Przykładowe formy oceny projektu oraz kontraktu z uczniami

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
METODYKA PROJEKTÓW EDUKACYJNYCH
Advertisements

MATERIAŁOZNAWSTWO ROŚLINNE I NIEROŚLINNE FLORYSTYKA SEM.I
Projekty, innowacje i eksperymenty pedagogiczne
Modelowa wioska – uczenie się od innych poprzez słuchanie i obserwację
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
Metoda projektu Opracowała: Katarzyna Otorowska.
PROJEKT EDUKACYJNY.
Hit reklamowy … WebQuest dla klasy pierwszej gimnazjum
Poznawanie metody projektu
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
Animacja grup zadaniowych Agnieszka Leśny. Odpowiedź na pytanie czy i jak udało nam się osiągnąć zamierzone cele oraz w jaki sposób udało nam się je osiągnąć?
Temat: Cegłów dawniej i dziś
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH
Zespół szkolny w Cegłowie
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Projekt edukacyjny w gimnazjum w prawie oświatowym
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
Projekty edukacyjne w szkole
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
METODA PROJEKTU SZKOLENIOWA RADA PEDAGOGICZNA
Praca metodą projektu edukacyjnego
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
METODA PROJEKTU Opracowanie: Marta Madura.
Indywidualizacja pracy w działaniach edukacyjnych świetlicy szkolnej
Oprac. - M. Rostkowska 1 Warsztaty Komputery w edukacji COMPUTERS IN EDUCATION.
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
dr Robert Szwed Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Sprawozdanie z projektu edukacyjnego
Być może, że już za chwilę staniesz przed życiową decyzją kupna lub budowy swojego własnego M. Ale gdzie?!! Wieś czy miasto, spokój czy hałas, nuda.
KONSPEKT PRACY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ PISANEJ NA PODSTAWIE PRAKTYK PEDAGOGICZNYCH dr Lucyna Bakiera.
PRACA Z UCZNIAMI GIMNAZJUM METODĄ PROJEKTÓW
ZESPOŁOWY PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu
Organizacja nadzoru pedagogicznego Sprawny system przepływu informacji Prawidłowość doboru pracowników do charakteru realizowanych zadań Terminowość zadań
Hospitacja – na co warto zwrócić uwagę!
WSPÓŁPRACA SZKOŁY I RODZICÓW
PROJEKT EDUKACYJNY DLA UCZNIÓW KLAS DRUGICH SZKOŁY GIMNAZJALNEJ
Egzamin gimnazjalny 2014 Zasady i informacje.
Warszawa 2010 Zgłoszenie w kategorii Telemarketing Tytuł projektu: Klient: Nazwa kategorii: Numer kategorii:
Dyrektor szkoły powierza kierownikom zespołów przedmiotowych opracowanie listy tematów projektów edukacyjnych (po 5 z każdego przedmiotu) do 30 kwietnia.
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
Raporty semestralne dotyczące efektywności wdrażanych programów nauczania.
Patrz i zmieniaj Realizacja uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego pod kierunkiem p.Marzeny Pytel.
Co chcieliśmy osiągnąć?
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Czyli co i jak.  wspólna praca na określony temat  sposób na rozwiązanie problemu  praca określona czasem Są jakieś rodzaje?  Przedmiotowe  Międzyprzedmiotowe.
Co to jest spacer edukacyjny?
Podstawa prawna: Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Metoda projektu w projekcie spotkania i nauka z komputerem
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
Matematyczne domino Sprawozdanie. Z kim zrealizujesz projekt? Projekt został zrealizowany przez uczniów klasy 2B. Jest to klasa z innowacją matematyczno-informatyczną.
1 Metoda projektów Praktyka w edukacji 2 Metoda projektów – praktyka w edukacji Metoda projektów jest formą pracy uczniów łączącą wiedzę teoretyczną.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
PROJEKT EDUKACYJNY - STRUKTURA PROJEKTU OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Dobre rady na odpady Projekt realizowany przez uczniów klasy III a Szkoły Podstawowej nr1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu w ramach programu „Szkoła Myślenia”
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Praca metodą projektu edukacyjnego
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Dni otwarte Nazwa szkoły Data.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego
Wewnątrzszkolne Ocenianie
Wykorzystanie technologii informacyjnej w rozwiązywaniu problemów edukacyjnych w różnych obszarach kształcenia.
Zapis prezentacji:

Przykładowe formy oceny projektu oraz kontraktu z uczniami Seminarium „Od pomysłu do realizacji – etapy pracy metodą projektu edukacyjnego” 14 kwietnia 2010 r. Przykładowe formy oceny projektu oraz kontraktu z uczniami Anna Czarlińska-Wężyk

Samoocena projektu Co podobało ci się w projekcie? W jaki sposób można by go ulepszyć? Z czego jesteś najbardziej dumny/a? Ile pracy włożyłeś/aś w wykonanie tego zadania? Co było w nim szczególnie trudnego? Jakich nowych rzeczy dowiedziałeś/łaś się podczas realizacji zadania? (wymień szczegółowo) Na jaką ocenę zasłużyła, twoim zdaniem, cała grupa pracująca nad tym projektem? Uzasadnij swoją odpowiedź.

