Dział Rozwoju Kadry Naukowej Narodowe Centrum Badań i Rozwoju

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wrocław. Środki na przedsiębiorczość MŚP EFRREFS RPOPO KL Środki na wsparcie już funkcjonujących przedsiębiorstw Środki na założenie przedsiębiorstwa.
Advertisements

Dział Wdrażania PO KL Narodowe Centrum Badań i Rozwoju Piotr Krasiński
projekty stypendialne Centrum Studiów Zaawansowanych PW
Poddziałanie „Wzmocnienie potencjału dydaktycznego uczelni”
- dokapitalizowanie funduszu szkoleniowego w MMSP
VI Posiedzenie Podkomitetu Monitorującego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 8 października 2009 r. Olsztyn Organizacja.
PLANY DZIAŁANIA W RAMACH PO KL - Priorytety Centralne PLANY DZIAŁANIA W RAMACH PO KL - Priorytety Centralne Styczeń 2008 r.
MINISTERSTWO NAUKI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Departament Funduszy.
Warszawa, 5 lutego 2008 r. Priorytet II i VIII Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w kontekście aktywizacji zawodowej osób z grupy wiekowej 50+ Departament.
KRYTERIA DODATKOWE W RAMACH OCENY PROJEKTÓW PRIORYTETU 2 ZPORR Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
Procedury przygotowania i składania wniosku na konkursy ogłaszane w roku 2011 w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Procedury przygotowania i składania.
Konkursy IV Priorytetu POKL: SZKOLNICTWO WYŻSZE I NAUKA zaplanowane do ogłoszenia w 2012 r. przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju Katolicki Uniwersytet.
PRIORYTET VII Promocja integracji społecznej WOJEWÓDZTWO PODKARPACKIE.
1 Konkurs w ramach poddziałania Aktywizacja zawodowa i społeczna osób zagrożonych wykluczeniem społecznym (A.1) Termin ogłoszenia konkursu: wrzesień
1 E.1 Projekty współpracy ponadnarodowej wdrażane w trybie konkursowym - Poddziałanie Numer konkursu: E.1.1 Planowany termin ogłoszenia konkursu:
PLAN DZIAŁANIA NA ROK 2009 PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Wiesława Przybysz Dyrektor Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej Olsztyn, 4 listopada 2008.
Kryteria wyboru projektów w ramach Działania 8.2 Priorytetu VIII PO KL w 2009 r. w województwie warmińsko-mazurskim.
Spotkanie informacyjne poświęcone konkursom nr: 5/POKL/9.4/2011, 6/POKL/9.3/2011 oraz 7/POKL/9.4/2011.
VI Posiedzenie Podkomitetu Monitorującego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 8 października 2009 r. Olsztyn Organizacja.
Aktualizacja Regionalnej Strategii Innowacji
Spotkanie informacyjne dla potencjalnych Beneficjentów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki KONKURSY PILOTAŻOWE ogłoszone przez Wojewódzki Urząd Pracy.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
1 Spotkanie Informacyjne dotyczące konkursu w ramach Poddziałania PO KL (na wyodrębnione projekty współpracy ponadnarodowej i projekty z komponentem.
Programy Fundacji na rzecz Nauki Polskiej finansowane z funduszy strukturalnych Działanie 1.2 Wzmocnienie potencjału kadrowego nauki Program Operacyjny.
Fundusze strukturalne dla wyższych uczelni
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Fundusze strukturalne dla nauki.
Wyzwania PO KL w 2009 r.2 1. Zapobieganie negatywnym skutkom spowolnienia gospodarczego: przyśpieszenie wydatkowania EFS opracowanie i rozpoczęcie wdrażania.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego KAPITAŁ LUDZKI na lata
