Działanie: Wsparcie Biura Karier

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Program Rozwoju Młodych Talentów (PRMT)
Advertisements

Sugestie dotyczące raportów powiatowych z Monitoringu Zawodów Deficytowych i Nadwyżkowych Toruń, 26 marca 2012 r. Spotkanie robocze z pracownikami PUP.
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Uniwersytet Warszawski
Projekty realizowane w ZSP nr 2 w Siedlcach współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Wewnętrzny system zapewniania jakości KSZTAŁCENIA
Małopolskie Partnerstwo na rzecz Kształcenia Ustawicznego – platformą współpracy na rzecz rozwoju i promocji kształcenia przez całe życie Luty 2010.
FORUM BIZNESU KONFERENCJA i SEMINARIUM BiznesKlaster – innowacyjna forma współpracy sektora biznesu, nauki i administracji Białystok, r. KONFERENCJA.
30 listopada listopada DZIAŁANIA NA RZECZ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI AKADEMICKIEJ.
Jolanta Ruszel – Esebua 15 grudzień 2010
Migracje zarobkowe i ich wpływ na lokalny rozwój i rynek pracy – możliwości i wyzwania dla instytucji rynku pracy Biała Podlaska,
"EuroAlmaLaurea Network eRecruitment Services - innowacyjna platforma współpracy uczelni i biznesu. Projekt EAL-Net". Uniwersytet Warszawski, 27 października.
Badania cech i losów absolwentów zrealizowane we Włoszech prof. Andrea Cammelli Uniwersytet w Bolonii Dyrektor AlmaLaurea Konferencja Warszawa, 27 października,
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
1. Konferencja otwierająca 15 maja 2009 SGGW w Warszawie Cele, zadania i spodziewane rezultaty Projektu.
1 Małopolskie Obserwatorium Rynku Pracy i Edukacji Warszawa, 15 lutego 2007 r.
Mały Senat 23 listopada 2011 Marta Kicińska-Habior.
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
o Badanie jest częścią projektu Uniwersytet Partnerem Gospodarki Opartej na Wiedzy współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
Aplikacja internetowa EURO, PRACA, DIALOG tarnowskie forum wymiany informacji i dialogu czyli wszystko o pracy i edukacji Tarnów, 24 listopada 2006 r.
Perspektywa uczenia się przez całe życie 3 marca 2011.
System Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia w UMB obejmuje: Uczelniany Zespół do Spraw Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia. Wydziałowe.
Migracje zarobkowe i ich wpływ na lokalny rozwój i rynek pracy – możliwości i wyzwania dla instytucji rynku pracy Lublin, 14 listopada 2007 r.
Młodzi ludzie na rynku pracy. Baranowo 2013
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Dr Mariusz Maciejczak Pełnomocnik Rektora ds. Jakości Kształcenia
1.Prezentacja zadań UZZJK zgodnie z zaleceniami PKA. 2.Przedstawienie bieżącej sytuacji dotyczącej przeprowadzonych hospitacji i ankietyzacji na poszczególnych.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Jakość kształcenia w roku akademickim 2012/13
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY (SzOK)
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
KONFERENCJA PRASOWA 30 listopada 2009 roku Projekty dotychczas realizowane ze środków Unii Europejskiej : Lekarz, pielęgniarka – nowoczesny pracownik.
Program eCentra - propozycja Bartosz Mioduszewski.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie Nr POKL /11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Kreatywny Humanista Priorytet IV. Szkolnictwo wyższe i nauka
PI – MONITORING LOSÓW ABSOLWENTÓW
Prezentacja projektów realizowanych przez BIURO KARIER STUDENCKICH POLITECHNIKI ŚLĄSKIEJ Forum Pracodawców Automatyki, Elektroniki i Informatyki 2014 Gliwice,
Badanie losów absolwentów Wydziału Nauk o Żywności ANKIETA SATYSFAKCJI – bezpośrednio po studiach wypełniana VI – X 2013 Warszawa, 2014 Biuro Karier i.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
RACHUNKOWOŚĆ DLA MENEDŻERÓW
Studia doktoranckie w Procesie Bolońskim Katarzyna Martowska Zespół Ekspertów Bolońskich UKSW, Warszawa,
Wspieramy budowanie marki
BIURO KARIER Otwieramy drzwi do kariery Kontakt Biuro Karier UAM ul. Zwierzyniecka 7c Poznań
Ministerstwo Finansów
BRANŻOWA INFORMACJA ZAWODOWA (konspekt webinarium)
MONITORING LOSÓW ABSOLWENTÓW DROGĄ DO SUKCESU UCZELNI XXI WIEKU MONITORING LOSÓW ABSOLWENTÓW DROGĄ DO SUKCESU UCZELNI XXI WIEKU Projekt innowacyjny testujący.
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia w Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie Sprawozdanie z działalności w roku akademickim 2014/2015.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GEOGRAFIA II st. Studia stacjonarne 2014.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
DZIAŁANIA WSPIERAJĄCE STARTUPY W AKADEMII LEONA KOŹMIŃSKIEGO Daria Kowalska.
CENTRUM NAUCZANIA W JĘZYKU ANGIELSKIM UNIWERSYTETU MEDYCZNEGO W POZNANIU – JAKOŚĆ KSZTAŁCENIA, WSPÓŁPRACA MIĘDZYNARODOWA, PROMOCJA UCZELNI I MIASTA Prof.
WMII 2 COMMUNITY – WYDZIAŁ OTWARTY NA WSPÓŁPRACĘ Z OTOCZENIEM prof. UAM dr hab. Marek Wisła.
OCENA INSTYTUCJONALNA W ŚWIETLE AKTUALNYCH KRYTERIÓW OCENY JAKOŚCI Stanisław Kondracki Ekspert Polskiej Komisji akredytacyjnej Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Konferencja nt. Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku a potrzeby rynku pracy Białystok, 17 czerwca 2010 r. Uczestnicy projektu:  Instytut Badań.
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
Spotkanie Dolnośląskiej Sieci Biur Karier - GRUDZIEŃ Badania losów absolwentów DSWE TWP we Wrocławiu - studium przypadku.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
EWALUACJA DOTYCZĄCA BADANIA LOSÓW ABSOLWENTÓW (rocznik ) w Publicznym Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Badanie losów zawodowych absolwentów Uniwersytetu Rzeszowskiego
Badanie satysfakcji studentów PWSZ w Skierniewicach 2015
Regionalna Sieć Tematyczna Województwa Warmińsko - Mazurskiego
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
Zwiększenie udziału partnerów społecznych w kształtowaniu strategii umiejętności i rozwoju kapitału ludzkiego, w celu lepszego ich dostosowania do.
Badania losów absolwentów
Absolwent UwB jako pracownik.
Zapis prezentacji:

Działanie: Wsparcie Biura Karier Zbigniew Wagner Sekcja Promocji Absolwentów SGGW AGROKADRA

Rola Biura Karier podejmowanie różnorodnych działań w celu ułatwienia studentom i absolwentom przygotowanym merytorycznie w zakresie ukończonego kierunku studiów wejścia na rynek pracy

Realizowane zadania spotkania rekrutacyjne z przedstawicielami firm zajęcia merytoryczne - wykłady, warsztaty, w trakcie których prezentowane są rzeczywiste zagadnienia codziennego funkcjonowania biznesu (case study, projekty marketingowe itp.) cykliczne wydarzenia promujące bezpośrednie spotkania studentów z biznesem: ATP JOBBING, „Wiosenne spotkania z karierą”

Realizowane zadania serwis internetowy z ofertami praktyk, staży, pracy informacje o bieżących wydarzeniach, programach stażowych, rekrutacyjnych, konkursach itp. rozwijanie zasobu pracodawców współpracujących z Biurem Karier / SGGW gromadzenie i przekazywanie ofert pracy „zbieranie informacji z rynku pracy” dot. absolwentów SGGW

Pola działania Biura Karier Pracodawcy Student/Absolwent Uczelnia/Wydział Inne Biura Karier inne instytucje INFORMACJE!!!

„Wsparcie Biur Karier” zaprojektowanie i wdrożenie aplikacji, która zapewni dostępność wiarygodnych informacji wynikających z komunikacji pomiędzy Uczelnią, jej absolwentami i biznesem.

