OKRESOWA OCENA PRACOWNICZA DIALOG DLA ROZWOJU

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Advertisements

SKUTECZNOŚĆ i EFEKTYWNOŚĆ SYSTEMU
Przejrzysta Polska 2007 Wynik ewaluacji PP 2007 PBS DGA Warszawa 19 kwietnia 2007r.
Po co ? Wprowadzenie standardów usług edukacyjno – szkoleniowych w Małopolsce jest niezbędne dla stworzenia spójnego i efektywnego systemu edukacji pozaformalnej.
Metoda Development Center w praktyce
system zarządzania zasobami ludzkimi
Strategia Wdrażania Priorytetów Regionalnych PO KL w województwie pomorskim Styczeń 2008 r.
Zarządzanie przez cele Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego
Zintegrowane podejście do systemu motywacyjnego w ZUS
Plan komunikacji PO KL - założenia. PLAN OCENY Programu Operacyjnego Kapitału Ludzkiego Proces ewaluacji na lata
Miasto Gdańsk / Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie
ŚLĄSKI ZWIĄZEK GMIN I POWIATÓW ul. Stalmacha 17 Katowice
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
ZASADY AUDITOWANIA ZARZĄDZANIE PROGRAMEM AUDITÓW
Zestaw narzędzi do budowania relacji partnerskich w organizacji Urząd Miasta w Dzierżoniowie   Warszawa,
OCENA wykonania zadań przez Europejski Trybunał Obrachunkowy
Temat wystąpienia Optymalizacja Zarządzania Strukturą Oddziałową w Organizacjach Jolanta Cabaj.
Budowanie wizerunku pracodawcy – trzy perspektywy
„Doskonalenie strategii zarządzania oświatą
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
1.Prezentacja zadań UZZJK zgodnie z zaleceniami PKA. 2.Przedstawienie bieżącej sytuacji dotyczącej przeprowadzonych hospitacji i ankietyzacji na poszczególnych.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Jako istotny czynnik zwiększający kapitał przedsiębiorstwa.
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Badanie ewaluacyjne projektu Ścieżka aktywności zawodowej współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego realizowanego.
PODDZIAŁANIE PODNOSZENIE KWALIFIKACJI KADR POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI.
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
JAK SKUTECZNIE WDROŻYĆ SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Zarządzanie zespołami ludzkimi
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Urząd Miasta Gorzowa Wlkp.
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Ocena efektów wsparcia MŚP w ramach
wynagradzania i nagradzania Urząd Miasta Dzierżoniowa
Mechanizm komunikacji wewnętrznej jako integralny element doskonalenia systemu zarządzania jednostką. Doświadczenia Urzędu Miejskiego w Gliwicach Warszawa,
Zmiany w wymaganiach normy ISO (w kontekście EMAS)
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
Wdrożenie zintegrowanego systemu Zarządzania Zasobami Ludzkimi
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
40 TYS. M IESZKAŃCÓW 74 PRACOWNIKÓW Zespołowa metoda pracy oraz skuteczny system przepływu informacji jako elementy kształtujące motywującą atmosferę pracy.
Aktywne słuchanie podstawą dialogu Urząd Gminy w Popielowie Powiat Opolski Województwo Opolskie.
Ministerstwo Finansów
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Polityka personalna w Urzędzie Miejskim w Zabrzu oparta na łączeniu potrzeb pracodawcy i oczekiwań pracowników Urząd Miejski w Zabrzu.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
Z A R Z Ą D Z A Ć Potrafię PRAKTYCZNIE WYŻSZA SZKOŁA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ PRACY W KATOWICACH.
System ocen pracowników
Zarządzanie innowacją. Adaptacja i zastosowanie sprawdzonych rozwiązań hiszpańskich na gruncie polskim. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Prezentacja Firmy TRENING SYSTEM GRUPA SZKOLENIOWO DORADCZA Kraków Piotr Serwin.
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
Spotkanie zespołu eksperckiego Konwentu Marszałków RP ds. polityki przestrzennej, Kielce, Odbudowa służb planowania przestrzennego na wszystkich.
PAŹDZIERNIK  INDYWIDUALNY – samodzielna lub zaprojektowana dla pracownika ścieżka rozwoju kompetencji  ZESPOŁOWY – inicjowana przez menedżera.
Efektywność zarządzania w sektorze publicznym Ministerstwo Finansów 16 czerwca 2015 r. Coroczne spotkanie przedstawicieli komitetów audytu.
Faza 1: Faza zaprojektowania systemu monitoringu projektu: 1. Inwentaryzacja obietnic złożonych sponsorowi we wniosku - przegląd założeń projektu, opracowanie.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Projekt strategiczny „Zintegrowane Inwestycje Terytorialne PLUS”
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
Zwiększenie udziału partnerów społecznych w kształtowaniu strategii umiejętności i rozwoju kapitału ludzkiego, w celu lepszego ich dostosowania do.
Raport po ocenie 360° - fragment
Zgłoszenie w ramach kategorii Wewnętrzne doskonalenie organizacji cc
Zapis prezentacji:

