Zachowania przedsiębiorstw w wymianie międzynarodowej prof. zw. dr hab

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Prof Krzysztof Obłój Wydział Zarządzania UW &ALK
Advertisements

Maciej Pietrzykowski Katedra Strategii i Polityki
Transformacja rynkowa firm w biznesie międzynarodowym
HERD BEHAVIOR AND AGGREGATE FLUCTUATIONS IN FINANCIAL MARKETS Rama Cont & Jean-Philipe Bouchaud. Macroeconomic Dynamics, 4, 2000, Cambridge University.
Innowacyjność 2006 Aleksander Żołnierski
© Copyright Krzysztof B. Matusiak 2010 W YZWANIA INTERNACJONALIZACJI POLSKICH OŚRODKÓW INNOWACJI I PRZEDSIĘBIORCZOŚCI Wyzwania internacjonalizacji – doświadczenia.
Stan sektora w regionach
Marketing Usług - WYKŁAD
Wsparcie dla sieci Centrów Obsługi Inwestorów i Eksporterów (COIE)
Stowarzyszenia Doradców Gospodarczych Pro-Akademia Oferta Stowarzyszenia Doradców Gospodarczych Pro-Akademia Beata Bartoszewska Seminarium dla przedsiębiorców.
CZY POLSKA GOSPODARKA MOŻE SOBIE POZWOLIĆ NA OSŁABIENIE DYNAMIKI EKSPORTU? dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Warszawa,
CC Group Rola i znaczenie relacji inwestorskich dla spółek giełdowych
Transakcje kompensacyjne
Modelowanie symulacyjne
POJĘCIE I FUNKCJE FINANSÓW
Zespół konsultantów: Michał Kłos Robert Lewicki Michał Jędrzejczak
Nieciągłość Pojawia się nowa technologia Radykalna Innowacja Stopniowa innowacja Radykalna Innowacja.
Typy zachowań firmy w procesie internacjonalizacji (projekt badawczy)
Marketing międzynarodowy Proces internacjonalizacji firmy
Podstawy metodologiczne ekonomii (Konspekt wykładu)
7. Platformy informatyczne przyszłości (wizja SAP)
RYNEK W UJĘCIU MARKETINGOWYM
LOGISTYKA międzynarodowa
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedry Podstaw Zarządzania i Marketingu.
KATEDRA EKONOMII Obszary badawcze Przykładowe tematy prac dyplomowych
Strategie Marketingowe Dużych Koncernów Międzynarodowych
Zarządzanie strategiczne
Kurs CMKP Podstawy zdrowia publicznego
Paszport do eksportu – POIG 6.1
1. Konferencja Małe i średnie w Unii Europejskiej – finansowanie rozwoju przedsiębiorstw Wrocław,
PRODUCENT (PRZEDSIĘBIORSTWO) JAKO PODMIOT W GOSPODARCE.
Ochrona danych i kryptografia
26 kwietnia - 01 sierpnia 2013 r. na losowej próbie 1500 MSP.
Katedra Międzynarodowych Stosunków Ekonomicznych
Politechnika Poznańska, Wydział Inżynierii Zarządzania
Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego
dr hab. Katarzyna Kreczmańska-Gigol Instytut Finansów SGH
Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa Izba Przemysłowo-Handlowa - partnerem dla przedsiębiorstw w kraju i za granicą.
Na czym polega istota i praktyczna użyteczność w CRM modelu „sześciu rynków” Filip Tadaj
Wykład nr 1 Wartość pieniądza w czasie Pomiar ryzyka
Jak skutecznie budować pozycję firmy na rynku lokalnym?
Krajowy Depozyt Papierów Wartościowych. 2 KDPW KDPW_CCP KDPW KDPW_CCP Komisja Nadzoru Finansowego Główny Rynek GPW, Bondspot, Catalyst, New Connect, OTC.
Jerzy Cieslik, Dynamic Entrepreneurship
Poznań, – Warsztaty ILIM. „Proste eUsługi dla ukształtowania i wzmocnienia sieci MŚP w Europie Środkowej”  Program dla Europy Środkowej ->
Dr Sylwia Talar Katedra Międzynarodowych Stosunków Ekonomicznych
Robert Uberman, Korporacje międzynarodowe 1. Definicja korporacji międzynarodowych i zakres kursu (1) Dlaczego warto się zajmować KMN? –Możecie zostać.
MARKETING MIĘDZYNARODOWY
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Wsparcie dla przedsiębiorstw: Działanie 5.5. Promocja i rozwój markowych.
ANALIZA SWOT POLSKIEGO SEKTORA GARBARSKIEGO I OBUWNICZEGO Łódź, 7 kwietnia 2004 Polska Izba Przemysłu Skórzanego.
Innowacje – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT PAWEŁ ZAWADZKI Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju Regionalnego.
WYKŁAD 1 Globalizacja a regionalizacja 1. Plan wykładu 1. Umiędzynarodowienie działalności gospodarczej: perspektywa historyczna, etapy, uwarunkowania.
Dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Człowiek - najlepsza inwestycja Projekt "Rola bezpośrednich inwestycji zagranicznych w kształtowaniu aktualnego i przyszłego profilu gospodarczego województwa.
Firmy globalne. Cechy firmy globalnej Globalne myślenie (konkurowanie) (koncepcja marketingu globalnego) Globalne wykorzystanie zasobów Globalna organizacja.
Czynniki wyznaczające strukturę organizacyjną
Wsparcie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego WD na lata Zakończone nabory Wrocław, r. Renata Granowska Dyrektor Dolnośląska.
Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku UE A.M. Zarzycka.
Euromarketing dr Anna M. Zarzycka Katedra Biznesu Międzynarodowego
Międzynarodowa segmentacja rynku i selekcja rynków zagranicznych A.M. Zarzycka.
Katarzyna Matuszak Dyrektor Działu Rozwoju Przedsiębiorczości
Paczków dnia r..
Firmy globalne.
Nadzór korporacyjny 1. WSTĘP.
Biuro eksportowe w Tureckiej Izbie Gospodarczej
NOWE PROGI I PUŁAPY (ART. 2)
Organizacja i zarządzanie małych przedsiębiorstw
dr hab. Aleksandra Grzesiuk
MARKETING INTERNETOWY
STUDIA 1 STOPNIA SPECJALNOŚĆ: FINANSE I RACHUNKOWOŚĆ – PROGRAM ZAAWANSOWANY Opiekun specjalności: Prof. dr hab. Krzysztof Jajuga.
Zapis prezentacji:

Zachowania przedsiębiorstw w wymianie międzynarodowej prof. zw. dr hab Zachowania przedsiębiorstw w wymianie międzynarodowej prof. zw. dr hab. Krzysztof Fonfara Katedra Marketingu Międzynarodowego

Zachowania przedsiębiorstw w wymianie międzynarodowej prof. zw. dr hab. Krzysztof Fonfara Tematyka wykładu a problemy badawcze: 1. Jakie przedsiębiorstwa badamy w wymianie międzynarodowej? -zróżnicowanie podmiotowe, implikacje rynkowe. 2.Transformacja rynkowa firm – jak prowadzić międzynarodowe badania porównawcze? 3. Dostosowanie koncepcji marketingu partnerskiego (relationship marketing) do specyfiki wymiany międzynarodowej. 4. Obiekty badania w wymianie międzynarodowej-niezależne podmioty czy sieci biznesowe? 5. Regulowanie mechanizmu rynkowego-tworzenie sieci biznesowych (implikacje dla prac badawczych). 6. Podwójny model biznesowy firm w wymianie międzynarodowej. 7. Proces internacjonalizacji firmy- tworzenie modeli zachowań przedsiębiorstw w wymianie międzynarodowej.

Literatura K. Fonfara (red.), Zachowanie przedsiębiorstwa w procesie internacjonalizacji, PWE, Warszawa 2009. K. Fonfara, Marketing partnerski na rynku przedsiębiorstw, wyd. II zm., PWE, Warszawa 2004. I. Gordon, Relacje z klientem. Marketing partnerski, PWE, Warszawa 2001. Understanding Business Markets: Interaction, Relationships and Networks (ed. D. Ford), 2nd ed., The Dryden Press, London 1997. M. Kotabe, K. Helsen, Global Marketing Management, 2nd ed., John Wiley&Sons, Inc, New York 2001.

Definiowanie problemu badawczego sprzedaż czas DLACZEGO?

Kategorie firm uczestniczących w wymianie międzynarodowej   Kategorie firm Cechy firm Zasięg działania Skala międzynaro-dowych działań rynkowych Formy ekspansji zagranicznej Strategia sprzedaży Znaczenie obrotów zagrani-cznych wiele różnych rynków zagrani-cznych Firma niszowa anonimowa średnie markowa Duża firma eksportowa eksport bardzo duże mała anonimowa/ markowa Firma globalna globalny bardzo duża eksport, inwestycje zagraniczne i inne formy ekspansji zagranicznej Firma regionalna regionalny duża duże duża/średnia markowa/ anonimowa Firma zależna wybrane rynki zagraniczne średnia/mała eksport-głównie subcontra-cting