Pracownia Ewaluacji Jakości Kształcenia

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
EDUKACJA TWOJĄ SZANSĄ.
Advertisements

Aktualizacja Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Kujawsko- Pomorskiego Zespoły tematyczne Pierwsze plenarne spotkanie grupy eksperckiej Przysiek,
Reforma wychowania fizycznego – mity a rzeczywistość
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Uniwersytet Warszawski
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
Strategia rozwoju Uniwersytetu Opolskiego w latach
Kryteria i tryb dokonywania okresowej oceny nauczycieli akademickich
Uniwersytecki System Obsługi Studiów
KOWEZiU ul. Spartańska 1B Warszawa
Procedury współpracy gimnazjów z Biurem Projektu e-Akademia Przyszłości. Warszawa r.
Posiedzenie Prezydium Konwentu Uczelnianego
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE
Przygotowanie Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Budowa powiązań z otoczeniem gospodarczym Panel.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski.
Języki obce online - oczami studentów WSG.
Trzecia edycja Ogólnouniwersyteckiej Ankiety Oceniającej Jakość Kształcenia Zakres tematyczny Albert Izdebski Mikołaj Jasiński Tomasz Zając.
Propozycje działań na rzecz jakości kształcenia przygotowane przez Uczelniany Zespół Zapewnienia Jakości Kształcenia na podstawie Raportu z drugiej Ogólnouniwersyteckiej.
HISTORIA I STOPNIA – STUDIA WARTE MILIONA dr Agnieszka Janiak-Jasińska Instytut Historyczny UW.
Rola studentów w zapewnianiu jakości kształcenia w jednostkach Uniwersytetu Warszawskiego.
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
DAAD i jej oferta stypendialna na rok akademicki 2009/2010.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
Pełnomocnik Rektora ds. Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia
System Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia w UMB obejmuje: Uczelniany Zespół do Spraw Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia. Wydziałowe.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
Muzeum Warszawskiej Pragi w organizacji O/MHW
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
WITAMY W. Nowy nadzór Dlaczego zajęliśmy się tym projektem ? Obecny stan oświaty – bez katastrofy, przeciętność, Obecny stan oświaty – bez katastrofy,
ROCZNY PLAN PRACY ZESPOŁU SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 4 IM. JANA KLIŃSKIEGO W GNIEŹNIE NA ROK SZKOLNY 2011/2012.
Uniwersytety Trzeciego Wieku
Wojciech Dziemianowicz
© ABB Group February 18, 2014 | Slide 1 Akademickie Targi Pracy, Łódź, ABB IT Challenge 2013.
SKŁAD ZESPOŁU PLAN PRACY NA ROK SZKOLNY 2011/2012 PROJEKTY EWALUACYJNE.
DAAD i jej oferta stypendialna dla Polaków 2 Stypendia dla Polaków 1 Stypendia dla studentów 2 Stypendia dla absolwentów 3 Stypendia dla doktorantów.
Kalendarz 2011 Real Madryt Autor: Bartosz Trzciński.
Kalendarz 2011 Oto ciekawy kalendarz, który zaprojektował
KALENDARZ 2011r. Autor: Alicja Chałupka klasa III a.
Jakość kształcenia w roku akademickim 2012/13
ŚRODOWISKOWY DOM SAMOPOMOCY W SAWINIE
Seminarium zadania badawczego nr 3 strategicznego projektu badawczego
1/34 HISTORIA BUDOWY /34 3/34 6 MAJA 2011.
Procedura Aplikacyjna SPO-WKP
1 Centrum Doskonałości BioMoBiL po półtora roku działalności Nowe metodyki laboratoryjne – czy możemy wypełnić istniejące luki ? Gdynia, 26 listopada 2004.
Kalendarz 2011r. styczeń pn wt śr czw pt sb nd
01 Kościół Św.Walentego w Bieruniu 02 Kościół Św.Walentego w Bieruniu.
System Kontroli Zarządczej na Politechnice Śląskiej
Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie Nr POKL /11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
PROJEKT BADAWCZY DYDAKTYKA LITERATURY I JĘZYKA POLSKIEGO W GIMNAZJUM W ŚWIETLE NOWEJ PODSTAWY PROGRAMOWEJ BADANIA ILOŚCIOWE Dr Grzegorz Adamczyk Katolicki.
Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie Nr POKL /11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Ewaluacja Mały Mistrz 2014 Wrocław,
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
Jeleniogórski System Wspierania Placówek Oświatowych
Kalendarz 2020.
Analiza wyników ankiet za rok 2012/2013. Ocenie zostali poddani nauczyciele akademiccy prowadzący zajęcia dydaktyczne, ujęci w planach ankietyzacji na.
Wyniki Ankiety odnośnie zdrowego odżywiania
Priorytety w kadencji Materiały na spotkanie 24 marca 2015 roku dr hab. prof. UW Robert Małecki.
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie 1 sobota, 25 kwietnia 2015sobota, 25 kwietnia 2015sobota, 25 kwietnia 2015sobota, 25 kwietnia.
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim 7czerwca 2011 Marta Kicińska-Habior.
Analiza wyników ankiet studenckich za rok 2014/2015 ( semestr zimowy)
Pełnosprawny Student IX Kraków, 3 listopada 2015 r. DR MARIA GORCZYŃSKA PEŁNOMOCNIK REKTORA UNIWERSYTETU EKONOMICZNEGO W KATOWICACH DS. OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
WYDZIAŁ DZIENNIKARSTWA, INFORMACJI I BIBLIOLOGII Janusz Włodzimierz Adamowski Program wyborczy: kadencja
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze Rok akademicki 2012/2013 Semestr zimowy Dr Agnieszka Pawlak, Zakład Nauk o Rodzinie UM Dr Paweł Przyłęcki,
Wydział Ekonomii, Zarządzania i Turystyki ul. Nowowiejska Jelenia Góra.
Postawy studentów wychowania fizycznego Uniwersytetu Rzeszowskiego wobec zdrowia Dr Jaromir Grymanowski Uniwersytet Rzeszowski Wydział Wychowania Fizycznego.
Ocena Projektu „Klasa Akademicka” prowadzonego na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu – wybrane wyniki badań Dominika Stachowiak.
PROJEKTY POWER
Zapis prezentacji:

