Pracownia Ewaluacji Jakości Kształcenia Obszary badawcze ogólnouniwersyteckich ankiet Oceny Jakości Kształcenia
Przewidywane terminy działań związanych z przeprowadzeniem ankiety studenckiej Przygotowanie kwestionariusza ankiety Konsultacje kwestionariusza Digitalizacja ankiety Testy narzędzia Promocja 3 edycji badań wśród studentów Realizacja badania Kontrola zebranego materiału Opracowane wyników i przygotowanie raportu badawczego
Przewidywane terminy działań związanych z przeprowadzeniem ankiety studenckiej do 30.04. do 10.05. od 26.04. do 25.05. od 17.05. do 25.05. maj – czerwiec od 31.05. do 31.07. od 01.08. do 30.09. od 01.10. do 30.11. Przygotowanie kwestionariusza ankiety Konsultacje kwestionariusza Digitalizacja ankiety Testy narzędzia Promocja 3 edycji badań wśród studentów Realizacja badania Kontrola zebranego materiału Opracowane wyników i przygotowanie raportu badawczego
Obszary badawcze ankiet studenckich w trzech edycjach badań I edycja Organizacja dydaktyki w jednostce Program studiów Przestrzeganie praw studenta Metryczka Dydaktyka między jednostkami dydaktycznymi Infrastruktura i wyposażenie jednostki dydaktycznej Organizacja zajęć WF i lektoratów Infrastruktura ogólnouniwersytecka
Obszary badawcze ankiet studenckich w trzech edycjach badań I edycja II edycja Organizacja dydaktyki w jednostce Program studiów Przestrzeganie praw studenta Metryczka Dydaktyka między jednostkami dydaktycznymi Infrastruktura i wyposażenie jednostki dydaktycznej Organizacja zajęć WF i lektoratów Infrastruktura ogólnouniwersytecka Warunki rozwoju naukowego Biblioteki Warunki socjalno-bytowe
Obszary badawcze ankiet studenckich w trzech edycjach badań I edycja II edycja III edycja Organizacja dydaktyki w jednostce Program studiów Przestrzeganie praw studenta Metryczka Dydaktyka między jednostkami dydaktycznymi Problemy mobilności itp. Infrastruktura i wyposażenie jednostki dydaktycznej Organizacja zajęć WF i lektoratów Infrastruktura ogólnouniwersytecka Warunki rozwoju naukowego Biblioteki Warunki socjalno-bytowe Opinie nt. działań władz UW Opinie nt. studenckich ankiet oceny zajęć dydaktycznych Opinie nt. innowacyjnych rozwiązań na UW
Realizacja studenckich ankiet oceny zajęć dydaktycznych W I edycji (rok ak. 2008/2009) 40 tysięcy ankiet z 28 jednostek W II edycji (1 semestr roku ak. 2008/2009) 30 tysięcy ankiet z 22 jednostek Obecnie - zbieramy zgłoszenia jednostek do badania - prowadzimy testy kontroli skanowania Terminy: Druk ankiet – początek maja (ankiet dla Studium WF – do końca kwietnia) Dystrybucja ankiet – połowa maja (ankiet dla Studium WF – początek maja) Realizacja badania: 24.05 – 04.06. (Studium WF: 17.05. – 28.05.) Skanowanie formularzy: czerwiec – lipiec Przygotowanie i dystrybucja raportów: do końca września
Ogólnouniwersyteckie badanie wśród nauczycieli akademickich Wywiad przeprowadzony w końcu marca Zagadnienie badawcze: wartość Uniwersytetu dla pracowników naukowo-dydaktycznych Czas trwania wywiadu: 18 minut
Ogólnouniwersyteckie badanie wśród nauczycieli akademickich Wnioski z pilotażu Sformalizowana ankieta nie pozwala na uchwycenie niektórych istotnych kwestii (np. specyficzne stosunki w pracy oraz sposób doświadczania „etosu uniwersyteckiego”. Inne rozumienie „reprezentatywności” w badaniu jakościowym Przedmiotem badania nie są pracownicy UW lecz UW W wywiadzie z młodszym pracownikiem naukowym UW dowiedzieliśmy się też o postawach innych kategorii pracowników (profesorów, doktorantów itp.) Ważne jest nie tylko to co się mówi, ale też jak się mówi i w jakiej kolejności się mówi. Można wydobyć również kwestie nie przewidziane w scenariuszu. Badanie jakościowe (wywiad-rozmowa) jest metodą badawczą szczególnie odpowiednią w sytuacji, w której badacz jest częścią badanej rzeczywistości.