ARKUSZ OCENY PREZENTACJI PROJEKTU Temat ……………………………… Wykonawcy projektu: …………… Kryterium Punkty Dobór informacji do prezentacji 1.Zgodność merytoryczna z tematem projektu 2.Używanie właściwej terminologii 3.Poprawność językowa 4.Bogactwo słownictwa 10 Logika układu prezentacji 1.Wstęp (wprowadzenie) 2.Przedstawienie problemu 3.Przedstawienie wniosków 4.Zakończenie prezentacji 2,5 Płynność i tempo prezentacji 1.Uporządkowanie przekazu 2.Akcentowanie najważniejszych elementów prezentacji 3.Przestrzeganie wyznaczonego czasu 4.Utrzymanie tempa prezentacji 5 Wykorzystanie środków wspomagających prezentację 1.Różnorodność środków 2.Uzasadnienie użycia środków Profesjonalizm w zakresie zagadnień objętych tematem projektu 1.Umiejętność obrony własnych poglądów 2.Odpowiedzi na pytania dodatkowe Prezentacja zespołowa 1.Zaangażowanie wszystkich członków zespołu w prezentację Umiejętność samooceny 1.Trafność samooceny

PROPOZYCJA ARKUSZA OCENY REALIZACJI PROJEKTU EDUKACYJNEGO Kryteria Umiejętności Ocena Formułowanie tematu - precyzyjne przedstawienie tematu - jasne określenie celów projektu Zbieranie i opracowywanie materiału - selekcjonowanie informacji - krytyczna ocena informacji - przetwarzanie informacji Praca w grupie - zaangażowanie w pracę grupy - rozwiązywanie konfliktów - wywiązywanie się z przyję- tych zadań - podejmowanie decyzji - samoocena postępów pracy Prezentacja - wykorzystanie czasu prezentacji - zainteresowanie słuchaczy

Mocne strony prezentacji PROPOZYCJA ARKUSZA OCENY PREZENTACJI PROJEKTU EDUKACYJNEGO Kryteria Mocne strony prezentacji Ocena Wartość merytoryczna Walory wychowawcze i estetyczne Efektowność Zaangażowanie poszczególnych członków grupy Wykorzystanie środków dydaktycznych Właściwe wykorzystanie czasu Kultura prezentacji

opracowanie materiałów Poprawność metoryczna TABELA OCENY PRACY PROJEKTOWEJ Etapy realizacji projektu Umiejętności Ocena (w skali 1-6) numer grupy I II III IV Praca w grupach (na podstawie obserwacji oraz informacji udzielanych podczas liderów grup w czasie trwania pracy) zaangażowanie wszystkich uczniów w grupie rozwiązywanie problemów samoocena osiągnięć Zebranie i opracowanie materiałów ilość zgromadzonych materiałów różnorodność źródeł informacji sposób prezentacji (czy był ciekawy i zrozumiały dla uczniów) Prezentacja wykorzystanie czasu prezentacji zainteresowanie innych uczestników sposób mówienia (precyzja wypowiedzi, akcentowanie) Poprawność metoryczna Poprawność prezentowanych treści

Karta oceny projektu - przykład Ocena po 1/3 projektu 20% Ocena po zakończeniu 60% Ocena zawartości projektu - za plan projektu 6% - oryginalność innowacyjność 9% - umiejętności praktyczne w pracy eksperymentalnej i teoretycznej 9% - realizacja celów i pokonywanie trudności 6% Prezentacja i sprawozdanie - plan, logika argumentów, czytelność 6% - język, prezentacje graficzne 6% - estetyka i atrakcyjność 6% Ocena i samodzielności i zaradności - pracowitość, inicjatywa, wymagania, opinia 6% - dodatkowe działania 6% Razem Ocena całkowita (razem) 40% Ocena osoby niezależnej 60% Ocena końcowa

KONTRAKT NA WYKONANIE PROJEKTU Temat projektu:… Data zawarcia kontraktu:… Kontrakt zawarto pomiędzy nauczycielem i uczniami… Na mocy niniejszego KONTRAKTU: 1. Uczniowie przyjmują temat projektu do wykonania w formie: 2. Uczniowie zobowiązują się do przedstawienia raportu dotyczącego wykonania projektu w terminie 3. Uczniowie zobowiązują się do złożenia sprawozdania i zaprezentowania projektu w dniu .............................. 4. Nauczyciel zobowiązuje się do opieki merytorycznej nad uczniami i ustala następujące terminy konsultacji: I konsultacja II konsultacja III konsultacja Podpisy akceptujące treść kontraktu: (podpisy uczniów) (podpis nauczyciela)

KONTRAKT Temat: Cele: długofalowe: krótkofalowe Forma realizacji i prezentacji (omówienie, scenariusz, model, odczyt, lekcja otwarta, inscenizacja, wystawa) Termin rozpoczęcia projektu: Termin zakończenia projektu: Członkowie grupy: Zadania: Literatura: Raport: trudności w realizacji: osiągnięcia: Prezentacja projektu: sposób: czas: (data) Ocena projektu: środki: inne

Źródło: Łojek J., Panfil V., Ścieżki edukacyjne w szkole ponadgimnazjalnej, WSiP, Warszawa 2003