Język angielski na lekcjach historii

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kursy języka polskiego i niemieckiego dla dzieci
Advertisements

PRACA Z UCZNIAMI ZDOLNYMI W PROJEKCIE DIAMEnT POWUZ II KRAKÓW 19 LUTY – 18 MAJ JĘZYK ANGIELSKI.
Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
X Liceum OGÓLNOKSZTAŁCĄCE
Przez wiedzę i kompetencje do sukcesu
Partnerska Współpraca Szkół Językowy Projekt Comeniusa pt. Wpływ kultury narodowej na kształtowanie się relacji rodzinnych w krajach zjednoczonej Europy.
Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE
PRACA DOMOWA JAKO ELEMENT PROCESU DYDAKTYCZNEGO
Praca domowa w procesie dydaktycznym
Przedsiębiorczość i przedmioty ekonomiczne Edukacja regionalna w praktyce szkolnej Szczecin, r.
Projekt utworzenia w Poznaniu
Matura w systemie polskim a matura międzynarodowa
Centrum Edukacji Nauczycieli w Koszalinie
Człowiek – najlepsza inwestycja Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Mała gmina - wielkie perspektywy!
Szkolenie dla realizatorów programu edukacyjnego: RADOSNY UŚMIECH, RADOSNA PRZYSZŁOŚĆ.
Publiczne Gimnazjum Nr 2 im. F. D. Kniaźnina w Puławach
szkół ponadgimnazjalnych
GIMNAZJUM DWUJĘZYCZNE
INNOWACJA W LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM
Wydawnictwo STENTOR prezentuje
Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego - Grupa 6 „Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
KLASA OBYWATELSKA Z POSZERZONYM JĘZYKIEM ANGIELSKIM SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI ROK SZKOLNY 2011/2012.
METODY I FORMY PRACY w Zespole Szkół dla Dzieci Niesłyszących w Bielsku - Białej opracowała: mgr Joanna Skowron.
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES Od r realizowany jest w szkole projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES w ramach.
Zespół Szkół im. Ks. A. Kwiatkowskiego w Bychawie
GIMNAZJUM NR 4 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Zjednoczonej Europy w Lesznie Nous sommes autant d'hommes que de langues que nous connaissons Ile języków.
Blended learning w naszej szkole WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli.
KLASY INNOWACYJNE alternatywa dla … ”Nauka to pokarm dla rozumu”
ETwinning w Szkole Podstawowej nr 95 w Krakowie Magdalena Nazim Joanna Biskupska SP nr 95 w Krakowie VI B.
PRYWATNE LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. C. K. NORWIDA W LESZNIE
compulsory full-time education
 Z dniem 1 września 2008 r. wprowadzony został do realizacji w naszej szkole „Program zintegrowanej nauki języków obcych w szkole podstawowej”.  Jest.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
„To Ja, to My” Program zajęć wychowawczo - profilaktycznych Autor: mgr Jolanta Kuryś – Skrzypczak.
NAUCZANIE DWUJĘZYCZNE
Cele kształcenia.
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im. Jana Kasprowicza Nietążkowo ul. Dudycza Śmigiel tel., tel./fax woj. wielkopolskie
„NIEODPŁATNE POMOCE EDUKACYJNE” DO DYREKCJI SZKOŁY Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rodziców oraz pedagogów, Firma CREATUS z pomocą lokalnych firm doposaża.
Co to jest spacer edukacyjny?
Projekt z zakresu bezpieczeństwa oraz edukacji finansowej dla uczniów klas drugich i trzecich szkoły podstawowej.
OD IMPERIUM RZYMSKIEGO DO NARODZIN EUROPY Materiały pomocnicze do lekcji historii w klasie V szkoły podstawowej Opracowała: Iwona Zarębska.
Sprawdzian z języka angielskiego w klasie szóstej
Informator dla rodziców
UCZNIOWIE NABYWAJĄ WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI OKREŚLONE W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ.
Zagraniczna mobilność kadry edukacji szkolnej TYTUŁ: Kompetencje kluczowe w nauczaniu szkolnym nr umowy PL01-KA Projekt „Zagraniczna mobilność.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Klasa dwujęzyczna Gimnazjum im. Jana Pawła II z oddziałami dwujęzycznymi w Gliniance.
Anna Gościmska Antonina Telicka - Bonecka.  Wiedza z zakresu historii jest wymagana w zadaniach nieliterackich  Brak wiedzy z zakresu historii może.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Założenia pilotażu Czas pilotażu : 1 rok z możliwością przedłużenia do 3 lat, Początek pilotażu: 1 września 2016 r. Cel główny pilotażu: Sprawdzenie w.
Przedszkole nr 71 „Chatka Małego Skrzatka”
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
CLIL… !? A co to? Content and Language Integrated Learning (CLIL) to zintegrowane nauczanie języka obcego i przedmiotów. Jest to nowoczesna metoda nauczania,
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Materiały dla nauczyciela Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
Program Erasmus + mobilność kadry edukacji szkolnej
Technologia informacyjna
TRZY KULTURY W TRÓJCE projekt edukacyjny ZSP Nr 3 w Łodzi
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Science in English Innowacyjne nauczanie języka angielskiego
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
OFERTA EDUKACYJNA. OFERTA EDUKACYJNA Przedmiot rozszerzony od klasy I Klasa I A Przedmiot rozszerzony od klasy I MATEMATYKA OD KLASY II WYBIERZESZ.
Z UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWYCH PO PRAKTYKACH ZAGRANICZNYCH W LIPSKU
Pakiet edukacyjny „Przeszłość to dziś” Zakres podstawowy i rozszerzony
System opisu pluralistycznych podejść do języków i kultur (FREPA)
Zapis prezentacji:

Język angielski na lekcjach historii mgr Jolanta Desperat VI Liceum Ogólnokształcące im. Króla Zygmunta Augusta w Białymstoku

W zakresie procedur osiągania celów- Organizacja zajęć z historii w języku angielskim. W zakresie procedur osiągania celów- treści zawarte w wybranym programie historii przekazywane i egzekwowane w języku angielskim (na niektórych lekcjach historii) bez naruszenia zakresu treści podstawy programowej. Modernizacja obejmuje zmiany dotyczące sposobu działania i organizacji; polega na unowocześnieniu i uatrakcyjnieniu nauczania. Nowatorstwo - przejawia się w twórczym, oryginalnym działaniu, opartym na inwencji i samodzielności nauczyciela.  

Opisywana innowacja nie zakłada wprowadzania do programu nauczania nowych treści. W czasie lekcji omawiane są wybrane tematy z historii, poszerzone o odpowiednie zagadnienia z języka angielskiego. Tematy te zawarte są w rozkładzie materiału.

Proponowane zagadnienia do omówienia   Starożytna cywilizacja Mezopotamii i pierwsze imperia Egipt faraonów Starożytny Izrael Starożytne cywilizacje Indii i Chin Ateny i Sparta Kultura i religia Greków Aleksander Wielki i hellenizm Cesarstwo Rzymskie w I–II w. n.e. Kultura Imperium Rzymskiego Bizancjum – nowy Rzym Monarchia Karola Wielkiego Główne państwa europejskie w XI–XIII w. Początki monarchii stanowych Kościół i kultura europejska rozkwitu średniowiecza Władze uniwersalne i państwa Europy Zachodniej w XIV–XV w. Koniec średniowiecza i spadek po epoce

Cele ogólne i szczegółowe   Głównym celem jest wyzwalanie inicjatywy uczniów, oraz twórcze wiązanie teorii naukowej z praktyką. Celem jest zapewnienie uczniom możliwości opanowania języka angielskiego na wysokim poziomie z bogatym słownictwem z zakresu historii – wprowadzana terminologia angielska na lekcji historii.

Wzrost motywacji do nauki języka obcego dzięki dostrzeżeniu możliwości praktycznego posługiwania się językiem angielskim nie tylko w czasie lekcji języka obcego, ale także w celu pogłębienia i utrwalenia wiedzy zdobytej w czasie lekcji historii. Aktywizacja uczniów poprzez wykorzystanie różnorodnych metod (odejście od tradycyjnych lekcji); Zachęcenie uczniów do poszukiwania własnych sposobów zdobywania wiedzy (rozbudzanie ciekawości świata); Nabycie umiejętności wypowiadania się w języku obcym na tematy omawiane w czasie lekcji (formułowanie krótkiej wypowiedzi ustnej).

Utrwalanie zdobywanej wiedzy dzięki możliwości usystematyzowania jej poprzez powtórzenie tego samego materiału w różnych kontekstach (spojrzenie na to samo zagadnienie z różnych punktów widzenia i poprzez różne metody edukacyjne).

Zasady innowacji, na czym polega nowatorstwo opracowania;   Przy realizacji podstawy programowej historii, uczniowie nabywają dodatkowe umiejętności posługiwania się językiem angielskim. Poziom umiejętności posługiwania się językiem angielskim w tym zakresie nie wpływa jednak na końcowy wynik z historii.

Przewidywane efekty.   Opanowanie języka angielskiego na wysokim poziomie z bogatym słownictwem z zakresu historii. Umiejętność posługiwania się językiem angielskim nie tylko jako środek komunikacji, ale także narzędzie do zdobywania wiedzy z zakresu historii.