Ewa Łukaszyk przy współpracy z Agatą Zalewską

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologia informacyjna według MENiS
Advertisements

dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Projekt systemowy pn. „STOP WYKLUCZENIU” – Program aktywizacji osób zagrożonych wykluczeniem społecznym w gminie Smołdzino.
Rodzic jako doradca zawodowy
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne II stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
Badania cech i losów absolwentów zrealizowane we Włoszech prof. Andrea Cammelli Uniwersytet w Bolonii Dyrektor AlmaLaurea Konferencja Warszawa, 27 października,
Willy Aastrup, Centre Director U N I W E R S Y T E T W A A R H U S Ośrodek doradztwa i wsparcia Świadomość niepełnosprawności a rozszerzanie partycypacji.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Projekt Dobra marka - OPS Ursynów budzi do życia.
Samokontrola Umiejętność samodzielnego porównania: stanu faktycznego z tym co jest wymagane lub uznane za wartościowe, uzyskanych efektów pracy z kryteriami.
Marcin Szala wicedyrektor Szkół ETE im. Alberta Schweitzera
Związek Pracodawców Dolnego Śląska
Projekty edukacyjne w szkole
Perspektywa uczenia się przez całe życie 3 marca 2011.
System Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia w UMB obejmuje: Uczelniany Zespół do Spraw Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia. Wydziałowe.
Warsztaty zawodoznawcze
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
„W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych”
Założenia nowego programu studiów II stopnia przygotowanego przez Komisję ds. Planów Studiów i Programów Kształcenia w Instytucie Socjologii Uniwersytetu.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
ZESPÓŁ DOWNA, czyli edukacja 20 lat później
BEZ BARIER DO KARIER ! Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zadania Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach w ramach projektu Młodzieżowy Inkubator Przedsiębiorczości.
Collegium Copernicanum cel spotkania: dyskusja nad powołaniem międzywydziałowego koła naukowego Wprowadzenie do dyskusji Stanisław Czachorowski Propozycja.
Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Korzyści wynikające z realizacji modułowych programów nauczania dla zawodu Konferencja System.
PROJEKT: Diagnoza dostosowania umiejętności i kwalifikacji zawodowych do wymogów lubuskiego rynku pracy realizowany przez: ASM – Centrum Badań i Analiz.
Finanse i Rachunkowość Przedsiębiorstw
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 4 w Gnieźnie
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Poradnictwo edukacyjno – zawodowe w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej dla Młodzieży.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Polacy i Niemcy w Europie
Operacja Sukces to unikatowy w skali kraju projekt finansowany z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej mający na celu reformę programu studiów na.
Kreatywny Humanista Priorytet IV. Szkolnictwo wyższe i nauka
Potrzeby i możliwości wspierania uczniów wybitnie uzdolnionych.
STOSUNKI MIĘDZYNARODOWE. Cele kształcenia Zasadniczym celem kształcenia na kierunku stosunki międzynarodowe jest przygotowanie absolwenta do podejmowania.
Nauczanie Wspomagane Komputerem
ŹRÓDŁO: ALINA BOROWSKA „KSZTAŁCENIE DLA PRZYSZŁOŚCI” WYDAWNICTWO AKADEMICKIE „ŻAK” WARSZAWA 2004 ZNACZENIE ZAWODU WE WSPÓŁCZESNYM ŚWIECIE.
Już dawno minęły te czasy, kiedy od pracownika wymagano głównie wykształcenia kierunkowego, a dodatkowe umiejętności odgrywały znikomą lub prawie żadną.
Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman.
Transport i logistyka Studia I stopnia Katedra Transportu.
Studia doktoranckie w Procesie Bolońskim Katarzyna Martowska Zespół Ekspertów Bolońskich UKSW, Warszawa,
ŁCDNiKP 824/rz Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Wolontariusz - cenny talent z doświadczeń Fundacji Rozwoju Wolontariatu w Lublinie 15 września 2014 r. frw.org.pl Zdzisław Hofman.
Transport i logistyka Studia II stopnia Katedra Transportu.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
„Łączy nas piłka” Innowacja pedagogiczna w zakresie edukacji wczesnoszkolnej Opracowanie: Jadwiga Kmita Małgorzata Magiera Ewelina Klimek-Kupiec Współpraca.
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
Komentarz Ankietę przeprowadzono wśród studentów ostatniego roku studiów stacjonarnych II stopnia kierunku Oceanografia wszystkich uruchomionych.
CENTRUM NAUCZANIA W JĘZYKU ANGIELSKIM UNIWERSYTETU MEDYCZNEGO W POZNANIU – JAKOŚĆ KSZTAŁCENIA, WSPÓŁPRACA MIĘDZYNARODOWA, PROMOCJA UCZELNI I MIASTA Prof.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Specjalność: Specjalista Bankowy Katedra Bankowości i Rynków Finansowych Katowice,
Projekt „Opracowanie założeń merytorycznych i instytucjonalnych wdrażania KRK oraz Krajowego Rejestru Kwalifikacji dla uczenia się przez całe życie” Polska.
Model absolwenta dr Jolanta Barbara Jabłonkowska 1.
Wydział Zarządzania UŁtel. (42) ul. Matejki 22/26, Łódź SPECJALNOŚĆ - ZARZĄDZANIE PUBLICZNE studia II stopnia.
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Nasza szkoła - szkołą praktyk w innowacyjnym programie kształcenia przyszłych nauczycieli
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
SPECJALNOŚĆ - ZARZĄDZANIE PUBLICZNE studia II stopnia
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
„Co dalej po dyplomie czyli rozwój w kierunku kompetencji”
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Specjalność ANALITYK OTOCZENIA BIZNESU
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
SZACUNEK+ZUFANIE.  Dobro ucznia jest dla nas najważniejsze, a tutoring pozwala na budowanie szczególnej więzi z uczniem.  Szukamy narzędzi, metod.
Zapis prezentacji:

Ewa Łukaszyk przy współpracy z Agatą Zalewską Interdyscyplinarność jako spójny projekt kształcenia – wyzwanie i metoda Ewa Łukaszyk przy współpracy z Agatą Zalewską

Dlaczego interdyscyplinarność, a nie kształcenie specjalizacyjne? Elastyczność Zdolność do radzenia sobie z nietypowymi wyzwaniami Zwiększenie szans absolwenta na rynku pracy

Niebezpieczeństwa studiów interdyscyplinarnych Rozproszenie, fragmentaryczność wiedzy Powierzchowność, dyletantyzm, brak solidnych kompetencji Przeciążenie studenta skutkujące porażką edukacyjną bądź konsekwencjami psychologicznymi i zdrowotnymi

Jak kształtować tok studiów interdyscyplinarnych, aby osiągnąć zamierzony efekt kształcenia?

Dwie ścieżki kształcenia interdyscyplinarnego Program zorganizowany i zaplanowany z góry Student o przeciętnej dojrzałości, predyspozycjach i motywacji Indywidualny program kształcenia Student o specjalnych predyspozycjach, przygotowany do sterowania własnym tokiem kształcenia

Przykład pracy nad zorganizowanym programem kształcenia interdyscyplinarnego – studia śródziemnomorskie

Rola kadry naukowej Refleksja nad sylwetką idealnego absolwenta Wyważenie godzinowego rozkładu pracy studentów, aby nie dopuścić do ich przeciążenia i umożliwić pogłębianie zainteresowań przez studia własne Wprowadzenie nowych przedmiotów nauczania o charakterze przekrojowym Stworzenie ścieżek specjalizacyjnych uzupełniających kształcenie ogólne Zapewnienie wachlarza przedmiotów opcjonalnych, prezentujących wybrane zagadnienia szczegółowe

Rola studenta studiów śródziemnomorskich Wybór ścieżki specjalizacyjnej Dobór zajęć opcjonalnych powiązanych ze ścieżką oraz uzupełniających Inicjatywa w realizacji zajęć poza macierzystą jednostką

Przykład pracy nad indywidualnym programem kształcenia interdyscyplinarnego – Międzywydziałowe Indywidualne Studia Humanistyczne

