Doradztwo edukacyjno-zawodowe

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pomoc psychologiczno –pedagogiczna w szkole ponadgimnazjalnej
Advertisements

DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Jak wybrać zawód? Przygotowujemy się do podjęcia
Zrealizowane działania w ramach OTK sprawozdanie 2010
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
Działania Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Jak dobrze wybrać zawód po gimnazjum
„Za każdym rogiem czyha kilka nowych kierunków…”
Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego na poziomie GIMNAZJUM
Doradztwo zawodowe w gimnazjum
Poradnictwo Zawodowe II
ZADANIA DORADCÓW ZAWODOWYCH W PLANOWANIU KARIERY UCZNIÓW
Przygotowanie młodzieży do wejścia na rynek pracy
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 6 w ŁODZI,
Pomoc psychologiczno - pedagogiczna
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Działania PPPP w Tarnowie
Opracowanie: Paulina Obijalska 2009/2010
jako atut i element prestiżu nowoczesnej szkoły”
WEWNĄTRZSZKOLNY SYSTEM DORADZTWA ZAWODOWEGO GIMNAZJUM NR 6 IM
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
PROJEKT PN. „KONIEC JĘZYKA ZA PRZEWODNIKA” JEST WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO.
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
EDUKACJA NA RZECZ ORIENTACJI
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
ROLA SPZ WE WSPARCIU DORADCÓW ZAWODOWYCH PRACUJĄCYCH W INNYCH PLACÓWKACH Prezenter EWA JAGODZIŃSKA PSYCHOLOG – DORADCA ZAWODOWY SPZ LUBLIN.
Opracowanie: mgr Anna Grygny Nowe zasady udzielania pomocy psychologiczno - pedagogicznej.
Doradztwo zawodowe w Publicznym Gimnazjum nr 12
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Przygotował szkolny doradca zawodowy Anna Kaczmarczyk
Doradztwo zawodowe w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym im
Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman.
Poradnictwo edukacyjno –zawodowe w gimnazjum.
Moje dziecko wybiera szkołę/zawód
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Warszawski System Doradztwa Zawodowego jako forma wsparcia karier uczniów w obliczu współczesnej rzeczywistości Kraków, r.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
WSPÓŁCZESNE WYZWANIA SZKOLNEGO DORADZTWA KARIERY
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Ogólnopolski Tydzień Kariery 2015 r. „Poznaję siebie – poznaję zawody”- prowadzenie grupowych zajęć warsztatowych z uczniami klas drugich gimnazjum „Oferta.
DORADZTWO ZAWODOWE W ZESPOLE SZKÓŁ W GĘBICACH PUBLICZNYM GIMNAZJUM IM. LEŚNIKÓW POLSKICH rok szkolny 2015/2016.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
System pomocy psychologiczno- pedagogicznej po zmianach Dorota Jurczyk.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Doradzamy - wybieramy zawód
Doradztwo zawodowe 2017/2018 Delegatura w Siedlcach.
Pomoc w dokonywaniu wyboru w zakresie edukacji,
Przykłady dobrych praktyk
Rola i zadania doradcy zawodowego w realizacji zadań edukacyjno-doradczych w szkole Połączenie sił to początek, pozostanie razem to postęp, wspólna praca.
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego wizytówką szkoły
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Zapis prezentacji:

Doradztwo edukacyjno-zawodowe

Wewnątrzszkolne doradztwo to ogół działań podejmowanych przez szkołę w celu przygotowania uczniów do wyboru zawodu, poziomu i kierunku kształcenia

Szkolny doradca zawodowy Udziela informacji, wskazówek i porad różnym grupom odbiorców Diagnozuje zapotrzebowanie uczniów na informacje edukacyjne i zawodowe Pomaga w planowaniu kształcenia i kariery zawodowej Gromadzi, aktualizuje i udostępnia informacje edukacyjne i zawodowe

Szkolny doradca zawodowy Prowadzi grupowe zajęcia aktywizujące, przygotowujące uczniów do świadomego planowania kariery i podjęcia roli zawodowej Wspiera w działaniach doradczych rodziców i nauczycieli Koordynuje działalność informacyjno-doradczą prowadzoną przez szkołę

Szkolny doradca zawodowy Współpracuje z radą pedagogiczną w zakresie tworzenia i zapewnienia ciągłości działań wewnątrzszkolnego systemu doradztwa zawodowego, realizacji działań z zakresu przygotowania uczniów do wyboru drogi zawodowej

Szkolny doradca zawodowy Współpracuje z instytucjami wspierającymi wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego, w szczególności z poradniami psychologiczno-pedagogicz- nymi, w tym poradniami specjalistycznymi oraz innymi instytucjami świadczącymi poradnictwo i specjalistyczną pomoc uczniom i rodzicom

Planowanie działań z zakresu doradztwa edukacyjno-zawodowego szczególnie ważne jest w gimnazjum, ponieważ pozwala na wczesne rozpoznanie i ocenę możliwości psychofizycznych młodego człowieka – podjęcie decyzji edukacyjnej i zawodowej.

Organizacja wewnątrzszkolego systemu doradztwa przykład

Uczeń poznaje siebie Uczeń samodzielnie definiuje pojęcia zainteresowań, uzdolnień, temperamentu, umiejętności Uczeń dokonuje samooceny mocnych i słabych stron Uczeń bilansuje swoje osiągnięcia szkolne

Uczeń poznaje zawody Uczeń poznaje: podział zawodów źródła informacji o zawodach podstawowe pojęcia zawodoznawcze schemat zdobywania wiedzy o zawodach Uczeń ćwiczy umiejętność zdobywania informacji oraz korzystania z różnych źródeł

Uczeń poznaje zawody Uczeń poznaje klasyfikację zawodów opartą na funkcjonalnym podziale pracy: relacje z danymi technika przyroda inni ludzie obraz artystyczny

Uczeń poznaje ścieżki kształcenia Uczeń uświadamia sobie, że cel (preferowany zawód) można uzyskać różnymi drogami Uczeń uzmysławia sobie konieczność ciągłego kształcenia i podwyższania swoich kwalifikacji

Uczeń poznaje ścieżki kształcenia Uczeń poznaje strukturę szkolnictwa i pozaszkolne formy kształcenia Uczeń dowiaduje się, gdzie może szukać pomocy w przypadku napotkania trudności w realizacji kariery zawodowej na każdym etapie rozwoju zawodowego

Metody wykorzystywane w doradztwie edukacyjno-zawodowym Ankiety, kwestionariusze badające zainteresowania, uzdolnienia, cechy osobowości Lekcje zawodoznawcze Treningi aktywizujące do wyboru zawodu Konkursy zawodoznawcze Warsztaty wyboru zawodu

Metody wykorzystywane w doradztwie edukacyjno-zawodowym Targi edukacyjne Zajęcia w pracowniach, warsztatach szkolnych i centrach kształcenia praktycznego Spotkania z uczniami szkół, przedstawi- cielami zakładów pracy i specjalistami reprezentującymi różne zawody