OKRESOWA OCENA PRACOWNICZA DIALOG DLA ROZWOJU

Zwięzły opis zgłaszanego rozwiązania (1) 2001 rok Wprowadzenie procesu systematycznej, corocznej okresowej oceny pracowniczej (OOP), wypracowanego wspólnie z kadrą kierowniczą Kolejne lata Doskonalenie, dopasowywanie maksymalnie do potrzeb UMP, uzupełnianie o nowe elementy, wpisanie w standard zarządzania jakością zgodnie z normą ISO oraz w standard Investor in People, który UMP osiągnął w 2005 roku Obecnie Trwałe związanie OOP z systemem zzl i zarządzania UMP, ewaluacja i doskonalenie

Zwięzły opis zgłaszanego rozwiązania (2) Charakterystyka OPP: cykl roczny obejmujący wszystkich pracowników 10 rodzajów formularzy adekwatnych do stanowisk kryteria z obszaru realizacji zadań i kluczowych kompetencji wagi przyporządkowane do kryteriów opis kryteriów w skali pięciostopniowej wynik oceny negatywny lub pozytywny w skali trzystopniowej weryfikacja osiągnięcia celów oraz wyznaczenie nowych zaplanowanie działań rozwojowych rozmowa oceniająca – centralny element OOP Największą wagę ma ilość i jakość pracy

Zwięzły opis zgłaszanego rozwiązania (3) Etapy procesu OOP: samoocena poziomu pracy i osiągnięć zawodowych ocena wyników pracy i kluczowych kompetencji z uwzględnieniem postawy etycznej analiza wyników związana ze wskazaniami dotyczącymi działań motywacyjnych (awanse, nagrody, Program Kadra Rezerwowa) opis szczególnych osiągnięć pracownika i realizacji celów ustalonych w poprzedniej ocenie określenie celów i zadań na kolejny rok w odniesieniu do celów strategicznych zapisanych w Strategii Miasta Poznania ustalenie zaleceń doskonalących i rozwojowych anonimowa opinia dotycząca bezpośredniego przełożonego (ocena oddolna) przełożenie wyników na decyzje dotyczące pracownika, wydziału i UMP

Zwięzły opis zgłaszanego rozwiązania (3) Rozmowa oceniająca: Rola pracownika przedstawienie swoich osiągnięć omówienie trudności w uzyskiwaniu lepszych wyników prezentacja zamierzeń, pomysłów i planów na kolejny rok przedstawienie pożądanego kierunku swojego rozwoju zawodowego wyrażenie oczekiwań wobec przełożonego i organizacji Rola przełożonego: udzielenie informacji zwrotnej dotyczących: poziomu realizacji celów i zadań, postawy etycznej, oceny mocnych i słabych stron ustalenie nowych celów i zadań przełożenie wyniku oceny na decyzje personalne ukierunkowanie i akceptacja planów rozwojowych

Zwięzły opis zgłaszanego rozwiązania (4) Przełożenie wyników na decyzje zarządcze raporty ilościowe i jakościowe z przeprowadzonych ocen pracowniczych przekazanie wniosków i rekomendacji dla wydziałów i całego Urzędu podejmowanie decyzji personalnych wprowadzanie zmian organizacyjnych podejmowanie decyzji o charakterze motywacyjnym (przyznawanie nagród, awanse, włączanie do Programu Kadra Rezerwowa, włączanie do zespołów projektowych) korekty zakresów zadań i odpowiedzialności tworzenia indywidualnych i grupowych planów rozwoju zawodowego decyzje związane ze współfinansowaniem studiów doskonalenia systemu zzl

