Problemy w realizacji inwestycji w ramach ZPORR perspektywa kontroli skarbowej Adam Rogowski Dyrektor Departamentu Certyfikacji i Poświadczeń środków z.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dla rozwoju Mazowsza Dyscyplina finansów publicznych w gospodarowaniu środkami z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR) Wojciech Motelski.
Advertisements

URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA ŚWIĘTOKRZYSKIEGO
POSTĘPOWANIE KONTROLNE
1 Kontrola zamówień publicznych w mikroprojektach w ramach Programu Współpracy Transgranicznej Rzeczpospolita Polska – Republika Słowacka Szkolenie.
Kwalifikowalność kosztów w ramach środka 4.1 Rozwój obszarów zależnych od rybactwa Adam Futymski.
Przygotowanie i rozliczanie inwestycji w ramach PROW
" Zrównoważony rozwój sektora rybołówstwa i nadbrzeżnych obszarów rybackich 2007 – 2013 OŚ priorytetowa IV Zrównoważony rozwój obszarów zależnych od rybactwa.
Kontrola/ wizytacja w miejscu projektów (ze szczególnym uwzględnieniem wizytacji projektów na etapie rozpatrywania wniosku o przyznanie pomocy). Urząd.
1 Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych Dla rozwoju Mazowsza Konferencja współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Wsparcie promocji i rozwoju markowych produktów wniosek o płatność w ramach Działania 5.5 RPO WK-P. Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko Pomorskiego.
Rola kontroli skarbowej w wykrywaniu nieprawidłowości Departament Certyfikacji i Poświadczeń Środków z UE w Ministerstwie Finansów.
1 Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Nieprawidłowości w ZPORR – przypadki nadużyć, obszary ryzyka, działania Instytucji Zarządzającej.
Ryczałtowa metoda rozliczania kosztów ogólnych w ramach projektów w Działaniu 1.4 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Dział Finansowy.
Zlecenie i wybór wykonawcy
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Propozycje uproszczeń systemowych mających na celu usprawnienie.
PROGRAM ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH działanie Odnowa i rozwój wsi Czerwiec 2010.
PROGRAM ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH Czerwiec 2010 działanie Odnowa i rozwój wsi.
EWALUACJA PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH W RAMACH PODDZIAŁANIA
Kontrola projektu Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego
Wojewódzki Urząd Pracy w Kielcach NAJCZĘŚCIEJ WYSTĘPUJĄCE NIERPAWIDŁOWOŚCI W TRAKCIE REALIZACJI PROJEKTÓW Kielce, 9 lipca 2007 r.
Wyniki kontroli projektów współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego przeprowadzonych przez Urzędy Kontroli Skarbowej w perspektywie finansowej.
ROZLICZENIE JEDNORAZOWEJ DOTACJI NA ROZWÓJ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
1. Obowiązki beneficjenta wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu Wrocław, lipiec 2009.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
Roboty dodatkowe, uzupełniające i zamienne
Przygotowanie i rozliczanie inwestycji w ramach PROW
Załączniki do wniosku o płatność Toruń, 12 kwietnia 2006 r.
2009 Zamówienia publiczne w projektach dotacyjnych realizowanych przez Beneficjentów Magdalena Łempicka Warszawa, 8 czerwca 2009r.
Kontrola beneficjentów działanie 6.1
Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Ostrołęka
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI 1 Najczęstsze naruszenia procedur i błędy w postępowaniach (wg taryfikatora) Hubert Nowak, radca prawny Warszawa, dnia.
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI 1 Wymogi UE w zakresie przeprowadzania przetargów Hubert Nowak, radca prawny Warszawa, dnia
Wnioski o płatność i zaliczki w ramach RPO WP
Kwalifikowalność wydatków
Kwalifikowalność podatku od towarów i usług w kontekście działań komercjalizacyjnych w ramach I i II osi priorytetowej Programu Operacyjnego Innowacyjna.
Beata Rudzka Departament Instytucji Płatniczej Ministerstwo Finansów
KONTROLA PROJEKTÓW 1.4 NCBR.
Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich SZKOLENIE w zakresie rozliczania projektów w ramach PROW
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
Komercyjne wykorzystanie infrastruktury
PROGRAM WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ POLSKA-BIAŁORUŚ-UKRAINA Projekty parasolowe RAPORTOWANIE Rzeszów, r.
Ul. Przy Rondzie 6, adres do korespondencji: ul. Basztowa 22, Kraków tel , faks „Narodowy Program Przebudowy.
Finansowanie projektów z EFS w ramach Działań 1.1, 1.5, 1.6 SPO RZL Departament Wdrażania EFS Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
PROCEDURA SKŁADANIA WNIOSKU O PŁATNOŚC Z EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU REGIONALNEGO W RAMACH PROGRAMU INTERREG IIIA CZECHY - POLSKA USTROŃ - 28.X.2005.
Zamówienia Publiczne w kontekście realizowania projektów EFS Departament Wdrażania EFS Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata Zamówienia publiczne Szczecin 2009.
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Dziękuję za uwagę Pomoc Techniczna PROW 2014 – 2020 cz. I Grupa Robocza KSOW Radziejowice,
Zainwestujmy razem w środowisko Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Z a i n w e s t u j m y r a z e m w ś r o d o w i s k o Kontrole.
Najczęściej popełniane błędy przy udzielaniu zamówień publicznych
Zasady obowiązujące podczas dokonywania zamówień przy realizacji dostaw, usług i robót budowlanych w ramach Projektu Konkursy ogłaszane przez Dolnośląską.
DBFO - Targówek m. st. Warszawa
USTAWA z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz ze zmianami)
Najczęściej popełniane błędy we wnioskach o płatność Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Emilii Plater 1, Olsztyn Tel. (0-89)
Zamykanie projektu realizowanego w ramach V Priorytetu POIiŚ Wola Ducka, 4 września 2013 r.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
01 Departament Wdrażania RPO Kwalifikowalność wydatków Departament Wdrażania RPO.
Zasady finansowania w Programie Operacyjnym Wiedza Edukacja Rozwój Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia Warszawa, 16 czerwca.
Zespół trenerów FAOW – Janina Jaszczur, Inga Kawałek, Ryszard Kamiński, Ryszard Zarudzki Zamówienia publiczne w PPLeader+
Rozliczanie wydatków we wnioskach o płatność
KWALIFIKOWALNOŚĆ VAT Grzegorz Sobolewski
ZAMÓWIENIA O WARTOŚCI od 50 TYS. ZŁ do 30 TYS. EURO
Wnioski o płatność- informacje potrzebne do rozliczenia operacji w ramach PROW „Europejski Fundusz Rolny na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich:
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” Rozliczenie projektu.
ZINTEGROWANE INWESTYCJE TERYTORIALNE AGLOMERACJI WAŁBRZYSKIEJ NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY W PROCEDURZE UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH Wałbrzych, 07.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Zapis prezentacji:

Problemy w realizacji inwestycji w ramach ZPORR perspektywa kontroli skarbowej Adam Rogowski Dyrektor Departamentu Certyfikacji i Poświadczeń środków z UE Kraków, 20 grudnia 2007

VAT Zaliczanie podatku od towarów i usług odbywa się na podstawie składanego przez beneficjenta Oświadczenia o kwalifikowalności VAT. Oświadczenie to stanowi załącznik do wniosku o dofinansowanie realizacji projektu. W trakcie weryfikacji wniosku Instytucja Wdrażająca sprawdza jedynie, czy beneficjent załączył podpisane przez siebie Oświadczenie. Zaliczanie podatku od towarów i usług odbywa się na podstawie składanego przez beneficjenta Oświadczenia o kwalifikowalności VAT. Oświadczenie to stanowi załącznik do wniosku o dofinansowanie realizacji projektu. W trakcie weryfikacji wniosku Instytucja Wdrażająca sprawdza jedynie, czy beneficjent załączył podpisane przez siebie Oświadczenie.

VAT Procesowi weryfikacji wniosku i wypłaty środków nie towarzyszą żadne czynności mające na celu sprawdzenie zgodności Oświadczenia ze stanem rzeczywistym. W szczególności nie jest prowadzona analiza statusu podatkowego beneficjenta oraz istoty inwestycji, celem ustalenia, czy inwestycja może generować przychód opodatkowany podatkiem od towarów i usług. Procesowi weryfikacji wniosku i wypłaty środków nie towarzyszą żadne czynności mające na celu sprawdzenie zgodności Oświadczenia ze stanem rzeczywistym. W szczególności nie jest prowadzona analiza statusu podatkowego beneficjenta oraz istoty inwestycji, celem ustalenia, czy inwestycja może generować przychód opodatkowany podatkiem od towarów i usług.

