Wykorzystanie wyników w pracy nauczyciela polonisty Oprac. Małgorzata Ptak MODN Wyniki sprawdzianu 2009.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dane liczbowe UCZNIÓW (-8 418) ( ) ( ) CHŁOPCÓW 51,3%51,1% 51% DZIEWCZĄT 48,7%48,9% 49%
Advertisements

Wyniki sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego i maturalnego w 2009 r. uczni ó w szk ó ł prowadzonych przez Gminę Miejską Mielec.
Wyniki egzaminu maturalnego z języka polskiego 2013
Fizyka i astronomia na egzaminach zewnętrznych w 2008 roku Egzamin gimnazjalny Matura Pracownia Doskonalenia Metodycznego Opracował: Zbigniew Łuczka.
Sprawdzian po klasie szóstej w szkole podstawowej
Jak efektywnie współpracować z rodzicami
Zestawienie wyników egzaminu
Sprawdzian dla uczniów kończących szóstą klasę szkoły podstawowej.
Informacje ogólne Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r w sprawie warunków i sposobie oceniania, klasyfikowania.
Opracował: Zespół Humanistyczny. Klasa Średnia ww - wielokrotnego wyboru (na 20 p) Średnia KO - krótkie odpowiedzi (na 10 p) Średnia za zaproszenie (na.
WYNIKI SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY 2010 DLA SZKOŁY.
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
Arkusz ankiety Cel ankiety Wyniki Wnioski
25 PRZYKAZA Ń. 1. Nie dyskutuj z go ś ciem, który ma nad Tob ą pó ł litra przewagi!
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2013r
Wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn r. Analiza.
Osiągnięcia uczniów klasy szóstej, którzy przystąpili do sprawdzianu w kwietniu 2010 roku WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE.
SPOTKANIE Z RODZICAMI OGÓLNE INFORMACJE O SPRAWDZIANIE Data sprawdzianu – 8 kwietnia 2008 roku Czas pracy – 60 minut Liczba punktów do uzyskania.
DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU
Opracowała mgr Iwona Kochaniak ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 1 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 16 IM. BOLESŁAWA PRUSA W SIEMIANOWICACH ŚLĄSKICH ROK SZKOLNY 2009/2010 INFORMACJA.
Ko ł o j ę zyka angielskiego. Opiekun: Renata Lewandowska CELE OGÓLNE: Rozwijanie zainteresowa ń i zdolno ś ci j ę zykowych uczniów Rozszerzanie wiadomo.
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu nakielskiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów przy uwzględnieniu wyników.
Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu żnińskiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów przy uwzględnieniu wyników.
Warlubie, r.. Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu świeckiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów.
Poznań, 16 maja Charakterystyka populacji Liczba szkół Uczniowie, którzy przystąpili do egzaminu Łącznie A1+A4+A5A6A7A8 lubuskie
WYNIKI PRÓBNEGO SPRAWDZIANU W KLASACH VI 27 LISTOPADA 2012R. ILOŚĆ UCZNIÓW W KLASACH VI126 ILOŚĆ UCZNIÓW PISZĄCYCH PRÓBNY SPRAWDZIAN124.
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
Analiza wyników sprawdzianu ‘2013
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
Maksymalnie za część humanistyczną testu można było uzyskać 20 punktów.
Wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn r. Analiza.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części humanistycznej
-17 Oczekiwania gospodarcze – Europa Wrzesień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 a +20 Wskaźnik 0 a -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +6 Wskaźnik.
Jak można nauczyć korzystania z prawdopodobieństwa.
Spływ należności w Branży Elektrycznej
Są w życiu chwile, kiedy tak bardzo odczuwamy brak obecności innych,
 Prezentacja dla uczniów klas 1 realizuj ą cych zaj ę cia artystyczne wg programu „Kraina muzyki”.  Zeszyt ć wicze ń „ Ś wiat d ź wi ę ków”: - Modu.
Przedszkola.
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
WYNIKI ANKIETY ewaluacyjnej dla nauczyciela: W jaki sposób analiza wyników sprawdzianu wpływa na planowanie i podejmowanie działań przez nauczycieli? kwiecień.
MODU Ł II- KUPUJESZ? Dlaczego chcesz kupi ć ? (25) – Czy jeste ś gotowy na zakup? Sk ą d wiesz na co Ci ę sta ć ? Kryteria wyboru- matryca.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Sprawozdanie z testu kompetencji klas szóstych październik 2012r.
1 Analiza wyników sprawdzianu ‘2014 Zespół Szkolno-Przedszkolny w Krowiarkach – XI 2014 – XI 2014 Opracował: J. Pierzchała.
Prezentacja z okazji 40-Lecia Zespołu Szkół dla Dzieci Przewlekle Chorych przy Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym w Koninie.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Zestaw egzaminacyjny Zestaw egzaminacyjny zawierał zestaw 28zadań (80min), z podziałem na część humanistyczną oraz matematyczną: - j polski13 zadań21.
Rozporz ą dzenie MEN z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i s ł uchaczy oraz przeprowadzania.
Podręczniki dla klas I – III Szkoła Podstawowa
1 Używanie alkoholu i narkotyków przez młodzież szkolną w województwie opolskim w 2007 r. Na podstawie badań przeprowadzonych przez PBS DGA (w pełni porównywalnych.
Elementy geometryczne i relacje
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
Sprawdzian po klasie szóstej INFORMACJE W PIGUŁCE Do rozwiązania było 26 zadań z języka polskiego i matematyki Maksymalnie można było uzyskać 40.
Wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn r. Analiza.
Kwiecień 2015 Opracowanie: Elżbieta Wachnik-Kulpa Agnieszka Piotrowska-Jobda Marta Bąk Małgorzata Domańska.
PRÓBNEGO SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Sprawdzian szóstoklasisty w pigułce. Witaj szóstoklasisto! 5 kwietnia 2016 roku napiszecie sprawdzian szóstoklasisty złożony z dwóch części : 1.Część.
Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie Informacja o wynikach na terenie OKE w Krakowie.
Centralna Komisja Egzaminacyjna w Warszawie Wydział Egzaminów dla Uczniów Gimnazjów PREZENTACJA WYNIKÓW EGZAMINU GIMNAZJALNEGO Warszawa,sierpień 2005.
EGZAMIN GIMNAZJALNY kwiecień 2017
Egzamin gimnazjalny w klasach III gimnazjum 19 kwietnia 2017
Próbny egzamin gimnazjalny 2017/2018
Próbny egzamin ÓSMOKLASISTy 2018/2019
PRÓBNY EGZAMIN GIMNAZJALNY grudzień 2018
Wyniki egzaminu próbnego
Zapis prezentacji:

Wykorzystanie wyników w pracy nauczyciela polonisty Oprac. Małgorzata Ptak MODN Wyniki sprawdzianu 2009

Tematyka warsztatów Wyniki sprawdzianu. Analiza testów, bł ę dów, odpowiedzi. Wnioski i propozycje działa ń naprawczych. Projekty zmian dotycz ą cych sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego 2012.

Zadania humanistyczne Wyniki sprawdzianu

Średnie wyniki w Polsce, Wielkopolsce, powiecie, Koninie Kraj- 22,64 Okr ę g- 22,03 Województwo- 21,90 Powiat- 20,20 Konin- 22,57 Łatwo ść arkusza – 0,55

Czytanie - średnie wyniki w Polsce, Wielkopolsce, powiecie, Koninie Polska- 7,62 Województwo- 7,45 Powiat- 7,18 Konin- 7,68

Pisanie - średnie wyniki w Polsce, Wielkopolsce, powiecie, Koninie Polska- 4,99 Województwo- 4,62 (najsłabiej w kraju) Powiat- 4,14 Konin- 4,93

Średnie wyniki punktowe dziewcząt i chłopców w Okręgu Dziewcz ę ta- 22,8 Chłopcy – 21,3

Laureaci i uczniowie z najwyższym wynikiem w Okręgu Lubuskie- 26 laureatów, 37 uczniów z wynikiem najwy ż szym (0,35%); Wielkopolskie- 12 laureatów, 73 uczniów z wynikiem najwy ż szym (0,20%); Zachodniopomorskie- 57 laureatów, 86 uczniów z wynikiem najwy ż szym (0,49%).

Wyniki uczniów z dysleksją i bez dysleksji w Okręgu Dyslektycy- 22,96 Niedyslektycy- 21,96 Procent uczniów z dysleksj ą Lubuskie- 8,8% Wielkopolskie- 5,7% Zachodniopomorskie- 9,4%

Procent dyslektyków

Odsetek uczniów z dysleksją w Wielkopolsce w latach ,4% ,2% ,8% Przydatne /w_numerze /w_numerze

Analiza testów Badane standardy, wska ź niki łatwo ś ci, zadania najtrudniejsze

Badane standardy- czytanie Polecenia 1, 2, 3, 4 [odczytywanie tekstu popularnonaukowego (1.1)]; Polecenia [odczytywanie tekstu literackiego (1.1, 1.2); odczytywanie danych z diagramu (1.4)];

Badane standardy- pisanie Polecenie 25 [pisanie na temat w okre ś lonej formie (2.1), celowe stosowanie ś rodków j ę zykowych (2.3), przestrzeganie norm j ę zykowych, ortograficznych, interpunkcyjnych (2.3)]

Wskaźnik łatwości zadań Zadania 3, 4, 15, 16, 17, 18 (czytanie) – bardzo łatwe; Zadania 13 (korzystanie z informacji),14, 19 (czytanie), 25 (napisanie na podany temat) - łatwe; Zadania 1, 2 (czytanie), 12 (korzystanie z informacji)- umiarkowanie trudne; Zadanie 25- bardzo trudne (z wyj ą tkiem napisania na podany temat).

Co było łatwe? Czytanie tekstu literackiego i wyszukiwanie poszczególnych informacji. Proste wnioskowanie na podstawie prostych przesłanek, gdy nie zachodzi konieczno ść zintegrowania informacji. Proste operacje na tek ś cie literackim: kto jest narratorem, cecha Johna, rozpoznanie znaczenia ostatniego zdania z wyrazem przywi ą zany. Rozwini ę cie tematu opowiadania (1/3 uczniów otrzymała za to 3 punkty).

Co było trudne? Znajdowanie powi ą zania mi ę dzy informacjami rozproszonymi, wnioskowanie na podstawie kilku przesłanek (co tekst o bocianach wyja ś nia?). Precyzyjne czytanie, cz ę sto zast ę powane intuicyjnym (potoczna wiedza o bocianach). Odczytywanie głównej my ś li utworu literackiego. Okre ś lanie uczu ć i intencji głównego bohatera. Sprostanie zasadom poprawno ś ci j ę zykowej (0,47), ortograficznej (0,47) i interpunkcyjnej (0,37). Celowe stosowanie ś rodków j ę zykowych (0,29).

Wnioski Szóstoklasi ś ci s ą bieglejsi w odczytywaniu tekstu literackiego ni ż informacyjnego (cz ę stsze czytanie tekstów na j ę zyku polskim ni ż na innych przedmiotach). Kłopoty z odczytywaniem głównej my ś li, przesłania, istoty problemu itp. (nauczyciele powinni cz ęś ciej zadawa ć pytania: O czym tekst mówi? Czemu jest po ś wi ę cony? Jakie zagadnienie jest w nim rozwa ż ane? Jaka jest jego główna my ś l, przesłanie?). Ć wiczenie umiej ę tno ś ci krytycznego czytania, przełamywania stereotypowego my ś lenia.

Wnioski Zwracanie uwagi na opisy wygl ą du, wzajemnych relacji, cech, uczu ć itp. Uczulanie, aby nie koncentrowa ć si ę tylko na przedstawianiu wydarze ń. Ć wiczenie zapisu form dialogowych (sprawia to trudno ś ci). Ć wiczenie korzystania z encyklopedii. Ć wiczenia w zakresie poprawno ś ci j ę zykowej, ortograficznej, interpunkcyjnej. Ć wiczenia posługiwania si ę nieogólnikowymi sformułowaniami (epitety, porównania, metafory, poetyzmy, frazeologizmy, zdrobnienia itp.). Kierowanie uczniów do poradni.

Przykład niepełnej realizacji tematu Pewnego razu szedł sobie Sta ś przez las i zbierał grzyby dla swojej młodszej siostry. Nagle spod krzaka wyszedł ranny wilk. Chłopak podszedł do wilka, popatrzył na ran ę i opatrzył j ą chust ą. Stasiowi ż al si ę zrobiło wilka, wi ę c zabrał go do domu i zaopiekował si ę nim. Nadał mu imi ę Szcz ęś ciarz i został jego przyjacielem.

Czego brakuje? przedstawienie bohatera (zaciekawienie czytelnika) Pewnego razu szedł sobie Sta ś przez las i zbierał grzyby dla swojej młodszej siostry. opis otoczenia (budowanie nastroju) Nagle spod krzaka wyszedł ranny wilk. opis wilka (budowanie napi ę cia) Chłopak podszedł do wilka, popatrzył na ran ę i opatrzył j ą chust ą. opis zachowania wilka Stasiowi ż al si ę zrobiło wilka, wi ę c zabrał go do domu i zaopiekował si ę nim. informacja o szczegółach opieki Nadał mu imi ę Szcz ęś ciarz i został jego przyjacielem. informacja o reakcji wilka (budowanie nastroju)