- zaktywizowanie współpracy -zapoznanie rodziców z podstawami prawnymi regulującymi obowiązki rodziców wobec uczących się dzieci -uświadomienie rodzicom.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SYSTEM EDUKACJI W POLSCE
Advertisements

Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Samorząd szkolny -droga ku demokracji.
Absencja uczniowska w szkole - pilotaż 5 listopada 2007r. VIII LO w Łodzi Temat: Wdrażanie rozwiązań – wymiana doświadczeń. Opracowanie narzędzia do monitoringu.
Absencja uczniowska w szkole –
Absencja uczniów.
UCZNIOWIE, RODZICE, NAUCZYCIELE
Gimnazjum 44 w Łodzi ul. Deotymy 1
GIMNAZJUM NR 38 IM. K ARDYNAŁA STEFANA WYSZYŃSKIEGO P ROJEKT PILOTAŻOWY J AK PRZECIWDZIAŁAĆ ABSENCJI UCZNIOWSKIEJ W SZKOLE ? Realizacja: rok szkolny 2007/2008.
Absencja w III LO Program pilotażowy (rok szkolny 2007/2008)
VIII LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE ŁÓDŹ
Priorytet 2 Podlaskiego Kuratora Oświaty
FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30
PRAWA CZŁOWIEKA.
Szkoła jako środowisko pracy nauczyciela
Pojęcie integracji Bariery architektoniczne Nauczyciele w integracji
PILOTAŻ W RAMACH PROGRAMU PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZEŃ ZE SPECYFICZNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI.
SCHEMAT BLOKOWY STRONY INTERNETOWEJ ZS 11 W LUBLINIE
Rola uczniów we współdecydowaniu o sprawach szkolnych
Zadanie konkursowe nr 9 „Przestrzeganie prawa to obowiązek każdego, także ucznia...” Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 w Żaganiu.
opracowanie Rafał Pastwa Spis treściopis projektuprace uczniów Dzień Bezpiecznego Internetu 2012 Zakończ pokaz.
Termin realizacji – 20 miesięcy
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Duże dzieci – wielkie sprawy
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
Regulamin szkolnego konkursu „Super klasa”
Rozporządzenie MEN z dnia 18 września 2008r
PRACA Z UCZNIAMI GIMNAZJUM METODĄ PROJEKTÓW
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU LUTY 2009
I semestr roku szkolnego 2012/2013. Uczniowie klas I-IV, w dniu 25 września br., spotkali się z przedstawicielami Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej.
JAK DZIAŁA DEMOKRACJA W SZKOLE? WNIOSKI Z DEBATY.
PREZENTACJA DZIAŁALNOŚCI i OSIĄGNIĘĆ SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. JANA PAWŁA II W GOŁKOWICACH OPRACOWANA PRZEZ DYREKTORA SZKOŁY ZOFIĘ KORONA.
DEBATA Po co nam samorząd?. Według nas: Działalność na rzecz szkoły i uczniów Reprezentowanie głosów uczniów.
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Projekt XVIII Sesji Sejm Dzieci i Młodzieży
ROLA SPZ WE WSPARCIU DORADCÓW ZAWODOWYCH PRACUJĄCYCH W INNYCH PLACÓWKACH Prezenter EWA JAGODZIŃSKA PSYCHOLOG – DORADCA ZAWODOWY SPZ LUBLIN.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY NA LATA
Ankietowaniem objęto uczniów kl. IV – VI, oraz rodziców Liczba ankietowanych uczniów – 29 na 32 ogółem Liczba ankietowanych rodziców – 4 na 15 wydanych.
HISTORIA Gimnazjum rozpoczęło swoją działalność w roku szkolnym 2007 pod nazwą: I Gimnazjum Małopolskiego Centrum Edukacji, stanowiąc.
Samorząd Uczniowski.
Rok szkolny 2011/2012.
CZYLI JAK STWORZYĆ IDEALNY SAMORZĄD SZKOLNY?
SU jest to niezależna organizacja, w której skład wchodzą wybrani uczniowie szkoły. Są oni wybierani w demokratycznych wyborach poprzedzonych intensywną.
„Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób, aby uczniowie uważali ją za cenny dar, a nie za ciężki obowiązek”
Samorządy Szkolne Jak zorganizować pracę samorządu, żeby włączyć w jego działania jak największą liczbę uczniów?
RODZICE W SZKOLE.
Najważniejsze efekty pracy rok szkolny 2013/2014
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie ZGODNOŚĆ REALIZACJI WYBRANYCH OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z RAMOWYMI PLANAMI NAUCZANIA.
Wymiana doświadczeń – dobra praktyka w zakresie nauczania języka angielskiego dzieci w młodszym wieku szkolnym w Szkole Podstawowej nr 41 w Bydgoszczy.
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA NOWE OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA
Przeprowadzona w Gimnazjum nr 2 NOWY S Ą CZ.  Samodzielne decyzje ucznia dotyczące spraw uczniów i szkoły, uczniów  Współdecydowanie w sprawach.
Grupa reprezentująca społeczność uczniowską danej szkoły (klasy), Wybrana w celu rozwiązywania ważnych problemów swego środowiska; Działa pod opieką i.
Małgorzata Kraśnianka i Czesława Musiał
SAMORZĄD UCZNIOWSKI.
Podsumowanie ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2014/2015, w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Biadaczu to placówka z ogromnym dorobkiem, wspaniałymi osiągnięciami i pięknymi tradycjami. Nasza szkoła to.
Alternatywne formy realizacji czwartej godziny wychowania fizycznego na przykładzie Gimnazjum nr 3 im. Podróżników i Odkrywców Polskich w Oleśnicy Syców,
DEKORACJE SALI PRZESZKOLNEJ
Uczeń- jego prawa i obowiązki
MAŁGORZATA STEFANIAK KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. WIOSNY LUDÓW W KSIĄŻU WIELKOPOLSKIM
Celem niniejszej procedury jest określenie zasad nadania imienia Publicznej Szkole Podstawowej w Kruczu.
VIII sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 imienia Jędrzeja Śniadeckiego w Pionkach Wykonały: Sylwia Szmit, Patrycja Petniak.
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA
STATUT SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 4
Szkoła Promująca Zdrowie
Prawa, które każdy uczeń powinien znać…
Działania mające na celu podniesienie jakości kształcenia
Zasady funkcjonowania
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Zapis prezentacji:

- zaktywizowanie współpracy -zapoznanie rodziców z podstawami prawnymi regulującymi obowiązki rodziców wobec uczących się dzieci -uświadomienie rodzicom korzyści płynących z systematycznego uczęszczania na zajęcia szkolne i znaczenie problemu

-Zeszyty korespondencji zawierające wyciąg podstaw prawnych regulujących obowiązki rodziców wobec uczących się dzieci -Obowiązkowe konsultacje z rodzicami uczniów -Procedurę postępowania wobec ucznia, który nie realizuje obowiązku szkolnego -Arkusze sprawozdawcze co miesiąc dla każdej klasy -Konkursy: Klasa na 100% i Uczeń na 100% -Artykuły do gazetki szkolnej nt. pilotażu -Gazetki ścienne informujące o realizacji zamierzeń

- Wprowadzenie elementu rywalizacji międzyklasowej -Uświadomienie rodzicom znaczenia problemu absencji uczniowskiej -Znaczne zmniejszenie liczby godzin nieusprawiedliwionych -Nawiązanie aktywniejszej współpracy wychowawców, pedagogów, nauczyciela informatyki, przedstawicieli samorządu uczniowskiego -Nawiązanie współpracy z innymi szkołami naszego regionu

-Znacznie zmniejszyła się liczba godzin nieusprawiedliwionych -Comiesięczne konsultacje przyczyniły się do zwiększenia zainteresowania rodziców systematycznym uczęszczaniem dzieci do szkoły -Zwiększyła się świadomość rodziców w zakresie znaczenia realizacji obowiązku szkolnego