Województwa Podlaskiego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Advertisements

Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku
MunSol System zarządzania informacją i sprawami INFORMACJE PODSTAWOWE
INFORMACJA NT. ZOBOWIĄZAŃ KSE WYNIKAJĄCYCH Z RAPORTU Z DZIAŁALNOŚCI CS POLSKA W II. PÓŁROCZU 2009 r. SPOTKANIE Z KOORDYNATORAMI września 2010 roku.
Projekt „Regionalna Strategia Innowacji – RSI 2030”
PTH Technika sp. z o.o. z siedzibą w Gliwicach
1 Projekt System 7/24. Białystok, 9 lipiec 2007 System 7/24 - jako przykład współpracy BIZNES - SAMORZĄD Warszawa,
System ewaluacji NPR i NSRO
1 ZINTEGROWANA STRATEGIA DZIAŁAŃ PROMOCYJNYCH I SZKOLENIOWYCH INSTYTUCJI ZARZĄDZAJĄCEJ PODSTAWAMI WSPARCIA WSPÓLNOTY W POLSCE NA LATA
Pomiar obciążeń administracyjnych
PRZYGOTOWANIA DO REACH W POLSCE PIOTR ZABADAŁA MINISTERSTWO GOSPODARKI
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
Budowa społeczeństwa informacyjnego w Województwie Podkarpackim
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności w województwie podlaskim część II.
Temat: Doświadczenie z wdrożenia usług elektronicznych w województwie podlaskim w latach na przykładzie Wojewódzkiego Centrum Zarządzania Siecią
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Plan Informatyzacji Państwa na lata elektroniczna Platforma.
HARMONOGRAM PROCESU UDZIAŁU SPOŁECZEŃSTWA - ZESTAWIENIE DZIAŁAŃ, KTÓRE NALEŻY PRZEPROWADZIĆ W DRODZE KONSULTACJI Opracowanie: Ksenia Starzec-Wiśniewska.
Projekt „e-świętokrzyskie” Finansowany z funduszy ZPORR na
Aspekty organizacyjne realizacji projektu, działania samorządów.
Mechanizm Finansowy EOG PRIORYTET Rozwój zasobów ludzkich poprzez m.in. promowanie wykształcenia i szkoleń, wzmacnianie w samorządzie i jego instytucjach.
Prezentacja Systemu System Wspomagania Zarządzania Edukacją EduNet
Podstawy prawne informatyzacji administracji publicznej
POMORSKI PARK NAUKOWO-TECHNOLOGICZNY W GDYNI Stan obecny Plany rozwojowe IV Forum Innowacyjne – Gdańsk, r.
„Inwestuj u nas! Polsko – Ukraiński obszar transgraniczny”
Społeczeństwo Informacyjne w województwie podlaskim Podsumowanie realizowanych projektów Nowe planowane projekty Nowe planowane projekty Białystok, 27.
1 Regionalny Program Operacyjny Województwa Podlaskiego na lata projekt Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Polityki Regionalnej.
Plan wdrażania systemu e-Obiegu MunSol
Zadanie: Integracja oprogramowania w gminach i starostwie
Grudzień 2002 r. - powstał program „Wrota Polski” Na początku 2005 r. powołano projekt Elektronicznej Platformy Usług Administracji.
Lubelskie Samorządy na 5 – wzmocnienie i poprawa jakości usług urzędów administracji samorządowej Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
2011 Poprawa dostępu MSP do zewnętrznego finansowania zwrotnego – projekty systemowe PARP Spotkanie przedstawicieli Funduszy Pożyczkowych Warszawa, 1-2.
Plan prezentacji Informacje wprowadzające
Informacja nt. stanu realizacji konkursu
Elektroniczny Obieg Dokumentów i Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Internet dla zagrożonych wykluczeniem cyfrowym
Uproszczenie procedur związanych z podejmowaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej poprzez ich elektronizację i wdrożenie idei jednego okienka Projekt.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
