HISTORIA I STOPNIA – STUDIA WARTE MILIONA dr Agnieszka Janiak-Jasińska Instytut Historyczny UW.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wsparcie dydaktyki poprzez wprowadzanie ICT, ECDL
Advertisements

Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Dr inż. Magdalena Jabłońska
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Uniwersytet Warszawski
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
INSTYTUT EKONOMICZNY największa jednostka organizacyjna na Wydziale Społeczno-Ekonomicznym INSTYTUT EKONOMICZNY największa.
30 listopada listopada DZIAŁANIA NA RZECZ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI AKADEMICKIEJ.
Wydziału Spraw Cudzoziemców Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego
Średnie z poszczególnych pytań. Ocena jakości dydaktyki Studencka ocena jakości realizacji przedmiotów przeprowadzona w roku akademickim 2011/201 2.
Pracownia Ewaluacji Jakości Kształcenia
Rola studentów w zapewnianiu jakości kształcenia w jednostkach Uniwersytetu Warszawskiego.
Mały Senat 23 listopada 2011 Marta Kicińska-Habior.
Od misji do wewnętrznego systemu zapewniania jakości kształcenia – doświadczenia Wydziału Historycznego.
1. REFORMA SYSTEMU FINANSOWANIA SZKOLNICTWA WYŻSZEGO I NAUKI Stworzenie sprawnego systemu finansowania działalności naukowo- badawczej i dydaktycznej uczelni.
Prof. UW dr hab. Dariusz Kuźmina
System Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia w UMB obejmuje: Uczelniany Zespół do Spraw Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia. Wydziałowe.
ul. Krakowska Sandomierz
Prezentacja wydziału dr inż. Piotr Bilski Prodziekan ds. Dydaktyki
W latach 2003 i 2004 organizowaliśmy, we współpracy z ARiMR, bezpłatne szkolenia obsługi komputerów, dla rolników i bezrobotnych. Łącznie przez dwa lata.
Założenia nowego programu studiów II stopnia przygotowanego przez Komisję ds. Planów Studiów i Programów Kształcenia w Instytucie Socjologii Uniwersytetu.
Nowoczesne formy kształcenia w Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Strategia rozwoju SBP na lata Sprawozdanie Maria Burchard ZG SBP.
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Instytut Spraw Publicznych
Tu mieści się Centrum Kształcenia Ustawicznego w Białymstoku oraz firma symulacyjna NaTURa Podlasia sp. z o. o.
Polskie biblioteki akademickie w Unii Europejskiej - Łódź, Rola biblioteki uczelnianej w procesie internacjonalizacji kształcenia Tomasz Saryusz-Wolski.
Plan rozwoju Biblioteki Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi Centrum Badań i Rozwoju Kształcenia WSHE.
Seminarium Dobre praktyki w organizacji studiów I stopnia Wydział Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechnika Gdańska Prof. dr hab. inż. Alicja.
Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie Nr POKL /11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Język francuski na świecie
ZASADY FUNKCJONOWANIA UCZELNIANEGO SYSTEMU ZAPEWNIANIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA W POLITECHNICE WROCŁAWSKIEJ § 3. W celu realizacji zadań USZJK na szczeblu uczelnianym,
Kreatywny Humanista Priorytet IV. Szkolnictwo wyższe i nauka
HUMANISTYKA W SZKOLE. POLONISTYCZNO – HISTORYCZNE STUDIA NAUCZYCIELSKIE STUDIA LICENCJACKIE (I STOPNIA)
