Propozycja metodyki nauczania inżynierii oprogramowania

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Podstawowe pojęcia e-learningu
Advertisements

Pytania – wykład I 1. Podaj definicję polityki społecznej.
Custom Curriculum Zarządzanie kontem – tworzenie własnego programu nauczania.
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
SKUTECZNOŚĆ i EFEKTYWNOŚĆ SYSTEMU
Ewaluacja pod kątem wysokiej jakości nauczania - WSTĘPNY MODEL INFORMACJE ZWROTNE OD WSZYSTKICH PRACOWNIKÓW 6 marca 2013 r. Cynthia C. Nambo.
Projekt TESTNET – połączenie testu wyboru i zasobów dydaktycznych WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność
Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Średzkim Program Operacyjny Kapitał.
NOWA MATURA Z JĘZYKA ROSYJSKIEGO
Zarządzanie projektem informatycznym ZPR
SOS SYSTEM OBSŁUGI SZKOŁY
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Tomasz Pieciukiewicz Rafał Hryniów
Mapowanie procesów pracy i organizacja stanowisk
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Jakość systemów informacyjnych (aspekt eksploatacyjny)
Praca dyplomowa inżynierska
Wstęp do programowania obiektowego
1/18 LOGO Profil zespołu. 2/18 O nas Produkcja autorskich rozwiązań informatycznych dla małych i średnich firm w zakresie systemów: Baz danych Aplikacji.
Wykład 2 Cykl życia systemu informacyjnego
Atlantis INSPECTOR System wspomagania zarządzaniem i ewidencją obiektów sieciowych.
Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Dzielenie się swoją wiedzą Wiedza jest podstawą zarządzania instytucjami, placówkami obecnego XXI wieku Pracownik i pracodawca.
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
Wykonawcy:Magdalena Bęczkowska Łukasz Maliszewski Piotr Kwiatek Piotr Litwiniuk Paweł Głębocki.
Oxford Business Unit consulting i szkolenia OXFORD Business Unit Sp. z o.o., tel/fax: , , site:
Hipotezy statystyczne
Wprowadzanie opisu przedmiotu po stronie USOSweb (według sylabusa zgodnego z załącznikiem 1 do Zarządzenia nr 11 Rektora UW z dnia 19 lutego 2010) DAK.
Skuteczny i efektywny samorząd terytorialny Warszawa, 8 października 2010 r. Procedura Poświadczania Jakości Zastosowania CAF Po co to nam? Jak to będzie.
Instrukcja USOSweb Wersja: Opracował: Sebastian Sieńko Moduł sprawdzianów.
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
Katedra Zarządzania Miastem i Regionem
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
1 PREZENTACJA FUNKCJONALNOŚCI DZIENNIKA UCZNIA Moduł Dyrektora ZAPRASZAMY ZAPRASZAMY O&S Computer-Soft ul. Żwirki i Wigury 8-12, Wałbrzych, woj.
ZBIOROWY SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ W GRUPIE PFRN PREZENTACJA PROGRAMU DGA QUALITY SŁUŻĄCEGO DO PREZENTACJI SZJ UŻYTKOWNIKOM ORAZ DO NADZORU NAD SZJ.
Rozwiązania informatyczne dla przedsiębiorstw
CYKLU ZAJĘĆ DLA MŁODZIEŻY SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
PREZENTACJA ŚCIĄGNIĘTA ZE STRONY www. zygmunt. legutko. edu
EGZAMIN MATURALNY Z WIEDZY O SPOŁECZEŃSTWIE
OPRACOWANIE NA PODSTAWIE MATERIAŁÓW CKE mgr Małgorzata Smul.
Struktura egzaminu zawodowego w zawodzie technik ekonomista Egzamin zawodowy składa się z części pisemnej i części praktycznej.
Wprowadzenie do UML dr hab. inż. Kazimierz Subieta profesor PJWSTK.
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
MATURA 2010 Z MATEMATYKI Podstawowe informacje o egzaminie maturalnym z matematyki Prezentację opracowała: Iwona Kowalik.
Algorytmika.
Obiektywny wskaźnik wyników egzaminów gimnazjalnych WSKAŹNIK EDUKACYJNA WARTOŚĆ DODANA DLA GIMNAZJUM NR 3 Źródło danych Instytut Badań Edukacyjnych
Mikroekonomia A Ćwiczenia nr 1.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego
Systemy Bazy Danych SBD
1 Egzamin maturalny i zawodowy w 2015 roku podstawowe informacje Egzamin maturalny i potwierdzający kwalifikacje zawodowe – technik informatyk w 2015 roku.
Zarządzanie zagrożeniami
Proces tworzenia oprogramowania Proces tworzenia oprogramowania jest zbiorem czynności i związanych z nimi wyników, które prowadzą do powstania produktu.
1 Prezentujemy zadania, obowiązki i zamierzenia Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Łodzi Część I Prezentacja przygotowana z okazji uroczystego otwarcia.
INFORMACJE O EGZAMINIE
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Prezentacje multimedialne
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GEOGRAFIA II st. Studia stacjonarne 2014.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej Wydział Zarządzania Zintegrowanymi Inwestycjami Terytorialnymi Aglomeracji Jeleniogórskiej.
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
OCENA INSTYTUCJONALNA W ŚWIETLE AKTUALNYCH KRYTERIÓW OCENY JAKOŚCI Stanisław Kondracki Ekspert Polskiej Komisji akredytacyjnej Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny.
MAS Rafał Hryniów. Agenda  Zasady  Referaty  Projekt  Kolosy.
Cel pracy Celem pracy jest rozpoznanie i scharakteryzowanie … oraz opracowanie rozwiązań …
Faza 1: Faza zaprojektowania systemu monitoringu projektu: 1. Inwentaryzacja obietnic złożonych sponsorowi we wniosku - przegląd założeń projektu, opracowanie.
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze Rok akademicki 2012/2013 Semestr zimowy Dr Agnieszka Pawlak, Zakład Nauk o Rodzinie UM Dr Paweł Przyłęcki,
DOKUMENTACJA PROCESU KSZTAŁCENIA
Zarządzanie projektami informatycznymi
Platforma wspomagająca kształcenie E-NAUKA
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
Zapis prezentacji:

