Nieciągłość Pojawia się nowa technologia Radykalna Innowacja Stopniowa innowacja Radykalna Innowacja.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Koncepcja klastra a konkurencyjność przedsiębiorstw
Advertisements

Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Ryzyko walutowe Rynek walutowy
Katolicki Uniwersytet Lubelski uwarunkowania, wyróżniki
Kapitał intelektualny a wyniki przedsiębiorstwa
Współpraca międzysektorowa na rzecz CSR: formy, korzyści
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
Warsztat z pomysłem, cz. III
CC Group Rola i znaczenie relacji inwestorskich dla spółek giełdowych
Plan prezentacji 1. Wprowadzenie 2. Zarządzanie zmianami w organizacji świadczącej usługi edukacyjne 3. Szkoła wyższa i jej otoczenie w procesie zmian.
Oddziaływanie współczesnych przemian kulturowo-cywilizacyjnych na rozwój zasobów ludzkich w kontekście tworzenia społeczeństwa informacyjnego i gospodarki.
Zespół konsultantów: Michał Kłos Przemysław Kurczewski Robert Lewicki
Zespół konsultantów: Michał Kłos Jarosław Piszczek Michał Jędrzejczak
Zachowania przedsiębiorstw w wymianie międzynarodowej prof. zw. dr hab
Konferencja 15 czerwca 2010 r. "Ochrona własności przemysłowej skutecznym narzędziem budowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa Konferencja zorganizowana.
RYZYKO OPERACYJNE Jak przeciwdziałać mu w praktyce?
1 Investing in the New Europe Rozwój eCommerce w sektorze finansowym z perspektywy inwestora kapitałowego Krzysztof Kulig Partner Innova Capital Warszawa.
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
Znaczenie wartości niematerialnych w aspekcie wyzwań dla rozwoju społeczno- gospodarczego Polski praca zbiorowa pod kierunkiem Rafała Antczaka CASE-Doradcy,
KONCEPCJA DZIAŁALNOŚCI
7. Platformy informatyczne przyszłości (wizja SAP)
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
WYZWANIA STRATEGICZNE REGIONALNEGO SYSTEMU INNOWACJI Śląskie Forum Innowacji 2011 Innowacyjny Śląsk.
Niniejszy program dydaktyczny jest realizowany w ramach Projektu: Sieć Edukacyjna Innowacyjnej Przedsiębiorczości Akademickiej (SEIPA)
IPscore - narzędzie do wyceny wartości patentów
Innowacyjność w programach Unii Europejskiej i Polski
KATEDRA EKONOMII Obszary badawcze Przykładowe tematy prac dyplomowych
Zarządzanie projektami
Autor: mgr Tomasz Napierała Promotor: prof. dr hab. Maria Kuchlewska
„Template” Prezentacji Inwestorskiej
INTERNET A KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA
Formy pracy na odległość w dobie Nowej Gospodarki dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa im. B. Markowskiego ul. Peryferyjna.
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
Dr hab. Ewa Hellich, prof..SGH
Nazwa projektu. Czym się zajmujemy? Krótka charakterystyka działalności.
Idea Klastra - korzyści z punktu widzenia przedsiębiorstw
Piotr Nędzewicz Poznański Park Naukowo-Technologiczny
Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących w Świebodzinie ID grupy:97/76_p_G1 Opiekun: Dariusz Wojtala Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy:
Różnorodność, polityka równych szans, zarządzanie różnorodnością
Moduł G Marketing w procesie tworzenia wartości Opiekun: Prof. nadzw. dr hab.. Stanisława Wilmańska-Sosnowska.
Filary gospodarki opartej na wiedzy – perspektywa ICT
Kreowanie wartości spółki - realizacja założonej wyceny.
Kluczowe czynniki sukcesu
Customer Experience ubezpieczonych Czy jest sens się troszczyć
Kapitał dla innowacyjnych i ryzykownych Czego oczekują inwestorzy od innowacyjnych przedsiębiorców? Barbara Nowakowska Polskie Stowarzyszenie Inwestorów.
Strategia przedsiębiorstwa
Program ramowy na rzecz Konkurencyjności i Innowacji (ang. Competitiveness and Innovation Framework Programme - CIP) ma na celu promowanie konkurencyjności.
Wsparcie dla rozwoju technologii
Economic Imperializm II...czyli jak szorstki urok ekonomii podbija serca kolejnych dziedzin nauki Na podstawie tekstu Edward’a P. Lazear’a Dorota Sławińska.
Analiza kluczowych czynników sukcesu
Ministerstwo Gospodarki Budowanie innowacyjnej gospodarki Departament Rozwoju Gospodarki Ministerstwo Gospodarki Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza.
Zasoby przedsiębiorstwa
RACHUNKOWOŚĆ DLA MENEDŻERÓW
GOSPODAROWANIE KAPITAŁEM LUDZKIM I NIEMATERIALNYM W ORGANIZACJI
Wprowadzenie teoretyczne
Agata Dulska Paulina Zielińska
Koncepcja zakładu naukowego ZARZĄDZANIE FINANSAMI.
Jak skutecznie budować pozycję firmy na rynku lokalnym?
STRATEGIE LOGISTYCZNE
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
Strategia Promocji Marki Poznań Paweł Woźniak – Biuro Promocji Miasta.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Klaster Logistyczno-Transportowy „Północ-Południe”
Zarządzanie przedsiębiorstwami
Zarządzanie międzynarodowe
GOSPODAROWANIE KAPITAŁEM LUDZKIM I NIEMATERIALNYM W ORGANIZACJI
Istota i etapy procesu przedsiębiorczego.
Istota i etapy procesu przedsiębiorczego.
{ Wsparcie informacyjne dla zarządzania strategicznego Tereshkun Volodymyr.
Zapis prezentacji:

Nieciągłość Pojawia się nowa technologia

Radykalna Innowacja Stopniowa innowacja Radykalna Innowacja

Przykład innowacji stopniowej - długopis

„Ostatnie tchnienie” starych technologii Uważaj, na niedoszacowanie czasu (okres wyparcia starej technologii jest często dłuższy). Jeśli jesteś dinozaurem nie myśl, ze na trwałe poprawiłeś swoja pozycję „ostatnim tchnieniem”.

Dyfuzja innowacji

Dlaczego niektóre innowacje odnoszą sukces? Kultura – Japończycy wymyślili broń palną przed Europejczykami, ale dla nich mecz był symbolem honoru. Czy skorzystałbyś z teleportacji, gdybyś musiał się rozebrać w miejscu publicznym? Dominujący standard – np. (autor: Christopher Sholes), im bardziej rozpowszechniony standard, tym trudniej go wyeliminować (lock-in). Tradycja i przyzwyczajenie – np. odrzucenie systemu metrycznego w USA. Polityka – np. wyścig zbrojeń jest zły, ale popierany przez rządy. Czynniki ekonomiczne – brak woli do zmiany. Preferencje konsumentów – np. VHS miał trzygodzinne kasety, a Beta jednogodzinne.

„Współczesne metody wyceny wartości przedsięwzięć gospodarczych prowadzą do notorycznego niedoszacowania wartości wiedzy” Intellectual Property and Innovation, Dutch Ministry of Economic Affairs, 2002.

Co to jest kapitał intelektualny? „Kapitał intelektualny to wszystko to, co wiedzą pracownicy w firmie i co daje jej przewagę konkurencyjną, tzn. wiedza, informacja, IP i doświadczenia.” T. Stewart, 1997. „Kapitał intelektualny” to „całkowity kapitał przedsiębiorstwa odnoszący się do wiedzy w nim zawartej (Knowledge-based equity). Składają się na niego wiedza i doświadczenie pracowników, zaufanie klientów, marka, umowy, systemy informacyjne, procedury administracyjne, patenty, znaki handlowe i efektywność procesów”. International Federation of Accountants, The Measurement and Management of Intellectual Capital, IFAC, New York, NY, 1998.

Klasyfikacja aktywów niematerialnych Aktywa Materialne (Bilansowe) Uwzględnione w bilansie (Goodwill) Tworzące wartość dodaną Pomocnicze O znaczeniu strategicznym Niematerialne Nie uwzględnione w bilansie Nie tworzące wartości dodanej Klasyfikacja aktywów niematerialnych Źródło: Balancing Accounts with Knowledge, Pilot Project, Report by KPMG, The Dutch Ministry of Economic Affairs, The Hague 1999

Struktura kapitału intelektualnego Kapitał przedsiębiorstwa Kapitał Intelektualny K. Bilansowy K. Ludzki K. Strukturalny K. Klienta K. Organizacyjny K. Innowacji K. Procesów

Inwestycje w kapitał intelektualny

Miejsca powstawania kapitału intelektualnego Inwestycje – wartość powiązana z kosztem nabycia Wytworzone wewnątrz (szczególnie modele biznesowe, np. rynki wymiany energii Enrona) Wytworzone przez otoczenie (np. rząd – deregulacja rynku)

W roku 1997 w badaniu przeprowadzonym przez firmę Ernst & Young W roku 1997 w badaniu przeprowadzonym przez firmę Ernst & Young. Okazało się, że 35% decyzji zarządów firm było opartych na nie – finansowych wskaźnikach. 

Inwestycje w kapitał intelektualny Badania – R&D (patenty, modele, pomysły) Procesy (IT, kultura organizacyjna) Markę, reputację (marketing) Kapitał ludzki (szkolenia) Jedyna koncepcja ekonomiczna, która zyskała powszechne uznanie w świecie: „Wartość aktywa (pasywa) jest determinowna przez oczekiwane korzyści (poświęcenia), które wygeneruje ...“ Milton Friedman

Wiedza organizacyjna i wiedza profesjonalna w firmie. Źródło: opracowanie własne na podstawie koncepcji karla-Erika Sveiby’iego, www.sveiby.com. Wiedza profesjonalna A B D C Wiedza organizacyjna

Zasoby -> STRATEGIA …. a może STRATEGIA -> zasoby

Rodzaje strategii zarządzania wiedzą Strategia ZW jako strategia ogólna firmy Strategia zarządzania zasobami intelektualnymi Strategia odpowiedzialności za samodoskonalenie się pracowników Strategia tworzenia wiedzy Strategia transferu wiedzy Strategia koncentracji na kliencie

Dziękujemy za uwagę