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego Instytut Spraw Publicznych (Instytut Spraw Publicznych UJ został.
Prezentacja projektów realizowanych przez BIURO KARIER STUDENCKICH POLITECHNIKI ŚLĄSKIEJ Forum Pracodawców Automatyki, Elektroniki i Informatyki 2014 Gliwice,
Praktyki w Polskiej Akademii Nauk Archiwum w Warszawie - fotoreportaż.
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
Wewnętrzny system zapewnienia jakości kształcenia a zmiany w ustawie o szkolnictwie wyższym dr hab. Joanna M. Moczydłowska Szkolenie wewnętrzne Uczelniana.
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. prof. Edwarda F
UNIWERSYTET WROCŁAWSKI INSTYTUT HISTORYCZNY SPECJALNOŚĆ ZAWODOWA NA STUDIACH HISTORYCZNYCH SPECJALNOŚĆ ZAWODOWA NA STUDIACH HISTORYCZNYCH DOKUMENTALISTYKA.
Współpraca uczelni ze szkołami w ramach programów: Spotkanie informacyjne Warszawa, dnia 11 września 2014 r.
5. Kształcenie praktyczne zawodowe
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim 7czerwca 2011 Marta Kicińska-Habior.
NIE TYLKO KOMPETENCJE JĘZYKOWE
Nowoczesny Uniwersytet XXI wieku na Mazowszu ks. prof. dr hab. Stanisław Dziekoński Rektor Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego na lata
Wyższa Szkoła Informatyki i Ekonomii Towarzystwa Wiedzy Powszechnej w Olsztynie.
POTWIERDZANIE EFEKTÓW UCZENIA SIĘ Szczecin 26 październik 2015.
Katedra Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej Uniwersytetu Łódzkiego Łódź 2015 Informacja – droga do przyszłości.
Komentarz Ankietę przeprowadzono wśród studentów ostatniego roku studiów stacjonarnych II stopnia kierunku Oceanografia wszystkich uruchomionych.
Studia miejskie i regionalne czyli do czego możecie wykorzystać wiedzę i umiejętności analityczne o miastach i regionach? Oferta dla Studentów I stopnia.
1 Instytut Techniczny Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Gorzowie Wielkopolskim Konferencja: Lubuskie Centrum Innowacji, styczeń
Współpraca Uniwersytetu Jagiellońskiego z pracodawcami Dobre praktyki na Wydziale Biologii i Nauk o Ziemi Collegium Novum, 25 czerwca 2013.
WYDZIAŁ DZIENNIKARSTWA, INFORMACJI I BIBLIOLOGII Janusz Włodzimierz Adamowski Program wyborczy: kadencja
Dariusz Kessel OFEK. OFEK od trzech lat konsekwentnie rozwija program e-Szkoła Wielkopolska, mający na celu wspomaganie systemu oświaty poprzez wprowadzanie.
 12 września 2011 r. – godz spotkanie z Mentorem w szkole (sekretariat)  Praktyki ciągłe: – r.  Praktyki śródroczne: w trakcie.
Wydział Ekonomii, Zarządzania i Turystyki ul. Nowowiejska Jelenia Góra.
Wydział Zarządzania UŁtel. (42) ul. Matejki 22/26, Łódź SPECJALNOŚĆ - ZARZĄDZANIE PUBLICZNE studia II stopnia.
Studia miejskie i regionalne
Zarządzanie Oświatą studia II stopnia
Pedagogika, studia II stopnia
studia I stopnia, profil praktyczny studia inżynierskie
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
SPECJALNOŚĆ - ZARZĄDZANIE PUBLICZNE studia II stopnia
Konkursy dla ABK - podsumowanie
Wyniki ankiety oceny jakości kształcenia przeprowadzonej wśród nauczycieli w roku akademickim 2017/2018 Realizując zadania wynikające z Wewnętrznego Systemu.
ABSOLWENT, PRACODAWCA I WYKŁADOWCA – TRZY STANY JEDNA OSOBA
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2019 / 2020.
Zapis prezentacji:

HISTORIA I STOPNIA – STUDIA WARTE MILIONA dr Agnieszka Janiak-Jasińska Instytut Historyczny UW

PRESELEKCJA WYDZIAŁOWA Warunki konkursu MNISW: każdy wydział może zgłosić tylko 1 kierunek studiów (I albo II stopnia) Wydział Historyczny to 6 Instytutów (IA, IEiAK, IH, IHS, IINiSB, IM) i 6 kierunków studiów Rzetelna i wspólna ocena szans każdego Instytutu zgłaszającego gotowość do udziału w konkursie (przygotowanie wstępnej dokumentacji konkursowej)

DLACZEGO HISTORIA? Zmiany przeprowadzone w roku akademickim 2011/2012: służyły rozwijaniu pasji naukowych naszych studentów i jednocześnie wzmocnieniu ich pozycji na rynku pracy, zostały poprzedzone szerokimi konsultacjami środowiskowymi, wykorzystywały dane zebrane podczas trzyletniej ewaluacji całego toku studiów, wynikały z głębokiego przekonania o potrzebie wykorzystania szansy na samodzielne kreowanie programu kształcenia, jaka pojawiła się wraz ze zniesieniem ministerialnych standardów dla kierunku

BY DOBRZE PRZYGOTOWAĆ DO STUDIÓW II STOPNIA… Rezygnacja z ministerialnych standardów (np.: statystyki) Uruchomienie równolegle z podstawowym - chronologicznym kursem historii zajęć rozwijających pasje historyczne naszych studentów (na każdym roku studiów po 6 ECTS do wyboru przez studenta z koszyka Fakultatywne zajęcia historyczne) Przesunięcie obligatoryjnych zajęć z metodologii historii ze studiów II stopnia na II rok studiów licencjackich Wprowadzenie nowego przedmiotu Wstęp do pisania prac uniwersyteckich (na wzór academic writing)

BY UŁATWIĆ WEJŚCIE NA RYNEK PRACY… Wprowadzenie trzech fakultatywnych specjalizacji zawodowych przygotowujących do pracy w: szkole podstawowej (specjalizacja nauczycielska) wydawnictwie (specjalizacja edytorska – Edytorstwo ogólne) kancelarii, szczególnie w administracji publicznej (specjalizacja archiwistyczna - Zarządzanie dokumentacją) Nawiązanie współpracy z potencjalnymi pracodawcami – liderami w danym obszarze usług Inwestycja w nowoczesne laboratorium komputerowe

UMOWA O WSPÓŁPRACY Z URZĘDEM WOJEWÓDZKIM W BIAŁYMSTOKU program do elektronicznego zarządzania dokumentacją (EZD), wdrażany obecnie we wszystkich urzędach wojewódzkich w Polsce wsparcie techniczne szkolenia dla wykładowców praktyki dla studentów Instytut Historyczny jako jedyny w Polsce w sposób praktyczny przygotowuje do pracy w E-ADMINISTRACJI

UMOWA O WSPÓŁPRACY Z NARODOWYM ARCHIWUM CYFROWYM Program do obsługi Zintegrowanego Systemu Informacji Archiwalnej (ZOSiA) Udział praktyków w kształceniu studentów Zajęcia na terenie NAC Współpraca przy digitalizacji zasobów archiwalnych i bibliotecznych (służących także dydaktyce) Instytut Historyczny przygotowuje też zatem do pracy w e-archiwum.

DLACZEGO HISTORIA? Wysoką jakość kształcenia od lat zapewnia: Przewaga w programie studiów zajęć o charakterze ćwiczeniowym i konwersatoryjnym (także ćwiczeń terenowych) Niewielka stosunkowo liczebność grup ćwiczeniowych, pozwalająca na aktywny udział w zajęciach każdego studenta Ewaluacja wszystkich zajęć dydaktycznych oraz całego toku studiów Sprawdzanie oryginalności wszystkich prac pisemnych studentów w systemie plagiat.pl Zasady postępowania w przypadku stwierdzenia, że praca jest plagiatem bądź nie została przygotowana przez studenta samodzielnie Komisja Dydaktyczna z udziałem przedstawiciela studentów i doktorantów