Droga do samodzielności

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Europejski Dom Spotkań we Lwowie:
Advertisements

Program Partnerstwa Transgranicznego podsumowanie dla projektów sfery pomocy społecznej Warszawa,
Wojewódzki program wyrównywania szans i przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu oraz pomocy w realizacji zadań na rzecz zatrudniania osób niepełnosprawnych.
Edukacja specjalna w Badenii-Wirtembergii Niemcy
Warszawski System Wsparcia Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną
Biuro Polityki Społecznej Urzędu m.st. Warszawy
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2011 r. z wyjątkami
Dlaczego organizacja pozarządowa to inkubator dobrych pracowników?
Centrum Kształcenia Ustawicznego w Limanowej
GIMNAZJUM NR 18 im. Noblistów Polskich w Szczecinie
Działania „Integracji” wspierające pracodawców i osoby niepełnosprawne – Łukasz Strączek dyrektor Centrum Integracja w Katowicach Katowice,
Fundacja Polskich Kawalerów Maltańskich w Warszawie "Pomoc Maltańska"
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
Ul. Barska 15, Przemyśl Tel./Fax kom
P RAWA DZIECKA NIEPEŁNOSPRAWNEGO O PRACOWANIE : M ARIA R USIN – ST. W IZYTATOR K URATORIUM O ŚWIATY W R ZESZOWIE R ZESZÓW – GRUDZIEŃ
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wrocław, 9-10 grudnia 2008 r. Przedsięwzięcia z zakresu współpracy międzynarodowej i międzyregionalnej w.
Centrum Kształcenia Ustawicznego w Limanowej
Ścieżki edukacyjne uczniów z uszkodzonym słuchem
EDUKACJA KLUCZEM DO SUKCESU Projekt współfinansowany z budżetu Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Organizacja udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Podyplomowe Studia Surdopedagogiki
STOWARZYSZENIE WSPIERANIA NIESŁYSZĄCYCH - SWN - ORGANIZACJA POŻYTKU PUBLICZNEGO ul. Barska 15, Przemyśl Tel./Fax kom. 604 648.
Warszawa, 12 września Cele Wykrycie zaburzeń słuchu typu odbiorczego i przewodzeniowego Wykrycie zaburzeń słuchu o podłożu genetycznym Ocena częstości.
Aktywność zawodowa i przedsiębiorczość osób z niepełnosprawnościami
Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
KROSNO – przyjaznym miejscem dla dzieci implantowanych
PODSTAWY PRAWNE PRACY Z UCZNIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
Projekt Integracja dla samodzielności współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
ZESPÓŁ DOWNA, czyli edukacja 20 lat później
Poradnie wydają kilka rodzajów orzeczeń
OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY
Indywidualne nauczanie
z Oddziałami Integracyjnymi
Ścieżki edukacyjne uczniów z uszkodzonym słuchem dr Magdalena Olempska Konferencja nt.: Działalność orzecznicza Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.
PJM w urzędach, czyli co tłumacz wiedzieć powinien.
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
„Rodzic – pierwszy wychowawca i nauczyciel”
SPOSOBY KOMUNIKOWANIA SIĘ W RODZINIE DZIECKA NIESŁYSZĄCEGO
JĘZYK MIGOWY Prezentacja: Joanna Graf-Denisewicz.
Kuratorium Oświaty w Warszawie Wydział Zwiększania Szans Edukacyjnych
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
SZKOŁA PODSTAWOWA W TEMPLEWIE. TEMPLEWO- wieś w gminie Bledzew, w powiecie międzyrzeckim, w województwie lubuskim. To wieś sołecka położona 8 km na pd.
Nowy kierunek: PEDAGOGIKA SPECJALNA Instytut Pedagogiki Uniwersytet Wrocławski SPECJALNOŚĆ: EDUKACJA I REHABILITACJA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ.
Slajd podsumowania Slajd podsumowania.
Stowarzyszenie SURDO rozpoczęło swoją działalność r. Zostało powołane przez rodziców dzieci z wadą słuchu i terapeutów słuchu i mowy po rozeznaniu.
Stowarzyszenie na rzecz równego dostępu do kształcenia "Twoje nowe możliwości" Orzeczenie o stopniu niepełnosprawności a specjalne potrzeby.
ZAPRASZA NA SPECJALOŚĆ:
Model współpracy instytucji i placówek oświatowych realizujących kształcenie dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Powiat Gnieźnieński.
DSD II I Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica w Chrzanowie.
Podyplomowe Studia Surdotyflopedagogiki Studia mają charakter otwarty. Ich adresatami są nauczyciele, wychowawcy oraz inni specjaliści zatrudnieni w poradniach.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
UCZEŃ NIESŁYSZĄCY W SYSTEMIE EDUKACJI
I Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica w Chrzanowie
Tytuł: Wspomaganie szkół w zakresie kształcenia uczniów niepełnosprawnych Autor: Agnieszka Mąkowska.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i jego rodziny
Etapy rozwoju mowy. Urodziłam się 1984 r. W Gdańsku w rodzinie słyszącej. W tym czasie nie badano słuchu noworodkom, tak jak to się robi obecnie.
PORADNIE PSYCHOLOGICZNO - - PEDAGOGICZNE Hanna Śniatała Renata Scholtz.
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY NR 4 (dla Dzieci Niesłyszących) Łódź ul. Krzywickiego 20
Bariery w edukacji włączającej na podstawie zgłoszeń do punktu konsultacyjnego Wszystko Jasne Agnieszka Niedźwiedzka Stowarzyszenie NIE-GRZECZNE DZIECI.
Winda do Pracy Ponownie witamy Państwa w nowym roku szkolnym, w Specjalnym Ośrodku Szkolno- Wychowawczym Nr 1 dla Dzieci Niepełnosprawnych Ruchowo, który.
Włączanie dzieci z niepełnosprawnościami w przedszkolu Anna Florek Społeczne Przedszkole Integracyjne Warszawa.
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
Pedagogika, studia II stopnia
Razem możemy więcej! Pomóżmy na starcie!.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
Zapis prezentacji:

Droga do samodzielności dzieci z wadą słuchu Strona tytułowa 18. czerwca 2008 Lidia Lempart

ORaToR powstał w 1992 r. Ośrodek skupia dzieci głuche i ich rodziców, dziadków, nauczycieli, naszych przyjaciół i współpracowników oraz nas – terapeutów mowy. Nie tylko z Wrocławia i Dolnego Śląska, ale z całej Polski, a od kilku lat także z Ukrainy, Niemiec i Holandii.. Razem około 300 osób. Strona tytułowa

Realizujemy autorski program rehabilitacji słuchu i mowy. Ośrodek jest niezależny i pozarządowy – prowadzony przez Stowarzyszenie Rodziców. Realizujemy autorski program rehabilitacji słuchu i mowy. Nie znamy i nie stosujemy języka migowego. Najważniejsze jest dla nas, żeby nasze dzieci mówiły, rozumiały, żeby były dobrymi i samodzielnymi ludźmi w dorosłym życiu, żeby na siebie pracowały, bo praca i dochody z niej są źródłem wolności człowieka. Strona tytułowa

Niezależność i samodzielność nasz CEL: Niezależność i samodzielność Strona tytułowa

„A kto będzie krowy doił, jak wszyscy głusi będą zdawać maturę?” „Trzeba było wysłać córkę do szkoły zawodowej dla głuchych, a nie do liceum…” „A kto będzie krowy doił, jak wszyscy głusi będą zdawać maturę?” Cytat z instrukcji wewnętrznej ZUS: „osoba z implantem ślimakowym jest w pełni sprawna” Strona tytułowa

10 mies. x 2950 zł x 9 lat > 250 tys. zł Koszty edukacji dziecka głuchego w szkole specjalnej z internatem: 10 mies. x 2950 zł x 9 lat > 250 tys. zł Strona tytułowa

Oferta edukacyjna jest przygotowana z myślą o ograniczeniach, a nie o potencjale i talentach dziecka głuchego. Obecny system edukacji „przygotowuje” dzieci niepełnosprawne do pobierania rent przez resztę życia. Strona tytułowa

12 mies. x 1300 zł x 7 lat > 100 tys. zł Koszt ponoszony przez rodzinę dziecka głuchego w celu jego usamodzielnienia: 12 mies. x 1300 zł x 7 lat > 100 tys. zł Strona tytułowa

18% 82% W okresie od 1993 r. do 2008 r. Niepowodzenia – 87 dzieci Sukcesy – 398 dzieci Strona tytułowa

76% - dzieci w szkołach ogólnodostępnych 6% - dzieci w klasach integracyjnych Strona tytułowa

Udział dziecka w otwartej edukacji prowadzi je do otwartego rynku pracy Strona tytułowa

Beneficjenci (czyli kto korzysta z) zależności i niesamodzielności dzieci głuchych: Specjaliści System (administracja) Komisje Rodzice Pomagacze Osoby niesłyszące Strona tytułowa

mapa Lwów Sośnica Luhańsk Mińsk Berlin Holandia Wrocław Strona tytułowa

1. Instytut Viaatal – Holandia: Udział w projektach edukacyjno- pomocowych 2001 – 2007. 2. Samodzielne projekty edukacyjne realizowane w Ukrainie 2003 – 2008. 3. Organizacja międzynarodowych warsztatów finansowanych z programów UE w Ośrodku ORaToR. 4. Udział rodziców i dzieci z Ukrainy w turnusach rehabilitacyjnych ORaToRa. Strona tytułowa

Efekty działalności w Ukrainie: Stowarzyszenie Rodziców i Przyjaciół Dzieci z Wadą Słuchu we Lwowie Powołanie pozarządowej Poradni dla rodziców dzieci z wadą słuchu Uruchomienie programu wczesnego wykrywania wad słuchu w lwowskich szpitalach położniczych Pierwsze dzieci głuche na Ukrainie, które uczęszczają do szkół ogólnodostępnych Zmiana postaw nauczycieli i terapeutów ukraińskich wobec możliwości dzieci głuchych Rozwój partnerstwa pomiędzy specjalistami i rodzicami dzieci niesłyszących Około 40. dzieci z implantami ślimakowymi Strona tytułowa

Dziękuję za uwagę Samodzielność Strona tytułowa