Pracownia Ewaluacji Jakości Kształcenia Obszary badawcze ogólnouniwersyteckich ankiet Oceny Jakości Kształcenia

Przewidywane terminy działań związanych z przeprowadzeniem ankiety studenckiej Przygotowanie kwestionariusza ankiety Konsultacje kwestionariusza Digitalizacja ankiety Testy narzędzia Promocja 3 edycji badań wśród studentów Realizacja badania Kontrola zebranego materiału Opracowane wyników i przygotowanie raportu badawczego

Przewidywane terminy działań związanych z przeprowadzeniem ankiety studenckiej do 30.04. do 10.05. od 26.04. do 25.05. od 17.05. do 25.05. maj – czerwiec od 31.05. do 31.07. od 01.08. do 30.09. od 01.10. do 30.11. Przygotowanie kwestionariusza ankiety Konsultacje kwestionariusza Digitalizacja ankiety Testy narzędzia Promocja 3 edycji badań wśród studentów Realizacja badania Kontrola zebranego materiału Opracowane wyników i przygotowanie raportu badawczego

Obszary badawcze ankiet studenckich w trzech edycjach badań I edycja Organizacja dydaktyki w jednostce Program studiów Przestrzeganie praw studenta Metryczka Dydaktyka między jednostkami dydaktycznymi Infrastruktura i wyposażenie jednostki dydaktycznej Organizacja zajęć WF i lektoratów Infrastruktura ogólnouniwersytecka

Obszary badawcze ankiet studenckich w trzech edycjach badań I edycja II edycja Organizacja dydaktyki w jednostce Program studiów Przestrzeganie praw studenta Metryczka Dydaktyka między jednostkami dydaktycznymi Infrastruktura i wyposażenie jednostki dydaktycznej Organizacja zajęć WF i lektoratów Infrastruktura ogólnouniwersytecka Warunki rozwoju naukowego Biblioteki Warunki socjalno-bytowe

Obszary badawcze ankiet studenckich w trzech edycjach badań I edycja II edycja III edycja Organizacja dydaktyki w jednostce Program studiów Przestrzeganie praw studenta Metryczka Dydaktyka między jednostkami dydaktycznymi Problemy mobilności itp. Infrastruktura i wyposażenie jednostki dydaktycznej Organizacja zajęć WF i lektoratów Infrastruktura ogólnouniwersytecka Warunki rozwoju naukowego Biblioteki Warunki socjalno-bytowe Opinie nt. działań władz UW Opinie nt. studenckich ankiet oceny zajęć dydaktycznych Opinie nt. innowacyjnych rozwiązań na UW

Realizacja studenckich ankiet oceny zajęć dydaktycznych W I edycji (rok ak. 2008/2009) 40 tysięcy ankiet z 28 jednostek W II edycji (1 semestr roku ak. 2008/2009) 30 tysięcy ankiet z 22 jednostek Obecnie - zbieramy zgłoszenia jednostek do badania - prowadzimy testy kontroli skanowania Terminy: Druk ankiet – początek maja (ankiet dla Studium WF – do końca kwietnia) Dystrybucja ankiet – połowa maja (ankiet dla Studium WF – początek maja) Realizacja badania: 24.05 – 04.06. (Studium WF: 17.05. – 28.05.) Skanowanie formularzy: czerwiec – lipiec Przygotowanie i dystrybucja raportów: do końca września

Ogólnouniwersyteckie badanie wśród nauczycieli akademickich Wywiad przeprowadzony w końcu marca Zagadnienie badawcze: wartość Uniwersytetu dla pracowników naukowo-dydaktycznych Czas trwania wywiadu: 18 minut

Ogólnouniwersyteckie badanie wśród nauczycieli akademickich Wnioski z pilotażu Sformalizowana ankieta nie pozwala na uchwycenie niektórych istotnych kwestii (np. specyficzne stosunki w pracy oraz sposób doświadczania „etosu uniwersyteckiego”. Inne rozumienie „reprezentatywności” w badaniu jakościowym Przedmiotem badania nie są pracownicy UW lecz UW W wywiadzie z młodszym pracownikiem naukowym UW dowiedzieliśmy się też o postawach innych kategorii pracowników (profesorów, doktorantów itp.) Ważne jest nie tylko to co się mówi, ale też jak się mówi i w jakiej kolejności się mówi. Można wydobyć również kwestie nie przewidziane w scenariuszu. Badanie jakościowe (wywiad-rozmowa) jest metodą badawczą szczególnie odpowiednią w sytuacji, w której badacz jest częścią badanej rzeczywistości.