Propozycja metodyki nauczania inżynierii oprogramowania w oparciu o podejście obiektowe Piotr Habela, Jacek Płodzień, Alina Stasiecka, Ewa Stemposz PJWSTK październik 2002 1

Plan prezentacji Wprowadzenie Podstawowe pojęcia metodyki Ewidencjonowanie zasobów Miary kontrolne Ocena diagramów statycznych Ocena jakości pracy osoby uczącej Uwagi końcowe PJWSTK październik 2002 2

Wprowadzenie Metodyka nauczania = skuteczne narzędzie wspomagające pracę osoby uczącej Metodyka nauczania = Metodyka określająca sposób zarządzania procesem dydaktycznym dotyczącym zastosowania podejścia obiektowego w konstruowaniu systemów informatycznych. PJWSTK październik 2002 3

Wprowadzenie Zestaw przedmiotów: wykład i ćwiczenia z obiektowości oraz diagramów statycznych analizy obiektowej; wykład i ćwiczenia z inżynierii oprogramowania oraz diagramów dynamicznych analizy obiektowej; laboratorium z uszczegóławiania wyników fazy analizy oraz implementowania projektu w języku Java . PJWSTK październik 2002 4

Ważne elementy metodyki: Wprowadzenie Ważne elementy metodyki: zidentyfikowanie zasobów dydaktycznych; standaryzacja zadań; wspieranie weryfikowania postępów w nauce; zapewnienie jak najbardziej jednolitego sposobu oceniania osób nauczanych i uczących; PJWSTK październik 2002 5

studencki projekt inżynierski Wprowadzenie system wspomagający proces dydaktyczny związany z nauczaniem inżynierii oprogramowania w oparciu o podejście obiektowe studencki projekt inżynierski PJWSTK październik 2002 6

Podstawowe pojęcia metodyki Element wiedzy atomowa porcja informacji, czyli pojęcie, zasada lub mechanizm, będący przedmiotem nauczania. Proces dydaktyczny wymiana informacji między osobami: uczącą i nauczaną (lub grupą osób uczących i nauczanych) służąca przekazywaniu elementów wiedzy. Zasób to pojęcie obejmuje zasoby ludzkie, zasoby organizacyjne i zasoby dydaktyczne. Zasób ludzki obejmuje informacje o osobach zaangażowanych w proces dydaktyczny. Zasób organizacyjny obejmuje informacje wspierające proces dydaktyczny od strony organizacyjnej. Zasób dydaktyczny obejmuje wszystko, co ułatwia merytoryczne prowadzenie procesu dydaktycznego. Zawiera zarówno specyfikację sposobu realizowania procesu dydaktycznego, jak i materiałów wykorzystywanych w trakcie nauczania. Materiał dydaktyczny rodzaj zasobu dydaktycznego, n.p.: spójny fragment wykładu, pojedynczy wykład, pytanie/zadanie (z odpowiedzią/rozwiązaniem lub bez), test, zestaw egzaminacyjny. Produkt wytworzony przez osobę nauczaną w efekcie przeprowadzonego z jej udziałem procesu dydaktycznego. Krok dydaktyczny Ścieżka dydaktyczna Miara kontrolna ......................... PJWSTK październik 2002 7

