Wyższa Szkoła Inżynieryjno-Ekonomiczna w Rzeszowie Rok założenia: 2000 Wpisana do Rejestru Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego pod poz. 312.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Wszechstronne Wykształcenie – Lepsza Przyszłość”
Advertisements

1 OD GORZOWSKIEGO OŚRODKA TECHNOLOGICZNEGO DO PARKU NAUKOWO-PRZEMYSŁOWEGO idea - elementy - perspektywy Gorzów Wlkp. 4 marca 2013.
Projekt: „Dostosowanie do obowiązujących uregulowań prawnych budynku gminnego w Kraśniczynie, w którym funkcjonuje Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej”
Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013
Fundusze Strukturalne dla placówek naukowych w latach Walne Zgromadzenie Członków Sieci AIRCLIM-NET, Katowice, IETU, r. Barbara Jaros,
PARK MIEJSKI W SZCZECINKU
Granty rozwojowe dla szkół -
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
1. 2 Możliwości finansowania rozwoju nowoczesnych technologii edukacyjnych ze środków UE w latach 2007 – 2013 Marek Szczepański Zastępca Prezesa PSDB.
Milena Filipowska Unia Gospodarcza Regionu Śremskiego – Śremski Ośrodek Wspierania Małej Przedsiębiorczości.
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
Projektanci Podlasia Niektóre szanse trafiają się tylko raz!
Poprawa warunków studiowania na kierunkach technicznych o kluczowym znaczeniu dla gospodarki opartej na wiedzy poprzez budowę i modernizację budynków.
Szkoła nie musi być zamknięta. Realizacja polityki oświatowej w Opolu. Centrum Nauk Przyrodniczych przy PG nr 6, jako przykład zagospodarowania budynku.
Aplikacja internetowa EURO, PRACA, DIALOG tarnowskie forum wymiany informacji i dialogu czyli wszystko o pracy i edukacji Tarnów, 24 listopada 2006 r.
Wykorzystanie aktywności środowisk naukowych(rozwój gospodarczy i społeczny województw), Wspieranie działań społecznych i gospodarczych na rzecz integracji.
Liceum Ogólnokształcące
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka na lata , Oś Priorytetowa 5 Dyfuzja Innowacji Działanie 5.3 Wsparcie ośrodków innowacyjności Utworzenie.
POMORSKI PARK NAUKOWO-TECHNOLOGICZNY W GDYNI Stan obecny Plany rozwojowe IV Forum Innowacyjne – Gdańsk, r.
WYŻSZA SZKOŁA TECHNICZNA W KATOWICACH
Unia Europejska Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata Departament Programów.
Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarze ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych.
PRODUKTY Instytut Ekologii Terenów Uprzemysłowionych Dział Promocji
Prezentacja wydziału dr inż. Piotr Bilski Prodziekan ds. Dydaktyki
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Zakres i charakter modernizacji infrastruktury dydaktycznej Katedry Bezpieczeństwa Narodowego w świetle założeń projektu dr Andrzej URBANEK asystent kierownika.
Fundacja Regionalnej Agencji Promocji Zatrudnienia Przedsiębiorstwo Telekomunikacyjne Optoland S.A Biuro Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego w.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy Jana Kochanowskiego w Kielcach.
INTERNETOWE CENTRA INFORMACJI MULTIMEDIALNEJ W BIBLIOTEKACH SZKOLNYCH I PEDAGOGICZNYCH Najważniejsze cele projektu Wspieranie procesu ustawicznego kształcenia.
Technik architektury krajobrazu
Uatrakcyjnienie kształcenia na kierunkach zamawianych -3 letni program stypendialny (tzw. stypendia motywacyjne dla najlepszych) -Specjalistyczne kursy.
Biblioteka publiczna w regionie jako interfejs między organami władzy samorządowej a obywatelem. Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu.
