwalifikacji. Budowa programów studiów na bazie efektów kształcenia. 2. A.Wroczyńska,
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2016 / 2017.
Kształcenie dualne.
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2017 / 2018.
W SZKOLNICTWIE WYŻSZYM
Praktyczna nauka zawodu (pnz)
Regulamin studiów pierwszego stopnia, drugiego stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich oraz Regulamin studiów doktoranckich w pigułce Piotr Szumliński.
W SZKOLNICTWIE WYŻSZYM
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2018 / 2019.
Wyniki ankiety oceny jakości kształcenia przeprowadzonej wśród studentów w roku akademickim 2016/2017 Realizując zadania wynikające z Wewnętrznego Systemu.
ZMIANY W PRAWIE OŚWIATOWYM – KWALIFIKACJE NAUCZYCIELI r.
Wyniki ankiety oceny jakości kształcenia przeprowadzonej wśród studentów w roku akademickim 2017/2018 Realizując zadania wynikające z Wewnętrznego Systemu.
WZORY NOWEJ DOKUMENTACJI PROGRAMÓW STUDIÓW dla cykli rozpoczynających się od r.a. 2019/2020 Szczecin, 25 stycznia 2019 r.
ABSOLWENT, PRACODAWCA I WYKŁADOWCA – TRZY STANY JEDNA OSOBA
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2019 / 2020.
Zapis prezentacji:

Określanie liczby punktów ECTS Sposoby wyznaczania sumarycznych wskaźników ilościowych charakteryzujących program

Liczba pkt ECTS przypisana do danego przedmiotu - nakład pracy przeciętnego studenta związany z uzyskaniem założonych dla tego przedmiotu efektów kształcenia, Obowiązujące standardy europejskie - 1 pkt ECTS stanowi godzin nakładu pracy studenta, Liczba godzin pracy studenta wymaganych do osiągnięcia zakładanych efektów kształcenia - godziny kontaktowe (z nauczycielem akademickim) oraz samokształcenie / dodatkowy nakład pracy ( poza uczelnią), wskazane jest, aby szacowanie nakładu pracy studenta odbywało się z udziałem studentów ( ankiety), Określanie liczby pkt ECTS

Bilans nakładu pracy studenta - przykład WYKŁAD30 GODZ LABORATORIUM45 GODZ PRZYGOTOWANIE DO ĆW. LAB.28 GODZ DOKOŃCZENIE SPRAWOZDANIA28 GODZ KONSULTACJE5 GODZ PRZYGOTOW. DO EGZ. I EGZAMIN = 18 GODZ –SUMA GODZIN – 154 – 6 PKT ECTS, –liczba pkt ECTS w ramach zajęć wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich – = 83 godz. – 3 pkt ECTS, –liczba pkt ECTS w ramach zajęć o charakterze praktycznym – = 106 godz. – 4 pkt ECTS,

1. Łączna liczba pkt ECTS, którą student musi uzyskać na zajęciach wymagających bezpośredniego udziału nauczycieli akademickich i studentów. suma wartości analogicznych wskaźników określonych dla przedmiotów ( modułów) składających się na ten program. 2. Łączna liczba pkt ECTS, którą student musi uzyskać w ramach zajęć z zakresu nauk podstawowych, do których odnoszą się efekty kształcenia dla określonego kierunku, poziomu i profilu. wskazówka- dotychczasowe standardy i określona grupa treści podstawowych wraz z punktami ECTS WYZNACZANIE SUMARYCZNYCH WSKAŹNIKÓW ILOŚCIOWYCH CHARAKTERYZUJĄCYCH PROGRAM Rozporządzenie w sprawie warunków prowadzenia studiów ( par.5 ust 1 pkt 6-10 )

WYZNACZANIE SUMARYCZNYCH WSKAŹNIKÓW ILOŚCIOWYCH CHARAKTERYZUJĄCYCH PROGRAM – c.d. 3. Łączna liczba pkt ECTS, którą student musi uzyskać w ramach zajęć o charakterze praktycznym, w tym laboratoryjnych i projektowych. suma wartości analogicznych wskaźników określonych dla przedmiotów (modułów) składających się na dany program. 4. Minimalna liczba pkt ECTS, którą student musi uzyskać realizując moduły kształcenia oferowane w formie zajęć ogólnouczelnianych lub na innym kierunku studiów. zestaw przedmiotów swobodnego wyboru zawierającego przedmioty spoza kierunku i przedmioty ogólnouczelniane

WYZNACZANIE SUMARYCZNYCH WSKAŹNIKÓW ILOŚCIOWYCH CHARAKTERYZUJĄCYCH PROGRAM- c.d. 5. Minimalna liczba pkt ECTS, którą student musi zdobyć na zajęciach z wychowania fizycznego. Możliwe rozwiązania ( wskazane przez ekspertów bolońskich): -punkty dodatkowe w ramach studiów stacjonarnych, -uznanie nieformalnej ścieżki osiągnięcia efektów kształcenia przez studentów studiów niestacjonarnych, - uznanie efektów kształcenia w ramach innych przedmiotów

KIERUNEK PRZYPISANY DO WIĘCEJ NIŻ JEDNEGO OBSZARU KSZTAŁCENIA Procentowy udział liczby pkt ECTS dla każdego z obszarów kształcenia w łącznej liczbie pkt ECTS 1.Pierwszy sposób określenie przez osoby odpowiedzialne za przedmioty (moduły) związku efektów kształcenia określonych dla danego przedmiotu (modułu) z poszczególnymi obszarami i określenie liczby pkt ECTS w ramach tych obszarów, 2.Drugi sposób heurystyczna metoda opracowana przez Prof. Andrzeja Kraśniewskiego z wykorzystaniem: - tabeli odniesień efektów kierunkowych do obszarowych, - matrycy efektów kształcenia

Tabela odniesień kierunkowych efektów kształcenia do efektów obszarowych Symbol efektu kształcenia określonego dla programu kształcenia Opis efektu kształcenia określonego dla programu kształcenia Odniesienie do obszarowych efektów kształcenia Waga % efektu kierunkowego do zbioru efektów kształcenia dla obszaru 1(M) Waga % efektu kierunkowego do zbioru efektów kształcenia dla obszaru 2(S) Waga % efektu kierunkowego do zbioru efektów kształcenia dla obszaru 3(P) WIEDZA K1A_W01………………… M1A_W01 S1A_W04 P1A_W04 34%33% K1A_W02………………… ……………….. M1A_W02 S1A_W03 50% …………………. UMIEJĘTNOŚCI K1A_U01……………….. ………………… M1A_U01 M1A_U02 100% K1A_U02………………… S1A_U02100% KOMPETENCJE SPOŁECZNE

Matryca efektów kształcenia zorientowana na program kształcenia Efekty kształcenia dla programu kształcenia ( kierunkowe efekty) Moduły kształcenia/Przedmioty MK_1MK_2…MK_n Liczba punktów ECTS……. ECTS ……. ECTS ……. ECTS ……. ECTS WIEDZA K1A_W01: ……………………++ K1A_W02: ……………………+ ……………………………….. UMIEJĘTNOŚCI K1A_U01: ……………………++ K1A_U02: ……………………+++ ………………………………… KOMPETENCJE SPOŁECZNE K1A_K01: ……………………+ K1A_K02: ……………………+ ………….. …………………… Liczba punktów ECTS związana z obszarem 1 (M) Liczba punktów ECTS związana z obszarem 2 (S) Liczba punktów ECTS związana z obszarem 3 (P)

Sekcja Jakości Kształcenia nr tel: