Sposoby wykorzystania sieci

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jak pomóc dziecku w nauce?
Advertisements

E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Technologia informacyjna według MENiS
Autor pakietu Alicja Kwaśny Szkoła Podstawowa w Okonku 2006 rok
Gimnazjum im. Adama Mickiewicza w Brodach
Opracował: mgr inż. Adam Borysiuk nauczyciel mianowany
7 punktów Kodeksu 2.0.
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Wyrównywanie szans edukacyjnych.
Cel programu: lepsze wykorzystanie w uczeniu i komunikowaniu się technologii informacyjno- komunikacyjnych.
Debata Szkolna w Gimnazjum Myśliszewice,
Aktywna edukacja.
Internet jako źródło informacji
Szkoła Podstawowa w Gostkowie w programie szkoła z klasą 2013/2014
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
Szkoła z klasą 2.0 III edycja rok szkolny 2012/2013.
Co to jest TIK?.
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES Od r realizowany jest w szkole projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES w ramach.
Technologia informacyjna
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Świeminie
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Szkoła z klasą 2.0 Martyna Pietrowicz.
SZKOŁA GIMNAZJUM NR 8 BYTOM
Udział szkoły w programie Szkoła z klasą 2.0, prowadzonym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą pod honorowym patronatem Ministra Edukacji.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Debata szkolna nad Kodeksem 2.0 I Liceum Ogólnokształcące im. Henryka Sienkiewicza w Świebodzinie 11 grudnia 2013.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Debata szkolna
Stacje uczenia się WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
TARGI
Kodeks 2.0 Komputery pod ręką: tablety i smartfony na lekcji,
Komputer w pracy ucznia na lekcjach sztuki..
1. Ucz i ucz się z TIK! 2. Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie. 3. Nie kradnij i nie daj się okraść! 4. Komunikujmy się! 5. Komputery pod.
Szkolny Kodeks 2.0.
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Kodeks 2.0 Wersja robocza. Punkt 1 Nauczyciele i uczniowie częściej urozmaicają lekcje grami, filmami, prezentacjami edukacyjnymi i on- line. TAK:NIE:
KODEKS 2.0.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Szkoła z klasą 2.0 Tworzenie kodeksu 2.0.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Pieszy - uczestnikiem ruchu drogowego Edyta Górska
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej.
EDUKACJA W INTERNECIE JAK MŁODZIEŻ KORZYSTA Z INTERNETU?
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
Kodeks szkolny 2.0 Szkoły Podstawowej im. majora Henryka Sucharskiego w Drawsku Pomorskim.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
-opis polskiej szkoły nowych czasów..  Podczas lekcji można korzystać z tablicy interaktywnej, komputerów i innych urządzeń elektronicznych tylko w celach.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
Główne zagadnienia KODEKSU Ucz i ucz się z TIK. Jak prowadzić lekcje w sieci – online i offline? Jak korzystać z Internetu, gdy lekcja nie odbywa.
Debata szkolna 6 grudnia 2012 r. 6 grudnia 2012 r.
SZKOLNY FESTIWAL 2.0.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Jak stworzyć kodeks 2.0? Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
W naszej szkole każdy uczeń mający trudności w nauce bądź pragnący bardziej pobudzić i rozwinąć swoje zainteresowania znajdzie coś dla siebie. Nauka przy.
KODEKS 2.0 TECHNIKI INFORMACYJNO KOMUNIKACYJNE. KOMUNIKACJA Z RODZICAMI I UCZNIAMI ZA POMOCĄ TELEFONU KOMÓRKOWEGO I POCZTY ELEKTRONICZNEJ.
Dobre praktyki w Internecie. Ucz i ucz się z TIK:  korzystaj ze sprawdzonych źródeł;  korzystaj z multimedialnej bazy dydaktycznej szkoły na zajęciach.
Komputery pod ręką! 1.W każdej sali powinien być jeden komputer z dostępem do Internetu 2.W niektórych salach powinny być projektory, a nawet tablice interaktywne.
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
Planowanie pracy nauczyciela. PODSTAWA PROGRAMOWA  1. Cele ogólne – czego mamy nauczyć  2. Treści programowe – realizując je mamy nauczyć umiejętności.
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
Kodeks szkolny 2.0 Szkoły Podstawowej im. majora Henryka Sucharskiego w Drawsku Pomorskim Rok szkolny 2013/2014.
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Sopocka Akademia Tenisowa
Świetlica Szkoły Podstawowej nr 257 im prof
Zapis prezentacji:

Sposoby wykorzystania sieci Paulina Wiśniewska Sposoby wykorzystania sieci Komputerowych w nauczaniu - - uczeniu się fizyki

Plan prezentacji Co musi być spełnione, aby korzystać z sieci komputerowych na lekcji fizyki? Wykorzystywanie zasobów informacyjnych Internetu Jak można wykorzystywać Internet na lekcjach fizyki Podręczniki on-line Duży długoterminowy projekt Fora internetowe i listy dyskusyjne Wady i zalety korzystania z sieci na lekcjach fizyki

Co musi być spełnione, aby korzystać z sieci komputerowych na lekcjach fizyki?