INNO – EKO – TECH Innowacyjne centrum dydaktyczno – badawcze alternatywnych źródeł energii, budownictwa energooszczędnego i ochrony środowiska Politechniki.
Kierownik projektu: dr inż. Wojciech Zając
1 Wsparcie przedsiębiorczości z funduszy strukturalnych w latach 2007 – 2013 Tomasz Nowakowski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.
/ / / / Czy ktoś z wie, co to jest i jak to odczytać? To słowo Wi-Fi zapisane alfabetem Morsea.
Szkoła zawodowa Rzeszów 2013.
Projekt pn. „e-Cegłów – kompleksowa informatyzacja instytucji publicznych oraz tworzenie społeczeństwa informacyjnego w gminie Cegłów” Projekt realizowany.
Operacja Sukces to unikatowy w skali kraju projekt finansowany z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej mający na celu reformę programu studiów na.
AKTUALNA PROBLEMATYKA GIS W POLSCE JERZY GAŹDZICKI POLSKIE TOWARZYSTWO INFORMACJI PRZESTRZENNEJ.
Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Fundusz Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka DOTACJE NA INNOWACJE.
Projekt Wojewody Opolskiego Upowszechnienie e-usług świadczonych przez administrację publiczną w województwie opolskim.
Biblioteka publiczna w regionie jako dystrybutor informacji Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu informacyjnemu. - w drodze ku otwartemu.
"Usługi publiczne jako istotny czynnik rozwoju lokalnego w gminach Aglomeracji Wałbrzyskiej” System pomiaru jakości usług publicznych dla Aglomeracji Wałbrzyskiej.
Transport i logistyka Studia II stopnia Katedra Transportu.
PRACOWNIE MARZEŃ Projekt finansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój Wykształcenia.
studia trzeciego stopnia (doktoranckie) studia drugiego stopnia (magisterskie) stacjonarne i niestacjonarne studia pierwszego stopnia (inżynierskie)
„ Nauka – Przemysł – Wynalazek. Innowacyjny wynalazek termowizyjny naukowców Politechniki Krakowskiej im. T. Kościuszki i przedsiębiorców” Tomasz Czerski,
Fundusze UE na badania i rozwój w latach Bartosz Kozicki Departament Rozwoju Regionalnego i Przestrzennego UMWP Konferencja końcowa projektu.
CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO W SANOKU
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
SZKOLNA PRACOWNIA KOMPUTEROWA
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Badanie potencjału województwa pomorskiego w zakresie zróżnicowania.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Źródła finansowania projektów podnoszących kompetencje cyfrowe PO WER
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
DEAN: DR HAB. INŻ. PROF. NADZW. PCZ LUCJAN KURZAK.
1 Instytut Techniczny Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Gorzowie Wielkopolskim Konferencja: Lubuskie Centrum Innowacji, styczeń
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 5 im. J. Markowej w Rudzie Śląskiej ul. Planty Kowalskiego 3.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 10 marca 2016 r. Założenia konkursu dla działania 4.1 Infrastruktura ponadgimnazjalnych.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 1 kwietnia 2016 r. Założenia konkursu dla Działania 4.2 Infrastruktura.
Konferencja współfinansowana z Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 1 Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa na terenie Powiatu.
Podpisanie umów: Działanie 4. 1
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA
z realizacji zadań w ramach projektu
Zapis prezentacji:

Wyższa Szkoła Inżynieryjno-Ekonomiczna w Rzeszowie Rok założenia: 2000 Wpisana do Rejestru Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego pod poz. 312

BAZA DYDAKTYCZNA budynek dydaktyczny przy ul. Miłocińskiej 46

BAZA DYDAKTYCZNA budynek dydaktyczny przy ul. Miłocińskiej 40

BAZA DYDAKTYCZNA aula

BAZA DYDAKTYCZNA sala wykładowa

BAZA DYDAKTYCZNA biblioteka

BAZA DYDAKTYCZNA czytelnia klasyczna i internetowa

BAZA DYDAKTYCZNA zajęcia w terenie

BAZA DYDAKTYCZNA pracownia komputerowa

OFERTA KSZTAŁCENIA GOSPODARKA PRZESTRZENNA PRACA SOCJALNA Kształtowanie przestrzeni miejskiej, Kształtowanie terenów zieleni PRACA SOCJALNA mediacje, praca socjalna z rodziną, opiekun osób starszych FILOLOGIA ANGIELSKA język angielski specjalistyczny – techniczny, język angielski branżowy – pomoc społeczna specjalność nauczycielska

Budowa nowoczesnego laboratorium geoinformatycznego Projekt pt. Budowa nowoczesnego laboratorium geoinformatycznego współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz z Budżetu Państwa w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007-2013

Wartość projektu ogółem: 744.029,04 PLN w tym: Wysokość dofinansowania ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego: 390.130,51 PLN Wysokość dofinansowania z Budżetu Państwa: 201.081,72 PLN Wkład WSI-E: 152.816,81 PLN

CEL PROJEKTU podniesienie poziomu jakości kształcenia, innowacyjności form przekazywania wiedzy i umiejętności, stworzenie warunków do wzrostu potencjału dydaktycznego Uczelni oraz transferu wiedzy poprzez budowę nowoczesnego laboratorium geoinformatycznego (fotogrametria, teledetekcja, GIS, skaning laserowy) w WSI-E w Rzeszowie.

Zakres rzeczowy Projektu Przedmiotem projektu było stworzenie nowoczesnej infrastruktury dydaktycznej umożliwiającej zdobywanie wiedzy z zakresu geoinformacji. W ramach niniejszego projektu zostało stworzone nowoczesne laboratorium, które jest wyposażone w sprzęt i oprogramowanie pozwalające na wykorzystanie aktualnych danych pozyskanych z wysokorozdzielczych satelitów o rozdzielczości 0,5 m (WorldView, GeoEye) oraz innych QuickBird (0,6m), Ikonos (1m) , Eros (1,8m). Zakupiono wysokiej klasy komputery o dużej mocy obliczeniowej, wyposażone w karty graficzne 3D oraz monitory zapewniające obserwację stereo, niezbędne do pracy na materiałach fotogrametrycznych i teledetekcyjnych o dużej objętości danych (wysokorozdzielcze dane obrazowe satelitarne i lotnicze). Laboratorium pozwala na wykonywanie różnorodnych projektów z tego zakresu np. analiza i interpretacja zdjęć lotniczych i satelitarnych, proste operacje na obrazach, ale także zaawansowane techniki przetwarzania obrazów np. generowanie ortofotomap lotniczych i satelitarnych.

OFERTA KSZTAŁCENIA GEODEZJA I KARTOGRAFIA - geoinformatyka, (studia inżynierskie) - geoinformatyka, geodezyjne urządzanie przestrzeni i wycena nieruchomości (studia magisterskie uzupełniające) geodezyjne urządzanie przestrzeni

Zakres rzeczowy Projektu Laboratorium stanowi doskonałą bazę dla dydaktyki uczelni jako nieoceniona pomoc studentom w realizacji zaawansowanych i nowatorskich tematów prac inżynierskich i magisterskich. Utworzona w ramach projektu infrastruktura stanowi bazę naukowo-dydaktyczną dla różnych środowisk regionu (naukowcy, urzędnicy, szkoły, rolnicy korzystający z dopłat z ARiMR itp.). Powstałe laboratorium pozwoli na podjęcie współpracy między uczelnią a innymi jednostkami administracji publicznej lub firmami komercyjnymi, przy realizacji specjalistycznych projektów bazujących na danych geoinformacyjnych (np. zaawansowane analizy GIS przewidywania zagrożeń powodziowych, wykonanie ortofotomapy satelitarnej dla całego województwa itp.).

Etapy realizacji projektu: I Etap – przystosowanie istniejącego pomieszczenia w budynku dydaktycznym WSI-E w Rzeszowie na potrzeby laboratorium - wykonanie instalacji sieciowej II Etap - wyposażenie laboratorium w sprzęt do przetwarzania geoinformacji, Zakup 20 stacji graficznych pozwalających na pracę z użyciem danych geoinformacyjnych składających się z : - komputera ze specjalistyczną kartą graficzną 3D - monitora pozwalającego na pracę w 3D - pakietu 20 licencji PCI Geomatica oraz najnowszej wersji oprogramowania SURFER III Etap - zakup wysokorozdzielczych obrazów satelitarnych. - scena satelitarna rejonu Rzeszowa z wysokorozdzielczego satelity (Quick Bird/Worldview-1/WorldView-2) IV Etap - opracowanie specjalistycznego programu dydaktycznego.

