CIĄGŁE TOCZENIE PIŁKI DO CELU o edukacji na Podkarpaciu w nowym roku szkolnym KURATORIUM OŚWIATY W RZESZOWIE SIERPIEŃ 2013 R.
LIKWIDACJE 2011/
6- latki w I klasie 11%
Bezpieczeństwo w szkole zapewnienie bezpiecznych warunków pobytu w szkole należy przede wszystkim do dyrektora szkoły, a także nauczycieli. Rozporządzenie MEN i S z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz. U. z 2003 r. Nr 6, poz. 69)
Obowiązek powiadamiania § O każdym wypadku zawiadamia się niezwłocznie: 1) rodziców (opiekunów) poszkodowanego; 2) pracownika służby bezpieczeństwa i higieny pracy; 3) społecznego inspektora pracy; 4) organ prowadzący szkołę lub placówkę; 5) radę rodziców. 2. O wypadku śmiertelnym, ciężkim i zbiorowym zawiadamia się niezwłocznie prokuratora i kuratora oświaty. 3. O wypadku, do którego doszło w wyniku zatrucia, zawiadamia się niezwłocznie państwowego inspektora sanitarnego. 4. Zawiadomień, o których mowa w ust. 1-3, dokonuje dyrektor lub upoważniony przez niego pracownik szkoły lub placówki.
Obowiązek powiadamiania O każdym wypadku dyrektor szkoły lub nauczyciel, pod opieką którego przebywał uczeń w chwili wypadku, powiadamia rodziców poszkodowanego ucznia. Fakt ten powiadamiający dokumentuje wpisem w dzienniku zajęć podając datę i godzinę powiadomienia matki/ojca ucznia o wypadku. Przy lekkich przypadkach (brak wyraźnych obrażeń – np. widoczne tylko lekkie zaczerwienienie, zadrapanie, lekkie skaleczenie), po udzieleniu pierwszej pomocy poszkodowanemu uczniowi, nauczyciel lub dyrektor powiadamiając rodzica o zdarzeniu ustala z nim: potrzebę wezwania pogotowia, potrzebę wcześniejszego przyjścia rodzica, godzinę odbioru dziecka ze szkoły w dniu zdarzenia Informację o powyższych ustaleniach powiadamiający zamieszcza również w dzienniku zajęć. W każdym trudniejszym przypadku (widoczne obrażenia, urazy, niepokojące objawy) nauczyciel lub dyrektor szkoły wzywa pogotowie ratunkowe.
DEFINICJE Śmiertelny wypadek – wypadek, w wyniku którego nastąpiła śmierć w okresie nie przekraczającym 6 miesięcy od daty wypadku (art. 3 ust. 4 u. w.c. z.).art. 3 ust. 4 Ciężki wypadek – nastąpiło ciężkie uszkodzenie ciała, takie jak: utrata wzroku, słuchu, mowy, zdolności rozrodczej lub inne uszkodzenie ciała albo rozstrój zdrowia, naruszające podstawowe funkcje organizmu, a także choroba nieuleczalna lub zagrażająca życiu, trwała choroba psychiczna, całkowita lub częściowa niezdolność do pracy w zawodzie albo trwałe, istotne zeszpecenie lub zniekształcenie ciała (art. 3 ust. 5 u. w.c.z.).art. 3 ust. 5 Zbiorowy wypadek –wypadek, któremu w wyniku tego samego zdarzenia uległy co najmniej dwie osoby (art. 3 ust. 6 u. w. c.z.).art. 3 ust. 6 Ustawa z dnia 30 października 2002 r. o ubezpieczeniu społecznym z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych (tekst jedn.: Dz. U. z 2009 r. Nr 167, poz z późn. zm.) – dalej u.w.c.z.
Liczba wypadków w typach szkół
Miejsce wypadku
Przyczyna wypadków brak lub niedostateczny nadzór nad uczniem3 niewłaściwe posługiwanie się maszynami i urządzeniami1 nieznajomość lub nieprzestrzeganie przepisów BHP8 pobicie, umyślne uderzenie50 uderzenie nieumyślne723 zły stan obiektów3 zły stan wyposażenia, sprzętów2 zły stan zdrowia lub niepełna zdolność do zajęć3 nieuwaga3008
Zajęcia, na których doszło do wypadku wycieczki, inne formy wypoczynku94 wychowanie fizyczne2267 przerwy międzylekcyjne945 praktyczna nauka zawodu33 inne zajęcia edukacyjne180 inne zajęcia653 zajęcia praktyczno- techniczne6
Ewidencja SIO- wypadki ciężkizłamania ciężkizłamania ciężkizłamania ciężkizłamania ciężkizłamania śmiertelnyzwichnięcia i skręcenia ciężkizłamania ciężkizłamania ciężkizłamania śmiertelnyinne śmiertelnyzwichnięcia i skręcenia ciężkizłamania ciężkizłamania ciężkizłamania śmiertelnyrany zewnętrzne, rozerwania
Skargi i wnioski Przyjęcia do szkół i innych placówek oświatowych - egzaminy wstępne 2 Tok nauczania w szkołach (regulamin oceniania) 1 Stypendia, internaty, żywienie, pomoc materialna, wypoczynek młodzieży 1 Sprawy wychowawcze uczniów - metody wychowawcze nauczycieli 4 Stosunki pracy (zatrudnienie, zwolnienie, ocena pracy, konkursy) 7 Stosunki międzyludzkie, atmosfera pracy 2 Postawa etyczna nauczycieli 13 Zarządzanie oświatą, sieć szkolna, lokalizacja, dowożenie 2 Nadużycie i nieprawidłowości finansowo-gospodarcze 1 BHP i odszkodowania 3 Ocenianie, klasyfikowanie, ocena zachowania 15 Skargi na dyr. i pracowników pedagogicznych 16 Przemoc w szkole 5 Pomoc psychologiczno-pedagogiczna 5 Skreślanie z listy uczniów, przenoszenie 1
Nasze rekomendacje 1.Nauczcie Waszych uczniów uczyć się. 2.Dostrzegajcie bogactwo w kreatywności (twórczości) Waszych uczniów. 3. Nulla dies sine linea
Kreatywność w edukacji jest równie istotna jak nauka pisania i czytania. Powinna być traktowana na równi.
Sprawdzian 2013
Każde dziecko jest artystą. Problemem jest pozostanie artystą, gdy dorośnie P. Picasso
I PODKARPACKI KONGRES OŚWIATOWY 19 września 2013, godz. 9.00
Celem Kongresu jest przedstawienie kompleksowych rozwiązań obejmujących wykorzystanie nowoczesnych technologii w codziennej praktyce pedagogicznej. Dla uczestników przygotowano sesję plenarną oraz warsztaty panelowe obejmujące szeroki wachlarz zagadnień związanych z zastosowaniem nowoczesnych technologii w edukacji. Zaprezentowane zostaną współczesne rozwiązania wspierające proces nauczania oraz zarządzania oświatą. Prelegenci przedstawią aktualne trendy technologiczne w zakresie sprzętu i oprogramowania pokazując ich ogromne możliwości. Omówione będą zagadnienia związane z pozyskiwaniem funduszy na finansowanie doposażenia placówek oświatowych. SERDECZNIE ZAPRASZAM!
Dziękuję Państwu za uwagę. Marek Kondziołka