Konkluzja Zaprojektowany mechanizm kontrolny może nie być wystarczający dla wyeliminowania ryzyka kwalifikowania podatku od towarów i usług niezgodnie z Zasadą nr 7 rozporządzenia Komisji nr 448/2004 z dnia 10 marca 2004 r. Kwalifikowanie podatku od towarów i usług jedynie na podstawie oświadczenia beneficjenta powoduje ryzyko refundacji tego podatku w sytuacji, gdy może on być odzyskany przez beneficjenta. Zaprojektowany mechanizm kontrolny może nie być wystarczający dla wyeliminowania ryzyka kwalifikowania podatku od towarów i usług niezgodnie z Zasadą nr 7 rozporządzenia Komisji nr 448/2004 z dnia 10 marca 2004 r. Kwalifikowanie podatku od towarów i usług jedynie na podstawie oświadczenia beneficjenta powoduje ryzyko refundacji tego podatku w sytuacji, gdy może on być odzyskany przez beneficjenta.

VAT Zgodnie z Zasadą nr 7 rozporządzenia Komisji nr 448/2004 z dnia 10 marca 2004r. zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 1658/2000 ustanawiające szczegółowe zasady wykonania rozporządzenia nr 1260/1999/WE w odniesieniu do warunków, jakie muszą spełniać wydatki na działanie współfinansowane z funduszy strukturalnych i uchylającego rozporządzenie (WE) nr 1145/2003 podatek VAT jest wydatkiem kwalifikowanym jedynie wtedy, gdy jest on faktycznie i ostatecznie wytworzony przez końcowego beneficjenta lub indywidualnego odbiorcę. VAT, który podlega zwrotowi, przy zastosowaniu jakichkolwiek środków, nie może być uznany za wydatek kwalifikowany nawet, jeżeli końcowy beneficjent lub indywidualny odbiorca nie odzyska go w danym momencie. Zgodnie z Zasadą nr 7 rozporządzenia Komisji nr 448/2004 z dnia 10 marca 2004r. zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 1658/2000 ustanawiające szczegółowe zasady wykonania rozporządzenia nr 1260/1999/WE w odniesieniu do warunków, jakie muszą spełniać wydatki na działanie współfinansowane z funduszy strukturalnych i uchylającego rozporządzenie (WE) nr 1145/2003 podatek VAT jest wydatkiem kwalifikowanym jedynie wtedy, gdy jest on faktycznie i ostatecznie wytworzony przez końcowego beneficjenta lub indywidualnego odbiorcę. VAT, który podlega zwrotowi, przy zastosowaniu jakichkolwiek środków, nie może być uznany za wydatek kwalifikowany nawet, jeżeli końcowy beneficjent lub indywidualny odbiorca nie odzyska go w danym momencie.

VAT Zgodnie z art. 86 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Zgodnie z art. 86 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług podatnikowi przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.

VAT Każdorazowo w procesie weryfikacji kwalifikowalności VAT konieczna jest zatem analiza statusu podatkowego beneficjenta (czy beneficjent jest podatnikiem podatku od towarów i usług) oraz istoty inwestycji (czy inwestycja generuje/może generować przychód opodatkowany VAT). Każdorazowo w procesie weryfikacji kwalifikowalności VAT konieczna jest zatem analiza statusu podatkowego beneficjenta (czy beneficjent jest podatnikiem podatku od towarów i usług) oraz istoty inwestycji (czy inwestycja generuje/może generować przychód opodatkowany VAT). Analiza taka powinna być dokonywana przez instytucję weryfikującą wniosek o płatność, w oparciu o wyczerpujące informacje dotyczące zarówno beneficjenta jak i inwestycji (np. przedłożone przez beneficjenta dokumenty, informacje zebrane w trakcie kontroli na miejscu). Analiza taka powinna być dokonywana przez instytucję weryfikującą wniosek o płatność, w oparciu o wyczerpujące informacje dotyczące zarówno beneficjenta jak i inwestycji (np. przedłożone przez beneficjenta dokumenty, informacje zebrane w trakcie kontroli na miejscu).