Efekty realizacji Projektu Powstałe w ramach projektu laboratorium będzie służyć w pierwszej kolejności studentom i pracownikom uczelni. Dzięki nowoczesnemu oprogramowaniu będą mogły być realizowane nowatorskie prace inżynierskie i magisterskie. Pracownicy uczelni będą również mogli prowadzić badanie naukowe w oparciu o najnowsze dane (wysokorozdzielcze obrazy satelitarne) oraz oprogramowanie. Z projektu będą mogli korzyści również pracownicy innych środowisk zawodowych. Uczelnia poprzez organizowanie różnych kursów, może szkolić urzędników, nauczycieli, czy rolników korzystających z dopłat z ARIMR. Z efektów projektu mogą korzystać również przedstawiciele innych branż, które wymagają pracy na aktualnych mapach (względnie ortofotomapach) takich jak: planiści, urbaniści, projektanci sieci telekomunikacyjnych czy gazowych, itp.

Efekty realizacji Projektu Uczelnia poprzez udostępnienie laboratorium oraz wyników prac badawczych, a także poprzez organizowanie szkoleń będzie mogła stworzyć silny regionalny ośrodek naukowo-badawczy dla szerokiego grona odbiorców. Dzięki takim kursom oraz dostępie do laboratorium podniesie się poziom wiedzy i umiejętności inżynierów wykonujących prace związane z pozyskiwaniem i opracowaniem danych przestrzennych. Również środowisko nauczycielskie (nauczyciele geografii, techników geodezyjnych i budowlanych) będzie mogło podnosić swoje kwalifikacje w laboratorium. Wymiernym efektem projektu będzie szeroka współpraca wymienionych środowisk mogąca wpłynąć na świadomość i umiejętności inżynierskie i dydaktyczne wybranych branż, co podniesie znaczenie regionu w skali kraju.

Nowo powstałe laboratorium geoinformatyczne

Nowo zakupiony sprzęt geodezyjny – Zestaw do pomiarów GNSS Trimble R8 z oprogramowaniem – 3 szt.

Nowo zakupiony sprzęt geodezyjny – Tachimetr elektroniczny Trimble M3 3” – 2 szt. i Trimble M3 5” – 6 szt.

Nowo zakupiony sprzęt geodezyjny – skaner laserowy 3D Faro Focus – 1 szt.

Scena satelitarna rejonu Rzeszowa Nowo zakupione oprogramowania : Geomatica – 20 licencji SURFER – 20 licencji Scena satelitarna rejonu Rzeszowa

Nowo zakupione oprogramowania : PCI Geomatica – lider na światowym rynku oprogramowania do przetwarzania scen satelitarnych

Scena satelitarna rejonu Rzeszowa Fragment sceny z satelity World View obejmujący Miłocin

Fotogrametria cyfrowa Skaning laserowy Opracowane specjalistyczne programy dydaktyczne: Fotogrametria cyfrowa Skaning laserowy Techniki przetwarzania obrazów teledetekcyjnych

Pierwsze prace inżynierskie powstałe w nowej pracowni - skaning laserowy (prace : D.Banaś, M.Janowski, M.Nowak, K.Pasławski)

Pierwsze prace inżynierskie powstałe w nowej pracowni - rozpoznanie oprogramowania PCI Geomatica (K.Pietrucha)

Pierwsze prace inżynierskie powstałe w nowej pracowni - rozpoznanie oprogramowania Surfer Grapher (M.Wilk)

Pierwsze prace inżynierskie powstałe w nowej pracowni - Modelowanie obiektów 3D (R.Cich, K.Kliś, P. Nowak, K.Pyzdek, P.Zalecki)

Dziękuje za uwagę !