2009 Warszawa, 3 marca 2009 r. Poddziałanie POKL – podstawowe informacje ogólnopolskie projekty otwarte Wojciech Szajnar Zespół Instrumentów Szkoleniowych.
PROGRAM UNIWERSYTETU PRZYRODNICZEGO WE WROCŁAWIU
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Plan Działania na lata Priorytet VII Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 22 listopada 2012 r. Ryn Człowiek –
15 kwietnia 2011 r. Alicja Kuźniar, Biuro Projektów Transferu Wiedzy
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Wsparcie osób niepełnosprawnych w komponencie regionalnym w ramach PO KL.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
2010 Poddziałanie POKL – podstawowe informacje studia podyplomowe Rafał Kamiński Zespół Instrumentów Szkoleniowych Warszawa, 2 marca 2010 r.
Kreatywny Humanista Priorytet IV. Szkolnictwo wyższe i nauka
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Założenia do Planów Działania Priorytetu VII PO KL na 2013 rok.
„AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób w wieku 50+” Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu.
Współpraca uczelni ze szkołami w ramach programów: Spotkanie informacyjne Warszawa, dnia 11 września 2014 r.
Poddziałanie 7.4 Niepełnosprawni na rynku pracy Planowany termin ogłoszenia konkursu: III Kwartał 2012 Typ konkursu: A.1 -zamknięty Alokacja: ,00.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Kadry dla innowacyjnej gospodarki – rola priorytetu IV PO Kapitał Ludzki Agnieszka Gryzik dyrektor Departamentu.
Fundusze UE na badania i rozwój w latach Bartosz Kozicki Departament Rozwoju Regionalnego i Przestrzennego UMWP Konferencja końcowa projektu.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej Wydział Zarządzania Zintegrowanymi Inwestycjami Terytorialnymi Aglomeracji Jeleniogórskiej.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Stan wdrażania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie zachodniopomorskim Konferencja współfinansowana.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Stan wdrażania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki listopada 2008 r.
Gdańsk, r. Typy operacji i kryteria wyboru projektów- konkurs w ramach Poddziałania Oś Priorytetowa 6 Regionalnego Programu Operacyjnego.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 10 marca 2016 r. Założenia konkursu dla działania 4.1 Infrastruktura ponadgimnazjalnych.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 1 kwietnia 2016 r. Założenia konkursu dla Działania 4.2 Infrastruktura.
Człowiek – najlepsza inwestycja CO NOWEGO W PROGRAMIE OPERACYJNYM KAPITAŁ LUDZKI? Prowadząca: Anna Makowska.
Propozycje kryteriów wyboru projektów dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata
Propozycje kryteriów wyboru projektów dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata
Kryteria wyboru projektów w ramach Działania 4.2 Infrastruktura uczelni prowadzących kształcenie o profilu praktycznym Regionalny Program Operacyjny Województwa.
DOKTORAT WDROŻENIOWY ul. Hoża 20 \ ul. Wspólna 1/3 \ Warszawa \ tel. +48 (22) \ fax +48 (22)
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Wałbrzyskiej
„Rozwój potencjału i oferty dydaktycznej Politechniki Wrocławskiej”
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego Poddziałanie : Dostosowanie systemów kształcenia i szkolenia zawodowego.
Konkursy dla ABK - podsumowanie
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Uczelnia dostępna zasady i zakres konkursu w ramach Osi III PO WER
Zapis prezentacji:

Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo Wyższe i Nauka Dział Rozwoju Kadry Naukowej Narodowe Centrum Badań i Rozwoju Instytucja Pośrednicząca dla Priorytetu IV PO KL Warszawa, 31 lipca 2013 r.

Działanie 4.1 ,,Wzmocnienie i rozwój potencjału dydaktycznego uczelni oraz zwiększenie liczby absolwentów kierunków o kluczowym znaczeniu dla gospodarki opartej na wiedzy” Poddziałanie 4.1.1 „Wzmocnienie potencjału dydaktycznego uczelni” Konkurs zamknięty nr 1/POKL/4.1.1/PN/2013 na wyodrębnione projekty współpracy ponadnarodowej

Konkurs zamknięty nr 1/POKL/4. 1 Konkurs zamknięty nr 1/POKL/4.1.1/PN/2013 – na wyodrębnione projekty współpracy ponadnarodowej Przedmiotem konkursu są wyłącznie wyodrębnione projekty współpracy ponadnarodowej obejmujące programy rozwojowe uczelni określone w Poddziałaniu 4.1.1. Priorytetu IV Programu PO KL realizowane w partnerstwie ponadnarodowym. Celem projektów jest rozwój potencjału uczelni poprzez rozszerzenie i wzbogacenie oferty edukacyjnej oraz poprawę jakości kształcenia na poziomie wyższym. Projekty składane w odpowiedzi na konkurs muszą przyczyniać się do realizacji celów Priorytetu IV PO KL, określonych w Szczegółowym Opisie Priorytetów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

od 4 lipca 2013 r. do 4 września 2013 r. (do godz. 1615) Konkurs zamknięty nr 1/POKL/4.1.1/PN/2013 – na wyodrębnione projekty współpracy ponadnarodowej Wnioski w ramach konkursu nr 1/POKL/4.1.1/PN/2013 będą przyjmowane: od 4 lipca 2013 r. do 4 września 2013 r. (do godz. 1615) Planowana alokacja konkursu ~ 50 000 000,00 PLN Wnioskodawca składa: ● 2 papierowe egzemplarze wniosku, ● wersję elektroniczną na płycie CD/DVD, w formacie XML i ewentualnie PDF, ● kopię listu intencyjnego dotyczącego nawiązania współpracy ponadnarodowej.

Konkurs zamknięty nr 1/POKL/4. 1 Konkurs zamknięty nr 1/POKL/4.1.1/PN/2013 – na wyodrębnione projekty współpracy ponadnarodowej Formy działań kwalifikowane w ramach współpracy ponadnarodowej, zgodne z ,,Wytycznymi w zakresie wdrażania projektów innowacyjnych i współpracy ponadnarodowej w ramach PO KL’’: ● Organizowanie konferencji, seminariów, warsztatów i spotkań, ● Prowadzenie badań i analiz, ● Przygotowanie, tłumaczenie i wydawanie publikacji, opracowań, raportów, ● Doradztwo, wymiana pracowników, staże, wizyty studyjne, ● Adaptowanie rozwiązań wypracowanych w innym kraju, ● Wypracowywanie nowych rozwiązań.

2. Wnioskodawcą projektu jest uczelnia publiczna i/lub uczelnia Konkurs zamknięty nr 1/POKL/4.1.1/PN/2013 – na wyodrębnione projekty współpracy ponadnarodowej KRYTERIA DOSTĘPU: 1. Minimalny okres realizacji projektu wynosi 12 miesięcy, lecz nie dłużej niż do 30 czerwca 2015 r. 2. Wnioskodawcą projektu jest uczelnia publiczna i/lub uczelnia niepubliczna i/lub instytut naukowy Polskiej Akademii Nauk i/lub instytut badawczy. Maksymalna wartość dofinansowania – 10 000 000 PLN. 4. Wnioskodawca na etapie składania wniosku musi posiadać uprawnienia do prowadzenia kierunku studiów, studiów doktoranckich lub w treści wniosku zawrzeć oświadczenie o uzyskaniu niezbędnych uprawnień do dnia podpisania umowy o dofinansowanie.

7. Projekt musi przewidywać adaptowanie lub Konkurs zamknięty nr 1/POKL/4.1.1/PN/2013 – na wyodrębnione projekty współpracy ponadnarodowej c.d. KRYTERIA DOSTĘPU: Średnia z ocen parametrycznych, przyznanych podmiotom prowadzącym stacjonarne studia doktoranckie (w tym interdyscyplinarne stacjonarne studia doktoranckie) – w ramach projektu, nie może być wyższa niż 1.3. 6. Ocena parametryczna wydziału zaangażowanego w działania realizowane w ramach projektu musi wynosić A lub B. 7. Projekt musi przewidywać adaptowanie lub wypracowanie nowych rozwiązań, wynikających z nawiązanej współpracy.