Podstawowe pojęcia metodyki Podział zasobów PJWSTK październik 2002 8

Podstawowe pojęcia metodyki Podział materiałów dydaktycznych PJWSTK październik 2002 9

Ewidencjonowanie zasobów Specyfikacja zasobu nazwa, rodzaj i przeznaczenie zasobu, np. test czy zadanie związane z analizą dynamiczną, itd.; Sposób klasyfikowania lista słów kluczowych, opisujących zasób zgodnie z obowiązującymi schematami klasyfikacyjnymi, np. <nazwa, rodzaj, przeznaczenie, forma przechowywania, prawa dostępu> - ułatwia to zarówno lokalizację zasobu, jak i nabywanie informacji o jego zawartości; Deklaracja ograniczeń lista warunków niezbędnych dla poprawnego wykorzystania zasobu (np. w postaci opisu); Określenie jakości określenie formy gwarancji udzielonej przez autora zasobu; Wykorzystanie zasobu opis sposobu prawidłowego korzystania z zasobu, liczba wszystkich zarejestrowanych zastosowań zasobu, lista zastosowań zakończonych pozytywną oceną (wraz z rejestracją ocen); Dokumentacja szczegółowa informacja związana z utworzeniem zasobu, jak: dane autora, data utworzenia, itp. Nie wszystkie z wymienionych powyżej elementów muszą wystąpić w ostatecznej dokumentacji każdego zasobu (jest to uzależnione od rodzaju zasobu i możliwości dostarczenia odpowiedniej informacji). PJWSTK październik 2002 10

Miary kontrolne PJWSTK październik 2002 11

Miara kontrolna do oceny jakości pracy osoby uczącej. Miary kontrolne Miara kontrolna do oceny jakości pracy osoby uczącej. zdawalność = liczba osób, które uzyskały wynik pozytywny na egzaminie liczba osób dopuszczonych do egzaminu [%] oceny zaniżone/zawyżone = liczba osób, dla których moduł różnicy ocen z zaliczenia i egzaminu jest równy co najmniej 1,5 liczba osób nauczanych PJWSTK październik 2002 12

Miary kontrolne - mapa nadreprezentacji Graficzne przedstawienie zależności między wybranymi osobami a cechami. Wysokość wiersza - mówi o osiągnięciach danej osoby na tle całej badanej populacji. Szerokość kolumny - mówi o znaczeniu danej cechy w ogólnej punktacji. Stopień zaczernienia pola mówi o wystąpieniu nadreprezentacji, czy też niedoreprezentacji danej cechy (dla wybranej osoby). PJWSTK październik 2002 13

Miary kontrolne - mapa nadreprezentacji Mapa nadreprezentacji dla wyników egzaminu 248 osób nauczanych w semestrze letnim roku 2002 (dla 7 cech grupy I). PJWSTK październik 2002 14

Miary kontrolne - jakość nauczania Wykresy przykładowych wartości miar kontrolnych dla 10 osób uczących w semestrze letnim roku 2002: PJWSTK październik 2002 15

Miary kontrolne - jakość nauczania PJWSTK październik 2002 16

Miary kontrolne - jakość nauczania PJWSTK październik 2002 17

Miary kontrolne - jakość nauczania z zaliczenia z egzaminu zdawalność oceny zawyżone/ zaniżone średnia ocena I J F D H G E C B A Mapa nadreprezentacji dla 10 osób uczących, dla 4 cech. PJWSTK październik 2002 18

Miary kontrolne - jakość nauczania oceny zawyżone/ zaniżone średnia ocena z zaliczenia zdawalność dla zestawu ocena dla zestawu z egzaminu F D H G E C B A Mapa nadreprezentacji dla 8 osób uczących, dla 6 cech. PJWSTK październik 2002 19

Jak motywować ludzi do pracy ? Uwagi końcowe Jak nauczać ? Jak dobierać zespół ? Jak motywować ludzi do pracy ? Co dalej ? PJWSTK październik 2002 20

Dziękuję za uwagę PJWSTK październik 2002 21