Sprawne działanie sieci komputerowej !!! Znajomość podstaw korzystania z komputera Sprawne posługiwanie się programami przeznaczonymi do wspomagania uczenia się i nauczania Umiejętność opracowywania tekstów i ilustracji Sprawne szukanie potrzebnych informacji w bazach informacyjnych, encyklopediach multimedialnych, Internecie Umiejętność wykorzystywania komputera do komunikowania się

Lekcje, na których korzysta się z komputerów, nie powinny być lekcjami o komputerach, a tak bywa, gdy uczniowie nie zostali wcześniej przygotowani do pracy z nimi i sieciami komputerowymi

Formy posługiwania się komputerem i sieciami komputerowymi na lekcjach Nauczyciel przedstawia prezentację przed całą klasą Każdy z uczniów samodzielnie wykonuje zadania

Wykorzystywanie zasobów informacyjnych Internetu http://www.fizyka.prv.pl/ http://www.wiw.pl/fizyka/ http://eduseek.interklasa.pl/przedmioty/fizyka/

Komputerowe modelowanie zjawisk, których nie można zaobserwować na lekcji Nieodwracalność zjawisk w przyrodzie http://efiz.pl/ Zadanie o Eskimosach http://efiz.pl/

Zastosowanie symulacji komputerowej do procesów fizycznych, gdy nie można przeprowadzić odpowiednich doświadczeń Symulacja niebezpiecznych eksperymentów http://eduseek.interklasa.pl/artykuly/artykul/ida/4536/ Symulacja eksperymentów, których nie możemy przeprowadzić na lekcji http://www.colorado.edu/physics/2000/microwaves/m wintro.html

Interaktywne testy i quizy pozwalające na powtórzenie materiału poznawanego na lekcji Trzypoziomowa gra „Kto to odkrył?” http://eduseek.interklasa.pl/artykuly/artykul/ida/1359/ Interaktywne testy z fizyki na poziomie gimnazjum i liceum http://eduseek.interklasa.pl/artykuly/artykul/idd/286/

Applety symulujące zagadnienia poznawane na lekcji Silnik elektryczny prądu stałego http://www.zamkor.com.pl/programy%20fizyka%20gi mnazjum1/silnik_elektr/silnik_elektr.htm Pole magnetyczne prostoliniowego przewodnika z prądem http://www.zamkor.com.pl/programy%20fizyka%20gi mnazjum1/Pole_mag_drutu/PoleMagDrutu.htm

Nauka przez samodzielne odkrywanie Siła wypadkowa (dodawanie wektorów) http://www.zamkor.pl/programy%20fizyka%20gimna zjum1/prog_fiz_gim1.htm laser http://www.colorado.edu/physics/2000/lasers/index.h tml

Podręcznik on-line „Fizyka dla liceum” http://pl.wikibooks.org/wiki/Fizyka_dla_liceum angielskojęzyczne http://en.wikibooks.org/wiki/Category:Physics

Duży długoterminowy projekt Przykładowe tematy: Podstawowe informacje o Układzie Słonecznym Rozwój i zastosowanie maszyn prostych na przestrzeni wieków Historia rozwoju elektryczności Burza - Czy należy się jej bać? Zasady prawidłowego zachowania sie podczas burzy Zycie i dokonania Marii Skłodowskiej - Curie Oddziaływanie pola magnetycznego na organizmy żywe Zastosowania praw fizycznych w technice i życiu codziennym

Duży długoterminowy projekt Zadanie samodzielnie realizowane przez uczniów, (indywidualnie lub w grupach), ale przygotowane i koordynowane przez nauczyciela Interdyscyplinarny Rozwija wyobraźnię i pomysłowość Uczy samodzielności w zdobywaniu wiedzy Rozwija umiejętność operowania informacjami Uczy właściwej oceny ich wiarygodności

Przykładem dobrej strony szkolnej o tematyce fizycznej Strona WWW Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Turku http://www.fizyka.net.pl/

Tematyczne fora internetowe i listy dyskusyjne Artykuły grupowane tematycznie Dostępne dla każdego internauty (zaleta i wada) Niektóre z moderatorem http://fizyczny.net

Korzystanie z sieci komputerowych na lekcjach – czy zawsze korzystne? Komputer potrafi wszystko, po co się uczyć?! Zastąpić nauczyciela komputerem Taka lekcja to zabawa, a nie nauka Internet jest zagrożeniem, proponuje ucieczkę od normalnego życia

Podsumowanie Nauczyciel powinien nauczyć uczniów posługiwania sie siecią jako narzędziem pracy intelektualnej, a przede wszystkim przygotować ich do właściwego odbioru i wykorzystywania informacji. Nie można zaprzepaścić szans tkwiących w swobodnym dostępie do sieci komputerowej.

Pytania?