Projekt zakłada realizację jednego lub więcej elementów Konkurs zamknięty nr 1/POKL/4.1.1/PN/2013 – na wyodrębnione projekty współpracy ponadnarodowej c.d. KRYTERIA DOSTĘPU: Projekt zakłada realizację jednego lub więcej elementów wymienionych poniżej. Realizacja kilku elementów jest możliwa jedynie w przypadku ścisłego ich powiązania ze sobą. Elementy te muszą wykazywać się komplementarnością. przygotowanie, otwieranie i realizacja nowych kierunków studiów stacjonarnych, stacjonarnych studiów doktoranckich (w tym interdyscyplinarnych stacjonarnych studiów doktoranckich) oraz dostosowywanie programów na istniejących kierunkach studiów stacjonarnych do potrzeb rynku pracy i gospodarki opartej na wiedzy, rozszerzanie oferty edukacyjnej uczelni o programy skierowane do osób spoza społeczności akademickiej (zwiększenie udziału szkolnictwa wyższego w kształceniu ustawicznym),

Konkurs zamknięty nr 1/POKL/4. 1 Konkurs zamknięty nr 1/POKL/4.1.1/PN/2013 – na wyodrębnione projekty współpracy ponadnarodowej KRYTERIA DOSTĘPU: podnoszenie kompetencji dydaktycznych kadry akademickiej w celu podwyższania jakości kształcenia, organizowanie staży i szkoleń w wiodących zagranicznych i krajowych ośrodkach akademickich i naukowo-badawczych dla kadry dydaktycznej uczelni, przydatnych dla prowadzenia pracy dydaktycznej (w tym staże dla doktorantów i staże postdoktorskie), stypendia dla doktorantów, młodych doktorów (postdoców) i profesorów wizytujących zatrudnionych w instytucjach szkolnictwa wyższego w dziedzinach szczególnie istotnych dla rozwoju gospodarki, projekty skierowane do studentów niepełnosprawnych, w celu umożliwienia im korzystania z pełnej oferty edukacyjnej wnioskodawcy, rozszerzanie oferty edukacyjnej uczelni o zajęcia fakultatywne w postaci programów wyrównawczych dla studentów z zakresu matematyki i fizyki,

Konkurs zamknięty nr 1/POKL/4. 1 Konkurs zamknięty nr 1/POKL/4.1.1/PN/2013 – na wyodrębnione projekty współpracy ponadnarodowej KRYTERIA DOSTĘPU: opracowywanie programów i materiałów dydaktycznych oraz wdrożenie programów kształcenia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość (studia stacjonarne, studia podyplomowe, kursy), współpraca uczelni z pracodawcami w zakresie wzmocnienia praktycznych elementów kształcenia (staże i praktyki studenckie) oraz zwiększania zaangażowania pracodawców w realizację programów kształcenia (element obligatoryjny).

Projekty, które są realizowane komplementarnie ze wsparciem Konkurs zamknięty nr 1/POKL/4.1.1/PN/2013 – na wyodrębnione projekty współpracy ponadnarodowej KRYTERIA STRATEGICZNE: Szczegółowe kryteria strategiczne dotyczą preferowania pewnych typów projektów, co w praktyce oznacza przyznanie spełniającym je wnioskom premii punktowej w trakcie oceny merytorycznej. W ramach przedmiotowego konkursu stosowane będą następujące szczegółowe kryteria strategiczne: Projekty, które są realizowane komplementarnie ze wsparciem o charakterze „twardym” – m.in. Priorytet XIII PO Infrastruktura i Środowisko Infrastruktura szkolnictwa wyższego oraz Regionalne Programy Operacyjne lub są realizowane jako kontynuacja/uzupełnienie działań w ramach SPO RZL (Priorytet II Rozwój społeczeństwa opartego na wiedzy – Działania 2.1, 2.2, 2.3). – waga 5 pkt.,

kierunków studiów stacjonarnych i/lub stacjonarnych studiów Konkurs zamknięty nr 1/POKL/4.1.1/PN/2013 – na wyodrębnione projekty współpracy ponadnarodowej KRYTERIA STRATEGICZNE: 2. Projekty przewidujące realizację w języku angielskim całości programu kierunków studiów stacjonarnych i/lub stacjonarnych studiów doktoranckich i/lub programów skierowanych do osób spoza społeczności akademickiej. – waga 8 pkt., Projekty przewidujące przygotowanie, otwarcie i realizację interdyscyplinarnych stacjonarnych studiów doktoranckich. – waga 12 pkt. Ocena wniosku na podstawie szczegółowych kryteriów strategicznych ma postać „0-1” tzn. „spełnia – nie spełnia”. Wnioski spełniające dane kryterium otrzymują wskazaną liczbę punktów, niespełniające – 0 punktów. Za spełnienie wszystkich kryteriów strategicznych w przedmiotowym konkursie można uzyskać łącznie 25 punktów.