VAT IZ ZPORR powinna dokonać analizy zapisów dokumentów programowych i określić, w których działaniach realizowane mogą być projekty generujące (obecnie lub w przyszłości) przychody opodatkowane VAT. W ten sposób stworzyć można byłoby katalog inwestycji, które z uwagi na swoją istotę (np. droga gminna) nie będą generować przychodu. W przypadku takich inwestycji VAT stanowi koszt kwalifikowany. IZ ZPORR powinna dokonać analizy zapisów dokumentów programowych i określić, w których działaniach realizowane mogą być projekty generujące (obecnie lub w przyszłości) przychody opodatkowane VAT. W ten sposób stworzyć można byłoby katalog inwestycji, które z uwagi na swoją istotę (np. droga gminna) nie będą generować przychodu. W przypadku takich inwestycji VAT stanowi koszt kwalifikowany. W działaniach, w których projekty mogą generować przychód należy dokonać przeglądu finansowanych inwestycji i określić, w których projektach VAT został zaliczony do kosztów kwalifikowanych. W działaniach, w których projekty mogą generować przychód należy dokonać przeglądu finansowanych inwestycji i określić, w których projektach VAT został zaliczony do kosztów kwalifikowanych.

VAT W odniesieniu do każdego takiego projektu konieczne jest przeprowadzenie indywidualnej analizy statusu podatkowego beneficjenta (np. poprzez pozyskanie zaświadczenia od organu podatkowego). Jeżeli beneficjent nie jest podatnikiem VAT, podatek ten nie może być odzyskany a zatem stanowi koszt kwalifikowany. Istotne jest tu jednak monitorowanie statusu podatkowego beneficjenta i w przypadku jego zmiany dokonanie analizy wpływu tej zmiany na kwalifikowalność VAT. W odniesieniu do każdego takiego projektu konieczne jest przeprowadzenie indywidualnej analizy statusu podatkowego beneficjenta (np. poprzez pozyskanie zaświadczenia od organu podatkowego). Jeżeli beneficjent nie jest podatnikiem VAT, podatek ten nie może być odzyskany a zatem stanowi koszt kwalifikowany. Istotne jest tu jednak monitorowanie statusu podatkowego beneficjenta i w przypadku jego zmiany dokonanie analizy wpływu tej zmiany na kwalifikowalność VAT.

VAT Należy również wziąć pod uwagę fakt, że odliczalność podatku naliczonego i ubieganie się o jego zwrot jest z punktu widzenia przepisów podatkowych prawem a nie obowiązkiem podatnika. W sytuacji, gdy charakter inwestycji wskazuje, że powinna być związana z działalnością opodatkowaną konieczne jest, z punktu widzenia zasad kwalifikowalności, ustalenie czy i dlaczego podatnik nie wykorzystał swoich uprawnień i czy z takim podejściem podatnika nie był związany brak dokonania zgłoszenia rejestracyjnego lub zgłoszenia zmiany statusu podatnika. Należy również wziąć pod uwagę fakt, że odliczalność podatku naliczonego i ubieganie się o jego zwrot jest z punktu widzenia przepisów podatkowych prawem a nie obowiązkiem podatnika. W sytuacji, gdy charakter inwestycji wskazuje, że powinna być związana z działalnością opodatkowaną konieczne jest, z punktu widzenia zasad kwalifikowalności, ustalenie czy i dlaczego podatnik nie wykorzystał swoich uprawnień i czy z takim podejściem podatnika nie był związany brak dokonania zgłoszenia rejestracyjnego lub zgłoszenia zmiany statusu podatnika.

VAT Jeżeli beneficjent jest podatnikiem VAT niezbędna jest analiza charakteru inwestycji. Jeżeli beneficjent jest podatnikiem VAT niezbędna jest analiza charakteru inwestycji.

VAT W szczególności należy stwierdzić, czy inwestycja generuje / może generować przychód opodatkowany VAT. Konieczne jest ustalenie, czy całość inwestycji generuje / może generować przychód (np. oczyszczalnia ścieków). W takiej sytuacji całość podatku VAT naliczonego od zakupów inwestycyjnych związanych z realizacją inwestycji nie powinna stanowić kosztu kwalifikowanego. W szczególności należy stwierdzić, czy inwestycja generuje / może generować przychód opodatkowany VAT. Konieczne jest ustalenie, czy całość inwestycji generuje / może generować przychód (np. oczyszczalnia ścieków). W takiej sytuacji całość podatku VAT naliczonego od zakupów inwestycyjnych związanych z realizacją inwestycji nie powinna stanowić kosztu kwalifikowanego.

