definicja projektu wg PMI (Process Management Institute)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OSIEM ZASAD ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ.
Advertisements

TRADYCYJNE METODY PLANOWANIA I ORGANIZACJI PROCESÓW PRODUKCYJNYCH
Kamil Markuszewski Mateusz Mikłuszka
RAPORT.

Analiza ryzyka projektu
Zarządzanie projektem informatycznym
JAKOŚĆ & Metody Jej Pomiaru
Zarządzanie projektami partnerskimi
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Specjalista ds. Transportu Biuro JASPERS w Warszawie
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Innowacyjność zagadnienia wprowadzające
Definicja rachunkowości zarządczej
Inżynieria oprogramowania II Wykład 12 Projekty dyplomowe
Ocena ryzyka zawodowego Narzędzie do poprawy warunków pracy
Projekt „Nowy system gospodarki odpadami komunalnymi w Polsce”
Kierunki zamawiane Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu - biotechnologia i ochrona środowiska" projekt realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał
Zarządzanie projektami
RYZYKO OPERACYJNE Jak przeciwdziałać mu w praktyce?
WNIOSKÓW DOFINANSOWYWANYCH
KULTURA ORGANIZACYJNA
Bardzo ważnym elementem metodologii projektowania systemów informatycznych jest PMBoK PMBoK (ang. Project Management Body of Knowledge) jest zbiorem standardów.
LITERATURA ANEKSY. STRUKTURA DZIAŁU TEORETYCZNEGO DEFINICJE WAŻNIEJSZYCH POJĘĆ HISTORIA ROZWOJU ZJAWISKA ANALIZA TEORII NAUKOWYCH PUNKTY WYJŚCIOWE O CELU.
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Zarządzanie projektami
„Template” Prezentacji Inwestorskiej
Formy pracy na odległość w dobie Nowej Gospodarki dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa im. B. Markowskiego ul. Peryferyjna.
Zarządzanie projektami IT
Schemat przygotowywania wniosku o dofinansowanie zgodnie z założeniami metodyki Zarządzania Cyklem Projektu Metodyka Zarządzania Cyklem Projektu pozwala.
Zarządzanie projektami
Biznesplan.
Metodyki zarządzania projektami
„Kierunki zamawiane Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu - biotechnologia i ochrona środowiska" projekt realizowany w ramach Programu Operacyjnego.
Kick-off meeting PROJEKT „Poprawa zdolności administracyjnych
Zmiany w wymaganiach normy ISO (w kontekście EMAS)
czyli oddziaływanie grupy na jednostkę
dr hab. inż. Alina Matuszak-Flejszman, prof. nadzw. UEP
SYSTEM FUNKCJI, PROCESÓW I PRZEDSIĘWZIĘĆ W ORGANIZACJI.
Podstawy zarządzania projektami Karta projektu
1 KOSZTY JAKOŚCI w międzynarodowych normach ISO serii 9000 (Zofia Zymonik)
KOSZTY JAKOŚCI Zofia Zymonik
Copyright © Jerzy R. Nawrocki Team Software Process Inżynieria oprogramowania II Wykład.
1 KOSZTY JAKOŚCI w międzynarodowych normach ISO serii 9000 (Zofia Zymonik)
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
Analiza działalności przedsiębiorstwa aspekty finansowo-ekonomiczne oprac. mgr Karol Tarkowski.
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Ołtarzew:
Zarządzanie wdrożeniem oprogramowania w organizacji w oparciu o metodykę ITIL Michał Majewski s4440 Praca magisterska napisana pod kierunkiem dr inż. Tomasza.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich, styczeń 2014 r.
Organizacja zespołu projektowego
Zarządzanie projektami
Zarządzanie wiedzą to sztuka przekształcania aktywów intelektualnych w wartość materialną. Potrzeba zarządzania wiedzą wynika z konieczności zwiększania.
Kluczowe aspekty realizacji projektów PPP Listopad 2011.
Zarządzanie ryzykiem w projektach Poznań, r.
Urząd przyjazny mieszkańcom Korzyści dla Miasta Częstochowy wynikające z projektu SEKAP Anna Pawłowska Dyrektor Urzędu Miasta Częstochowy 19 grudnia 2007.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zarządzanie projektami (Project management) planowanie, organizacja, monitorowanie i kierowanie wszystkimi aspektami projektu motywowanie jego wszystkich.
Przygotowanie projektów unijnych
Przygotowanie projektów unijnych
Kontrolowanie Mateusz Turczyn.
Plan projektu biznesowego
Zarządzanie projektami informatycznymi
Wojskowa Akademia Techniczna, Wydział Cybernetyki
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
Raport postępu lub stanu
Nazwa projektu | Nazwa firmy | Nazwa prezentera
Specjalność ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI 2018/2019
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