Adekwatność zgłaszanego rozwiązania Trzy główne funkcje OOP Ewaluacyjna – ocena dotychczasowego i obecnego poziomu i jakości pracy, wywiązywania się z powierzonych obowiązków, stopnia przydatności na zajmowanym stanowisku Rozwojowa – ustalanie indywidualnych celów do realizacji w przyszłym okresie oraz niezbędnych środków (szkolenia, nowe projekty, wsparcie specjalisty itd.) Angażująca – cele zawodowe i rozwojowe są rezultatem dialogu, co zwiększa odpowiedzialność pracowników za wyniki indywidualne, zespołu i całej organizacji

Adekwatność zgłaszanego rozwiązania OPP w odpowiedzi na na istotne potrzeby UMP umożliwia: kaskadowanie celów – pracownicy mają świadomość własnego udziału w realizacji strategii UMP podejmowanie optymalnych decyzji organizacyjnych i personalnych dialog dwustronny poprzez wspólne ustalanie celów zawodowych przez przełożonych i podwładnych, ocenę własnej skuteczności w pracy i jej wpływu na ogólne funkcjonowanie Urzędu diagnozowanie poziomu wiedzy i umiejętności pracowników i właściwie planowanie rozwoju zawodowego ocenę wpływu działań rozwojowo-szkoleniowych na efektywność pracy i zaplanowanie środków na ten cel wzrost świadomości pracowników w zakresie kompetencji niezbędnych do dobrego zarządzania kształtowanie kultury równych szans w dostępie do różnorodnych form podnoszenia kwalifikacji zawodowych budowanie etosu pracownika samorządowego poprzez kształtowanie właściwych postaw etycznych tworzenie pozytywnego klimatu pracy

Skuteczność zgłaszanego rozwiązania OOP ukształtowało środowisko pracy, w którym pracownicy: identyfikują się z całą organizacją współuczestniczą w decyzjach dotyczących ich pracy znają swoje zadania i cele oraz wiedzą, jak je osiągnąć wiedzą, jakich umiejętności potrzebują do efektywnego realizowania zadań wiedzą w jaki sposób i kiedy będzie oceniona ich praca traktowani są w sposób podmiotowy, równy i sprawiedliwy Istotnym efektem działań w ramach OOP i innych praktyk zzl jest spadek fluktuacji kadr w UMP 2009 – 10,8%, 2010 – 6,5%, 2011 – 5%, 2012 – 4%

Skuteczność zgłaszanego rozwiązania OPP pośrednio wpłynęło na wyniki ocen, uzyskanych przez UMP w różnych obszarach działania: wysokie wyniki systematycznych badań satysfakcji klientów pozytywna ocena postaw etycznych pracowników UMP przez interesantów liczne nagrody i wyróżnienia w branżowych ocenach / konkursach / ratingach

Przejrzystość procesu wdrożenia rozwiązania UCZESTNICY ZADANIA NAJWYŻSZA KADRA KIEROWNICZA „Zielone światło” Przypisanie OOP strategicznej roli w zzl KADRA KIEROWNICZA Współpraca w projektowaniu narzędzi, Przeprowadzenie pilotażu Podniesienie kompetencji związanych z oceną DZIAŁ PERSONALNY Koordynacja wdrażania, realizacji i ewaluacji procesu OOP Dostosowanie narzędzi Akcja informacyjno-edukacyjna Konsultacje eksperckie PRACOWNICY Poznanie procesu i narzędzi Możliwość zgłaszania własnych propozycji Rozwój OOP jest procesem ciągłym i wymagającym stałego zaangażowania wszystkich uczestników

Trwałość zgłaszanego rozwiązania OOP jest włączone do polityki personalnej w UMP jako centralny, stały, cykliczny element systemu zarządzania 12 lat funkcjonowania OOP przynosi efekty, będące gwarantem trwałości tego systemu w UMP

Możliwość zastosowania w innych jednostkach samorządowych System jako całość oraz poszczególne jego elementy mogą być zastosowane w każdego rodzaju organizacji, zwłaszcza w średnich i dużych, niezależnie od struktury czy sektora działania jst Minimalne warunki potrzebne do skutecznego wdrożenia systemu OOP: pełne zaangażowanie i wsparcie ze strony najwyższego kierownictwa jednostki kultura organizacyjna otwarta na dwustronną komunikację powołanie osoby lub zespołu osób realizujących i koordynujących prace na etapie projektowania, wdrażania, utrzymania i ewaluacji systemu