VAT Może jednak zaistnieć sytuacja, w której jedynie część inwestycji będzie generować przychód (np. część pomieszczeń budynku uczelni będzie wynajmowanych podmiotom zewnętrznym). W takim przypadku ustalenia wymaga jaka część VAT naliczonego od wydatków na inwestycyjnych poniesionych na budowę/rozbudowę/remont budynku związana jest z działalnością opodatkowaną (w przykładzie działalnością opodatkowaną jest wynajem pomieszczeń). W tej części VAT nie powinien stanowić kosztu kwalifikowanego. Może jednak zaistnieć sytuacja, w której jedynie część inwestycji będzie generować przychód (np. część pomieszczeń budynku uczelni będzie wynajmowanych podmiotom zewnętrznym). W takim przypadku ustalenia wymaga jaka część VAT naliczonego od wydatków na inwestycyjnych poniesionych na budowę/rozbudowę/remont budynku związana jest z działalnością opodatkowaną (w przykładzie działalnością opodatkowaną jest wynajem pomieszczeń). W tej części VAT nie powinien stanowić kosztu kwalifikowanego.

VAT W przypadku jednostek samorządu terytorialnego zwrócić należy uwagę również na ewentualne nieodpłatne przekazanie przedmiotu inwestycji w użytkowanie. W przypadku jednostek samorządu terytorialnego zwrócić należy uwagę również na ewentualne nieodpłatne przekazanie przedmiotu inwestycji w użytkowanie.

Zachowanie ścieżki audytu Brak kompletnej dokumentacji dotyczącej realizowanego projektu - protokołów konieczności ani żadnej innej dokumentacji na okoliczność wykonania robót zamiennych, co stanowi naruszenie § 13 ust. 2 umowy o dofinansowanie projektu, ofert złożonych przez wykonawców Brak kompletnej dokumentacji dotyczącej realizowanego projektu - protokołów konieczności ani żadnej innej dokumentacji na okoliczność wykonania robót zamiennych, co stanowi naruszenie § 13 ust. 2 umowy o dofinansowanie projektu, ofert złożonych przez wykonawców Dokonanie zapłaty z innego rachunku bankowego niż wyodrębniony do obsługi realizowanego projektu Dokonanie zapłaty z innego rachunku bankowego niż wyodrębniony do obsługi realizowanego projektu

Kwalifikowalność poniesionych kosztów VAT VAT Dwukrotne zafakturowanie wartości tych samych robót z kosztorysu ofertowego - Na podstawie porównania kosztorysu ofertowego, faktur oraz kosztorysów powykonawczych ustalono, że w dwóch różnych fakturach ujętych we wniosku o płatność została zafakturowana ta sama robota Dwukrotne zafakturowanie wartości tych samych robót z kosztorysu ofertowego - Na podstawie porównania kosztorysu ofertowego, faktur oraz kosztorysów powykonawczych ustalono, że w dwóch różnych fakturach ujętych we wniosku o płatność została zafakturowana ta sama robota Uznanie za koszt kwalifikowany wydatku za nieudokumentowane wykonanie robót zamiennych Uznanie za koszt kwalifikowany wydatku za nieudokumentowane wykonanie robót zamiennych