Modele współpracy ponadnaroDowej Konkurs zamknięty nr 1/POKL/4.1.1/PN/2013 – na wyodrębnione projekty współpracy ponadnarodowej Modele współpracy ponadnaroDowej W ramach projektów współpracy ponadnarodowej przewidzianych do realizacji w niniejszym konkursie możliwe jest zastosowanie niżej wymienionych modeli współpracy ponadnarodowej. Projektodawca może korzystać z kilku modeli równocześnie dostosowując je do wymagań projektowych lub wykorzystując je naprzemiennie w zależności od rodzaju prowadzonych działań oraz etapu ich realizacji: Model 1: Wymiana informacji i doświadczeń Model 2: Równoległe wypracowywanie nowatorskich rozwiązań Model 3: Import, eksport i adaptacja nowych rozwiązań do własnej sytuacji Model 4: Wspólne tworzenie produktu lub systemu – podział zadań związanych z osiąganiem wspólnego celu Model 5: Wymiana kluczowych osób realizujących projekt lub uczestniczących w projekcie Wskazane powyżej modele współpracy ponadnarodowej są jedynie propozycją nie jest obligatoryjne.

Konkurs zamknięty nr 1/POKL/4. 1 Konkurs zamknięty nr 1/POKL/4.1.1/PN/2013 – na wyodrębnione projekty współpracy ponadnarodowej Wymagane rezultaty We wniosku należy określić, w jaki sposób mierzona będzie realizacja celów poprzez ustalenie wskaźników pomiaru celu. Dla każdego celu należy określić co najmniej jeden podstawowy i mierzalny wskaźnik, który w sposób precyzyjny umożliwi weryfikację stopnia realizacji celu głównego i celów szczegółowych. Wnioskodawca może również określić większą liczbę wskaźników do celu głównego i celów szczegółowych. Mierzalność i realność osiągnięcia wskaźników oraz sposób ich pomiaru podlega ocenie. Główną funkcją wskaźników jest zmierzenie, na ile cel główny i cele szczegółowe projektu zostały zrealizowane. Wartość obecna i docelowa wskaźników powinny odnosić się do projektu opisywanego we wniosku o dofinansowanie i dotyczyć zakresu wsparcia projektowego.

Wymagania dotyczące partnerstwa krajowego Konkurs zamknięty nr 1/POKL/4.1.1/PN/2013 – na wyodrębnione projekty współpracy ponadnarodowej Wymagania dotyczące partnerstwa krajowego W przypadku projektów składanych w ramach PO KL nie ma ograniczeń co do typów podmiotów, z którymi można współpracować przy realizacji projektu, jednak ostatecznie za realizację projektu odpowiedzialny jest wnioskodawca. Idea partnerstwa nie dopuszcza możliwości zlecania zadań pomiędzy podmiotami partnerstwa, w tym kierowania zapytań ofertowych do pozostałych podmiotów partnerstwa podczas udzielania zamówień publicznych w ramach projektu, a także angażowania pracowników lub współpracowników Lidera lub Partnera przez inny podmiot partnerstwa w zakresie obowiązków tych osób, które wynikają z zatrudnienia przez jeden z podmiotów partnerstwa. Realizacja projektów partnerskich wymaga spełnienia łącznie następujących warunków: posiadania lidera partnerstwa, uczestnictwa partnerów w realizacji projektu na każdym jego etapie, adekwatności udziału partnerów, zawarcia pisemnej umowy lub porozumienia partnerów.

Zapraszamy do współpracy Poglądy przedstawione w niniejszej prezentacji nie są oficjalnym stanowiskiem Narodowego Centrum Badań i Rozwoju i nie są podstawą do jakichkolwiek roszczeń prawnych lub finansowych przeciwko Narodowemu Centrum Badań i Rozwoju.