Zakładane cele : Jednolity kanał udostępniania elektronicznych usług publicznych przez administrację publiczną (ESP) Platforma współkorzystania z wypracowanych.
Nowa, elektroniczna instrukcja kancelaryjna.
Zidentyfikowane problemy brak usług publicznych online, brak zintegrowanego programu do elektronicznego obiegu dokumentów i archiwizacji danych, bazy.
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta Tamara Ossowska Zakopane, 21 czerwca 2001.
Łomianki w XXI wieku Wirtualna Gmina - koncepcja budowy lokalnej społeczności informacyjnej na miarę XXI wieku.
Biblioteka publiczna w regionie jako interfejs między organami władzy samorządowej a obywatelem. Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu.
Warszawa, r. Systemy zarządzania jakością w administracji samorządowej – Urząd Miasta w Dzierżoniowie Skuteczny i efektywny samorząd terytorialny.
O projekcie Efektem projektu o nazwie „Przygotowanie Urzędu Miasta Tarnobrzeg do świadczenia usług publicznych drogą elektroniczną za pośrednictwem.
Termin zakończenia – III kwartał 2014 r. Projekty współfinansowane z Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata
Starostwo Powiatowe w Radomiu Opracowanie systemu e-obsługi interesanta w Starostwie Powiatowym w Radomiu.
1. 2 Pilotażowy Program Leader+ Krzysztof Janiak Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa FAPA Przemyśl, 12 października 2007 r.
Starostwo Powiatowe w Radomiu
Starostwo Powiatowe w Radomiu Opracowanie systemu e-obsługi interesanta w Starostwie Powiatowym w Radomiu.
E – o b s ł u g a i n t e r e s a n t a S t a r o s t w o P o w i a t o w e w R a d o m i u.
Projekt Wojewody Opolskiego Upowszechnienie e-usług świadczonych przez administrację publiczną w województwie opolskim.
Okres realizacji projektu: –
Upowszechnianie produktu projektu MJUP. Ramowy harmonogram 2011 Zadanie 5 - Zarządzanie projektem Zadanie 4 - Upowszechnianie produktu Zadanie 3 - Opracowanie.
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
Biblioteka publiczna w regionie jako dystrybutor informacji Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu informacyjnemu. - w drodze ku otwartemu.
Inicjatywa JESSICA – pierwsze doświadczenia z perspektywy regionalnej
ETAPY WDROŻENIE SYSTEMU ELEKTRONICZNEGO ZARZĄDZANIA DOKUMENTACJĄ
HARMONOGRAM WDRAŻANIA APLIKACJI MUNSOL W GMINIE KRAPKOWICE
Departament Rozwoju Obszarów Wiejskich Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich.
Zadania Architekta Zespół Architekta.
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
Nasz cel - sprawny urząd i zadowoleni mieszkańcy Oparta na doświadczeniach ze współpracy z samorządami, ngo’s i mieszkańcami, Całościowe zrządzanie BO.
Spotkanie zespołu eksperckiego Konwentu Marszałków RP ds. polityki przestrzennej, Kielce, Odbudowa służb planowania przestrzennego na wszystkich.
Urząd przyjazny mieszkańcom Korzyści dla Miasta Częstochowy wynikające z projektu SEKAP Anna Pawłowska Dyrektor Urzędu Miasta Częstochowy 19 grudnia 2007.
P OWIAT N OWOTARSKI – S TAROSTWO P OWIATOWE W N OWYM T ARGU Nowotarski- nowatorski. Samorząd zorientowany projektowo. Program Operacyjny Kapitał Ludzki-
Samorządowa Elektroniczna Platforma Informacyjna (SEPI) Kompleksowe rozwiązanie służące do udostępniania informacji i usług publicznych.
Zapis prezentacji:

Województwa Podlaskiego 2006-2007 Doświadczenia Firmy BIATEL S.A. we Wdrażaniu Elektronicznych Usług dla Ludności Województwa Podlaskiego 2006-2007 Cyfrowy Urząd i Elektroniczny Obieg Dokumentów 12 października 2007

PROJEKT I JEGO ZAŁOŻENIA Wdrożenie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego Ułatwienie mieszkańcom województwa kontaktu i załatwiania spraw w urzędach administracji samorządowej Umożliwienie efektywniejszej współpracy administracji samorządowej z nowoczesną gospodarką Umożliwienie i wsparcie samorządów w realizacji zobowiązań ustawowych Obniżenie kosztów załatwiania spraw w urzędach

HISTORIA UDZIAŁU FIRMY BIATEL W PROJEKCIE 2001 – początek analizy i prac nad projektem FlowER Urząd 2003 – wdrożenie systemu obiegu dokumentów FlowER w Urzędzie Marszałkowskim 2003 – uruchomienie portalu Wrota Podlasia 2004 – pilotażowe wdrożenie EOD FlowEr w 12 JST 2006 – wdrożenie elektronicznego obiegu dokumentów w 98 jednostkach JST w tym w trzech największych miastach 2007 – uruchomienie nowej wersji Wrót Podlasia 2007 – uruchomienie Cyfrowego Urzędu i Elektronicznego Biura Obsługi Interesanta

Przygotowanie i wdrożenie Elektronicznego Biura Obsługi Interesanta ZAKRES WDROŻENIA Analiza i wdrożenie systemu elektronicznego obiegu dokumentów w 97 jednostkach samorządowych Przygotowanie i wdrożenie Elektronicznego Biura Obsługi Interesanta Opracowanie nowej wersji systemu Wrót Podlasia Uruchomienie nowej wersji BIP i jednolitej platformy CMS

SCHEMAT SYSTEMU UMWP JST CMS/BIP FlowER eBOI FlowER JST Cyfrowy Urząd eUrząd Wrota Podlasia

HARMONOGRAM I REALIZACJA PRAC Luty – maj 2006 analiza Maj – wrzesień 2006 implementacja Wrzesień – maj 2007 wdrożenia i instruktaże Od zakończenia projektu 2007 kontynuujemy ciągły rozwój systemu i doszkalanie użytkowników zgodnie z ich potrzebami

ANALIZA Zakres: Procesy obiegu dokumentów w samorządach, sprawy możliwe do realizacji przez EBOI Na miejscu przeanalizowano 44 urzędy typów A-P, dodatkowe efekty analizy przygotowano na podstawie dokumentów Narzędzia: Szablony do mapowania procesów obiegu dokumentów Formularze do przeniesienia struktury organizacyjnej i struktury urzędów do baz startowych Ankiety dotyczące BIP, sprawy załatwiane w ramach EBOI Efektem działania była specyfikacja i przygotowanie baz startowych, zidentyfikowanie około 1000 procedur oraz rozbudowanie kompetencji w zakresie pracy urzędów

IMPLEMENTACJA Zakres: Na podstawie analizy rozbudowano oprogramowanie o ponad 150 funkcji Przygotowano 98 baz startowych dla każdej z JST Przygotowano nową wersję Wrót Podlasia Opracowywano szczegółowy harmonogram wdrożenia Oprogramowanie przygotowano z uwzględnieniem specyfiki pracy każdego z samorządów W efekcie stworzyliśmy oprogramowanie ściśle odpowiadające potrzebom i metodyce pracy urzędów

Efektem był gotowy do użytkowania system obiegu dokumentów. WDROŻENIA Czas trwania: od września do grudnia 2006 w 94 Jednostkach Samorządu Terytorialnego od września do lutego 2007 w Urzędach Miejskich w Suwałkach i Łomży od września do maja 2007 Urząd Miejski w Białymstoku Zakres: Instalacja serwerów urzędowych wraz z przygotowanymi wcześniej bazami danych Instalacja stanowisk łącznie ponad 2000 Zweryfikowanie konfiguracji w każdym z urzędów Rozwinięcie wyników analizy o wnioski z praktyki stosowania systemu Efektem był gotowy do użytkowania system obiegu dokumentów.