Informacje będą: gromadzone w określonym, jednym miejscu systematyzowane uzupełniane okresowo analizowane wykorzystywane m.in. do: monitorowania poziomu jakości kształcenia doskonalenia programów studiów badaniu losów zawodowych absolwentów ……

Wybrane funkcjonalności: rejestracja różnych grup użytkowników udostępnianie informacji komunikacja wewnętrzna pomiędzy grupami użytkowników monitoring transferów studentów/absolwentów pomiędzy Uczelnią a biznesem generowanie raportów możliwość tworzenia i przeprowadzania ankiet dla wybranych grup użytkowników – studentów / absolwentów / pracodawców,

Przykładowe raporty Pracodawcy w ofertach kierowanych do studentów/absolwentów kierunku EKONOMIA jako oczekiwane kompetencje kandydata wymieniali: 60% - Podstawowa znajomość zagadnień z zakresu rachunkowości 95% - Znajomość j. angielskiego 42% - Znajomość systemów finansowo-księgowych 75% - Umiejętność analitycznego myślenia 65% - Umiejętność pracy w zespole

Przykładowe raporty W ciągu roku od ukończenia studiów (rok ukończenia) pracę zawodową podjęło: kierunek ekonomia - 120 os. - 80%; w tym w branży 75% kierunek towaroznawstwo - 55 os. – 92%; w tym w branży 55% kierunek informatyka - 35 os. – 65%; w tym w branży 100% … W okresie IX-XII 2009 zarejestrowani pracodawcy zaprosili do kwalifikacji na opublikowane miejsca pracy: kierunek ekonomia - 120 studentów i 45 absolwentów 2009 kierunek towaroznawstwo - 32 studentów i 35 absolwentów 2009 kierunek informatyka - 25 studentów i 60 absolwentów 2009 ….

Działania: opracowanie koncepcji funkcjonowania systemu opracowanie założeń i oczekiwanych funkcjonalności przygotowanie i wdrożenie systemu informatycznego wprowadzanie i uzupełnianie danych oraz bieżąca opieka nad sprawnym funkcjonowaniem systemu przygotowanie założeń oraz stworzenie narzędzi informatycznych do analizy pojawiających się w systemie informacji przygotowanie ankiet dla okresowego ankietowania poszczególnych grup użytkowników analiza jakościowa wyników ankiet

Efekty monitorowanie jakości studenta/absolwenta jako produktu procesu kształcenia na rynku pracy wiarygodne wyniki monitoringu zainteresowania biznesu studentami i absolwentami SGGW poznanie potrzeb pracodawcy - wskazówki dotyczące kształtowania programów studiów poznanie preferencji studentów/absolwentów dotyczących pierwszej pracy zawodowej monitorowanie losów zawodowych absolwentów i poziomu ich satysfakcji z uzyskanego wykształcenia poprawa efektywności codziennej pracy Biura Karier utrzymywanie więzi z absolwentami

Dziękuję za uwagę

dbałość o bezpieczeństwo zawartych danych opieka instytucjonalnego administratora nad systemem (SGGW: CI/CEM) komunikacja z wirtualnym dziekanatem docelowo obecność w bazie Biura Karier wszystkich studentów SGGW

PKA Kryteria oceny systemu weryfikacji efektów kształcenia Czy badana jest satysfakcja absolwentów oraz ich pracodawców, pozycja absolwentów na rynku pracy? Czy uczelnia współpracuje z pracodawcami lub ich organizacjami i jaki jest zakres oraz formy tej współpracy?

Konkluzje ogólne PKA – IV Forum Jakości Niedostateczna troska uczelni o kompleksowe powiązanie struktury programów kształcenia z deklarowanymi efektami uczenia się definiowanymi w kategoriach potrzebnych na rynku pracy kompetencji Częste przypadki niepełnego przygotowania absolwentów do kariery zawodowej na rynku pracy Niska mobilność studentów Pasywna rola Biur Karier Zawodowych Niewiele przykładów systematycznego monitorowania losów absolwentów oraz pytania ich o jakość programu studiów M.W.Socha – Sekretarz PKA