WYCHOWANIE WSPÓLNĄ TROSKĄ RODZINY I SZKOŁY

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Teresa Grąziewicz - Jóźwik
Advertisements

Edukacja globalna w praktyce szkolnej
ROLA WYCHOWANIA JAKO CZYNNIKA ROZWOJU
BEZPIECZNA i PRZYJAZNA SZKOŁA
Wdrażanie elementów profilaktyki w szkołach województwa podkarpackiego.
W Y C H O W A N I E D O Z D R O W I A P S YC H I C Z N E G O
Wartość …. Oznacza że, coś jest cenne i godne pożądania oraz co stanowi (albo być powinno) przedmiot szczególnej troski oraz cel ludzkich dążeń, a także.
Bez pozytywnej motywacji zdobywanie wiedzy przekształca się w uciążliwą, mozolną prace. "Tego się trzeba nade wszystko strzec, aby nie znienawidził nauki.
„POSTAW NA RODZINĘ”.
Dr Grażyna Poraj Instytut Psychologii Uniwersytet Łódzki
Przedsiębiorczość w polskim systemie oświaty
DOBRE DZIECIŃSTWO Prawo i obowiązek Bydgoszcz,
PRAWA CZŁOWIEKA.
Podstawy prowadzenia działań profilaktycznych- najważniejsze obszary i strategie Opr. w MOTiR ETAP w Białymstoku w ramach projektu „Szkoła dobrego wyboru”
Dolnośląska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. ul. Wysockiego 10
„Czym skorupka za młodu...”
„Bezpieczeństwo nie jest wszystkim, lecz bez
Uzależnienia a rozwój dziecka
FUNKCJA WYCHOWAWCZA RODZINY
A PROBLEM UZALEŻNIEŃ OD NARKOTYKÓW
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom „Bratek” w Barlinku ( Barlinek, ul
Kuratorium Oświaty w Rzeszowie Wojewódzka Rada Rodziców przy Podkarpackim Kuratorze Oświaty Decyzja z dnia 27 listopada 2007 r. Nr WPOF/O.021/41/07 Rzeszów.
WdŻwR Wychowanie do Życia w Rodzinie
ROLA ŚWIETLICY WE WSPÓŁCZESNEJ SZKOLE
DROGA DO UZALEŻNIENIA.
KODEKS SZKOŁY BEZ PRZEMOCY
A OSIĄGNIĘCIA EDUKACYJNE MOJEGO DZIECKA
wyjazdów turystycznych
Etapy budowania więzi w rodzinie
AUTORYTETU NAUCZYCIELA (INSPIRANDERA) W PROCESIE EDUKACYJNYM
Prawa dziecka.
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA
„Szkoła wspomaga wychowanie” debata uczniów szkół ponadgimnazjalnych
ZERO TOLERANCJI DLA PRZEMOCY W SZKOLE
MŁODZIEŻ WBREW STEREOTYPOM. Ważne pytania 1.Jakie kompetencje osobiste i społeczne gimnazjalistów zwiększają odporność na działanie zagrożeń w postaci.
ale (a może przede wszystkim)
PRAWA DZIECKA.
Kodeks „SZKOŁY BEZ PRZEMOCY”. Sporządziła: Krystyna Wesołowska
Dlaczego warto czytać dzieciom?
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
POTRZEBY DZIECKA POWINNOŚCI RODZICA
Prawa dziecka.
,,Rodzina- źródłem życia, szacunku i miłości’’
WYCHOWANIE PATRIOTYCZNE W RODZINIE Ks. dr Jarosław Lisica.
Wartości w życiu człowieka
Diagnoza rodzinna w terapii kreatywnej
Kochać dziecko to przygotować je do samodzielnego życia .
Język Serca (Nonviolent Comunication) jako filozofia wspierania rozwoju ucznia oraz budowania współpracy w szkole Jerzy Rządzki.
Opracowała: Kinga Szymanek nauczyciel ZSS nr 101 w Poznaniu
Przykłady przemocy i nietolerancji
mgr Małgorzata Piasecka
Warszawa, 26 sierpnia 2015 r.. Cel badania jakościowego SALA – katalog rozwiązań przestrzennych sali lekcyjnej w nauczaniu wczesnoszkolnym jest efektem.
„ S ą warto ś ci, których nikomu nie mo ż emy przekaza ć, bo ka ż dy musi dojrze ć do nich sam, i to nieraz bardzo ż mudn ą prac ą „ ( ks. JanTwardowski)
PROGRAM WYCHOWAWCZY KATOLICKIEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. ŚW. STANISŁAWA KOSTKI W KIELCACH.
EDUKACJA SEKSUALNA DLACZEGO WYRAZIĆ ZGODĘ NA UDZIAŁ DZIECKA W ZAJĘCIACH Z WYCHOWANIA DO ŻYCIA W RODZINIE Izabela Topińska.
Rola wychowania jako czynnika rozwoju A. Brzezińska, Społeczna psychologia rozwoju. Warszawa 2000.
W YCHOWANIE DO ŻYCIA W RODZINIE NSP Nasza Szkoła im. J. Korczaka.
środowisko wychowawcze
DOBRA ORGANIZACJA CZASU NAUKI SYSTEMATYCZNOŚĆ POZYTYWNA OCENA REZULTATÓW WŁASNEJ PRACY.
WIĘZI W RODZINIE JAKO CZYNNIK CHRONIĄCY
Dr Dominika Łęcka SZANSĄ LUB ZAGROŻENIEM DLA WYCHOWANIA SUBKULTURY MŁODZIEŻOWE.
JAK CHRONIĆ MŁODEGO CZŁOWIEKA PRZED ZAGROŻENIAMI WSPÓŁCZESNEGO ŚWIATA
„ Rodzina , Twój przyjazny świat ”
Kodeks etyczny nauczyciela
Wychowanie do życia w rodzinie
Wychowania Fizycznego Uniwersytet Rzeszowski
„POSTAW NA RODZINĘ” KAMPANIA PROFILAKTYCZNA
Diagnoza w Falochronie -i co z niej wynika?
Zapis prezentacji:

WYCHOWANIE WSPÓLNĄ TROSKĄ RODZINY I SZKOŁY Janina Kościelny Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie Oddział w Przemyślu Rzeszów 27 listopada 2006 r.

Rodzina – to korzeń palowy Metafora drzewa Postawy zachowania… Gałęzie – to adaptacja do społeczeństwa Rodzina – to korzeń palowy Szkoła – to system wspierający Gleba - środowisko

Zagrożenia Ryzykowne zachowania seksualne Alkohol, narkotyki, uzależnienia Samobójstwa Przerywanie nauki szkolnej Przestępstwa

CZYNNIKI CHRONIĄCE Silna więź emocjonalna z rodzicami Zainteresowanie nauką szkolną Regularne praktyki religijne Poszanowanie norm, wartości i autorytetów Miejsce w pozytywnej grupie (wg Dawida Hawkinsona)

Potrzeby wyższe Potrzeby niższe Tzw. wartości istnienia (metapotrzeby) Hierarchia potrzeb wg A. H. Masłowa

Lista potrzeb wg Rozemberga Potrzeba współzależności Potrzeba integralności Potrzeba wspólnoty duchowej Potrzeba swobody Potrzeba świętowania Potrzeba zabawy Potrzeba odnowy fizycznej

Potrzeba współzależności Akceptacji Uznania Bliskości Wspólnoty Wyrozumiałości Wnoszenia własnego wkładu w bogactwo życia Bezpieczeństwa uczuciowego Empatii Uczciwości Miłości Otuchy Szacunku Wsparcia Zaufania Zrozumienia Ciepła

Potrzeba integralności Autentyzmu Twórczości Sensu Godności osobistej

Potrzeba wspólnoty duchowej Piękna Harmonii Natchnienia Ładu Pokoju

Kto po sobie miłości ludzkiej nie zostawił, ten nie zostawił żadnego dziedzictwa Juliusz Słowacki