INSTRUKTAŻE STANOWISKOWE Zakres: 3 godziny dla każdego użytkownika Instruktaże dopasowane były do roli każdego z użytkowników: osoby kierujące, sekretariat, stanowisko pracy merytorycznej, administrator Przygotowano skrypty szkoleniowe Podręczniki użytkownika wraz materiałami instalacyjnymi dla każdego urzędu Łącznie przeprowadzono ponad 2500 instruktaży

NADZÓR AUTORSKI – DOSTOSOWYWANIE I CIĄGŁY ROZWÓJ Ciągły rozwój produktu – iteracyjny rozwój systemu Weryfikacja analizy w trakcie wdrożenia i implementacja dodatkowych funkcji Sprawdzony trójstopniowy system wsparcia użytkowników Analiza planowanych zmian legislacyjnych oraz aktualizacja oprogramowania

WYNIKI PRACY – ILOŚĆ URZĘDÓW I STANOWISK W wyniku działań uruchomiono system w 98 urzędach w tym w Urzędzie Marszałkowskim Zainstalowano ponad 2000 stanowisk Przeprowadzono instruktaże dla ponad 2500 użytkowników Uruchomiono centralne Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta zintegrowane z 3 lokalnymi EBOI

WYNIKI PRACY – URZĄD MIASTA WASILKÓW System: Uruchomiono 40 stanowisk Jeden punkt rejestracji i wpływu pism Do dnia dzisiejszego zarejestrowano ponad 9 tysięcy pism Cały urząd objęty EOD Od 1 stycznia 2008 dokumenty w postaci papierowej nie będą przekazywane na stanowiska pracy. Warunki powodzenia: Decyzja o użytkowaniu systemu na wysokim szczeblu – zaangażowanie burmistrza Zaangażowanie pracowników na każdym stanowisku

WYNIKI PRACY – URZĄD MIEJSKI W BIAŁYMSTOKU System Do maja 2007 ponad 430 stanowisk Nowa struktura w trakcie wdrożenia Dodatkowe trwają instalacje: do końca roku cały Urząd Miejski zostanie objęty EOD 15 tysięcy pism od czerwca (w chwili obecnej około 600 pism dziennie) Warunki powodzenia Zaangażowanie kadry kierowniczej i zrozumienie korzyści wynikających z wdrożenia EOD Zaangażowanie i ciągłe doszkalanie pracowników Elastyczność dostawcy systemu i rozbudowywanie funkcji zgodnie z sugestiami i potrzebami Urzędu

DOŚWIADCZENIA – ZAANGAŻOWANIE URZĘDU Warunkiem krytycznym jest zaangażowanie urzędu i zrozumienie korzyści Im szerszy zakres tym większa użyteczność systemu i większe szanse powodzenia Konieczność szkoleń – instruktaże nie zapewniają komfortu pracy

PERSPEKTYWY ROZWOJU SYSTEMÓW EOD Rozwój ilościowy – ciągłe instalacje, zwiększanie ilości stanowisk Rozwój jakościowy – nowe funkcje i wprowadzanie nowych technologii Podążanie systemu za dynamicznymi zmianami otoczenia prawnego i postępami informatyzacji państwa Dodatkowe szkolenia Wdrożenia w jednostkach zależnych Rozwój idei mobilnego, bliskiego mieszkańcowi urzędu

EFEKTY – SYSTEM DLA ADMINISTRACJI W efekcie prac powstał dojrzały system obiegu dokumentów w bardzo dobry sposób zaspokajający potrzeby jednostek administracji publicznej i od nich zależnych Dzięki dużej ilości wdrożeń system umożliwia elastyczne dopasowanie do specyfiki i potrzeb każdego urzędu Na bazie doświadczeń systemu FlowER powstała wersja do wymiany dokumentów niejawnych wdrażana obecnie w instytucji rządowej

Zapraszamy do dyskusji DEPARTAMENT INFORMATYKI DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Zapraszamy do dyskusji BIATEL SA DEPARTAMENT INFORMATYKI WARSZAWA Metropolitan, Plac Piłsudskiego 1 00-078 Warszawa tel. +48 22/ 59 77 777 fax.+48 22/ 59 77 779 www.biatel.pl BIAŁYSTOK ul. Ciołkowskiego 2/2, 15-245 Białystok tel. +48 85/ 74 59 900 fax.+48 85 / 74 59 903 www.biatel.pl Krzysztof Kulesza krzysztof.kulesza@biatel.com.pl Krzysztof Kulesza krzysztof.kulesza@biatel.com.pl 18