Zamówienia publiczne Wybrana w wyniku przetargu oferta nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia i podlega odrzuceniu na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych Wybrana w wyniku przetargu oferta nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia i podlega odrzuceniu na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych –Wartość zamówienia została oszacowana z naruszeniem art. 32 ust. 1 i art. 35 ust. 1 ustawy PZP. –Wartość przedmiotu zamówienia wyrażona w euro została ustalona niezgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 8 marca 2004 r. w sprawie średniego kursu złotego w stosunku do euro stanowiącego podstawę przeliczenia wartości zamówień publicznych. –Ogłoszenie o zamówieniu zamieszczone przez kontrolowanego na stronie internetowej (BIP) nie zawiera wszystkich informacji wymaganych art. 41 ustawy PZP. Ponadto stwierdzono, że kontrolowana jednostka podała w treści ogłoszenia podstawy prawne, niezgodne z obowiązującą ustawą Prawo zamówień publicznych, wskazując nieobowiązujące przepisy ustawy z dnia r. o zamówieniach publicznych. –Nie sporządzono specyfikacji istotnych warunków zamówienia, pomimo że postępowanie przeprowadzono w trybie przetargu nieograniczonego. Elementy, które powinny zostać ujęte w specyfikacji wskazane są w art. 36 ust. 1 i 2 ustawy PZP. –Zamawiający nie wykluczył z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawców, którzy nie dołączyli do złożonych ofert oświadczeń o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, ani dokumentów potwierdzających spełnienie tych warunków (art. 24 ust. 2 pkt 3 ustawy PZP). Zgodnie z art. 24 ust. 4 ustawy PZP ofertę wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą a postępowanie, jeżeli nie wpłynęła żadna niepodlegająca odrzuceniu oferta, zostaje unieważnione (art. 93 ust. 1 pkt 1 ustawy PZP).

Zamówienia publiczne –W aktach postępowania przetargowego brak jest jakichkolwiek dokumentów potwierdzających, że o wyborze oferty zostali niezwłocznie zawiadomieni wykonawcy, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia publicznego (wymóg wskazany w art. 92 ustawy PZP), co stanowi naruszenie zasady wskazanej w art. 9 ust. 1 ustawy PZP. –Występują rozbieżności w opisie przedmiotu zamówienia wskazanego w: ogłoszeniu zamieszczonym na stronie internetowej Urzędu (BIP) i ogłoszeniu wywieszonym na tablicy ogłoszeń Zamawiającego, ogłoszeniu zamieszczonym na stronie internetowej Urzędu (BIP) i ogłoszeniu wywieszonym na tablicy ogłoszeń Zamawiającego, ofertach złożonych przez wykonawców, ofertach złożonych przez wykonawców, umowie o pełnienie nadzoru inwestorskiego. umowie o pełnienie nadzoru inwestorskiego. Powyższe wskazuje, że przedmiot zamówienia został opisany w sposób niejednoznaczny, tj. z naruszeniem art. 29 ust. 1 i 2 ustawy PZP. Powyższe wskazuje, że przedmiot zamówienia został opisany w sposób niejednoznaczny, tj. z naruszeniem art. 29 ust. 1 i 2 ustawy PZP. Ponadto w ogłoszeniu o zamówieniu, przy opisie przedmiotu zamówienia, Zamawiający nie wskazał nazwy i kodu określonych we Wspólnym Słowniku Zamówień (obowiązek wynikający z art. 30 ust. 4 ustawy PZP). Ponadto w ogłoszeniu o zamówieniu, przy opisie przedmiotu zamówienia, Zamawiający nie wskazał nazwy i kodu określonych we Wspólnym Słowniku Zamówień (obowiązek wynikający z art. 30 ust. 4 ustawy PZP).

Informacja i Promocja Brak informacji o współfinansowaniu realizacji inwestycji ze środków UE Brak informacji o współfinansowaniu realizacji inwestycji ze środków UE

Sprawozdawczość Nieterminowe rzekazanie sprawozdania z realziacji projektu Nieterminowe rzekazanie sprawozdania z realziacji projektu Niezgodność danych finansowych wykazanych w sprawozdaniu z danymi we wniosku o płatność Niezgodność danych finansowych wykazanych w sprawozdaniu z danymi we wniosku o płatność Niesporządzenie oraz nieprzekazanie sprawozdań z realizacji projektu Niesporządzenie oraz nieprzekazanie sprawozdań z realizacji projektu

Kontrola postępu rzeczowego projektu Rozbieżności między dokumentacją projektową a stanem faktycznym Rozbieżności między dokumentacją projektową a stanem faktycznym Niezgodność modelu dostarczonego przedmiotu z umową o zamówienie publiczne Niezgodność modelu dostarczonego przedmiotu z umową o zamówienie publiczne Nieprzekazanie Instytucji Wdrażającej informacji o zmianach dotyczących realizacji projektu Nieprzekazanie Instytucji Wdrażającej informacji o zmianach dotyczących realizacji projektu Rozbieżność danych zawartych w dokumentach potwierdzających wykonanie projektu Rozbieżność danych zawartych w dokumentach potwierdzających wykonanie projektu