Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Cele: 1. rozumienie podstaw relacji pomiędzy teorią a praktyką edukacyjną, 2. poznanie nowoczesnego procesu edukacji i jego uwarunkowań, 3. wyposażenie.
Advertisements

ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
PODSTAWY MARKETINGU Ćwiczenia nr 1.
dydaktyka ogólna WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów i 15 godzin ćwiczeń
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Laboratorium z Probabilistyki IV sem. Wydział Transportu
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 4 W SKIERNIEWICACH ul. Podkładowa 2
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
SPECJALNOŚĆ NAUCZYCIELSKA NA STUDIACH I i II STOPNIA FILOLOGIA POLSKA OFERTA.
DIAGNOZA W SZKOLE.
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Dydaktyka ogólna 30 godzin wykładów
teoretyczne podstawy kształcenia 2013/2014
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
Propozycje form szkoleniowych WOM dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie na rok szkolny 2014/2015.
Warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 25 godzin ćwiczeń.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Technologia kształcenia zawodowego
Technologia kształcenia zawodowego 3. Proces kształcenia
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
Warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 25 godzin ćwiczeń.
warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń
dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów
Jerzy Cieslik, Przedsiębiorczość technologiczna
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Komentarz Ankietę przeprowadzono wśród studentów ostatniego roku studiów stacjonarnych II stopnia kierunku Oceanografia wszystkich uruchomionych.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
Dorobek zawodowy nauczyciela kontraktowego mgr Nataliya Hrynchyshyn Gościno, lipiec 2005.
Pedagogika porównawcza wymiar godzin: 10 godzin wykładów i 10 godzin ćwiczeń.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI. celeprzedmiotu:celeprzedmiotu:
Warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
„InnoGastro - Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools"
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
NAUKA ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA
Prawo Pracy – ćwiczenia dr Jacek Borowicz
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program.
Podstawy Prawa Pracy – ćwiczenia dr Jacek Borowicz
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
podstawy dydaktyki 2017/2018 KONWERSATORIUM WYMIAR GODZIN: 30
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
NAUKA ADMINISTRACJI mgr Karina Pilarz.
Fotografia w pracy nauczyciela
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
podstawy dydaktyki 2018/2019 KONWERSATORIUM WYMIAR GODZIN: 30
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów

Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne do udziału w tworzeniu strategii zajęć w szkole i innych placówkach edukacyjnych, 3. wdrożenie do refleksyjnego stosunku do procesu kształcenia.

TREŚCI MERYTORYCZNE PRZEDMIOTU 1. Teoria kształcenia – dydaktyka ogólna jako subdyscyplina pedagogiki i jej aspekty 2. Historia rozwoju myśli dydaktycznej oraz współczesne tendencje w kształceniu ogólnym 3. Osobowość i kompetencje nowoczesnego nauczyciela 4. Konwencjonalne i problemowe/aktywizujące metody kształcenia oraz ich rola w realizacji celów współczesnej dydaktyki 5. Formy, zasady i środki kształcenia 6. Ewaluacja, pomiar dydaktyczny i refleksja w procesie kształcenia

Zakładane efekty kształcenia Po zakończeniu cyklu wykładów student będzie: 1.rozumiał rolę nauczyciela, trenera lub instruktora w nowoczesnej szkole lub na zajęciach szkoleniowych w różnorodnych placówkach edukacyjnych i medycznych 2.potrafił poprowadzić proces kształcenia w różnych instytucjach w świetle współczesnych trendów i tendencji w edukacji 3.poprawnie analizował i wnioskował obszar problemów dydaktycznych w różnych aspektach i perspektywach

4. rozumiał rolę, oczekiwania i potrzeby ucznia w współczesnej szkole lub na kursach z zakresu pierwszej pomocy 5. poprawnie organizował zajęcia szkolne oraz kursowe, posługiwał się różnorodnymi metodami kształcenia i stosownie dobierając do ich przeprowadzenia właściwe środki dydaktyczne 6. rozumiał konieczność diagnozy oraz pomiaru jakości efektów własnej pracy oraz pracy swoich uczniów 7. rozwijał w sobie oraz w swoich uczniach potrzebę kształcenia ustawicznego.

Literatura literatura podstawowa: Bereźnicki F., Podstawy kształcenia ogólnego. Kraków Klus – Stańska D., Dydaktyka wobec chaosu pojęć i zdarzeń. Warszawa Kupisiewicz Cz., Dydaktyka. Kraków Śliwerski B., Myśleć jak pedagog. Gdańsk 2010.

literatura uzupełniająca: Bąbel P., Wiśniak M., Jak uczyć, żeby nauczyć. Warszawa Niemierko B., Kształcenie szkolne. Podręcznik skutecznej dydaktyki. Warszawa Dryden G., Vos J., Rewolucja w uczeniu się. Poznań Mietzel G., Psychologia kształcenia. Gdańsk 2002.

Cykl zajęć w postaci wykładów kończy się zaliczeniem Warunkiem uzyskania zaliczenia jest obecność studenta na co najmniej dwóch z trzech spotkań wykładowych. Drugą i trzecią nieobecność należy zaliczyć w formie kolokwium na koniec cyklu zajęć. Ilość pytań na kolokwium będzie uzależniona od liczby nieobecności – za jedną nieobecność ponad dopuszczalną: test z 20 pytaniami (zaliczenie student otrzymuje za minimum 11 punktów), za dwie nieobecności ponad dopuszczalną: test z 40 pytaniami (zaliczenie student otrzymuje za minimum 21 punktów).

Przebieg i data zaliczenia: Wpis ocen zaliczeniowych odbędzie na ostatnim wykładzie (tylko dla tych, którzy będą spełniać warunki, czyli z maksymalnie jedną nieobecnością). Kolokwium dla studentów z dwoma i trzema nieobecnościami odbędzie się w zjeździe pod koniec maja 2014, a wpis zaliczeń na kolejnym zjeździe.

konsultacje piątki KA budynek C, pokój 334b lub mail: ania.kozuh.net