Indywidualny program kształcenia interdyscyplinarnego - MISH Rola studenta: Odpowiedzialność za kształt studiów Rozwinięcie szczególnych cech, takich jak zaradność, samodzielność, samokontrola Rola tutora: Pomoc w ułożeniu spójnego i skorelowanego programu studiów Pomoc w wypracowaniu spójnej, zintegrowanej sylwetki intelektualnej

Charakterystyka Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych Zostały utworzone dla osób o szerokich zainteresowaniach humanistycznych (wykraczających poza tradycyjny system studiowania jednej dyscypliny akademickiej), gotowych brać na siebie współodpowiedzialność za kształt i rytm swoich studiów. Odbiegają od tradycyjnych schematów, co - wymaga od studentów dużej samodyscypliny, - działa mobilizująco, - gwarantuje większą satysfakcję.

System tutorialny Student może mieć tego samego opiekuna naukowego przez cały tok studiów lub tylko przez rok, pracując w ciągu swoich studiów pod opieką kilku pracowników naukowych, w zależności od realizowanego programu studiów; istnieje też możliwość współpracy dwóch opiekunów naukowych z jednym studentem, jeśli wymaga tego wybrany profil studiów. Metoda współpracy tutor-student: regularne konsultacje, których częstotliwość zależy od indywidualnych potrzeb studenta.

Korzyści z systemu tutorialnego stymulowanie rozwoju naukowego studenta, doskonalenie warsztatu pracy naukowej, pomoc w przygotowaniu pracy rocznej, a następnie dyplomowej (licencjackiej, magisterskiej) i naukowej (doktorskiej).

Specyfika Kolegium Artes Liberales Nacisk na swobodną dyskusję i wymianę poglądów Rozwijanie autentycznej relacji „mistrz – uczeń” Cele kształcenia: Formowanie liderów; Przygotowanie do pracy naukowej.

Portfolio

Zalety portfolio Budowanie zrębów własnej sylwetki intelektualnej Przeciwdziałanie tendencji do rozproszenia poczynań Ocena i samoocena dorobku studenta jako spójnej całości

Spodziewane rezultaty kształcenia interdyscyplinarnego Ukształtowanie absolwenta elastycznego i zdolnego do przystosowania się do zmieniających się potrzeb rynku pracy Wypracowanie umiejętności uczenia się, dokształcania w ciągu kariery zawodowej przez zaznajomienie z językami różnych dyscyplin

Interdyscyplinarność: kształcenie elitarne czy masowe? Potrzeba dywersyfikacji form kształcenia interdyscyplinarnego przez tworzenie zróżnicowanych formuł studiowania

Zadowolenie ze studiów W kolejnych badaniach absolwenci MISH deklarują duże zadowolenie ze swoich studiów

Zarobki absolwentów Dochód niski do 2000 zł miesięcznie., przeciętny 2000 – 4000 zł, wysoki – powyżej 4000 zł. Można zaobserwować związek między momentem ukończenia studiów a zarobkami – jak łatwo przewidzieć, osoby, które są już dłużej na rynku pracy, zarabiają więcej.

Studia po studiach Aż 78 % respondentów deklaruje, że po uzyskaniu pierwszego dyplomu na MISH kontynuowała naukę – w ramach kolejnego kierunku, studiów doktoranckich lub podyplomowych.

Zadowolenie z obecnego zajęcia Górny obraz przedstawia zadowolenia z obecnego zajęcia w roku 2006 Dolny obraz to zadowolenie z obecnego zajęcia w 2008 roku W roku 2008 respondenci pytani o zadowolenie z obecnego zajęcia deklarują, że są bardzo zadowoleni (48%) lub zadowoleni 52%. Jeśli porównać to z wynikami badań sprzed dwóch lat widać wyraźną poprawę. W roku 2006 10% deklarowało niezadowolenie z obecnego zajęcia, zaś bardzo zadowolonych było o połowę mniej niż dziś. Przyczyna tej poprawy to najprawdopodobniej skutek wzrostu gospodarczego ostatnich lat.

Dziękuję za uwagę