definicja projektu wg PMI (Process Management Institute) Projekt to tymczasowe przedsięwzięcie podejmowane w celu wytworzenia unikalnego wyrobu lub dostarczenia unikalnej usługi. Przez tymczasowość należy rozumieć więc, iż każdy projekt ma swój początek i koniec. Definicja ta wskazuje bezpośrednio na większość cech, jakimi powinien charakteryzować się każdy projekt: zorientowanie na cel, skoordynowane podejmowanie powiązanych ze sobą działań (złożoność), skończony czas trwania (projekty mają swój początek i koniec), wyjątkowość (niepowtarzalność).

Określenie stylu projektu zmierzającego ku klęsce Y. s. 67

Powody dla których projekty są na drodze do klęski Polityka, Polityka, Polityka Naiwne obietnice ze strony działu marketingu Naiwny optymizm młodości: „Zrobimy to podczas łykendu” Mentalność „komandosów” – prawdziwi programiści nie muszą spać Wzrost konkurencji powodowany globalizacją rynku lub pojawieniem się nowoczesnej technologii Silna presja spowodowana wprowadzeniem przez rząd nieoczekiwanych regulacji Nieoczekiwane i nieplanowane kryzysy

Określenie stopnia zaangażowania uczestników projektów Powody udziału w projektach które zmierzają do klęski Ryzyko jest duże, ale nagroda też (istnieje zapotrzebowanie na bohaterów) Syndrom Mount Everestu Przyjemność intensywnej współpracy z innymi zaangażowanymi ludźmi Młodzieńcza naiwność i optymizm Alternatywą jest bezrobocie Udział w projekcie będzie w przyszłości barany pod uwagę przy awansie Alternatywa jest bankructwo lub jakaś inna klęska Ucieczka od „normalnej” papierkowej roboty Zemsta

Gry negocjacyjne: Pomnóż przez 2 i cos dodaj Odwrotność mnożenia przez 2 Zgadnij jaka liczbę mam na myśli Dwukrotna połajanka (zastraszenie kierownika projektu) Hiszpańska inkwizycja (zebranie prezesów) Niska stawka (przetargowe oferty konkurentów) Mam cię (na tydzień przed terminem klient nie wycofa się,) Chińska tortura wodna (systematyczne małe opóźnienia) Dym i lustra (szacunki oparte na nowej, niejasnej metodzie szacowania) Ukryte zmienne albo pielęgnacja i jakość – można dostarczyć użytkownikowi nieskończona ilość oprogramowania pod warunkiem że nie musi ono działać i nie trzeba go będzie pielęgnować

Zasada 2 z 3.   SZYBKO – DOBRZE - TANIO

Metoda Triage Zrobić koniecznie Powinno się zrobić Ewentualnie zrobić

Tworzenie przyzwoitych warunków pracy: Atak frontalny Tajemnica kreciej nory Prawa osadników Telepraca (kukły jako zjawy biurowe) Psia wachta Barykady i bufory (strażnik, flaga)

Najlepsze praktyki: Formalne zarządzanie ryzykiem Wzajemne koleżeńskie oceny, inspekcje i kontrole (świeże oko) Harmonogram i zarządzanie oparte na dokumentach (na podstawie doświadczeń wcześniejszych projektów, jeżeli takowe były podobne) Kamyki milowe (Milestones) i kamyki calowe Ogólnie dostępne informacje o projekcie postępach, terminach itd. Identyfikacja i eliminacja błędów w jak najwcześniejszej fazie projektu Odpowiedzialność zarządzających względem pracowników

Najgorsze praktyki Oczekiwanie skrócenia czasu o >10% od statystycznej normy dla podobnych projektów Wprowadzanie nowej technologii jako środka skrócenia czasu projektu Tolerowanie na ścieżce krytycznej zdarzeń, które nie są zależne od realizatorów projektu

Symptomy projektów na drodze do klęski Odchodzą główni członkowie zespołu „Współczynnik odwrotnej proporcjonalności Dilberta” Nadmiar wisielczego humoru Nowe nazwy projekty np. Projekt Titanic Złowieszcza cisza ze strony użytkowników i dyrekcji, którzy dawniej często dowiadywali się o projekt

Identyfikacja graczy politycznych związanych z projektem Właściciel Użytkownik Pośrednik (pełnomocnik) Akcjonariusz (zainteresowane osoby pośrednie) Mistrz